وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : مدیرعامل باشگاه داماش گیلان با بیان جملاتی مثل "پرسپولیس همیشه حقش را در زمین می‌گرفت نه با لابی" و " نتایج پرسپولیس اگر اینگونه رقم بخورد، برای سیستم فوتبال متاسفم" گفت: از نوع داوری متوجه شدم مثل اینکه به داور دیکته شده این بازی را برای دربی درآورد!

امیر عابدینی در گفتگو تفصیلی با خبرنگار مهر در مورد شکست تیم فوتبال داماش مقابل پرسپولیس ضمن بیان مطلب فوق گفت: از این نتیجه شدیدا عصبانی‌ام نه از تیم، بلکه در کل از عملکرد داور بسیار ناراحتم. ما 21 بازی در لیگ و چند دیدار در جام حذفی انجام دادیم اما اگر قرار باشد داوری‌ها بدین نحو باشد که در یک بازی به داور دستور دهند به بازیکنان حریف کارت ندهد، درست نیست.

 

فکر کردم داور کارت زردش را نیاورده!

وی با اشاره به اینکه غلامرضا رضایی حداقل باید در این بازی دو کارت زرد می‌گرفت، افزود: ابتدا فکر کردم داور کارت زردش را نیاورده ولی دیدم به بازیکنان ما مثل آب خوردن کارت می‌دهد اما از دقیقه اول تا دقیقه 94 به بازیکنان حریف کارت نمی‌دهد. البته نوع داوری به نوعی بود مثل اینکه به داور دیکته شده بازی دربی دارند و در نهایت هم این بازی را درآوردند.

 

متن کامل در ادامه مطلب

پرسپولیس‌ حقش را در زمین می‌گرفت نه با لابی

مدیرعامل باشگاه داماش خاطرنشان کرد: پرسپولیسی‌ها از این برد خوشحال شدند اما اینکه در زمین خودشان 60 درصد بازی در اختیار حریف باشد، نباید خوشحال باشند. آنها باید مردانه بازی کنند، همان نوع بازی هجومی که زبانزد همیشگی تیم پرسپولیس بود و اصلا دفاع کردن مطلق در برنامه این تیم وجود نداشت، آنها همیشه حقشان را در زمین فوتبال می‌گرفتند نه با لابی کردن. نتایج پرسپولیس اگر اینگونه رقم بخورد، برای سیستم فوتبال متاسفم.

 

داوران جوان را با دیکته کردن، از بین می‌برند!

وی در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر با تاکید این مسئله که اگر خطای صورت گرفته روی غلامرضا رضایی پنالتی بود داور باید خطا روی علیرضا جهانبخش را هم پنالتی می‌گرفت اما متاسفانه داور به سادگی از آن صحنه گذشت، تاکید کرد: در این بازی خطاهایی صورت گرفت که هرکس داور بود، آنها را اعلام می‌‌کرد. حق وردی جزو داوران جوان ایران است اما چرا او را با دیکته کردن برای درآوردن بازی، از بین می‌برند؟

 

می‌بردیم هم علیه داور صحبت می‌کردم

عابدینی خاطرنشان کرد: من از بازیکنان و کادر فنی تیم رضایت دارم و اگر توپ‌های ما در این بازی تبدیل به گل می‌شد، نتیجه بسیارخوبی را در تهران به دست می‌‎آوردیم. قطعا آن زمان هم من این صحبت‌ها را علیه داور می‌زدم و از عملکردش ناراحت بودم.

 

داماش فدای دربی شد

وی با تاکید بر اینکه استنباطم این است داماش فدای دربی شد، تصریح کرد: من نمی‌گویم پرسپولیس تیم کوچکی است بلکه تیم بسیار بزرگی است اما در تمام درگیری‌های میانه میدان برنده بودند و بازیکنان ما را زدند. البته نمی‌گویم بازیکنان ما نمی‌زدند زیرا برای امتیاز آمده و این درگیری‌ها به وجود می‌آید ولی بحثم این است که چرا فقط به بازیکنان ما کارت دادند. اینکه مربی حریف هم می‌گوید، بازیکنان ما برای دربی محتاط بودند، پس حرف من درست است که همه فدای دربی شدند.

 

پرسپولیس چند موقعیت خطرناک داشت

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در این مسابقه حداقل دو فرصت صد در صد را از دست دادیم اما شما به من بگویید در نیمه دوم پرسپولیس چند موقعیت خطرناک داشت. یک سانتر از جناح راست صورت گرفت که نوری توپ را به اوت زد و یکبار هم فشنگچی در حالیکه مدافعان ما باز شده بودند، به سمت دروازه ما آمد که اگر انصاریفرد بود، شاید این توپ گل می‌شد والسلام نامه تمام.

 

شکست به آلومینیوم در حساب و کتاب‌های فوتبال گنجانده نمی‌شود

وی در بخش دیگری از گفتگویش با خبرنگار مهر در مورد جایگاه خطرناک تیم داماش در جدول رده‌بندی لیگ برتر اظهار داشت: در دو بازی اخیر عالی بازی کردیم اما نتیجه نگرفتیم. بچه‌ها باید خودشان را باور کنند و تاخیرشان در محوطه جریمه به ضرر‌مان شده است. با صبا در قم 3-3 کردیم و در خانه در شرایطی که تیم برتر میدان بودیم با سایپا به نتیجه مساوی رسیدیم اما ناگهان به آلومینیوم در شرایطی می‌بازیم که این شکست در هیچ کدام از حساب و کتاب‌های فوتبال گنجانده نمی‌شود زیرا ما حمله کردیم و آنها گل زدند.

 

نمی‌خواهد در مورد دربی صحبت کنم

عابدینی با بیان اینکه نمی‌خواهد در مورد دربی صحبت کند، اضافه کرد: برابر پرسپولیس هم 5 بازیکن اصلی خود از جمله که‌به، حاجی‌زاده، حاجتی، ابراهیمی و رودباریان را در اختیار نداشتیم. اگر دروازه‌بان روی آن صحنه پنالتی کمی باتجربه تر عمل می‌کرد، چنین فرصتی در اختیار پرسپولیس قرار نمی‌گرفت، هرچند معتقدم رضایی خود را استادانه به دروازه‌بان ما زد.

 

اهرم‌های قدرت برای حفظ یا افتادن تیم‌ها

وی یادآور شد: پایین جدولی‌ها همه تیم‌های خوبی هستند و شرایطشان با تیم‌هایی که در میانه جدول قرار دارند، از نظر کیفی و کمی زیاد متفاوت نیستند اما برخی از آیتم‌های تاثیرگذار باعث شده شرایط آنها بدین شکل رقم بخورد. آیتم‌های وابسته به تشکیلات متفکر، منتها تفکر نه در خدمت فوتبال بلکه در خدمت تمناهای برخی از تیم‌ها، برخی از مدیران و یا اهرم‌های قدرت دارند کار می‌کنند تا بعضی از تیم‌ها را حفظ و یا عیبی ندارد بعضی از تیم‌ها بیفتند که مفاهیم و معانی خاص خودش را دارد.

 

داماش تنها یک اشتباه محرز داشت

مدیرعامل باشگاه داماش خاطرنشان کرد: گهر،آلومینیوم و حتی ذوب‌آهن در این مدت لیاقتشان را نشان داده‌‌اند. پیکان هم شرایط بحرانی دارد که من نمی‌دانم دلیل آن چیست. تمام این تیم ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و باید جایگاه بهتری داشتند. تیم داماش هم در این مدت تنها در یک بازی اشتباه محرز داشت و آن هم بازی با فجر بود اما در سایر دیدارها استحقاق از دست دادن امتیاز را نداشت.

 

داماش یک روز این صبوری را می‌شکند

وی با اشاره به اینکه جایگاه فعلی داماش در این جای جدول نیست، ادامه داد: این مسئله بنده را به آینده تیم دلخوش کرده زیرا تیم ما شایستگی‌های بیشتری دارد. یک روز هم این صبوری را می‌شکند و با نتایج بهتر به جمع تیم‌های بالای جدول باز می‌گردد.

 

باید بضاعت‌سازی کنیم

"قویدل رئیس هیات مدیره باشگاه داماش در نشست با خبرنگاران یکی از اهداف این باشگاه در فصل جاری را کسب سهمیه آسیایی عنوان کرد." عابدینی در مورد این مسئله تصریح کرد: پارسال گفتم داماش باید در یکی از رتبه‌های ششم تا دوازدهم قرار بگیرد که در نهایت هفتم شد. امسال هم اعلام کردم تیم می‌تواند در رده‌های ششم تا دهم قرار بگیرد و این دو پله صعود نشان از پیشرفت است تا بضاعت‌سازی کنیم و فصل آینده به اهدافمان برسیم.

 

هواداران دلشان می‌سوزد که ما نتیجه نمی‌گیریم

وی با تاکید بر این مسئله که امروز هواداران دلشان می‌سوزد که ما نتیجه نمی‌گیریم، اضافه کرد: این نشان می‌دهد داماش لیاقت و استحقاق بیشتر از این نتایج و جایگاه را دارد. همچنین می‌توانیم سال آینده با اندکی تغییرات داماش متحول شده را مشاهده کنیم. قطعا با جذب سه بازیکن تیم را تقویت خواهیم کرد زیرا استخوان‌بندی تیم بسیار خوب است. ما بازیکنان با تجربه از جمله مهدوی که 90 دقیقه برای تیم می‌دود تا جوانان جویای نام را در اختیار داریم و قطعا آنها می‌توانند به موفقیت تیم کمک کنند.

 

بهروان به خاطر روح مردانگی استعفا کرد

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در بخش پایانی گفتگوی خود در مورد تغییر و تحولات در سازمان لیگ افزود: بالاخره نمی‌توانیم به جنگ قانون برویم، قانون می‌گفت اینجا مخدوش بود. وقتی قانون می‌گوید دو روش وجود دارد؛ یکی اینکه فرد کنار گذاشته شود و دوم اینکه فرد کنار برود اما آقای بهروان که یکی از آدم‌های بسیار خوب فوتبال کشور است، به خاطر روح مردانگی و برای اینکه اتفاقی برای فوتبال نیفتد، استعفا کرد.

 

به تاج چیزی اضافه نمی‌شود

وی با تاکید بر اینکه باید بهروان فداکاری می‌کرد و کنار می‌رفت تا مشکلاتی که وجود داشت برطرف شود، یادآورد شد: ایشان با استعفای خود آنها را حل کرد. ضمن اینکه به تاج به خاطر پذیرفتن این سمت چیزی اضافه نمی‌شود زیرا ایشان سرپرست سازمان لیگ است. باید قبول کنیم تاج یکی از مدیران مطرح ایران بوده و کلاس کارش بسیار بالاست.

 

هدایتی بهره‌بردار گهر است نه مالک

عابدینی با اشاره به اینکه آقایان تحمل ندارند حرف‌های درگوشی را قبول کنند، در پایان در مورد اتفاقاتی که برای تیم گهر دورود رخ داد، گفت: از روز اول هم گفتم انتقال هنوز صد در صد نشده است. امروز باز می‌بینم می‌گویند هدایتی مالک باشگاه گهر است در صورتی که ایشان تنها بهره‌بردار است و چهارماه آینده که فصل تمام شود، با گهر خداحافظی می‌کند هرچند تا آن زمان باید تمام هزینه‌ها را پرداخت کند. پس از پایان فصل گهر بر می‌گردد به دستگاه قضایی و این دستگاه قضایی است که تصمیم می‌گیرد امتیاز آن را بفروشد و یا بار دیگر به بهره بردار واگذار کند.

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید