وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: مدیرعامل داماش گیلان از اختصاص یک میلیارد تومان از طریق قوه قضائیه در آینده نزدیک به این باشگاه خبر داد.

به گزارش وارش اسپرت به نقل از فارس، امیر عابدینی عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه بررسی وضعیت باشگاه داماش گیلان با حضور مسئولان این استان اظهار کرد: جلسه امروز بسیار خوب بود و دو موضوع ابهام برانگیز مطرح شد.

 

وی جلسه مذکور را پیش‌جلسه برای نشست با استاندار و مجمع نمایندگان گیلان عنوان کرد و افزود: تمام مسئولان گیلان از سقوط داماش نگران هستند و این تیم اکنون دچار روزمرگی مالی شده است.

عابدینی از اختصاص یک میلیارد تومان از طریق قوه قضائیه در آینده نزدیک به باشگاه داماش خبر داد و تصریح کرد: مشکلات داماش با دستور مسئولان قضایی برطرف می‌شود.

 

مدیرعامل باشگاه داماش در ادامه به خریداران این باشگاه اشاره کرد و گفت: با یک خریدار در تهران مذاکره داشتم ضمن اینکه مذاکراتی با اسپانسرها برای کمک به تیم داماش در گیلان انجام شده است.

وی یادآور شد: تاکنون با دو نفر از خریداران داماش مذاکره شده است.

 

عابدینی خواستار صبوری هواداران باشگاه داماش شد و خاطرنشان کرد: بازیکنان، کادر فنی و دیگر کارکنان داماش با تمام وجود برای حفظ این تیم تلاش می‌کنند.

مدیرعامل باشگاه داماش کمک‌های مالی به این تیم را قطره‌چکانی خواند و اظهار کرد: حساب‌های سال 90 ـ 91 بازیکنان تسویه شده اما حساب‌های سال 91 – 92 هنوز باقی مانده است.

 

*باشگاه داماش هویت اجتماعی نسل جوان گیلان است

 

وی، باشگاه داماش را هویت اجتماعی برای نسل جوان گیلان عنوان کرد و افزود: ماندن عابدینی در داماش ملاک نیست و این تیم باید حفظ شود.

عابدینی با اشاره به استعفای خود در دو ماه گذشته، خاطرنشان کرد: تاکنون دو نامه تاکید بر استعفا برای مسئولان ارسال کردم و نپذیرفتن استعفا به معنای ماندن بنده است اما بعضی از افراد فرافکنی می‌کنند.

مدیرعامل باشگاه داماش گیلان به بدهی 11 میلیارد تومانی این باشگاه در زمان شهرام قویدل اشاره کرد و گفت: بودجه سالانه باشگاه داماش 11 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و قویدل در مجموع 3 میلیارد و 600 میلیون تومان پرداخت کرد و با رفتن او باشگاه 6 میلیارد تومان کسری داشت.

وی با بیان اینکه باشگاه داماش به مهدوی، مختاری و نظیف‌کار بدهکار است، اظهار کرد: سال‌های گذشته قوه قضائیه مبالغی به عنوان قرض به باشگاه داماش پرداخت کرده و این مبالغ در قالب بودجه هزینه شده است.

 

*واکنش عابدینی به مزایده ساختمان داماش : ما برای استقرار در ساختمان باشگاه قرارداد دوساله داریم / مایلی‌کهن یک استغفار و یک عذرخواهی به من بدهکار است

 

همچنین امیر عابدینی در مورد مزایده گذاشتن ساختمان مرکزی داماش گیلان توسط مسئولان قضایی اظهار داشت: دستوری که از سوی قوه قضائیه صادر شده این است که املاکی که به نام شخصی مه‌آفرید امیرخسروی است ولو اینکه در اختیار شرکت‌ها باشد برای پرداخت بدهی‌های بانکی‌اش به مزایده گذاشته شود، املاکی که شریکی نداشته باشد و به نام خود مه‌آفرید باشد. ساختمان مرکزی داماش هم همین شرایط را دارد البته با توجه به اینکه این ساختمان دفتر مرکزی باشگاه بوده فروش آن سخت است، زیرا مردم رشت به آن الفتی دارند.

 

وی ادامه داد: از سویی دیگر ما قرارداد دو ساله برای استقرار در ساختمان مرکزی باشگاه داماش داریم و هر خریداری که بیاید این مسئله را به او خواهیم گفت زیرا دو سال ما مستأجر این ساختمان خواهیم بود. در این ساختمان سالن بدنسازی آشپزخانه و رستوران باشگاه را تأسیس کرده بودیم با این حال اگر قرار بر تخلیه آن باشد مشکلی نیست و در ساختمان‌های دیگر شرکت مستقر خواهیم شد.

عابدینی در مورد واگذاری باشگاه داماش گیلان گفت: باشگاه داماش گیلان واگذار نمی‌شود زیرا حساب و کتاب‌های مشارکتی دارد اما تیم‌های باشگاه را می‌توان واگذار کرد و حق امتیاز آنها را فروخت. برای باشگاه‌ها مدیر تسویه می‌گذارند تا شرایط آنها مشخص شود.

وی افزود: با اشخاص مختلفی برای فروش حق امتیاز تیم صحبت کرده‌ایم که فرد خریدار باید بودجه امسال و سال گذشته را بدهد، بدهی خارجی تیم بیشتر از 100میلیون نیست ولی به کادر فنی و بازیکنان تیم بزرگسال و پایه بدهکاریم.

 

عابدینی در مورد قیمت واگذاری تیم داماش گیلان گفت: سال گذشته این قیمت 4.5میلیارد بود اما با توجه به شرایطی که باشگاه دارد و بدهی‌های آن بیشتر شده قطعاً از قیمت تیم کسر می‌شود.

مدیرعامل باشگاه داماش در مورد اینکه محمد مایلی‌کهن گفته بود او بابت ترانسفر جهانبخش به تیم‌های هلندی پول گرفته است، گفت: بله من همان زمان هم که جهانبخش ترانسفر شد به خود فارس گفتم که 210هزار یورو بابت این ترانسفر نصیب باشگاه شده است که تمامی این پول تبدیل به ریال شد و به باشگاه پرداخت شد من حتی یک ریال هم بابت انتقال جهانبخش برنداشته‌ام مایلی‌کهن یک استغفار و یک عذرخواهی به من بدهکار است زیرا که او خود فردی مؤمن است اما به اشتباه گفته که من قرارداد 600میلیون تومانی با باشگاه داماش دارم که اینگونه نیست.
وی ادامه داد:‌ من 600 میلیون تومان به باشگاه داماش قرض داده‌ام که 150 میلیون تومان آن نیز چک برگشتی قوی‌دل است. پول‌هایی که از جیب شخصی و دوستانم گرفته‌ام و به باشگاه داده‌ام جزو طلب من از باشگاه است و من قرارداد 600میلیونی ندارم.