تیم فوتبال آژاکس آمستردام قصد دارد در نقل و انتقالات ژانویه با خرید بازیکنانی جدید تیم خود را برای نیم فصل دوم تقویت کند.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان،  آژاکس که در پایان نیم فصل اول مسابقات این فصل با پنج امتیاز کمتر از تیم صدرنشین فاینورد، در جایگاه دوم قرار گرفت، در پست های مختلفی نیاز به تقویت تیمش دارد. وب سایت رسمی باشگاه آژاکس گزارش می دهد که مهم ترین نیاز باشگاه در حال حاضر خرید دو وینگر خوب، پرانرژی و با کیفیت است. آژاکس برای این نقیصه چندین گزینه را پیش روی خود می بیند که از جمله آنها می توان به علیرضا جهانبخش وینگر ایرانی تیم AZ آلکمار و بازیکن پیشین داماش گیلان اشاره کرد.

 پنج گزینه آژاکس برای این پست عبارت اند از هنری آنیکرو بازیکن 19 ساله نیجریه ای تیم اوپن در لیگ بلژیک که آمار گلزنی و پاس گل بسیار مناسبی داشته است، لیندرو تروسارد بازیکن 22 ساله خنک بلژیک که در تمامی رده های ملی بلژیک بازی کرده، سم لارسن بازیکن هیرنوین که در فصل جاری لیگ هلند در 15 بازی آمار بسیار خوب هفت گل و پنج پاس گل را در اختیار دارد، میلوت راشیکا بازیکن 20 ساله تیم فوتبال ویتسه آرنهم ملی پوش کوزوو که البته آمار گلزنی قابل توجهی ندارد و علیرضا جهانبخش وینگر 23 ساله ایرانی تیم AZ آلکمار  هلند که طی دو فصل و نیم حضورش در لیگ هلند 12 گل زد و 14 پاس گل داشت. 

Screenshot-ajax-jahanbakhsh-ANvOQJZ
این وبسایت در توضیح جهانبخش می نویسد: 

نامی آشنا برای آنهایی که فوتبال هلند را دنبال می کنند؛ علیرضا جهانبخش وینگر ۲۳ ساله ایرانی که فوتبال خود در اروپا را از تیم NEC نایمخن شروع کرد و پس از دو فصل بسیار درخشان در این تیم، در سال ۲۰۱۵ به AZ آلکمار پیوست. البته علیرضا جهانبخش در دو فصل اول حضورش در لیگ هلند پیشرفت سریعی داشت، اما پس از پیوستن به AZ آلکمار و بالا رفتن انتظارات و توقعات از او، روند پیشرفت او کندتر دنبال شده است. علیرغم این، علیرضا جهانبخش طی دو فصل و نیم بازی در لیگ هلند، ۱۲ گل زده و ۱۴ پاس گل داشته است. اگر به بازی های او به خوبی دقت کنیم، متوجه می شویم که به عنوان یک وینگر به لحاظ فیزیکی و قدرت بدنی وضعیت بسیار مطلوبی دارد. این ملی پوش ایرانی نه تنها توانایی بالایی در ارسال سانترهای دقیق به درون محوطه جریمه دارد، بلکه به خوبی قادر است با کمک پای غیرتخصصی اش از سمت میانه زمین هم پیشروی کند.

آمار گلزنی جهانبخش قطعاً می تواند بهتر از این باشد، اما با این حال وی که بیشتر در پست وینگر به بازی گرفته می شود، گل های حساسی را هم با پای راست و هم با پای چپ به ثمر رسانده است. علیرضا در کارهای دفاعی تیمش هم مشارکت می کند؛ وی از زمانی که به لیگ هلند پیوسته، ۱۴ کارت زرد از داوران دریافت کرده است. علیرضا در زمین خستگی ناپذیر نشان می دهد. بارها و بارها طول زمین را طی می کند و به عقب بر می گردد تا در کارهای دفاعی شرکت کند؛ در زمان نفوذ به سمت دروازه حریف هم بسیار پرانرژی است به طوری که تا زمانی که روی او خطایی صورت نگیرد، از حرکت نمی ایستد. جهانبخش می تواند گزینه ای ایده آل بر ای آژاکس باشد؛ تیمی که به شدت به بازیکنی پرانرژی و با استعداد مثل علیرضا جهانبخش نیاز دارد. اما با توجه به اینکه هنوز سه سال از مدت قرارداد این بازیکن با AZ آلکمار باقی مانده است، و بعید است که مسئولان آژاکس برای خرید این بازیکن ایرانی چند میلیون یورو هزینه کنند تا رضایت باشگاه آلکمار را جلب نمایند.

با توجه به مشکلات عدیده ای که آژاکس دارد و برای تقویت این تیم به بازیکنانی در پست های مختلف نیاز است، اما بدون شک در رأس نیازهای این تیم، جذب وینگرهای خوب و باکیفیت است. کسپر دالبرگ در برخی از بازی های آژاکس بسیار خوب عمل کرده اما این بازیکن باید در بازی خود تداوم و ثبات داشته باشد. اگر این باشگاه بتواند یک یا دو بازیکن خوب را در نقل و انتقالات ژانویه جذب کند، بدون شک با قدرت بسیار بیشتری پس از تعطیلات زمستان به مسابقات بازخواهد گشت. آژاکس که تابستان امسال میلیک را با گرانترین قرارداد تاریخ باشگاه به ناپولی فروخت، و بودجه بسیار خوبی از فروش این مهاجم لهستانی به دست آورد، حالا باید با سود به دست آمده تیم خود را تقویت کند. بعید است که مارک اوورمارس مخالف هزینه کردن برای تقویت تیم باشد.

 

/برگرفته از نود