وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: با سقوط تیم فوتبال داماش گیلان به لیگ دسته یک همه به نوعی دنبال مقصر می‌گردند.

به گزارش وارش اسپرت به نقل از فارس،روز گذشته امیر عابدینی در بخشی از مصاحبه اش ناظمی را عامل نابودی داماش دانست. افشین ناظمی سرمربی سابق تیم فوتبال داماش گیلان درباره سقوط این تیم و اظهارات عابدینی اظهار کرد: مردم باید خودشان قضاوت کنند که چه کسی داماش را به این روز انداخته است.

 

وی با بیان اینکه به خاطر آرامش داماش و هوادارانش در برابر عابدینی سکوت کردم، گفت: عابدینی نه تنها کاری برای برطرف شدن مشکلات داماش انجام نداد بلکه با مصاحبه‌های حاشیه‌ای آرامش و تمرکز تیم را نیز گرفته بود.

  

سرمربی سابق داماش از سقوط این تیم ابراز تاسف کرد و افزود: واقعاً ناراحتم زیرا داماش عشق مردم رشت به ویژه هوادارانش است و حیف شد که این اتفاق تلخ افتاد.

 

وی با اشاره به اینکه امسال از ابتدای فصل مشکل داشتیم، ادامه داد: در فصل نقل و انتقالات دو مهره ارزشمند خود را از دست دادیم اما با مهره‌های جوانی که جذب کردیم هر هفته بهتر شدیم و حتی در پایان نیم فصل نخست به جایگاه هفتم رسیده بودیم.

ناظمی درباره اتفاق‌های تعطیلات نیم فصل که موجب تضعیف داماش شده بود گفت: با جدایی چند بازیکن در نیم فصل تنها تیمی بودیم که خروجی داشتیم اما ورودی نداشتیم حتی یک اردوی تدارکاتی برگزار نکردیم و اینها موجب شده بود تا به تدریج تیم تحلیل برود.

وی ادامه داد: با سخت‌تر شدن شرایط کار برای کادر فنی و بازیکنان بر مشکلات ما افزوده می‌شد اما به خاطر مردم و هواداران همه اینها را تحمل کردیم.

  

به گفته سرمربی سابق داماش گیلان، مشکلات داماش به قدری زیاد بود که تمرکز بازیکنان را گرفت و روی کیفیت بازی آنها اثر گذاشت.

ناظمی با بیان اینکه عابدینی گفته است بی‌دلیل در طول فصل از ناظمی دفاع کرده، افزود: آقای عابدینی بگوید از چه چیزی دفاع کرده و اصلاً دفاع کردن یعنی چه، او چه امکانات و شرایط مطلوبی برای ما مهیا کرده بود، آقای عابدینی بگوید چند بار بالای سر تیم آمد و پرسید که درد شما چیست، او حتی پاسخ تلفن‌ها را هم نمی‌داد و تمام فشار را روی مجموعه داخلی تیم گذاشته بود.

 

ناظمی یادآور شد: تنها چیزهایی که از آقای عابدینی دیده شد وعده‌هایی بود که هرگز محقق نشد و ما هر چه تلاش کردیم تا تیم را جمع و آرام کنیم وی مصاحبه‌های مختلفی از قوه قضائیه تا انحلال داماش می‌کرد و خودش تیم را به حاشیه می‌کشاند.

وی با بیان اینکه بازیکنان در چنین شرایطی به حرف‌های مدیر عامل باشگاه اعتماد و اطمینان نداشتند، گفت: شما بگویید چگونه می‌توانستیم در این شرایط تیم را جمع کنیم و نتیجه بگیریم، باور کنید کادر فنی و بازیکنان تنها به خاطر هواداران ادامه دادند و تحمل می‌کردند مشکل از بازیکنان نبود همین بازیکنان با غیرت در تیم ماندند و نیم فصل اول تیم را هفتم کردند.

 

سرمربی سابق داماش گیلان اضافه کرد: صبر هم حدی دارد و وقتی بازیکن در بدترین شرایط و برای برطرف شدن مشکلش با مدیرعامل تماس می‌گیرد اما او پاسخ نمی‌دهد آیا می‌شود نامش را حمایت گذاشت، و حتی یک‌بار هم جواب کادر فنی تیمش را نمی‌دهد بعد به این می‌گوید دفاع کردن.

وی به ذکر مواردی دیگر پرداخت و تصریح کرد: در بین دو نیم فصل روزی عابدینی مهمان رادیو ورزش بود و وقتی بنده روی خط آمدم و از مشکلات داماش گفتم او گریه کرد و گفت که شرمنده این مربی جوان هستم، حالا چطور شده که ناظمی را به یک‌باره مشکل اصلی داماش می‌نامد.

ناظمی گفت: عابدینی پس از برکناری بنده مصاحبه‌هایی علیه بنده انجام داد و به من اتهاماتی وارد کرد اما تنها به خاطر موقعیت حساس داماش و آرامش این تیم و هواداران در برابر او سکوت کردم تا به تیم آسیبی نرسد و او را به خدا واگذار کردم.

 

سرمربی سابق داماش درباره اینکه عابدینی در مصاحبه‌ای عنوان کرده که 200 نفر آدم غیر عادی از ناظمی خط گرفته تا علیه وی شعار دهند، خاطرنشان کرد: همه در شهر رشت بنده و عابدینی را می‌شناسند و می‌دانند چه کسی از این کارها بلد است، مردم خودشان بهترین قضاوت کننده هستند و می‌توانند تشخیص دهند چه کسی مسبب مشکلات داماش بوده است.

وی با اشاره به اینکه بنده اهل خط و خط بازی نیستم، اظهار کرد: تنها به خاطر مردم و هواداران در این مدت سکوت کردم، شما اگر تنها یک مصاحبه یا حتی یک جمله در طول این مدت از بنده بیاورید که علیه او و تیم حرفی زده باشم دیگر هیچ ادعایی نمی‌کنم و می‌گویم حق با عابدینی است.

 

ناظمی با بیان اینکه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، تصریح کرد: عابدینی برای نابودی داماش گام برداشت و بعد از بازی با فولاد و قبل از بازی با استقلال در حالی که مشکلات به اوج خود رسیده بود به بازیکنان گفت تمرین نکنید و به میدان نروید در حالی که اگر پس از یک مدت زمان که بگذرد و شما چیزی دریافت نکنید و در تیم حاضر نشوید خود به خود بازیکن آزاد محسوب می‌شوید.

وی اضافه کرد: حال شما قضاوت کنید در چنین شرایطی ما چگونه باید تیم را جمع می‌کردیم آیا پاسخ سکوت و صبر و تلاش ما این بود.

سرمربی سابق داماش گیلان اظهار کرد: چگونه تا روزی که هواداران در ورزشگاه عابدینی را تشویق می‌کردند فوتبال‌ را می‌فهمیدند اما در روزی که به انتقاد از وی شعار سر دادند غیر عادی و خط بگیر ناظمی شدند.

  

وی خاطرنشان کرد: هواداران خودشان می‌توانند بسیاری چیزها را تشخیص دهند در حالی که داماش در اوج مشکلات بود اما عابدینی در مورد پرسپولیس مصاحبه می کرد، او در داماش بود اما دلش پیش پرسپولیس بود آیا مسبب این‌ها ناظمی بود.

ناظمی با بیان اینکه مدیر عامل داماش او را بی‌معرفت خوانده است، یادآور شد: ما بی‌معرفت بودیم که در مشکلات پای تیم ایستادیم و تلاش کردیم، بی‌معرفت بودیم که پشت تیم خود را خالی نکردیم، بی‌معرفت بودیم که به تیم و شهرمان تعصب داشتیم و بسیاری چیزها را تحمل کردیم.

وی خاطرنشان کرد: تنها به خاطر داماش و هوادارانش افسوس می‌خورم و می‌توانم آرزو کنم داماش که عشق هوادارانش محسوب می‌شود بتواند بار دیگر روی پایش بایستد و با صعود دوباره به لیگ برتر قلب هواداران و عاشقان خود را شاد کند.

 

مصاحبه روز گذشته عابدینی:

 

امیر عابدینی در مورد سقوط تیم داماش گیلان گفت: نمی‌خواهم به کسی اتهامی بزنم اما ما تنها تیم ته جدولی بودیم که از ما امتیاز کسر شد در حالی که سایر رقبای ما چنین شرایطی را نداشتند.

البته داماش از یک ناحیه ضربه نخورد از ده جا ضربه خورد. مسئولان استان هیچ کمکی به ما نمی‌کردند در بازی آخر مقابل مس هم دو مدافع وسط خود را نداشتیم. محمد مختاری مصدوم بود و علیرضا نظیفکار در پایان مسابقه قبل کارت قرمز گرفته بود. نمی‌دانم چرا اینگونه بود.

 

وی در مورد سرنوشت داماش گیلان گفت: به عقیده من داماش منحل می‌شود چون نه بودجه دارد نه متولی دارد بعید است در این شرایط کسی پیدا بشود که بخواهد داماش را اداره کند. باید امتیاز باشگاه فروخته شود با شرایطی که داماش دارد حتی اگر در لیگ برتر هم می‌ماندیم داماش منحل می‌شد. مسئولان استان در 5 سال گذشته فقط 400 میلیون به ما کمک کرده‌اند آن هم در حالی که 700 میلیون تومان در ورزشگاه هزینه کردیم باشگاه داماش در 5 سال گذشته حدود 35 تا 40 میلیارد خرج والیبال، کاراته، بسکتبال و فوتبال کرده است اکنون چه کسی می‌آید این هزینه‌ها را بکند این سرنوشت بخش خصوصی در فوتبال و ورزش است بخش دولتی هم نمی‌تواند کمکی بکند زیرا اگر می‌توانست به پرسپولیس و استقلال کمک می‌کرد. راه‌آهن هم که بخش خصوصی است اکنون می‌خواهد امتیازش را بفروشد زیرا کسی که هزینه می‌کرد اکنون دیگر نیست.

وی ادامه داد: سال آینده داماش اگر در لیگ برتر می‌ماند حداقل باید 7 میلیارد تومان برای جذب بازیکن هزینه می‌کرد سال گذشته 5/5 میلیارد هزینه کردیم و با احتساب 20 درصد افزایش حدود 7 میلیارد تومان باید هزینه کنیم به همین خاطر می‌گویم داماش اگر در لیگ برتر هم می‌ماند منحل می‌شد.

 

عابدینی در مورد دلیل فروش بازیکنان داماش در نیم‌فصل و ناراحتی هواداران پس از سقوط این تیم گفت: اگر بازیکنان را نمی‌فروختیم نمی‌توانستیم تیم را اداره کنیم. علیرضا جهانبخش را به هلند ترانسفر کردیم و 800 میلیون تومان به باشگاه تزریق شد همه هم از انتقال جهانبخش به هلند استقبال کردند. طلب برخی از بازیکنان هم نمی‌توانستیم بدهیم و آنها هم از تیم جدا شدند. حسین ابراهیمی مجانی به نفت رفت چون ما نمی‌توانستیم پول او را بدهیم. جهانگیر عسگری هم همینطوری از تیم جدا شد اکنون هم 100 تا 200 طرفدار افشین ناظمی در حالتی غیرعادی به ورزشگاه می‌آیند و علیه همه شعار می‌دهند و همه را از دم تیغ می‌گذرانند. من از داماش رفتم آیا الماسخاله، نظرمحمدی و … هم از رشت رفته‌اند؟ چرا علیه آنها شعار سر می‌دهند؟ نباید اینگونه باشد. افشین ناظمی داماش را نابود کرد.