varesh-sport.com : از بازی هفته گذشته با پرسپولیس شروع کنیم…

در نیمه اول ما بسیار بهتر از این تیم بازی می کردیم و آنها هر توپی که می آمد را بلند و بی هدف سانتر می کردند و در این نیمه دوم با تعویض علی کریمی ، پرسپولیس در برخی از صحنه ها بهتر از ما بازی کرد اما در مجموع من فکر می کنم بازی را به اشتباهات فردی واگذار کردیم و پرسپولیس کار خاصی نکرد به جز آنکه از اشتباهات ما استفاده کرد.

 

varesh-sport.com : شما در این مسابقه در سمت راست بازی کردید ، این پست چطور بود؟

بله در نبود جهانگیر عسگری من در این سمت بازی کردم و از بازی خودم چندان راضی نبودم . البته باید به این اشاره کنم که توپ خاصی هم برای من در سمت راست نیامد و بیشتر بازی ما در سمت چپ جریان داشت. فکر می کنم چون ابوذر رحیمی بیشتر نفوذ می کرد و آقای مهدوی کیا کمتر ، بیشتر حملات از آن سمت بود و من کار خاصی را به عقیده خودم نتوانستم انجام دهم.

 

varesh-sport.com : این براساس دستور سرمربی بود یا شرایط ، بازی به این شکل پیش رفت؟

نه دستور سرمربی نبود و شرایط ، بازی را به این شکل پیش می برد. به هر حال بازیکنی که در سمت بازیکن دیگر بازی می کند، پاسکاری او تاثیر بسزایی در شکل بازی دارد.

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب

varesh-sport.com : زمین مسابقه چقدر در این نتیجه موثر بود؟

چند روز قبل از بازی هم به حاجتی و نظیفکار و بچه های خودمان گفتم که اگر ما در سردارجنگل بازی کنیم صد در صد به مشکل خواهیم خورد . من خودم به غیر از بازی با تراکتور نزدیک به دو سال است که در آن زمین بازی نکرده ام و در این چند روز بارندگی پیش از بازی ما فقط توانستیم یک جلسه تمرین سبک در آن زمین برگزارکنیم! به نظر من تیمی که بخواهد در آن زمین و آن آب و هوا بازی کند باید حداقل چند جلسه تمرین در آن زمین برگزار کند و متاسفانه قلق زمین هم از دست ما رفته بود و مطمئنا یکی از دلایل شکست ما هم همین مسئله بوده است.

 

varesh-sport.com : آیا این نتیجه روی روند خوب تیم تاثیر منفی می گذارد؟

به نظر من تاثیر گذار نیست. ما استقلال را در اینجا و این چند سال 3 بار برده ایم اما همیشه در مقابل پرسپولیس به مشکل خورده ایم و به غیر از آن سال که در زمان نادر دست نشان این تیم را شکست دادیم نتوانسته ایم در بازیهای دیگر خوب عمل کنیم و نمی دانم که چرا این اتفاق می افتد! انشالله در بازی های بعد به روند خوبمان ادامه خواهیم داد .

 

varesh-sport.com : آقای قاسمپور در برخی از مصاحبه هایشان می گفتند که برای ما زمین به آن شکل مهم نیست…

خب شاید چون آقای قاسمپور تجربه بازی کردن و مربیگری در این نوع زمین را نداشتند به این شکل گفتند وگرنه ما در سال های گذشته به جز جام حذفی در زمان آقای دست نشان هر وقت در سردارجنگل بازی کردیم دچار مشکل شده ایم و نتیجه نگرفته ایم! البته اگر یادتان باشد ما در زمان آقای دست نشان هم خیلی از بازیهایمان را در استادیوم عضدی برگزار کردیم… به نظر من هم بازی کردن در آن زمین سخت هست و ما در عضدی راحت تر هستیم و هم جو و تعداد تماشاگر را در عضدی بهتر از سردارجنگل می بینم . به هر حال تماشاگر با تشویق ها و حمایت هایش نقش بسیار پر رنگی را در روحیه دادن به بازیکنان و تیم دارند . در مورد آقای قاسمپور هم باید بگویم که ایشان تا به اینجا نظم خوبی را ایجاد کرده اند و به نظر من می توانند اینجا موفق شوند.

 

varesh-sport.com : حمایت هواداران در این دیدار چطور بود؟

درست است که بازی با پرسپولیس بود و استادیوم کامل پر نشد اما به نظر من با وجود هوای بارانی و استادیوم خارج از شهر واقعا تماشاگران زحمت خودشان را کشیدند و دستشان درد نکند. مطمئنا اگر بازی در عضدی برگزار می شد استادیوم کاملا پر می شد.

 

varesh-sport.com : در این دیدار تماشاگران پرسپولیس حتی نتوانستند جایگاه و 10 درصد خود را پر کنند..در این مورد چه نظری دارید؟

من فکر می کنم هر چقدر ما نتایج بهتری را بدست بیاوریم از میزان هواداران پرسپولیس و استقلال در رشت و استان کم می شود .

 

varesh-sport.com : شاید این سوال در حیطه شما نباشد اما دوست داریم که نظر شما را هم بدانیم. آقای قاسمپور در این مسابقه به هر دلیلی تعویضی را انجام ندادند، در حالی که خیلی ها به این معتقد بودند که نه لزوما یک بازیکن خاص بلکه این تیم در این مسابقه به تعویض نیاز داشته است . ضمن اینکه با توجه به علاقمندی آقای عابدینی به پرسپولیس ، همین تعویض نکردن شائبه هایی را در خصوص تبانی بوجود آورد. نظر شما در این موارد چیست ؟!

تا جایی که من می دانم آقای عابدینی قبل از اینکه به رختکن ما بیایند قصد داشتند به رختکن پرسپولیس بروند که به هر دلیلی به ایشان اجازه ورود ندادند و من می خواهم بگویم که اگر این مسئله بود که باید با ایشان برخورد خوبی می شد! اصلا به چنین چیزی فکر نکنید و شما مطمئن باشید تیمی که می آید و به شکل خصوصی تیم داری می کند و تماشاگر جذب می کند، اصلا برایش فرقی ندارد که در مقابل چه تیمی بازی می کند و دوست دارد مخصوصا در مسابقات بزرگ برنده باشد چرا که می خواهد شخصیت تیمش را بالاتر ببرد. این نتیجه گرفتن به سود یک باشگاه و شرکت خصوصی است چرا که پیروز شدن در این مسابقات به لحاظ تبلیغی و جذب سرمایه هم موثر خواهد بود .

در زمینه تعویض نکردن به هر حال نظر آقای قاسمپور به این شکل بود اما به نظر شخصی من ، تیم ما حداقل یک یا دو تعویض را نیاز داشت و این تعویض می توانست خود من باشم یا هافبک وسط یا چپ و یا در فوروارد باشد. من فکر می کنم در آن زمین و آب و هوا به این تیم تعویض نیاز داشتیم چون با آمدن بازیکن تعویضی هم تیم می توانست به انگیزه بیشتری برسد و هم شاید آن بازیکن تازه نفس می توانست از موقعیت های بهتری استفاده کند.

 

varesh-sport.com : آقای قاسمپور در کنفرانس بعد از مسابقه گفتند که به هیچ وجه آثار خستگی را در بازیکنان ندیدند. شما به عنوان کاپیتان تیم چه نظری در این مورد دارید؟

بعد از مسابقه آقای قاسمپور همین حرف را به ما هم زدند و گفتند که از نظر ایشان تیم در این مسابقه بیشتر از مسابقات قبل با نظم بازی می کرده است و هر کس به وظایف خودش درست عمل می کرده است و نیازی به تعویض نمی دیده اند اما خب من به نظر شخصی خودم ، چند نفر از بازیکنان خسته شده بودند ولی به هر حال نظر سرمربی مهم است.

 

varesh-sport.com : بازیکنان و مربیان بزرگی همچون علی کریمی ، وحید هاشمیان ، علی دایی ، غلام پیروانی و مجید جلالی در رشت تشویق شدند . در قضیه مازیار زارع و هواداران رشتی ، آیا مقصر هواداران بودند ؟

این به خاطر خوب بودن و شخصیت آن افراد است که تشویق می شوند و مازیار زارع بازیکن بزرگی نشده است که از سوی هواداران در هر جا تشویق شود. علی کریمی چون سال ها در تیم ملی بازی کرده است و در تیم بزرگی چون پرسپولیس بوده است هر جا که برود تشویق می شود یا مهدی مهدوی کیا به عنوان یک بازیکن با شخصیت و با اخلاق هر کجای ایران که برود تشویق می شود. هر جایی که حتی شاید تیمی هم در فوتبال ایران نداشته باشد…

ببینید این حساسیت همیشه بین رشت و انزلی بوده است . همین بچه های ما به آنجا رفته اند و بازی کرده اند و بدترین توهین ها را شنیدند…هر نوع فحشی را که بخواهید  دادند اما هیچ کدام از بازیکنان ما عکس العملی را نشان ندادند تا حساسیت را بیش از اندازه نکنند . آقای زارع هم باید مدارا می کرد و آن عکس العمل ها را در حین مسابقه انجام نمی داد ولی ایشان حتی فحاشی هم کرد! من در حین بازی به وی گفتم که اگر تماشاگر حرفی می زند تو نباید عکس العملی را نشان بدهی تا جو را لحظه به لحظه ملتهب تر کنی و بازی هم به خشونت کشیده شود . 

 

varesh-sport.com : شنیده ایم تیم به اردو می رود. این اردو کجا برگزار می شود؟

قرار بود که به قطر برویم اما منتفی شد و قرار است دوشنبه یا سه شنبه به تهران برویم وانشالله دو سه بازی دوستانه در آنجا برگزار کنیم .

 

varesh-sport.com : وضعیت آمادگی خودتان به چه شکل است . یادم است که می خواستید در تعطیلات  سه روزه برای رفع مشکل انگشتان پا اقدام کنید …

انگشت های پای اکثر فوتبالیست ها به خاطر اینکه زیاد در کفش می ماند دچار قارچ می شود که قصد داشتم در این تعطیلات سه روزه این مشکل را با لیزر از بین ببرم و بسوزانم که به هر ترتیب نشد . انشالله نیم فصل یا در فرصتی مناسب در این خصوص اقدام میکنم.

 

varesh-sport.com : و حرف پایانی…

تشکر می کنم از هواداران . امسال هواداران خیلی بهتر از سال های قبل از تیم حمایت می کنند و انشالله که به همین شکل ادامه داشته باشد و تیم هم بتواند به روند خوبش با کمک همین هواداران ادامه دهد .

 

 

 

 

 

 

مصاحبه : مهرداد – مازیار