وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : در فوتبال رشت افراد زیادی آمدند و خدمت کردند و رفتند ولی خیلی زود فراموش شدند و کسی از آن ها یاد نمی کند. جو رسانه ای این روزها به گونه ای است که اگر اسمی از پیشکسوت فوتبالی می آید ذهن ها به سمت و سوی فوتبالیست یا مربی سالهای دور می رود،در حالی که مهمترین شاکله ی تیم ، مدیریت یک باشگاه است.

مدیران زحمت کشی هم در ورزش این شهر بودند که اکنون کسی از آن ها نامی نمی برد. مطمئنا وارش اسپرت هم به تنهایی نمی تواند این خلا در رسانه های نوشتاری و مجازی را پر کند. سال گذشته برای بزرگداشت سالگرد درگذشت ایرج زهرابی با پسر ایشان مصاحبه ای انجام دادیم و اکنون نوبت به معرفی مدیرعامل سابق استقلال رشت رسید تا هواداران جوانان داماش با مدیر زحمت کش سال های دور استقلال رشت آشنا شوند.

مهندس الطافی علاوه بر مدیرعاملی استقلال رشت، سابقه ی حضور در هیئت مدیره پگاه را دارد و در دوره ای کوتاه هم عضو شورای شهر کلانشهر رشت بودند.جالب است که بدانید وی در تیم ملی هاکی عضو بوده اند! در این مصاحبه که بیش از دو ساعت به طول انجامید از ایشان در مورد مدیریت زمان خودشان و مدیریت کنونی فوتبال توضیح خواستیم و در قسمتی هم از حُسن ها و ایرادات مدیرعامل داماش سخن گفتند . مصاحبه جذاب وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان با مدیرعامل سابق استقلال رشت را بخوانید:

 

varesh-sport.com : بیوگرافی خودتان را بگویید…

محمد مهدی الطافی هستم ، متولد 26 بهمن 1328 .

تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در رشت انجام دادم و بعد برای خدمت و ادامه تحصیلات به تهران رفتم.

 

متن کامل گفتگو در ادامه مطلب

 

varesh-sport.com : از فعالیت های ورزشی خودتان برای ما بگوئید…

فوتبالم را از زمین “ام بی” یا زمین شهرداری کنونی آغاز کردم . سابقه حضور در تیم آموزشگاهی را دارم و پس از آن به تیم دارایی رفتم که آقای جهانپور هم کاپیتان تیم بود. سال 46 به دلیل بیماری که به آن مبتلا شدم فوتبال را موقتا کنار گذاشتم.

بعد از مدتی به خدمت سربازی رفتم و در آن جا تیم خوبی را درست کردیم و به تیم پهلوی تهران پیوستم که توانستیم در دسته دوم تهران با تفاضل گل، سوم شویم و از صعود باز ماندیم. سال دوم حضور من در خدمت، پادگان ما به تبریز منتقل شد و مدتی هم در تیم تراکتورسازی تبریز بازی کردم و بالاخره سال 49 خدمت سربازی من تمام شد. سال 51 دانشگاه قبول شدم…سال اول هم دانشگاه فوتبال را ادامه دادم ولی از ناحیه پا به مصدومیت شدیدی دچار شدم و دیگر نمی توانستم فوتبال را ادامه دهم. پس از آن به سفارش یکی از دوستان در رشته ی هاکی شرکت کردم که 20 تیم از کل کشور جمع شد و من هم شرکت کردم . در آن مسابقات توانستیم سوم شویم و بعد از آن بود که در مسابقات سال 1352 در لیست تیم ملی هاکی ایران قرار گرفتم.

 

سال 1353 به مسابقاتی در کشور پاکستان رفتیم که آن موقع بچه های تیم هاکی ایران بیشترشان خارجی بودند! در واقع سه نفر ایرانی بودیم و تنها گیلانی تیم ملی هاکی هم من بودم. حضور من در تیم ملی هاکی تا سال 55 ادامه داشت و سال 1356 به شهر رشت برگشتم و به دلیل اینکه کارخانه داشتم زیاد در ورزش ورود نکردم اما دوباره از سال 58 به ورزش ورود کردم و مدتی رئیس هیئت هاکی گیلان بودم . بعد از آن در ریشه تیم داماش که آن موقع اسمش ابوذر بود فعالیت می کردم و در سال 1362 مدیر عامل استقلال رشت شدم. استقلالی که به وجود آمد در مقابل سپیدرودی که آن همه محبوبیت داشت از استقبالی برخوردار نبود .اسم این تیم ابوذر بود ولی برای اینکه تضادی با سپیدرود به وجود بیاورد اسم تیم را استقلال رشت کردند و برادران خوش کلام ، آقای چاوشی(پدر افشین چاوشی) و … عضو آن بودند.
در واقع من حاصل تلاش این عزیزان را به دست گرفته بودم و تیم را در دسته اول به من سپردند و حدود یک ماه قبل از من هم آقای جهانپور آمده بود .وقتی استقلال رشت شروع کرد در واقع هواداری نداشت و بعدها با تلاشمان هوادار هم آمد…

واقعا خیلی سخت بود… استقلال رشت به هیچ جایی وابسته نبود و یک سری افراد عاشق،ماهانه به آن تیم کمک می کردند تا توانستیم به مرور زمان و با توجه به علم روزی که آقای جهانپور داشتند تیم خوبی درست کنیم و در سال 63 که لیگ قدس دیگر انجام نمی شد و مسابقات دسته اول شروع شده بود شرکت کردیم.

یادم است وقتی ما با سپیدرود بازی میکردیم 90 درصد استادیوم سپیدرودی بود. سال 64 قرار شد مسابقات انتخابی انجام شود که استقلال رشت،سپیدرود رشت،ملوان انزلی از گیلان و تیم های ماشین سازی ،تراکتورسازی و بیجار و … به صورت رفت و برگشت با هم رقابت کردند که توانستیم بعد از ملوان در مقام دوم قرار بگیریم و صعود کنیم. سال 65 بیژن شعار مالک سپیدرود 300 هزار تومان به امید هرندی پیشنهاد داد ولی امید با 80 هزار تومن در تیم ما ماند و این قرارداد باعث شد تا بقیه بچه ها هم ماندند ولی سال بعد بهزاد داداش زاده و امیر افتخاری پیشنهادهایی را داشتند که خودم گفتم بروید.

من تا سال 66 در استقلال مدیرعامل بودم و دوران اوج استقلال رشت هم همان موقع بود… یادم هست تیم المپیک شوروی آمده بود و ما توانستیم 2 بر صفر این تیم را ببریم.ولی دیگر شرایط برای تیم داری خیلی سخت شده بود و تیم را به گاز رشت سپردیم و فقط می خواستیم تا بازیکنان را نگه دارد.

دو سالی من از تیم دور بودم و متاسفانه گاز هم نتوانست تیم را نگه دارد و در سال 68 شهرداری رشت تیم را گرفت و باعث شد تیم پاشیده نشود. دوباره من که سال 1378 عضو شورای شهر شدم به تیم ورود کردم . در این زمان آقای ایرج زهرابی را به عنوان مدیرعامل تیم انتخاب کردیم و تا سال 79-80 همین طور ادامه دادیم ولی بعد شهرداری هم توان نگهداری تیم را هم نداشت و صحبتی با پگاه کردیم و خیلی سعی کردیم که اسم استقلال را حفظ کنیم ولی قبول نکردند…

 

به هر ترتیب تیم را به پگاه دادیم و من هم یک سالی عضو هیئت مدیره پگاه بودم ولی بعد از آن به دلیل اختلافاتی که به وجود آمده بود از هیئت مدیره بیرون آمدم.حتی در آن مدت که آقای زهرابی مدیرعامل پگاه بود به من پیشنهاد دادند که مدیرعامل شوم اما من به احترام آقای زهرابی قبول نکردم و با هم از پگاه بیرون آمدیم و دیگر به استادیوم هم نرفتم تا مسابقات پیشکسوتان امسال که با اصرار بچه ها به استادیوم رفتم.

 

محمد مهدی الطافی

 

varesh-sport.com : در این سال ها این تیم وابسته به نهادهای دولتی بود؟

ریشه این تیم که به ابوذر بر میگردد در سال 1354 تاسیس شد و تا به امروز فقط دو سال وابسته به نهاد دولتی بوده است که مربوط به دوره ای می شود که گاز رشت این تیم را ساپورت مالی کرد و در باقی سال ها کاملا خصوصی بود. بعضی ها می گفتند که استقلال رشت از تهران ساپورت می شود در حالی که شاید با آن ها جلساتی داشتیم ولی حتی یک ریال هم از استقلال تهران نگرفتیم که بعد از آن هم شهرداری ورود کرد که این نهاد هم خصوصی هست… بر خلاف کسانی که می گویند شهرداری یک نهاد دولتی هست باید عرض کنم که شهرداری رشت یک نهاد کاملا خصوصی است و خود شهرداری باید درآمد زایی کند. بعد از شهرداری هم که پگاه آمد که یک شرکت نیمه دولتی بود و از در آمد حاصل از فروش شیر برای این تیم خرج می کرد ولی به دلیل تغییر مدیریت این تیم را سرگردان کردند و خدا پدر داماش را بیامرزد که تیم را تحت پوشش قرار داد و اکنون هم که صدرا آمد… ولی حیف است که این قدر اسم تیم عوض شود. باز هم خدا را شکر با ورود صدرا، نام داماش گیلان تغییر نکرد.

 

varesh-sport.com : فکر کنم تحولی شد و ورود صدرا مصادف با توقف تغییر نام های متوالی این تیم شد…

بله،خوشبختانه جوانانی که طرفدار داماش هستند به خوبی متوجه ثبات نام شدند و عرق زیادی بر روی نام این تیم دارند .

 

varesh-sport.com : آیا شما هم معتقدید که فوتبال رشت بزرگترین ضربه را از خصوصی بودنش خورده است؟

متاسفانه هم سپیدرود و هم استقلال رشت به هیچ نهاد خاصی وابسته نبودند و توان مالی علاقه مندان هم در حد محدودی بود. اگر کارخانه یا نهادی پشت تیم های رشتی می بودند تیم های رشتی هم ثبات پیدا می کردند . شما سپیدرود ، قهرمان جام ینگلادش رو نگاه کنید به چه روزی افتاده. اگر به فوتبال رشت یک مقدار نگاه می شد ما موفق تر می شدیم و می توانستیم از محصولات خودمان استفاده کنیم در صورتی که خیلی راحت امیر افتخاری ، هادی طباطبایی ، بهزاد داداش زاده را از ما جدا کردند، فقط به خاطر اینکه پول نداشتیم.

 

varesh-sport.com : با توجه به اینکه هم استقلال رشت و هم سپیدرود خصوصی بودند و از منبع خاصی ساپورت نمی شدند چرا هیچ گاه سپیدرود نتوانست به مانند دیگر تیم رشت ، به سطح اول فوتبال کشور صعود کند ، با توجه به اینکه خودتان از پتانسیل هوادار این تیم در آن زمان هم گفتید؟

ما همیشه آرزوی محبوبیت سپیدرود را داشتیم! در مسابقات مابین سپیدرود و استقلال رشت، همیشه جو استادیوم دست سپیدرودی ها بود و از این لحاظ ما زیر فشار بودیم . در استقلال رشت خرد جمعی حاکم بود ولی در سپیدرود هر کس پول می داد تصمیم گیرنده بود…در واقع بحث مدیریتی بیشترین تاثیر را داشت. اما معتقدم اگر اکنون هم به این تیم بیشتر نگاه شود می تواند با توجه به جایگاهی که در بین مردم دارد به سطح اول فوتبال ایران صعود کند.

 

 

varesh-sport.com : بهترین خاطره ورزشی شما؟

عضو تیم ملی هاکی ایران بودم که با تیم ملی پاکستان که در المپیک مونیخ قهرمان شده بود بازی کردیم و توانستیم مساوی کنیم و من هم به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شدم.

 

varesh-sport.com : مدیریت فوتبال در زمان شما راحت تر بود یا اکنون؟

الان خیلی سخت تر است! قبلا دوستی و علاقه خیلی در فوتبال تاثیر گذار بود و فوتبال حرفه ای نشده بود و فقط کمک مالی می شد ولی اکنون فوتبال حرفه ای شده است.

 

varesh-sport.com : به عنوان مدیرعامل سابق استقلال رشت،مدیریت امیرعابدینی در این چند سال را چه طور دیده اید؟ شاید سوال سختی باشد ولی می خواهیم با صراحت جواب این سوال را بدهید…

امیرعابدینی مدیر ویژه ای است. خوبی هایش این است که آدم مقتدر و توانایی است ، از علم فوتبال به خوبی آگاهی دارد ، خودش فوتبالیست و رئیس فدراسیون بوده و از همه مهمتر ؛ از تمام پتانسیلش در جهت موفقیت تیم استفاده می کند.

اما تنها مشکلش این هست که یک بُعدی است و فقط خودش را قبول دارد ، دقیقا عین خدا بیامرز ایرج زهرابی! در واقع انعطاف پذیر،انتقاد پذیر و مشورت پذیر نیست. شما نگاه کنید از موقعی که به گیلان آمده است هیچ وقت چند مشاور بزرگ بومی در اطرافش نبوده و اگر بخواهم رُک بگویم و دوست دارم به گوش خودش هم برسد نمی خواهد کسی از خودش بالاتر باشد . مدیری خوب است که افرادی را که انتخاب می کند از خودش قوی تر باشد. یک مدیر بزرگ باید از افراد بزرگ در اطرافش استفاده کند تا از مدیران بزرگ توصیه بشنود. به هر حال منی که ادعا می کنم در رشته خود یکی از بهترین ها هستم باید قبول کنم از من بهتر هم وجود دارد.

 

varesh-sport.com : هیئت مدیره داماش را چه طور می بینید؟

به هرحال فوتبالی نیست دیگه و فقط عابدینی فوتبالی است!

 

 

varesh-sport.com : نظر شما در خصوص حضور امیر عابدینی در داماش چیست؟ آیا با نظری که در موردش دارید حضورش را برای این تیم مفید می دانید یا خیر؟

بله مفید است،اما باید هیئت مدیره خوب داشته باشی که بتوانی با آن هم فکری کنی والبته حرف آخر هم عابدینی بزند .عابدینی پتانسیل بالایی دارد ولی یک خرد جمعی بهتر از فردی است. استفاده و سواستفاده از موقعیت ها کار عابدینی است و نمی توانیم شخصی بهتر از عابدینی برای تیم پیدا کنیم. نظر من این است که هیئت مدیره داماش از لحاظ مسائل سیاسی بسیار قوی است و اشخاص بزرگی عضو آن هستند و اگر از قدرت خود را برای فوتبال گیلان استفاده کنند خیلی خوب است ولی از لحاظ فوتبالی فقط عابدینی است و شاید حضور شخصی مثل مجید جهانپور که کوهی از تجربه است خیلی می تواند به داماش کمک کند.

 

varesh-sport.com : آیا دلیل انتخاب این اعضا این نیست که فوتبال امروز با سیاست گره خورده است؟

شاید هیئت مدیره نباشد ولی می تواند چهار تا مشاور مثل مجید جهانپور داشته باشد. مجید جهانپور فوق لیسانس خود را در آمریکا گرفته است ، مربی تیم ملی بوده ، تئوری فوتبال را به خوبی بلد است ، مدرس فوتبال است ، در آسیا قبولش دارند. به هرحال همچنین آدمی بغل دست آدم باشد مقبول تر از بقیه است.

 

varesh-sport.com : یک سوال حاشیه ای…شما از اعضای شورای شهر رشت هم بوده اید،ولی بعد از مدتی استعفا دادید.دلیل این استعفا چه بود؟

من و مهندس پورعلی مدیر کارخانه و آدم های موفقی بودیم و رشتی اصیل هم بودیم. من خیلی از شهرها را دیدم اما هیچ جا مثل رشت محرومیت ندارد! این سبزی رشت باعث محرومیت ما شده است و همه چیز ما زیر این سبزی پنهان شده . تصمیم گرفتیم ما که این قدر عاشق رشت هستیم یک حرکتی در جهت بهبود رشت انجام دهیم. کاندید شدیم و رای آوردیم ولی مسائل پیش آوردند که بُریدیم و استعفا دادیم…(به دلایل ورزشی بودن وارش اسپرت،بخش هایی از قسمت های غیر ورزشی این سوال حذف شد)

 

varesh-sport.com : در ابتدای فصل شورای شهر تصمیم بر کمک مالی به تیم فوتبال شهرباران در لیگ برتر را گرفت ولی به یکباره منصرف شد و هیچ کمکی به تنها نماینده مردم رشت در لیگ برتر نکرد . با شروع مسابقات هم وعده 5 میلیونی شهردار در صورت برد مقابل فولاد، باعث جبهه گیری مدیرعامل داماش شد. آیا کمک 2 میلیاردی از بودجه ی کلان کلانشهر رشت به تیم محبوب مردم رشت که در آستانه ی انحلال بود،به نظر شما کار نادرستی بود؟

آن موقع که ما هم در شورای شهر بودیم، با نسبت 4 بر 3 توانستیم به تیم کمک کنیم. متاسفانه بعضی ها معتقدند از پول مردم برای تیم خرج می شود و به این توجه نمی کنند نشاط و روحیه به مردم شهر تزریق می شود. در واقع اگر این کمک را نکند به قول رشتی ها گُلاز کردن را از مردم رشت می گیرند و دیگر مردم رشت نمی توانند بگویند من اینم که تیم شهرم در لیگ برتر حضور دارد…اما من می دانستم که موافقت نمی کنند. شهرداری که تازه دو روز بود آمده بود و اصلا از فوتبال اگاهی نداشت . به هرحال 5 میلیون تومان پول یک وعده صبحانه تیم هم نیست ، پیشنهاد بحث برانگیزی بود!

 

varesh-sport.com : با توجه به گفته های خودتان بنای تاسیس استقلال رشت جذب هوادار بود. بعد از سه دهه از تاسیس استقلال رشت،نسل کنونی هواداران شهرباران را چه طور می بینید؟

آن موقع بنای جذب هوادران دو قطبی شدن فوتبال بود ولی اکنون جوانان فقط می گویند رشت و مهم فوتبال این شهر است و در واقع طرفدار فوتبال رشت هستند.آن موقع استقبال جوانان به این شکل نبود و هواداران در زمان ما بیشتر از افراد میان سال بودند. قبلا وقتی ما با پرسپولیس و استقلال بازی داشتیم در رشت هم مهمان بودیم ولی اکنون چنین چیزی نیست و این خیلی خوب است و یکی از نکات مثبت این دوره است. ای کاش این تعصب به تیم رشت کلی تر بود و نگاه کلی به تیم های گیلانی داشتیم و اگر ملوان در مقابل استقلال قرار میگیرد من رشتی طرفدار ملوان باشم و یا برعکس.

 

 

varesh-sport.com : منتخب گیلان تمام بازی های خود را در رشت انجام می داد و علی رغم اینکه بازیکنان انزلیچی، لاهیجانی ، لنگرودی و … در آن تیم حضور داشتند اما هیچ گاه تشنجی ایجاد نمی شد و جالب آنکه هواداران از شهرهای مختلف در استادیوم عضدی کند هم می نشستند . پس این پتانسیل وجود دارد که با فرهنگ سازی خیلی از اتفاقات استادیوم های رشت و انزلی را پیش گیری کنیم…

در انزلی هم فحاشی می شود اما اینجا مرکز استان است ، بنابراین توقع بیشتر باید هم از اینجا باشد . رشت باید مرکز فرهنگ باشد ، باید یک نفر شروع کند. یک رشتی باید متوجه شود به دلیل آن فحاشی باید تا فلان جا برود تا تیمش را تشویق کند . انزلیچیا در داربی اخیر با سیاست آمدند و در واقع فکر می کنم سیاست خودشان را از بهمن صالح نیا به ارث بردند. در گذشته یادم است که هو میکردند اما هیچ وقت فحاشی نمی شد .

 

varesh-sport.com : ختم کلام مصاحبه با زبان در حال فراموشی گیلکی…

خیلی مَمنون ایسَم که مصاحبه واسی باموئید ، در واقع اَمان جُز افرادی ایسیم که خیلی وقتِ پُشتِ پَرده ایسائیم.اگر از کسی نام نَبُردَم دلیلی بر کَم رَنگ بودن یا کَم فَعالیت کودَنِ اوشان نوبو و من معذرت خوایَم. آقای احسان بخش که ایتَ آدم پان گیلانیست بو مَرَ همیشه گُفتی تو پان رشتی ست ایسی و واقعا رشتَ خیلی دوست دَرَم و در مرحله دوم گیلانَ بهترین جای دنیا دَنَم. ایتَ از می دغدغه یان ورزش گیلان ایسه،ورزش گیلانِ نمادِ اصلی فوتبال ایسه،ایتَ دیگر می دغدغه یان که من همیشه از طریق تلوزیون،سایت و … پیگیری کونم برخورد غیرفرهنگی ایسه و از رشت انتظار نَرم. شومان اگر ایران میان بِگَردید سطح رشتَ از اَ مسائل خیلی بوجورتَر دَنیدی،اَمان افراد فرهنگی بسیار بزرگی دَشتیم و افرادی نظیر من با اَ شرایط دیگر تمایلی به ورزشگاه آمُن نَریم…

اما ایتَ موضوع دیگری هم دوس دَرَم شَمرَ بگم که من شاید جز معدود خانواده گیلانی ایسَم که می زاکانَ از کوچیکی گیلکی یاد بِدَم. من وقتی شیون فومنی زنده بو اونه جلسات شب شعرَ شرکت کودیم،حمید (پسر بزرگ آقای الطافی) کوچیک بو می اَمرَ بُردیم جلسات دورون و چون گیلکی صحبت کودی مردم رِ جذاب بو.چون کوچدانه زاکان رفتنَ گیدی لَفتن ولی کسی بوسومَ(بوشوم) نشنوستید و حمید وقتی آمویی انه دور جمعَ بوستید و گفتید تو رو خدا رشتی صحبت بوکون. متاسفانه خیلیان به دلیل جوکانی که چاکودید خوشانه زاکانَ رشتی یاد نیدید تا اوشانه مسخره نوکنید در صورتی که فارسی صحبت کودن با لهجه غلیظ گیلکی خیلی بد ایسه و هنه وسی ایسه که آدمی مثل میری پیدا بِه که لهجه رشتیَ بوکوبه! شومان تورکانَ بیدینید دو تا تورک هم دیگرِ اَمرَ محالِ تورکی صحبت نوکونید.آقای بُشرا چند وقت پیش رادیو میان از جوانان خواهش کودی تا وقتی که شیمی پدربزرگ و مادربزرگ زنده ایسه،ایتَ ضبط صوت اوسانید و بیشید اَشانَ بیگید شَمَرَ صحبت بوکونید،وَهَلید شَمَرَ از مکان های قدیمی، غذا و … بیِگَید و ضبط بوکنید.واقعا امی فرهنگ گیلکی از بین شُندِره.

اَمی جوانان باید بدانید رشتی بودن افتخار ایسه،اَمان آدمانی دَریم که دنیا میان نَظیر نَرید.من هرجا شم و اگر کم بَوَرَم گم که من اونم که پروفسور رضا می نماینده ایسه،پروفسور رضا کسی ایسه که فلسفه کامپیوترَ بوجود بَوَرده،من اونی ایسم که دکتر معین میدان زرجوب رشت میان به دنیا بامو می نمایندهِ، من اونم که پروفسور سمیعی با آنکه تهرانِ میان به دنیا بامو(خانواده رشتی ایسه) ولی گه من رشتی شینم فقط تهرانِ میان به دنیا باموم، یا پورفسور اکبرزاده و پرفسور بهزاد … که امان اشانَ مجسم یَ سبزه میدان میان بنئیم. اشان اَمرَ افتخار ایسید.ایتَ خاطره بگم از پورفوسور رضا؛وقتی باموئید رشت اَنِ ورجا ایسابوم و چند تا کتاب هم مَرَ با خودشِ امضا فَدَ و استاندار سابق(مهندس قهرمانی) مَرَ گفتی ایتَ از تی کتابَنَ مَر فدی. پروفسور رضا هتل کادوس ایسابو و مَرَ بوگوفت کویَ تَنَم بشم اصلاح بوکونم؟ پروفسورَ بوبوردیم آرایشگاه روبروی هتل و مهندس شگفت شهردار سابق هم امی اَمرا باموبو و وقتی آرایشگر خواستی پروفسورَ اصلاح بوکونه شهردار وقت آرایشگرَ بوگوفت موهانَ زَندَری زمین فونکون،دَنی کی مویَ زندَری؟!(مهندس الطافی با گفتن این خاطره برای لحظاتی به دلیل بغز داخل گلو از صحبت کردن پرهیز می کند)

می توصیه جوانانَ اَن ایسه که به غیر از درس، ورزشَ فراموش نوکونید.هادی طباطبایی دبیرستان میان خو درسَ وِلَ کود ولی انقدر اَنِ گوش میان بخوادم که تی درسَ بخوان مرا بوگوفت تا سال فلان می دانشگاَ تومامَ کونم و تا سال فلان هم تیم ملی شَم که دقیقا هم هوتو بوبوست.پس دو تا چیز تَنِ گیلان و رشت رِ افتخار ببه،ایتَ درس ایسه که الان هم کُرسیانِ خوبی کشور میان دَریم و ایتَ هم ورزش ایسه که با توجه به اَمی استعداد ها تَنیم موفق ببیم.از خدا خایم امی جوانانَ کمک بوکونه چون هر وقت اِراده بوکودید به رده های بالا فَرَسائید.

 

*مصاحبه با پیشکسوت مدیریت فوتبال رشت ،مهندس الطافی برای وارش اسپرت جای بسی افتخار داشت و برای ایشان آرزوی موفقیت و سلامتی آرزومندیم.

 

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید