شاید کمتر کسی پس از شنیدن این نام به یاد قریه ای در شهرستان رودبار می افتد. و یا به یاد گل های کمیاب سوسن چلچراغ و یا به یاد یک برند تجاری .بلکه برای همه شهروندان شهر رشت و حتی اهالی استان گیلان ، نام داماش مترادف است با نام تیم فوتبال داماش گیلان و بیم ها و امید ها و افتخارات و حسرت هایی که در طول سالهای گذشته در دل هر رشتی به جا گذاشته است .

 

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان به نقل از دیار میرزا، رضا رسولی عضو شورای اسلامی شهر رشت در بخشی از نطق امروز خود در جلسه این شورا با تشریج وضعیت بحرانی باشگاه داماش بیان کرد: داماش تنها یک نام نیست ، بلکه بخش غیر قابل انکاری از موجودیت و هویت شهر رشت و یکی از بزرگترین سرمایه های اجتماعی این شهر است. اما امروز ، به سان سال گذشته ، این تیم شرایط خوبی ندارد. کمتر از دو ماه تا شروع بازیهای لیگ یک کشور باقیمانده است اما هنوز خبری از تدارکات لازم برای شروع فصل نیست .

 

وی افزود: فارغ از اینکه در طول سالهای گذشته چه اتفاقاتی برای این باشگاه ورزشی افتاده و چه کسانی برای این تیم زحمت کشیده اند و یا چه کسانی در طول این مسیر مقصر بوده اند، آنچه امروز اهمیت دارد همدلی و همراهی همگان در حل و فصل مشکلات داماش و زمینه سازی برای حضور قدرتمند این تیم در فصل پیش رو است.

 

این عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: در حال حاضر که به حمدا… با پیگیری های مردم فوتبال دوست شهر رشت و هوادران تیم داماش و همینطور تدبیر مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان، نماینده سهامداران این تیم اعلام آمادگی کرده اند که تیم را واگذار کنند، یک شرایط تاریخی پیش آمده که مشکل مالکیت این تیم یکبار برای همیشه حل شود .

 

رسولی در ادامه با مخاطب قرار دادن گودرزی که وزیر ورزش و جوانان است، تاکید کرد: خوب می دانید که دلخوشی جوانان امروز در فقدان فضاهای تفریحی و فرهنگی مناسب به تیم های ورزشی است. تیم داماش در روزهای نه چندان دوری توانست بیش از ۲۰۰۰۰ هزار جوان رشتی را به ورزشگاه بیاورد . از حضرتعالی خواهش میکنم در خصوص انتقال این تیم در شرایط حساس مساعدت فرمائید.

 

وی همچنین در ادامه از استاندار، مجمع نمایندگان استان گیلان، نمایندگانشهرستان رشت، فرماندار، مدیر کل ورزش و جوانان، اعضای شورای شهر رشت و شهردار محترم خواست با اتحاد و همدلی جدی مشکل این تیم را حل کنند چرا که در غیر این صورت شاید جواب قانع کننده ای برای جوانان پر شور این شهر و این استان وجود نداشته باشد.

رسولی در ادامه پیشنهاد تشکیل کمیته ویژه پیگیری برای برنامه ریزی یک نشست در سطح وزارتخانه در راستای عملیاتی کردن روند واگذاری باشگاه را خواستار شد و گفت: این مساله در زمان اندک باقیمانده باید به نتیجه برسد.

 

 

 

 

رضا رسولی، شورای شهر رشت،