وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : مدیرعامل باشگاه داماش گیلان با بیان این که انحلال تیم فوتبال این باشگاه منتفی شده است، از حل شدن بخشی از مشکلات مالی این تیم در هفته آینده خبر داد و گفت: برخی از دوستان برای خرید امتیاز تیم پیش قدم شده‌اند.

 

امیر عابدینی با اعلام این خبر که انحلال باشگاه داماش منتفی شده است، اظهار کرد: من پیش از این قصد داشتم که بازیکنان تیم را کنار هم جمع کنم و به آن‌ها بگویم که ممکن است در پرداخت بخشی از قرارداد آن‌ها مشکلی پیش بیاید؛ در آن صورت اگر آن‌ها می خواستند که ادامه دهند، ادامه می‌دادیم، ولی اگر نمی‌توانستند تیم را منحل می‌کردیم. خدا را شکر اکنون بحث انحلال منتفی شده است.

 

مدیر عامل باشگاه داماش در ادامه با بیان این که هنوز اتفاق خوبی برای باشگاهش نیفتاده است، اما اتفاقات خوب در راهند، افزود: مسئولان ذیربط در حال انجام کارهایی برای نگه داشتن تیم هستند. هر چند کارهایی که تاکنون شده است، با آنچه من توقع داشتم، فاصله دارد. مسئولان استان نامه‌نگاری‌های زیادی انجام داده‌اند، اما متاسفانه پیگیری نکرده‌اند. ناظر قضایی پرونده مالک داماش تمام کارها را بررسی کرده است و ما باید تا وقتی که گزارش حسابرسی مشخص شود، صبوری پیشه کنیم.

 

متن کامل در ادامه مطلب

عابدینی ادامه داد: اکنون که با شما صحبت می‌کنم، بحث انحلال منتفی شده است، اما ممکن است تغییر نام کوچکی در عنوان باشگاه ایجاد شود و یا به نام داماش پیشوند و یا پسوندی اضافه شود. به هر حال داماش به کارش ادامه می‌دهد و دوستان زیادی برای خرید امتیاز پا پیش گذاشته‌اند.

 

مدیر عامل باشگاه داماش در ادامه با انتقاد از کسانی که در برخی رسانه‌ها به مشتریان باشگاه داماش انگ «ناصالح بودن» می‌زنند، گفت: در برخی از رسانه‌ها خواندم که می‌گویند یک نوکیسه اقتصادی دیگر می‌خواهد داماش را بخرد. به نظر من برخی دوست ندارند سنگ روی سنگ بند شود و به جای ساختن برای تخریب قدم بر می دارند. این را باید بدانید که ما تا وقتی از مقامات قضایی درباره افراد تاییدیه نگیریم، اجازه نخواهیم داد که کسی به عنوان اسپانسر با باشگاه قرارداد ببندد.

 

وی افزود: در این میان حسین هدایتی هم برای خرید امتیاز باشگاه پا پیش گذاشته است. مطمئن باشید تمام استعلام‌های لازم درباره او نیز گرفته خواهد شد. او تاکنون هیچ مشکلی نداشته و هیچ تنگنای اقتصادی را ایجاد نکرده است. هدایتی ممکن است برای خرید داماش خیلی مصر باشد، اما مطمئنا با این گونه برخوردها پا پس خواهد کشید. من در ابتدای فصل با بازیکن خارجی‌ام قراردادی 300 هزار دلاری بسته‌ام و در حالی که فکر می‌کردم باید 300 میلیون تومان به او بدهم، حال باید 600 میلیون به او بدهم. در چنین شرایطی که نمی‌شود با برنامه پیش رفت، اگر کسی بخواهد بخشی از سرمایه‌اش را در ورزش هزینه کند، باید فرصت این کار را داشته باشد. حالا این هزینه کردن به هر دلیلی که می‌خواهد باشد. ما می‌گویم که تظاهر به کار خوب هم خوب است، اما برخی می خواهند که همه تظاهر به بدی کنیم.

 

عابدینی ادامه داد: دو نفر از کسانی که برای خرید داماش پیش قدم شده بودند، شرایط بسیار خوبی دارند، اما حاضر نیستند یک ریال از هزینه امسال و بدهی‌ها را پرداخت کند. آن‌ها می‌گویند فقط هزینه‌های سال بعد را تامین خواهند کرد. تنها کسی که قبول کرده است تمام مشکلات مالی را حل کند، حسین هدایتی است، اما تا او قدم جلو می‌گذارد، برخی چماق را بلند می‌کنند که به سرش بکوبند، او شش سال است که در فوتبال ایران حضور دارد و اگر مشکلی داشت تا به حالا به سراغش رفته بودند.

 

مدیرعامل باشگاه داماش در ادامه گفت: تیم‌های مختلف لیگ ایران را نگاه کنید؛ صبا می‌خواهد تیمش را واگذار کند و در اصل به دنبال اسپانسری است که هزینه‌هایش را پرداخت کند. وضعیت ذوب آهن، راه‌آهن و ملوان را هم که می‌بینید. مشکلات مالی شاهین بوشهر، اخیرا کمی برطرف شده است، اما همچنان پا برجاست. وقتی وضع فوتبال ما این گونه است و حتی قول‌های برخی از مسئولان در پرداخت پاداش ملی‌پوشان برخی رشته‌ها هم عملی نمی‌شود، وقتی بخش خصوصی می‌خواهد وارد کار شود، باید از او استقبال کنیم. نباید تا وقتی کسی در دادگاه محکوم نشده است، او را به باد تهمت بگیریم، به عقیده من حتی در پرونده مالی داماش نیز تا وقتی دادگاه حکمی صادر نکرده است، نباید به کسی افتراء ببندیم. من نمی‌دانم می‌خواهیم مملکت را تعطیل کنیم یا کاری کنیم که کارها پیش برود!

 

عابدینی در ادامه از برطرف شدن بخشی از مشکلات مالی تیمش در هفته‌ آینده خبر داد و گفت: ما هفته‌ آینده به هر یک از بازیکنان خارجی‌امان پنج هزار دلار می‌دهیم و با بازیکنان ایرانی‌مان نیز جلسه ای می گذاریم که فعلا مبلغی را به آن‌ها پرداخت کنیم. همچنین در هفته‌ بعد برخی از بدهی‌هایمان را هم پرداخت خواهیم کرد.

 

وی در پایان گفت: من آدم سیاسی هستم، اما وقتی در قالب ورزش زندگی می‌کنم، حرف‌هایم ورزشی است. در ورزش باید واقعیت‌ها را شفاف بیان کرد تا بستر ورزش، ورزشی بماند، اما در سیاست گاهی انسان مجبور می شود دو پهلو حرف بزند که دشمن سوء استفاده نکند.

 

 

 

 

منبع : ایسنا