وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : بخش دوم و پایانی مصاحبه تفصیلی وارش اسپرت با علیرضا جهانبخش با سوالات متفاوت تری همراه بود…

 

varesh-sport.com : قبول داری که با توجه به جوان بودنت اگر در باشگاه های دیگر داخلی فوتبالت را ادامه می دادی احتمال سوختنت هم وجود داشت؟

همینطور است . در تیم هایی مثل پرسپولیس و استقلال روی هم رفته مسائل خارج زمین شاید بیشتر از مسائل داخل زمین در بازی کردن یک بازیکن تاثیرگذار باشد .

وقتی بحث پرسپولیس و سپاهان پیش آمد با خیلی از باتجربه ها مثل مهدی مهدوی کیا، هادی عقیلی ، محمد غلامی و… صحبت کردم که آنها عنوان می کردند تو 10 سال دیگر هم می توانی در ایران بازی کنی و فوتبالت را ادامه بدهی اما چند سال دیگر شاید رفتنت به اروپا سخت تر شود .

 

برای مشاهده بخش دوم و پایانی مصاحبه

varesh-sport.com : در بحث تیم ملی به عدم توجه به داماش و چند باشگاه دیگر اشاره کردی. فکر نمی کنی که رسانه ها هم در بحث تبلیغی و انعکاس اخبار نقش زیادی را در این مسئله ایفا می کنند. همانطور که یک باشگاه در هر بازی از این فصلش 2 الی سه هزار هوادار داشته اما پرهوادار مطرح می شود و به داماش با این پتانسیل مردمی آنچنان که باید پرداخته نمی شود…

دقیقا! مانوری که سایت ها، جراید و اصحاب رسانه می توانند داشته باشند بسیار تاثیر گذار است . برنامه ای مثل نود آنچنان وقتی برای داماش نمیگذارد و اتفاقات مثبتش را نشان نمی دهد یا این را نمی گوید که در فوتبال ایران همه به دنبال پول بوده اند اما بازیکنان داماش دو سال و به خاطر هوادارانشان و شرایط حاکم بر شهر رشت و تیم با پول اندک بازی کرده اند و توانستند با چنین شرایطی تیم را در لیگ برتر حفظ کنند . متاسفانه همواره برای داماش موارد حاشیه ای بزرگ نمایی شده است .

روی هم رفته جو چندان مناسبی نسبت به این تیم و شهر توسط رسانه ها حاکم نیست . شاید اگر داماش بتواند به همان ثباتی که نیاز است برسد و به یک قطب تبدیل شود این مسائل کم کم حل می شود .

 

varesh-sport.com : یعنی تنها راه حل این مشکلات تبدیل شدن به قطب و ثبات است و راه زود بازده ای وجود ندارد؟

مطمئنا مسئله ثبات و تبدیل به قطب شدن خیلی می تواند تاثیر گذار باشد.

چیزی را که در مردم رشت خیلی دوست دارم این است که خودشان را خیلی دوست دارند و این خیلی خوب است یک شخص خودش و مردمش را دوست داشته باشد . البته همین مسئله هم باعث شده مردم رشت به اتفاقات و تصمیماتی که بر ضررشان است فورا عکس العمل نشان دهند و این عکس العمل ها باعث می شود طرف مقابل عکس العمل بزرگتری نشان دهد.

به عنوان مثال همین قضیه رئیس کمیته انضباطی و کل کلی که بین او و هواداران داماش به وجود آمده است. به نحوی که هر بار رایی صادر می کند مورد اعتراض هواداران قرار می گیرد و شاید به نوعی او هم در پاسخ رای دیگری را بر علیه داماش صادر می کند .

 

varesh-sport.com : در مقطعی از فصل افت کردی این را قبول داری؟ دلیلش چه بود؟

قبول دارم . به خاطر فشار روانی خاصی که وجود داشت این اتفاق افتاد… مردم از من انتظار داشتند و وقتی یکی دو بازی نتوانستم آن بازی همیشگی ام را به نمایش بگذارم به لحاظ روحی و روانی تحت فشار قرار گرفتم. این اتفاقات در مقطعی صورت گرفت که با تیم های آلومینیوم ، سایپا و مس کرمان بازی داشتیم و می توانستیم مقابل این تیم ها نتیجه بگیریم تا کار به روزهای آخر کشیده نشود اما متاسفانه آنطور که ما انتظارش را داشتیم نشد. خدا را شکر از بازی با پیکان که یکی از مهمترین بازی هایمان در این اواخر بود توانستم به آن شرایط روحی و روانی مناسب برسم و خدا را شکر پس از این بازی روندم بهتر شد.

 

varesh-sport.com : در دوران حمید درخشان هم به نظر ایشان فشار خاصی را بر تو تحمیل می کرد؟ گاها می شنیدیم که حمید درخشان وسط بازی دادهای عجیب و غریبی هم بر سر برخی از بازیکنان از جمله خودت می کشید.

خوب نمی خواستم از این مسئله حرف بزنم اما درست می گویید و بخشی از این فشارها می توانست به همین مسئله برگردد. مخصوصا این فشارها بر روی من و حسین ابراهیمی خیلی بیشتر بود …

حمید درخشان بیرون از کار مربیگری اش و در روابط با بازیکنان آدم خوبی بود اما وقتی در زمین بودیم برخوردش به عنوان یک مربی با بازیکنان چندان مناسب نبود . شاید در جو تیم چندان خوب نباشد که به کاپیتان تیمت هر حرفی را بزنی اما آقای درخشان گاهی خطاب به آقا رضا خیلی تندی می کرد.

البته در فوتبال حرفه ای این داد و فریادها شاید تا حدی طبیعی هم باشد . ما همیشه در این مسائل محمد سیاه را مثال می زنیم که حمید درخشان به بدترین شکل بر سر او فریاد میزد اما او خیلی بی خیال بود. (با خنده)

 

varesh-sport.com : در بازی مقابل پرسپولیس در جام حذفی پنالتی نزدی… چرا؟

سه روز قبل از بازی سرماخوردگی داشتم و سه تا آمپول هم زده بودم و از طرفی با توجه به اینکه حرف و حدیث هایی در خصوص پیوستن من به پرسپولیس پیش آمده بود دوست نداشتم که ذهن ها هم منحرف شود.

 

varesh-sport.com : بعد از آن بازی برخی رسانه ها به شکلی عجیب بحث اتهام کم کاری در مقابل پرسپولیس را مطرح کردند در حالی که هواداران و کادرفنی از تو راضی بودند . قضیه چه بود؟!

از چند خبرگزاری و روزنامه با من تماس گرفتند و این قضیه را گفتند. خیلی برایم جالب بود که برچه اساسی چنین چیزی را مطرح کردند و دنبال چه چیزی بوده اند! در آن بازی من هر آنقدر که می توانستم تلاش کردم و با هر کسی هم که مصاحبه می کردم می گفتم که مهم کادرفنی، بازیکنان و هواداران هستند که خدا را شکر از من راضی بودند .

 

علیرضا جهانبخش ، باشگاه داماش ،

 

varesh-sport.com : بعد از آن بازی هم تمام تیم تشویق شد و البته ابوذر رحیمی هم به شکل جداگانه و ویژه ، علی رغم آنکه پنالتی اش را از دست داد .

این مسئله خیلی برای من ، بچه ها و خود ابوذر جالب بود . من فکر می کنم درست است که مردم به خاطر از دست دادن آن بازی ناراحت بودند اما کاملا متوجه این بودند که بچه ها هر آنچه که در توان داشتند را دریغ نکردند و از جان و دل بازی کردند .

 

varesh-sport.com : چند کلمه می گوییم و هرچه به ذهنت رسید بگو.

داماش : اول و آخر

رشت : بهترین شهر ایران

جیرنده : زادگاه پدری و مادری

امیر عابدینی : مهمترین عامل پیشرفت

محمدرضا مهدوی : واقعا دوست داشتنی

اروپا : هدف

وارش اسپرت : بهترین سایت اطلاع رسانی هواداری ایران

 

varesh-sport.com : و هواداران داماش…

ارتباط خوبی با هواداران داماش داشتم و واقعا خیلی دلم برایشان تنگ می شود. باید برای پیشرفتم این انتخاب را می کردم اما مطمئن باشید من داماش ، هوادارانش و بازیکنانش را همیشه در ذهنم نگه می دارم و هیچوقت فراموش نمی کنم که کجا و چه کسانی باعث پیشرفتم شدند و واقعا بهترین ها را برای مردم رشت و هواداران داماش در استان گیلان آرزو می کنم.

 

varesh-sport.com : خوب حالا که اینطور شد یک جمله بساز با داماش ، هواداراش و بازیکناش!

(می خندد). امیدوارم داماش به همراه هواداراش و بازیکناش را یک روزی در سطح اول ایران و آسیا ببینم .

 

varesh-sport.com : اگر خودت هوادار بودی در کدام قسمت از استادیوم پیر عضدی می نشستی؟

اگر به عنوان یک هوادار و برای تشویق می خواستم جایگاهی را انتخاب کنم فکر می کنم جایگاه پشت دروازه یا همان تیفوسی ها را انتخاب می کردم و اگر به عنوان هواداری که بیشتر دنبال نگاه کردن فوتبال است پشت نیمکت تیم خودمان را انتخاب می کردم چون آرام تر است .

 

varesh-sport.com : اگر در شهر رشت بخواهی زندگی کنی کجایش را انتخاب می کنی؟

شک نکنید منظریه!

 

varesh-sport.com : چرا شماره 30؟!

سال قبل سهمیه پایه بودم و باید عددی را بالای شماره 25 انتخاب می کردم که شماره 30 را برایم درنظر گرفتند . اما امسال با توجه به اینکه با این شماره جا افتاده بودم تصمیم گرفتم که همین شماره را باز هم بپوشم . حتی دوست داشتم که در باشگاه بعدی ام هم شماره 30 را بپوشم اما گویا شماره 7 را برایم در نظر گرفته اند .

 

varesh-sport.com : بهترین شعاری که از هواداران داماش شنیدی کدام شعار است؟

اگر منشوری اش را بخواهید بدانید آن شعاری یک سمت اِ و سمت دیگر اُ (با حرکت دست) می گویند را انتخاب می کنم که خیلی جالب است (می خندد) . فکر می کنم بازی شاهین بوشهر سال قبل یکی از بهترین های این حرکت بود . جالب اینجاست که در اردوهای تیم ملی امید هم خیلی از این حرکت می گفتند و خوششان آمده بود .

بین شعارهای غیر منشوری هم هم شعار قرمز و آبی نریم ، هر کی بایه ترکانیم خیلی قشنگ است .

 

استادیوم عضدی رشت

 

varesh-sport.com : نظرت راجع به ایده حروف رشت به لاتین که در 5 بنر آبی و قرمز ِ سه در دو متر توسط وارش اسپرتی ها در عضدی به نمایش درآمد؟

واقعا خیلی قشنگ بود و یک جا هم دیدم که عضدی را با استادیوم های بزرگ دیگر جهان مقایسه کرده بودند . این حرکات خیلی خوب است و اتحاد هواداران را نشان می دهد و باعث همبستگی بیشتر آنان می شود. مثلا در هواداران دورتموند دیدید که یه چیز زرد رنگ می گیرند و با آن دیواره زرد می گویند… اگر این نوع حرکات بیشتر شود خیلی در همبستگی و اتحاد هواداران و البته جو سنگین استادیوم تاثیردارد .

 

varesh-sport.com : در بین لباس های داماش در چند سال اخیر کدام طرح را بیشتر دوست داشتی؟

آن طرح و رنگ فیروزه ای داماش که اختصاصی بود جالب بود اما لباس آبی با رگه های قرمز داماش که در فصل گذشته و اواخر امسال استفاده کردیم فکر می کنم بیشتر مورد پسند بود مخصوصا با آن نوشته "داماش شهر باران" که آقای عابدینی هم روی این مسئله تاکید داشتند .

 

varesh-sport.com : و نوشته زیر پیراهن اصلی ، امامزاده حنفیه . مثل اینکه اعتقاد خاصی به این امامزاده هم داری…

امامزاده حنفیه در منطقه ای نزدیک به محل پدر و مادرم است و همیشه وقتی که به محل خانوادگی ام می رفتم آنجا زیارت می کردم . این امامزاده در جایی کم نام و نشان قرار گرفته است اما من و پدر و مادرم اعتقاد خاصی به آن داریم و جالب این است که مادرم هرگاه می خواهد برایم نذر کند آنجا نذر می کند .

البته زیر پیراهنم هم "یا امامزاده حنفیه" را نوشته بودم و هم "یا دانای علی" را داشتم، اما متاسفانه فرصتش پیش نیامد تا این نوشته را هم پس از گلزنی نشان دهم. در زمانی که تحت فشار بودم و قبل از بازی پیکان که از کنار دانای علی رد می شدم از او خواستم به من کمک کند و در بسیاری از بازی ها هم این پیراهن را پوشیدم اما متاسفانه قسمت نشد که این پیراهن را نشان دهد .

 

varesh-sport.com : از جیرنده بگو… زادگاه پدر و مادرت، چطور جاییست؟

در اصل منطقه پدر و مادر من خود منطقه "داماش" است. به قول آقای عابدینی که به من میگوید تو اورجینال داماشی هستی (با خنده) .

منطقه داماش به شکلی است که ییلاق و قشلاق می کنند و شش ماه از سال را در این منطقه می گذرانند و شش ماه بعد را در جیرنده . بسیاری از فامیل های نزدیکم مثل عمو و پدربزرگ هایم آنجا هستند .

البته من متولد قزوین هستم و به واقع بعد از زلزله 69 رودبار بسیاری از مردم آن منطقه که خانه، زندگی و خانواده شان را ازدست داده بودند، برای شروع کار و زندگی جدید اکثرا به سمت قزوین رفتند اما خیلی به منطقه داماش و جیرنده می روم و کودکی هایم را با بازی فوتبال در آنجا گذرانده ام .

 

varesh-sport.com : آرزویت این است که در اوج فوتبالت به کدام باشگاه مطرح بروی؟

چند وقت پیش که با آقا مهدی (مهدوی کیا) صحبت می کردم و در مورد اتفاقات اخیر حرف زدیم به من گفت که آینده تو را در فوتبال آلمان می بینم و بعد از یکی دوسال بازی در هلند میتوانی به این کشور بروی و در سطح اول آلمان بازی کنی . آقای عابدینی هم می گوید فوتبالت را در اسپانیا می بینم و البته خودم هم فوتبال اسپانیا را دوست دارم .

 

علیرضا جهانبخش | Alireza jahanbakhsh

 

varesh-sport.com : وارش اسپرت را چطور می بینی؟

معمولا یک روز بعد از بازی های به سایت سر میزنم واطلاعات مربوط به بازی و نظرات را می خوانم . به تاپیک مخصوص به خودم هم وقت هایی که در آن فعالیت می شود سر میزنم . فضای بسیار خوبی دارد و مطمئنا بعد از رفتنم هم خبرهای داماش را از این طریق دنبال می کنم و سر میزنم .

 

varesh-sport.com : و حرف آخر . (از جهانبخش خواستیم که حرف آخر را به زبان بومی محلی خودشان برایمان بگوید و او هم همین کار را کرد منتهی با توجه به آشنایی کم ما با لهجه او برای اینکه در نوشتار برخی کلمات سهوا اشتباهی را مرتکب نشویم ، حرف پایانی را به فارسی نوشتیم . )

قبل از هر چیز تشکر می کنم از شما که اینقدر زحمت می کشید و این وقت را هم برای من در نظر گرفتید و با من مصاحبه کردید . از همه هواداران هم باید تشکر کنم که در این مدت خیلی از من حمایت کردند و به من کمک کردند. از همه مربیانم که در باشگاه داماش یا تیم ملی با آنها کار کردم و به من کمک کردند و همینطور بازیکنانی که در کنارشان بازی کردم و خیلی چیزها از آنها یاد گرفتم تشکر می کنم. امیدوارم آن چیزی که هوادارانمان انتظار داشتند را توانسته باشم برآورده کنم و از من بوده راضی باشند. امیدوارم با رفتم از داماش به اروپا باعث پرآوازه تر شدن نام داماش شوم و شرایط به گونه ای شود که داماش به آن چیزی که حق بازیکنان ، کادرفنی ، هواداران و مردم است برسد . آرزوی بهترین ها را برای شما و همه هواداران داماش دارم .

 

* در پایان مصاحبه تابلو عکسی از جهانبخش به یادگار توسط وارش اسپرت به وی اهدا شد.

 

مصاحبه : مهرداد ثابت- مازیار اصغرزاده

عکس : علی خیرخواه

دیگر حاضرین:
hamed3 و mahyarmaya

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید