وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: پس از مصاحبه‌ای که مدیران استانی گیلان علیه شیوه مدیریت امیرعابدینی در داماش گیلان داشتند، اکنون وی اعلام کرد تصمیم دارد داماش را به تهران منتقل کند. عابدینی در گفتگو با بانک ورزش، از دولت تدبیر و امید به انتقاد پرداخت.

 

* به اعتقاد شما منتقل کردن داماش به تهران با توجه به ریشه‌دار بودن این تیم، ورزشی است؟

صددرصد ورزشی است. نمی‌شود یک سرمایه را در جایی بگذاریم تا بسوزد. آقایان برای سپیدرود این همه سنگ به سینه زدند چی شد؛ مگر برای سپیدرود چه کردند که برای ما بکنند. در رشت با ما مانند ابومسلم در مشهد، برق شیراز در شیراز و چوکا برخورد کردند. اگر داماش را در رشت نگه دارم محکوم به فنا هستیم.

  

* به نظر می‌رسید با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید دیگر شاهد چنین تغییر و تحوالاتی نباشیم.

اشکال کار اینجاست که بعضی از مسئولین استانی در هیج کجا مدیریت نکرده‌اند اما ناگهان مسئول استان یا اداره کل می‌شوند. آقایان در مصاحبه‌ای مدیریت من، هواداران داماش و داماش را زیر سؤال می‌برند در صورتی که طی 5 سال اخیر یک ریال هم به ما کمک نکرده‌اند. ایشان سه ماه است روی کار آمده‌اند در صورتی که من 5 سال از جیب برای داماش هزینه کرده‌ام. در طول این 5 سال فقط در دو مرحله 400 میلیون به ما کمک کردند در صورتی که من مدرک و سند دارم که 720 میلیون تومان برای اداره کل تربیت بدنی این استان در تجهیز کردن ورزشگاه هزینه کرده‌ام. متأسفانه می‌گویند کمک هم کرده‌ایم و رفتار ما خصمانه است. می‌خواهند به بهانه کمک به سپیدرود، داماش را به سرنوشت این تیم دچار کنند. می‌خواهم داماش را تهران بیاورم و زمانی که به لیگ برتر صعود کرد دوباره به رشت برگردانم تا در این فصل دور از چشم دشمنان باشیم. مردم رشت چوب عدم مدیریت مدیران استانی‌شان را می‌خورند.

 

* البته برخی از هواداران هم با شما مخالف هستند؟

من دلم برای هواداران هم می‌سوزد. صد نفر از طرفداران افشین کاظمی کاری کردند که یک امتیاز از ما کم شود تا داماش به بحران برود. برای همین است که می‌گویم که باید در تهران مدیریت کنیم.

 

* اما امکانات سخت افزاری در تهران برای حضور این همه تیم لیگ برتر و لیگ یکی مهیا نیست.

اتفاقاً در تهران داماش طرفدار زیاد دارد وکارخانه دارانی هستند که داماش را دوست دارند. به خدا در رشت برای همه چیز پول می‌دادیم و چیزی در اختیار ما نبود. در رشت با این همه کارخانه یک تبلیغات برای روی پیراهن ما نگرفتند. بعد هم آن قدر تنگ‌نظرند و بی‌معنی حرف می‌زنند که اگر بخواهم جوابشان را بدهم برابر مردم گیلان روسیاه خواهند شد.

 

* چرا با مسئولان دولتی در این رابطه صحبت نمی‌کنید؟

بنده معتقدم رئیس جمهور روحانی در بخشی از مدیریت کشور دارای اشتباهاتی است که برای دولت و نظام سنگین تمام می‌شود و این عدم مدیریت در بخش‌هایی از دولت به پرستیژ روحانی لطمه می‌زند و برای کشور خطرناک است. روحانی از این که چهار نفر انتقاد می‌کنند نباید ناراحت شود چون با انتقاد است که کشور رشد می‌کند. حضرت امام (ره) در جایی گفته بودند انتقاد شدید از دولت که خوب است حتی اگر تخطئه هم بکنند ایرادی ندارد. البته در این میان یک عده هم مانند آن جوان روزنامه نگاری که در برنامه ورزش از نگاه دو دیدم با غرض صحبت می‌کند. این خبرنگار معلوم بود غرض دارد و می‌خواهد همه چیز را زیر سؤال ببرد. نمی‌دانم مجری آن برنامه چرا نپرسید تو که این همه انتقاد داری، راهکار هم برای بهبود شرایط داری…

 

* به کجای صحبت‌های این خبرنگار شما انتقاد دارید؟

می‌گوید اتحادیه فوتبال محل تجمع پیشکسوت‌ها ست در صورتی که نمی‌داند اجاق فوتبال ایران، اتحادیه فوتبال است. هر کجا پیرها هستند اتاق فکر تشکیل می‌شود؛ متأسفانه با خواندن چهار تا کتاب و داشتن دو تا مدرک که معلوم نیست چطوری گرفته اند نمی‌شود تئوری برای ورزش صادر کرد. چرا این آقای محترم درخصوص بحث جوادی که مدیریت پادگانی را مطرح کرد جوابی نداشت بدهد.