بعد از بازی تیم های والیبال داماش گیلان و ارتعاشات صنعتی به سراغ سرمربی تیم داماش رفتیم و در موارد مختلف با وی صحبت کردیم. در حاشیه این مصاحبه در مورد اعتراض هواداران در بعضی از موارد از ایشان پرسیدیم که معدنی در جواب سوال ما اینگونه پاسخ داد: " من فکر میکنم که اعتراض حق تماشاگران هست اگر چه این اعتراضات بیشتر حالت احساسی به خودش گرفته بود و تو بعضی مواقع چندان با واقعیات سنخیت پیدا نمیکرد اما در هر حال تماشاگر حق داره که از تیمش انتقاد داشته باشه و اعتراض خودش رو نشون بده و من از همشون تشکر میکنم که اومدند و تیم خودشون رو تشویق کردند "

 

*آقای معدنی این برد رو بهتون تبریک میگیم، بازی چطور بود؟

بازی چندان بدی نبود اما باز هم اون انتظاری که از بازیکنان داشتم برآورده نشد، البته نسبت به بازیهای قبل تیم بانشاط تر بازی کرد و دلیلش هم حضور تماشاگران رشتی بود و همینطور تمرینات خوبی رو که ما تو سالن کارگران انجام دادیم. من فکر میکنم خود تغییر فضا به طور کلی انگیزه رو برای بچه ها ایجاد کرده بود که بهتر بازی کنند و تلاششون رو هم بیشتر کنند.

 

*اومدن تماشاگران رو توی روحیه بازیکنان تاثیر گذار میدونید؟!

صد در صد همینطور بوده. ما مخصوصا تو شروع بازی خیلی خوب حمایت شدیم، هر چند که از وسطای ست دوم یه مقدار فروکش کرد که بازم از اوایل ست سوم دوباره تشویق ها جون گرفت که از همشون تشکر میکنم.

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب…

 

 

*فکر میکنید روند پیروزی رو بتونیم از این به بعد ادامه بدیم؟!

در مورد برد و باخت نمیتونم راجع بهش دقیق اظهار نظر کنم اما این قول رو میدم که روند کیفیت بازیمون بهتر بشه و بتونیم از این بعد بازی های با کیفیت بهتری رو ارائه بدیم.

 

*شما توی مصاحبه قبلیتون با سایت وارش اسپرت گفتید که تلاشها توی تیم همسو نیستند. میشه بیشتر این قضیه رو باز کنید و بگید منظورتون چی بود؟

ببینید این طبیعیه و آدمای مختلف طرز فکر های مختلف دارند ، شاید گیلانی هامون کم باشه تو تیم اما اگر تلاش هامون و هدفمون رو یکسو کنیم و به موفقیت داماش و گیلان فکر بکنیم و به این فکر نکنیم که گیلانی هست یا گیلانی نیست میتونیم به اون هدفی که تو فکرمون هست برسیم و در واقع تلاش هامون همسو میشه.

ببینید ما وقتی با یه تیم قرارداد امضا میکنیم خودمون رو اونجایی میدونیم. من الان میدونم که بازیکنان هم خودشون رو اینجایی میدونند و یه تعصب خاصی به اینجا پیدا کردند. من خودم به شخصه اینقدر به اینجا تعصب پیدا کردم که قرارداد امسالم رو سفید امضا کردم. امیدوارم همین روند ادامه پیدا کنه و در آینده با یه برنامه خوب 5 ساله که مدون میشه این تیمی که میاد و تو رتبه های بالای جدول قرار میگیره 70 تا 80 درصدش حداقل گیلانی باشه.

 

*یعنی این عدم همسویی رو شما از سمت گیلانی ها میبینید؟!

نمیدونم دقیقا این قضیه میتونه مشکلش از کجا باشه. البته از گوشه و کنار حرفهایی رو میشنوم اما این دلیل نیست که این قضیه از سوی گیلانی ها باشه… شاید این همسو نبودن از سوی غیرگیلانی ها باشه اما در هر حال اگر هدفمون جز موفقیت داماش نباشه ، خود به خود تلاش ها همسو خواهد شد.

 

*توی مصاحبه قبلی که با شما داشتیم یه نکته دیگه ای که گفتید این بود که سالن کارگران هم چندان استاندارد نیست. اینبار که خود مسئولین داماش کف سازی سالن کارگران رو انجام دادند، چرا باز هم غیر استاندارد؟!!

ببینید این کف سازی از دو قسمت تشکیل شده. یه قسمت که در واقع همونی هست که ما میبینیم و روسازی کف پوش هست و دوم زیرسازی کف سالن هست که الان در همه جای دنیا از پارکت معلق استفاده میشه که فکر میکنم برای اینجا چیزی در حدود 60 میلیون هزینه داشته باشه و یه مقدار هم زمان بر هست. اگر میخواستند اساسی کار کنند باید کف رو پارکت معلق میذاشتند و بعد این کفپوش روی اون قرار میگرفت. البته درسته که این کفپوش در حد جهانی نیست اما برای ایران و لیگ ایران میتونه مناسب باشه.

 

*شما نظرتون رو راجع به کف سازی سالن به باشگاه داده بودید؟!

بله!

 

*آقای معدنی یه سوالی که برای همه ی هواداران رشتی وجود داره اینه که چرا روی نیمکت این تیم آقای فرید آخوندزاده حضور ندارند؟! آیا مشکل و یا اختلاف خاصی بینتون وجود داره؟!

فرید آخوندزاده از دوستان بسیار خوب من هست و از سال فکر میکنم 70 بود که توی اردوی تیم ملی با هم آشنا شدیم و  بین اون همه بازیکن تهرانی که توی تیم حضور داشتند من و فرید هم اتاق بودیم. 3-4 ماهی با همدیگه اردو بودیم و از همون موقع هم با هم دوست صمیمی هستیم و من یه ارادت خاصی بهش دارم،ولی فرید آخوندزاده یه شرایط خاصی داره که من فکر میکنم از بیرون میتونه بهتر به ما کمک کنه تا روی نیمکت! نظرات خیلی خوبی داره و آدم کاربلد و باهوشی هم هست ولی وقتی سر تمرینات یا بیرون از زمین ازش استفاده میکنیم فکر میکنم موفق تر هستیم.

 

*گفتید باشگاه یه برنامه 5 ساله داره ؛ این برنامه رو مدیریت انجام داده یا شما؟

نه هنوز نداره! باید بشنین و یه برنامه 5 ساله رو بنویسند،اینکار رو میشه کرد و این پتانسیل وجود داره…

 

*شما تو دراز مدت اینجا میمونید که بخواید یه برنامه هم بدین یا اینکه قرارداتون اصلا اینطور نیست و سالیانه قرار داد میبندین!؟!

این نظر منه و اگر باشگاه بخواد حاضریم بیایم و با کارشناسان گیلانی و کارشناسانی که خود باشگاه مدنظر داره بشینیم و یه برنامه 5 ساله رو تدوین کنیم. اگر هم باشگاه بخواد من حاضرم تو این 5 سال اینجا باشم و به مردم گیلان خدمت کنم تو این راه.

یه پیشنهاد لفظی به من شده و من هم موافقت خودم رو اعلام کردم اما به هر حال باید برنامه ریزی بشه و روی کاغذ بیاد و نوشته شه تا راحت تر بتونیم این برنامه رو پیاده کنیم.

 

*چرا این برنامه تا الان ریخته نشده ؟ آیا کسی هست که دوست نداره این اتفاق بیفته؟!

این پیشنهاد فقط فعلا در حد حرف باقی مونده و هنوز نوشته نشده که کسی موافقش باشه یا مخالفش! اینکار یه هزینه خاصی میخواد و باید با یه کارشناسی دقیق انجام بشه… باید باشگاه ببینه که اصلا چقدر به این قضیه متمایل هست و آیا میتونند هزینه و منابع انسانی مورد احتیاج رو تامین کنند یا نه و آیا از نظر امکانات جانبی به اون حد رسیدیم یا که نه… اگر تمام شرایط وجود داشت میتونه این اتفاق انجام بشه و من هم گفتم که با کمال میل در خدمتم.

 

*یه سوال هم در مورد تیم ملی؛ نظرتون راجع به تیم ملی و اینکه قرار هست یه سرمربی جدید جایگزین شما بشه چیه؟

والله نمیتونم نظر خاصی رو تو این مورد بدم و فکر میکنم حق طبیعی فدراسیون و رئیسش هست که مربی تیم ملیش رو انتخاب کنه و من هم قراردادم تا پایان بازیهای آسیایی گوانگژو بود و حکم بعد از اون بازیها تموم شده بود.

 

*اگر یه مربی بزرگ باشه شما توی تیم ملی بهش کمک میکنید؟!

بستگی به شرایط داره. من در حال حاضر فقط به داماش فکر میکنم و اصلا به تیم ملی فکر نمیکنم و امیدوارم انشالله این تیم رو بتونیم به موفقیت برسونیم.

 

*به عنوان آخرین سوال برای بازیهای بعد چه درخواستی رو از هواداران دارید؟

من امیدوارم تو بازیهای آینده اون قسمتهایی از سالن که خالی مونده بود کاملا پر بشه و ما هم شرمندگی پارسال رو نداشته باشیم.

 

 

 

مصاحبه : مهرداد و میثم