یکی از خریدهای پر سر و صدای داماشی ها در تعطیلات نیم فصل محمدرضا مهدوی بود که بیش از هشت سال سابقه کاپیتانی لاجوردی پوشان را در کارنامه دارد.
دلایل جدایی اش از داماش، وضعیت کاپیتانی داماش در ادامه مسابقات و زمان خداحافظی اش از فوتبال، مهمترین ابهاماتی بود که به عنوان رسانه هواداری داماش، در این مصاحبه تفصیلی با محمدرضا مهدوی سعی کردیم صرفاَ در جهت تنویر افکار عمومی به آن بپردازیم. در بخش های دیگر از این مصاحبه به شرایط اسفناک مالی تیم، انتظار هواداران از علیرضا جهانبخش برای حمایت مالی از داماش، چگونگی عملکرد اسماعیل حاجی پور و امیر عابدینی پرداخته شد که در ادامه می توانید مشروح مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت با محمدرضا مهدوی را مشاهده کنید…

 

Varesh-Sport.com: سه سال و نیم از حضورت در داماش گذشت و دوباره به تیم سابقت برگشتی… چه احساسی داری؟
خیلی خوشحالم که بعد از سالها به تیمی بازگشتم که فوتبالم را به صورت حرفه ای در آن آغاز کردم و همیشه گفتم هرچه دارم از داماش دارم.
خیلی از دوستان دور و نزدیک به من گفتند که با سپیدرود در لیگ برتر خداحافظی کنم اما من دوست داشتم که با پیراهن لاجوردی داماش اینکار را انجام دهم، زیرا بهترین خاطرات فوتبالی ام با داماش بود. البته شاید در رده پایه عضو سپیدرود بودم اما این داماش(پگاه) بود که مرا به فوتبال معرفی کرد.
امیدوارم بتوانم به گونه ای برای داماش بازی کنم که هم بتوانم برای تیم مثمرثمر باشم و هم اینکه با خاطره ای خوش از فوتبال خداحافظی کنم.

 

Varesh-Sport.com: امسال با پیشنهاد کادرفنی به داماش بازگشتی یا با پیشنهاد مدیریت بود؟
ابتدا آقای ربیعی فر با بنده صحبت کردند و سپس با آقای محمدرضا حاجی پور جلسه ای را داشتم که ایشان گفتند “خیلی دوست داشتم در این دو سه سال بر می گشتید تا برای داماش بازی می کردید اما شما نیامدید”
این در حالی بود که سال اولی که داماش به لیگ دو سقوط کرد من دوست داشتم که در داماش بمانم اما آقای رامیز محمداُف سرمربی وقت تیم تحت تاثیر یکی از اعضای کادرفنی تمایلی به حضور همزمان من و آن شخص در تیم نداشت که با بهانه هایی نظیر اینکه باید فیلم بازی های مهدوی را ببینم در واقع موجبات جدایی من از داماش شد.
اما در سال دوم حضور داماش در لیگ دو که هدایت تیم را وحید رضایی بر عهده داشت با تمام وجود دوست داشتم به داماش برگردم اما ایشان گفتند که باید هر هفته تست های غیرفوتبالی بدهید که این درخواست را در شان و شخصیت خودم ندیدم و نمی خواهم دیگر جزییات را بازگو کنم و تا امروز هم حرفی بازگو نکردم و اکنون هم جهت شفافیت در خصوص ابهامی که برای شما و هواداران پیش آمده بود به کلیات موضوع اشاره کردم.
فقط یک موضوعی که باعث دلگیری ام شد این بود که هواداران از کاپیتان تیم شان به حق انتظار داشتند که در لیگ دو همراه شان باشد اما تا به حال پرسیدند که دلیل بازی نکردن محمدرضا مهدوی برای داماش در لیگ دو چه بود؟ وقتی بر سر نخواستنم دعوا بود من باید چه می کردم؟!

 

Varesh-Sport.com: کاپیتانی در داماش به یکی سوالات هواداران داماش تبدیل شده، چه تصمیمی در این خصوص گرفته شده است؟
از روزی که با داماش قرارداد بستم و به تمرینات اضافه شدم قضیه کاپیتانی برای من حل شده بود و هیچ انتظاری هم نداشتم زیرا اعتقاد دارم هوادار باید دوست داشته باشد تا چه کسی کاپیتان تیمش باشد و در ادامه فصل هم محمد مختاری بازوبند کاپیتانی داماش را خواهد بست.
در یاد دارم که در لیگ برتر و زمان حضور مهدی مهدوی کیا در داماش وقتی ایشان متوجه شدند که هوادار رشتی دوست ندارد مهدویی کیا کاپیتان تیم شان باشد، با وجود اصرار بنده اما قبول به بستن بازوبند کاپیتانی نکرد که به شخصه برای خودم خیلی سنگین بود که در حضور کاپیتان تیم ملی، بازوبند را باید من می بستم!

 

Varesh-Sport.com: در صحبت های قبلی به تصمیمت برای خداحافظی خودت از فوتبال با پیراهن لاجوردی داماش اشاره داشتی، آیا در خصوص زمان خداحافظی هم به جمع بندی رسیده ای؟
من در وهله ی اول با نیت کمک به داماش آمدم تا در قالبِ زمانی یک ربع، یک نیمه یا به عنوان بازیکن فیکس بتوانم به تیمم کمک کنم و در وهله ی بعد به خداحافظی خودم از فوتبال فکر می کنم که باید نسبت به شرایط تصمیم گیری کرد اما اعتقاد دارم که باید در اوج و با یک خاطره خوب از فوتبال خداحافظی کنم و دوست دارم زمانی از فوتبال حداحافظی کنم که در بین هوادار محبوب باشم، نه اینکه قبلا مرا “توتی شهرباران” تشویق می کردند اما اکنون “محمدرضا مهدوی” صدا می زنند!
اما یک واقعیت تلخی که در خصوص داماش وجود دارد این است که بازیکنانِ بومی نظیر افشین چاوشی، مصطفی حاجتی، علیرضا نظیفکار، علی نظرمحمدی، هادی سهرابی، مرتضی ابراهیمی و … برای این تیم خیلی زحمت کشیدند، هیچ گاه یک بازی خداحافظی برایشان ترتیب داده نشد و ای کاش برای پیشکسوتان خودمان کمی بیشتر اهمیت و احترام قایل شویم.
البته به اسامی فوق باید محمد مختاری را هم اضافه کرد که مثل یک بومی نسبت به این تیم و شهر تعصب دارد و از بهترین دوستانم محسوب می شود.

 

Varesh-Sport.com: شرایط تیمی و مالی داماش را چگونه ارزیابی می کنی؟
یک تشکری از سیامک فراهانی کنم که زحمات زیادی را برای این تیم کشید و در بی پولی همراه داماش بود و نتایج خوبی را هم کسب کرد. بعد از رفتن فراهانی باشگاه دنبال وحید رضایی و محسن عاشوری رفت که هر کدام چهارصد تا پانصد میلیون می خواستند که اگر باشگاه این مبلغ را داشت به تیم تزریق می کرد و سیامک فراهانی هم می ماند.
این تیم تنها مشکلش فقط مالی است وگرنه تیم خوبی داریم و اگر شرایط مساعد باشد داماش این پتانسیل را دارد تا در نیمه بالای جدول حضور داشته باشد اما الان به جایی رسیدیم که تغذیه ای سر تمرین نیست و فقط آب معدنی وجود دارد. فوتبالیستی که دو ساعت تمرین می کند حداقل باید یک موز بخورد تا مقداری انرژی بگیرد تا بدنش ضعف نکند! در تاریخ باشگاه داماش حتی در دوران امیر عابدینی هم اینقدر شرایط اسفناک نبود!

 

Varesh-Sport.com: آیا دوران تیمداری اسماعیل حاجی پور با دوران حضور امیر عابدینی در داماش قابل قیاس است؟
خیر، چون آقای حاجی پور از جیب هزینه می کند و تیمداری شخصی خیلی سخت و طاقت فرسا است، باید از ارتباطات خودت استفاده بکنی و گردنت را جلوی دیگران کج کنی تا مبلغی برای تیم تهیه شود. وجداناَ نمی توان به آقای حاجی پور انتقادی کرد فقط می توانم بگویم واقعا تیمداری در چنین شرایط اقتصادی به تنهایی سخت است!

 

Varesh-Sport.com: اخیرا با شدت یافتن مشکلات مالی باشگاه شاهد بودیم داماشی ها در فضای مجازی یا محافل جمعی خودشان، خواهان حمایت علیرضا جهانبخش هستند. با شناختی که شما به عنوان کاپیتان سابق از علیرضا جهانبخش دارید، به نظر شما این انتظار تا چه حد امکان پذیر است؟
هوادار داماش کمی عاطفی و احساسی است… واقعیتش علیرضا جهابنخش در سالهای اخیر با عنایت به قراردادی که امیر عابدینی بسته بود کمک های غیرمستقیمی و قابل توجهی به داماش کرده است. با شناختی هم که از خصوصیت سخاوتمندانه ی علیرضا جهانبخش دارم مطمئنم به اشخاص نیازمند اطراف خود کمک های شایانی می کند و نمی توان انتظاری از جهانبخش داشت که مستقیماَ به داماش کمک کند. من سوالی دارم چرا از مسئولین چنین انتظاری نداریم؟ مسئولینی که وظیفه شان کمک به تیم های این شهر است!
اما با این حال و با شناختی که از علیرضا جهانبخش دارم اگر از شرایط اسفناک داماش با خبر شود و شرایطش را داشته باشد از کمک کردن به تیم اسبقش که می دانم خیلی هم دوستش دارد، دریغ نخواهد کرد، چون پسر خیلی با معرفتی هست و هیچ وقت گذشته اش را فراموش نمی کند.

 

مصاحبه: مازیار اصغرزاده – مهرداد ثابت

*با تشکر ار مدیریت رستوران قارون که همچون گذشته میزبان و پذیرای یکی دیگر از مصاحبه های وارش اسپرت بود.