وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: هفته گذشته افشین ناظمی در دیدار داماش برابر سایپا برای دقایقی به امیر محمدمظلوم بازیکن 17 ساله داماش میدان داد، تا نشان دهد که او همچنان در راه میدان دادن به بازیکنان جوان در لیگ برتر پیشگام است و از طرفی مظلوم که در بازی های جهانی نوجوانان نیز نمایش خوبی را داشت، عنوان جوان ترین بازیکن لیگ برتر را با این حضور بدست آورد.

 

varesh-sport.com: در ابتدا بیوگرافی ورزشی خودت را برای خوانندگانمان بگو.

امیر محمد مظلوم، متولد 7 بهمن 1374 در شهر رشت. از دو سالگی تا به الان در شهرک بهشتی گلسار ساکن هستیم. فوتبالم را از مدرسه فوتبال عضدی و زیرنظر آقایان خوش چهره و کسمایی شروع کردم و بعد از آن به پگاه گیلان رفتم که مربیانم در آنجا هم آقایان خوش چهره، حقی، ناصح و براری بوده اند. پس از آن به خاطر مشکلاتی که در باشگاه داماش داشتم با آن که دوست نداشتم یک سالی را در باشگاه ملوان بودم و دوسال نیز در تهران بودم. دو سال آقای گل تهران و همینطور قهرمان آسیا ویژن تهران شدم و با بازی هایی که در تیم ملی نوجوانان داشتم،دوباره شرایط فراهم شد و با قراردادی سه ساله به باشگاه داماش پیوستم.

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب

varesh-sport.com: چند گل برای تیم ملی نوجوانان به ثمر رساندی؟

در بازی های آسیایی 3 گل زدم اما در سایر بازی ها آمار دقیقی از گل، پاس گل و یا پنالتی هایی که گرفتم و تعدادشان کم هم نبوده ندارم. امیدوارم که بتوانم برای داماش هم در آینده مثمر ثمر باشم.

 

varesh-sport.com: جام جهانی نوجوانان چطور بود؟

تمامی تیم ها در سطح بسیار خوبی بودند و مسلما هیچ تیم ضعیفی نمی تواند به مسابقات جهانی راه پیدا کند. تیم های صاحب نامی مثل آرژانتین، اتریش و کانادا در گروه ما بودند اما شکرخدا به همت بچه ها توانستیم از گروه مان بالا بیاییم. انشالله که بتوانم در تیم ملی جوانان هم حضور داشته باشم و آنجا هم به تیم کشورم کمک کنم.

 

varesh-sport.com: حتما شنیده ای که از بازی های جهانی تا به الان برای همبازی ات در تیم ملی و تیم ملوان صحبت از پیشنهادات خارجی شده است! تو پیشنهاد خارجی نداشتی؟

بعد از بازی های آسیایی پیشنهادی از کشور چک داشتم اما پدرم اجازه نداد که بروم، چون معتقد بود برایم زود است. بعد از بازی با کانادا و آرژانتین خبرنگار فیفا می گفت که اینجا تعداد زیادی از استعدادیابها و باشگاه هایی از روسیه و آلمان دنبالت هستند و در بازی های جهانی هم اینطور که در اردو می گفتند بیشتر حرف از من و کاپیتان مان که دفاع آخر است گفته می شد، آن موقع که صحبتی در خصوص سعید شنیده نمی شد و اگر بوده من نشنیدم .

 

varesh-sport.com: بعد از پیوستنت شایعه شد که 110 میلیون با داماش قرارداد بستی…

نه این رقم اصلا صحت ندارد و من هم به دنبال پول نبوده و نیستم بلکه بیشتر به دنبال پیشرفت هستم. من از نفت تهران هم پیشنهاد داشتم اما خب آدم توسط تماشاگران شهر خودش و هم محلی های خودش تشویق شود یا چهارتا حرف بخورد بهتر از آن است که در شهر دیگری بازی کند.

 

varesh-sport.com: هفته گذشته چند دقیقه ای را در برابر سایپا به میدان رفتی تا نخستین بازی ات در لیگ برتر را تجربه کنی و البته بازتاب خوبی هم در رسانه ها و جراید داشت. این تجربه چطور بود؟

وقتی داشتم گرم می کردم دائم به زمان بازی نگاه می کردم که ببینم آیا وقت آن می شود که به درون زمین بروم یا خیر. تقریبا 6-7 دقیقه بازی کردم و چند توپی هم که به من رسید را توانستم خوب به گردش در بیاورم. آقا افشین (ناظمی) مربی است که به جوانان خوب بها می دهد و این را با میدان دادن به جوانانی مثل روح الله سیف الهی، سعید قدمی، مسعود حسن زاده، هادی محمدی و… میتوان متوجه شد. من هم امیدوارم که بتوانم اعتماد ایشان را بدست بیاورم و رفته رفته زمان بیشتری را در ترکیب تیم بازی کنم و خودم را بهتر نشان دهم.

 

varesh-sport.com: جوانترین بازیکن لیگ برتر هستی دیگر، درست است؟

بله ، من و سعید (عزت الهی) جوان ترین بازیکنان لیگ برتر به شمار می رویم.

 

varesh-sport.com: قبل از پیوستنت به داماش مصاحبه ای از تو در یکی از جراید منتشر شد و اینطور برداشت می شد که فوتبال انزلی را به رشت ترجیح میدهی…

نه اینطور نیست. من هیچ وقت فوتبال انزلی را به فوتبال رشت ترجیح نداده ام. معتقدم رشت بازیکنان بسیار خوب و استعدادهای خوبی را دارد. به عنوان مثال آقا رضا (مهدوی) کاپیتان داماش را وقتی در این سن و سال می بینم که به چه شکل بازی می کند واقعا حس می کنم به حق واقعی اش نرسیده است و برخی از بازیکنان انزلی که به تیم های بزرگ یا ملی رسیده اند به نظر شخصی خودم از لحاظ سطح فوتبالی از مهدوی پایین تر بوده اند.

من یک سال در ملوان بازی کرده ام و هیچ بدی از مربیان و بازیکنان آنجا ندیده ام و با برخی از آنها هنوز در ارتباط هستم اما با این وجود مسلما من فوتبال رشت و هم محلی هایم را به انزلی ترجیح میدهم.

 

varesh-sport.com: در چه پست هایی بازی کرده ای و در کدام احساس می کنی بیشتر کارایی داری؟

چند سال قبل که سنم پایین تر بود هافبک راست بازی می کردم اما اکثرا هافبک وسط و مهاجم بازی کرده ام و فکر می کنم در این دو پست بیشتر کارایی داشته باشم.

 

varesh-sport.com: در تیم ملی نوجوانان بیشتر با چه کسی رفاقت داشتی؟

در تیم ملی جو خوبی برقرار بود و با همه ارتباطم خوب بود اما بیشتر از همه با مجید حسینی کاپیتان تیم ارتباط خوبی را داشتم. با سعید هم رفیق بودم چون به هر حال هم استانی بودیم و احترام همدیگر را نگه میداشتیم.

 

امیر محمد مظلوم، amir mohammad mazloom

 

varesh-sport.com: پشت هم بودید یا بحث رشت و انزلی داشتید؟

اصلا سعید اخلاقش طوری نیست که بخواهد بحث رشت و انزلی انجام بدهد. چند نفری بودیم که با هم ارتباط خیلی خوبی را داشتیم.

 

varesh-sport.com: الگوی ورزشی ات چه کسی است؟

الگوی ورزشی ندارم و کلا اعتقاد دارم آدم باید خودش تلاش کند و بازی مخصوص به خودش را ارائه دهد اما در ایران فوتبال خلعتبری را خیلی دوست دارم.

 

varesh-sport.com: سقف خودت را کجا می بینی؟

در حال حاضر که تمام فکر و ذکرم داماش است اما دوست دارم در آینده و بعد از داماش، مثل علیرضا جهانبخش به اروپا بروم و در تیم های اروپایی توپ بزنم.

 

varesh-sport.com: یک نیم فصل سال قبل و نیم فصل امسال اصلا بازی بهت نرسید، فکر می کنی دلیلش چه بود؟

در این مدت اکثرا در اردوهای تیم ملی نوجوانان بودم و شاید در طول یک ماه نهایتا یک هفته اش را رشت بودم اما الان اردوها تمام شده است و میتوانم در خدمت داماش هستم .

 

varesh-sport.com: رشت نشان داده که استعدادهای خیلی خوبی دارد و بازیکنان زیادی هم در سن تو مطرح شدند و حتی به تیم های ملی پایه و بزرگسال رسیدند اما برخی از آنها به مرور با حاشیه رو به رو شده اند و کنار رفتند. مظلوم که دنبال حاشیه نمی رود؟!

اطراف تمام کسانی که در این سن و سال هستند حاشیه وجود دارد اما مهم این است که چطور با آن حواشی کنار بیایی. برخی حواشی برای یک فوتبالیست اصلا خوب نیست و باید دور آن را خط کشید . مسلما هر کسی که اشتباهات کمتری را در این سن داشته باشد موفق تر است.

 

varesh-sport.com: و حرف آخر با هواداران داماش؟

من واقعا همشهریانم را دوست دارم و امیدوارم که بتوانم که در آینده برای تیم شهرم و این تماشاگران موثر باشم و آن را خوشحال کنم.

 

 

مصاحبه: مهرداد – مازیار

منبع : www.varesh-sport.com

وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان