از اینکه در فینال جام حذفی حضور داریم خوشحال هستم. صادقانه بگویم که به مسابقه فینال فکر نمی کردیم، چرا که نگاه ما به بازی های جام حذفی به عنوان بازی های تدارکاتی برای مسابقات لیگ دو بود.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، سیامک فراهانی سرمربی داماش گیلان در کنفرانس خبری پیش از بازی فینال جام حذفی برابر پرسپولیس تهران، ضمن بیان عبارات فوق گفت: ما در جام حذفی پله پله آمدیم و تلاش کردیم در هر مرحله حضور قدرتمندی را داشته باشیم. بزرگترین انگیزه ما در هر بازی خوشحال کردن هوادارن مان بوده است و امروز هم با همین انگیزه در فینال به میدان می رویم.

سرمربی داماش در پاسخ به این سوال که پرسپولیس را چگونه ارزیابی می کند گفت: پرسپولیس سه بار پی در پی قهرمان لیگ برتر ایران شده است و همین نشان می دهد که این تیم در حال حاضر بهترین تیم ایران است و فکر نمی کنم نیازی به ارزیابی باشد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که بسیاری از شما، مردم و کارشناسان این اعتقاد را دارند که پرسپولیس شانس اول قهرمانی است اما ما هم انگیزه های زیادی داریم. تمام توان و تلاشمان این است که تماشاگران مان را راضی کنیم. ضمن اینکه حضور در فینال برای هر مربی و بازیکنی یک انگیزه بزرگ است.
فراهانی در خصوص انتخاب اهواز به عنوان میزبان فینال جام حذفی گفت: من فکر می کنم میزبانی اهواز برای ما به لحاظ وضعیت اقلیمی بد نیست. ما در اینجا مشکل ارتفاع نداریم، در حالی که در هر شهری غیر از اهواز مشکل ارتفاع داشتیم. رطوبت و شرجی بودن هم برای ما پوئن است. در خصوص گرما نیز فکر می کنم این موضوع برای هر دو تیم است اما با این حال فکر می کنم ساعت 9 شب از گرمای هوا کاسته شود.

 

وی در خصوص فاصله طولانی آخرین بازی رسمی داماش تا فینال جام حذفی نیز گفت: وقفه ای طولانی بعد از آخرین بازی مان که پلی آف لیگ دو بود تا این مسابقه داشتیم و مطمئنا این موضوع را که تاثیر زیادی بر روی روند آماده ماندن تیم داشته است را نمی توانیم کتمان کنیم؛ اما با تمام کمبودها و نداشتن سه تا از بازیکنان امیدواریم با انگیزه ای که داریم این مسائل را جبران کنیم.

سرمربی داماش گیلان در خصوص استادیوم شهدای فولاد اهواز نیز اظهار داشت: تا این لحظه نشده است که این استادیوم را از نزدیک ببینیم اما هر بار از تماشای آن در تصاویر تلویزیونی لذت بردم. مطمئنا کیفیت استادیوم بر روی کیفیت بازی هم تاثیر گذار خواهد بود.

وی درپاسخ به این سوال که به نظر داماش در مسابقات لیگ تهاجمی بوده اما در مسابقات جام حذفی تدافعی کار کرده است و فردا رویکرد چگونه است، گفت: اعتقاد دارم که فوتبال را چه تهاجمی و چه تدافعی بازی کنیم، باید شجاعانه باشد. مهم این است که ما شجاعانه بازی می کنیم. من اعتقاد دارم شجاعت فاکتوری هست که به ما خیلی کمک کنید.

فراهانی در خصوص مسائل مربوط به کناره گیری داماش از فینال جام حذفی بعد از اتفاقات بازی پلی آف لیگ دو اظهار داشت: این مسئله موضعی مدیریتی است و در چارچوب حیطه اختیارات من نیست. اعتقاد من این است که پس از سوت پایان بازی کار مربی تمام می شود و اگر بحث هایی دیگری مثل داوری یا حواشی وجود داشت، پیگیری آن به دیگر ارکان باشگاه مربوط است. خیلی سخت است که در برابر دیدگان 15 هزار هوار و اشک های آن ها آن اتفاقات افتاد اما ما و کادرفنی سعی کردیم در این خصوص صحبت نکنیم تا مربیان در حیطه خودشان باشند.

وی افزود: طی این مدت مدیریت پیگیری های خود را انجام داد و در نهایت نیز مدیریت تشخیص داد که در فینال جام حذفی حضور پیدا کنیم.

 

سرمربی داماش گیلان در پایان گفت:‌ شما وقتی به بازی فینال می رسید، حتما رویاهای زیادی دارید. مطمئنا ما برای رویاهایمان می جنگیم تا بتوانیم آن را بدست بیاوریم. شاید پرسپولیس شانس اول قهرمانی باشد، اما این از انگیزه های ما کم نمی کند. ما برای رسیدن به رویاهایمان پله پله تلاش کردیم و تا به اینجا به آن نزدیک شدیم.