وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: ما هیچ‌ پولی بابت انتقال کبه به استقلال دریافت نمی‌کنیم اما اگر از استقلال به تیم‌های خارج از کشور منتقل شود، ۳۰ درصد از حق ترانسفرش به باشگاه داماش تعلق می‌گیرد.

 

به گزارش وارش اسپرت، امیر عابدینی مدیرعامل باشگاه داماش گیلان، درباره پیوستن بوبکر کبه، بازیکن بورکینافاسویی داماش گیلان به تیم استقلال اظهار داشت: پیش از بازی آخرمان در لیگ برتر کبه به کشور مصر رفت تا در لیگ این کشور به میدان برود ولی این کار صورت نگرفت و کبه به ایران بازگشت.

 

وی ادامه داد: باشگاه داماش برای ادامه همکاری با کبه 2 مشکل داشت. ما نمی‌توانستیم با این بازیکن تسویه حساب کنیم، چون قرارداد او به دلار بود و درآمدی نداشتیم که بخواهیم پول کبه و داسیلوا دیگر بازیکن خارجی‌مان را بدهیم. از طرفی چون کبه یک سال دیگر با داماش قرارداد داشت، تصمیم گرفتیم این بازیکن را به تیمی دیگر منتقل کنیم.

 

مدیرعامل باشگاه داماش تصریح کرد: شب گذشته این بازیکن در دفتر علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال حضور یافت و رسماً به این تیم پیوست. ما در حال حاضر هیچ‌ پولی بابت این انتقال دریافت نمی‌کنیم اما به شرطی با جدایی او موافقت کردیم که در صورت انتقال از استقلال به تیمی دیگر، 30 درصد از رقم ترانسفر خود را به باشگاه داماش پرداخت کند.

 

عابدینی درباره مفاد این قرارداد عنوان کرد: قرارداد این بازیکن چیزی در حدود 120 تا 140 هزار دلار است و برای هر گلی که بزند و هر پاس گلی که ارسال کند، پاداش دریافت خواهد کرد.

وی درباره شرایط داماش عنوان کرد: ما چون توقع زیادی نداریم، اوضاعمان خوب است. با توجه به مشکلاتی که در بحث مالی داریم، باید در هزینه ها بسیار صرفه جویی کنیم. به خاطر مشکلات مالی می بینید که مجبورم بازیکنانی را از دست بدهم.

البته من نگرانی ندارم چون جوانان خوبی داریم. این بازیکنان جوان واقعا خوب کار می کنند. ضمن اینکه باید این روند را ادامه دهیم تا انشاءالله رقم قراردادها در سال آینده فرق کند. من واقعا از چند بازیکن ممنونم که جور بقیه را می کشند. نفراتی مثل مرتضی ابراهیمی، محمد مختاری، محمد آبشک، علیرضا نظیف کار، مصطفی حاجتی و امین متوسل زاده واقعا زحمت می کشند اما ما نمی توانیم به آنها پول تزریق کنیم.

 

مدیرعامل داماش درباره شایعه جذب محمد نزهتی در نفت تهران اظهار کرد: به من گفتند نزهتی از شرایطش در نفت راضی نیست و با توجه به اینکه بچه گیلان است من گفتم بیاید با هم صحبت کنیم و شرایط را برایش بگویم اگر خواست به داماش بپیوندد.

 

عابدینی در ادامه گفت و گویش، درباره انتخاب نصرالله سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من بسیار از انتخاب سجادی خوشحالم. من احساس می کنم دولت به دنبال این بود که یک گزینه خوب را پیدا کند و به آن گزینه رسیدند. آقایانی مثل سجادی، فائقی، قره خانلو و … آدم های بزرگ ورزش کشور هستند. آنها از نظر علمی پیشرفته و از نظر تخصصی کارآمد هستند. واقعا سجادی لیاقت وزارت ورزش را دارد. او به همراه آقای قره خانلو بهترین دوران کمیته المپیک را رقم زدند.

وی گفت: سجادی هم از جنس ورزش است و هم از ذات ورزش. این انسان ها یک مکتب بسیار خاص دارند که هم متعهد به کارشان هستند و هم معتقد به نظام و معیار های نظام هستند. آنها متخصص به معنای واقعی اند. به نظر من آدمی مثل سجادی گمشده ورزش ایران است و او می تواند کشتی ورزش که در آب های خروشان قرار گرفته را به ساحل آرامش برساند.

 

مدیرعامل داماش در پاسخ به این سوال که آیا سجادی از نمایندگان مجلس رای اعتماد می گیرد، خاطرنشان کرد: استنباطم این است که دغدغه نمایندگان مجلس درباره وزارت ورزش بسیار درست و اثرگذار بوده است. اگر این اتفاقات در مجلس رخ نمی داد، برای ما پشیمانی به بار می آورد. آدمی مثل سجادی از داخل کتب ورزشی بیرون کشیده شده و فکر می کنم او می تواند دغدغه های مجلس و مردم و اهالی ورزش را پاسخگو باشد. سجادی نگرانی های جامعه ورزش را درک می کند.

عابدینی درباره حضور بلاتر در ایران اضافه کرد: حضور بلاتر و آدم هایی در سطح فیفا در ایران کاملا به نفع فوتبال ما خواهد بود. در شرایطی که کنفدراسیون آسیا ما به رتبه اول رسانده و از نظر سخت افزاری بیش از 14 باشگاه کشور به تایید AFC رسیده اند که می تواند سهمیه ما را در لیگ قهرمانان افزایش دهد، حضور این افراد در ایران بسیار اثرگذار است. بلاتر به ایران آمده تا از فوتبال ما تشکر کند که با وجود تمام تنگناها، مشکلات اقتصادی، تحریم ها و … رشد داشته ایم و ما هم باید این تشکر بلاتر را با حسن نیت پاسخ بدهیم.

 

منبع: اوج و تسنیم