varesh-sport.com : آقای قاسمپور وضعیت آماده سازی تیم و روند تمرینات به چه شکل پیش می رود؟

تمرینات بسیار خوب و منظمی را در دو نوبت صبح و عصر انجام دادیم ،اما ما به دنبال این بودیم که یک اردوی آماده سازی را داشته باشیم و دو بازی تدارکاتی هم در این اردو برگزار کنیم که به هر صورت این اردو و بازیها مهیا نشد . با توجه به بارندگی های چند روز اخیر رشت این اردو می توانست به روند آماده سازی تیم کمک خوبی را بکند.

 

varesh-sport.com : اردوی قطر و اردوی تهران کلا کنسل شد؟ بازی تدارکاتی چطور؟

بله… قرار بود قطر برویم که بعد شد دوبی و بعد تهران و بعد آن هم کنسل شد و شد رشت! خب قرار بود دو بازی تدارکاتی در داخل اردو برگزار شود که با منتفی شدن اردو آن دو بازی هم به طبع منتفی می شود . به هر حال پنجشنبه (امروز) از ساعت 3 بعد از ظهر یک دیدار تدارکاتی در زمین دانشگاه و برابر سپیدرود برگزار خواهیم کرد.

 

varesh-sport.com : بعد از پیوستن شما به داماش، تیم دچار تحولات خوبی چه به لحاظ نظم تیمی و چه به لحاظ نتیجه و نوع بازی شد و این روند خوب با شکست برابر پرسپولیس به نوعی قیچی شد.

نه… قیچی نشد ؛ به نظر من ما در بازی برابر پرسپولیس ، بازی زیباتر و روان تری را نسبت به سایر دیدارهایی که برگزار کرده بودیم ارائه دادیم ولی خب حوادثی در فوتبال رقم می خورد که قابل پیش بینی نیست، مخصوصا اگر زمین لغزنده باشد. اگر به گل سومی هم که دریافت کردیم دقت داشته باشید به دلیل همین لغزندگی زمین بود .

من در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی گفتم که داوری تاثیر زیادی روی روند بازی و نتیجه نداشت ولی حالا با نامه ای که از سوی کمیته انظباطی به ما زده شده مثل اینکه آنها طلبکار شده اند! ما حتی روی داوری هم خسارت دیدیم …

شاید در کارشناسی نود خیلی از مسائل نادیده گرفته می شود، آن هم وقتی که آقای عسگری می آید و می گوید کارشناسان داوری اگر چیزی غیر از آن چیزی که ما می گوییم بگویند با آنها برخورد می شود . ما با 7-8 داور صحبت کردیم و به ما گفتند که علی کریمی در همان 20 دقیقه اول باید از زمین مسابقه اخراج می شد و حتی یک پنالتی مسلم هم برای ما گرفته نشد. زمانی آن توپ پنالتی نبود که از دو سه متری زده شود و بازیکن زمانی را نداشته باشد که دستش را کنار بکشد…

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب

این شکست روی روند رو به رشد تیم هیچ تاثیری نخواهد داشت چرا که همانطور که گفتم ما به نسبت تمام بازیهای داخل و خارج خانه به مراتب بهتر بازی کردیم و این نشان می دهد که بازیکنان ما اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردند . ما بعد از خوردن هر گل جبران کردیم اما بعد از دریافت گل سوم دیگر زمان چندانی برای جبران نداشتیم .

 

varesh-sport.com : اتفاقا یه مبحثی که در این ارتباط وجود دارد و آن این است که آیا فکر نمی کنید این اعتراض نکردن ها و سکوت باعث این شده که سر تیم داماش در بیشتر مواقع بریده شود آن هم در حالی که بسیاری از تیم ها با جار و جنجال مسائل را به سود خود پیش می برند؟!

بنده آدم جار و جنجالی ای نیستیم و معتقدم این مسائل چیزی را نمی تواند تغییر بدهد ولی خب بعد از بازی این کادر مدیریتی باشگاه است که باید این مسائل را دنبال کند.

 

varesh-sport.com : یک بحثی در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی پرسپولیس مطرح می شد عدم تعویض بازیکنان توسط شما بود. شما هنوز بر روی عقاید خودتان هستید؟

بله. برخلاف نظر خیلی ها از جمله خود مهندس عابدینی که اعتقاد داشتند باید تعویض میشد و در یک برنامه یا مناظره تلویزیونی هم گفتند ، بنده اعتقاد دارم که در سه حالت است که یک مربی باید دست به تعویض بزند. یکی در زمانی که تیم عقب است و احساس می کند که بازیکنان کار تاکتیکی تیم را انجام نمی دهند و یا احساس کند که یک بازیکن به لحاظ آمادگی بدنی و فیزیکی کم آورده است ، دوم زمانی که می خواهد تیمش نتیجه را حفظ کند و سوم زمانی که یک بازیکن مصدوم می شود و هیچ کدام از این حالت ها برای ما اتفاق نیفتاد .
اگر شما دقت کنید ما تا دقیقه 86 ، دو بر دو مساوی بودیم و دقیقه 87 گل خوردیم و در 3 دقیقه هم یک بازیکن نمی تواند تاثیر چندانی بر روی بازی بگذارد .

 

varesh-sport.com : آیا مشکل حاشیه ای بین شما و بازیکنان خاصی وجود ندارد؟ بعضی ها چنین مسائلی را در مورد عدم تعویض در آن دیدار مطرح می کنند

نه به هیچ وجه چنین مسئله ای نیست و مشکلی بین من و هیچ کدام از بازیکنان وجود ندارد.

 

varesh-sport.com : با توجه به اینکه برنامه مسابقات و جام حذفی اعلام شده است، الان روی جام حذفی چطور فکر می کنید؟

ما به طور جدی این مسابقات را دنبال خواهیم کرد به شرط آنکه فواصل بین بازیها ، فواصل خوبی باشد. در مورد شرایط بازی بعدی جام حذفی هم با توجه به برنامه اعلام شده ابتدا باید ببینیم در مقابل مس سرچشمه در کرمان شرایطمان به چه شکل پیش خواهد رفت تا بر روی بازی با ماشین سازی در تبریز هم فکر کنیم.