دیار وارش: در امیدهای داماش که به همراه چند بازیکن دیگر خودی نشان داد، خیلی ها به این امید بستند که او بتواند در بزرگسالان نیز خوش بدرخشد تا بالاخره از فوتبال رشت یک دفاع کنار بومی ظهور کند ، اما عرصه لیگ برتر و باحضور بازیکنان با تجربه تر، مجالی را برای خودنمایی منفرددوست جوان فراهم نکرد.
به فجر رفت و سربازی اش را در آنجا گذارند، فیکس بازی کرد و به تیم ملی امید هم دعوت شد و امروز دوباره به رشت بازگشته است و امید دارد که این بار با انگیزه بیشتر بتواند آنی بشود که خودش دوست دارد…
گفتگوی اختصاصی وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان با آرمین منفرد دوست شماره 5 این فصل داماش را در ادامه می خوانید…

varesh-sport.com: از بیوگرافی فوتبالی ات آغاز کنیم…
آرمین منفرددوست متولد 23 آذر 72 در رشت و ساکن منطقه یخسازی هستم. فوتبالم را از پایه های داماش و از تیم جوانان آغاز کردم و به رده بزرگسال این تیم رسیدم اما در بزرگسال به من بازی نرسید.
 

برای دو سال و نیم به فجر سپاسی پیوستم که یک سال و نیم از آن به خاطر خدمت سربازی ام بود.در شیراز شرایط خیلی خوبی را پشت سر گذاشتم. قهرمانی لیگ برتر امیدها را با فجرسپاسی بدست آوردم و در بزرگسال هم در تمام بازی های این تیم حضور داشتم و از آنجا بود که به عضویت تیم ملی امید ایران هم در آمدم. زمانی که در فجرسپاسی بودم، یک بار هم برابر داماش بازی کرد که بازی با نتیجه مساوی یک بر یک خاتمه یافت. پس از پایان دوره حضورم در فجر هم با توجه به اینکه با داماش قرارداد داشتم، مجددا به شهرم برگشتم.
 
varesh-sport.com: در فصل جاری اوایل چندان به تو بازی نرسید، اما رفته رفته و به خصوص در بازی های اخیر در ترکیب قرار میگیری…
خوب اوایل بیشتر به دلیل مصدومیت و مشکل زانویی که داشتم نمی توانستم بازی کنم و از شرایط بازی هم تا حدودی دور بودم. خدا را شکر رفته رفته شرایط بهتری را برای حضور پیدا کردم و برای حضور در ترکیب تیم به من اعتماد شد.
 
varesh-sport.com: تا به امروز کدام مربی بیشترین تاثیر را بر روی فوتبالت داشته است؟
مربی های تیم های پایه که همه برایم تلاش کردند اما در فجرسپاسی آقای کلانتری باعث شد که من در رده بزرگسال به یک اعتماد به نفس خوبی دست پیدا کنم. ایشان به من اعتماد کردند و من توانستم در تمام بازی های این تیم بازی کنم. امسال هم با وجود مصدومیتم آقای جهانپور خیلی به من لطف داشتند که به من اعتماد کرددند.
 
varesh-sport.com: امسال چند بازی انجام دادی؟
در شش بازی به صورت ذخیره یا ثابت بازی کرده ام. خدا را شکر فکر میکنم آقای جهانپور هم در این چند بازی از من راضی بوده باشند. در بازی هایی که حضور داشتم آمار خط دفاعی ما هم الحمدالله بهتر شده است و در سه بازی هم گلی دریافت نکردیم.
 
varesh-sport.com: خودت چقدر از روندت رضایت داری؟
به طور نسبی راضی هستم اما به نظرم می توانم خیلی بهتر باشم. هنوز آن مصدومیت و ترسی که از دوران مصدومیت وجود دارد برایم باقی مانده و به طور کامل رفع نشده است. انشالله در نیم فصل دوم بتوانم به آن صد در صد آمادگی خودم برسم.
 
varesh-sport.com: در سالیان اخیر فوتبال رشت هافبک، مهاجم، دروازه بان و حتی دفاع میانی های خوبی را توانسته معرفی کند، اما مدت ها است که نتوانسته یک دفاع کنار بومی در سطح خوب را معرفی کند. فکر می کنی می توانی خودت را نشان دهی و موفق باشی؟
انگیزه زیادی دارم و این پتانسیل را در خودم می بینم. فکر می کنم این توانایی در من وجود دارد که برای چند سال در فوتبال رشت عملکرد مناسبی را از خودم به جای بگذارم.
 

آرمین منفرد دوست - داماش

 
varesh-sport.com: آن موقع که در پایه ها بازی می کردی فکرش را می کردی در تیم بزرگسال شهرت هم بازی کنی؟
واقعیت این است که خیر! ارتقا از تیم پایه به بزرگسال خیلی سخت است و شاید به همین علت هم است که ما نتوانسته ایم دفاع های کنار خوبی را در فوتبال رشت معرفی کنیم. شاید بازیکنانی را در این پست داشته ایم که خوب هم بوده اند اما هرگز معرفی نشده باشند. و شاید اگر به شیراز نمی رفتم و در آنجا به من اعتماد نمی شد، الان همین موقعیت فعلی را هم نمی توانستم بدست بیاورم.
 
varesh-sport.com: به نکته خوبی اشاره کردی. واقعا چرا در رشت اینطوری است؟ شاید الان هم اگر اجباری نبود از بازیکنان پایه اینجا استفاده نمی شد.
واقعا نمی دانم. شاید یکی از دلایلش حداقل برای چند سال اخیر این بوده باشد که پیش از این وضعیت مالی تیم خوب بوده و نیازی به مشاهده بازیکنان پایه و توانایی های آن ها وجود نداشته است و خلا با بازیکنان خارج از گیلان پر می شده است. مربیان هم دلیلی نمی دیدند که به بازیکنان جوان اعتماد کنند.
 
varesh-sport.com: بعضا ما بازیکنانی داشته ایم که در پایه ها و تیم امید داماش خیلی خوش درخشیده اند؛ عملکرد خیره کننده ای داشته اند، اما در بزرگسال آنگونه که همگان انتظارش را می کشیدند، بازدهی لازم را نداشته اند. دلیل این قضیه چه بوده؟
شرایط بازی در پایه ها با بزرگسال به دلایلی خیلی متفاوت است. شما وقتی از تیم پایه وارد بزرگسال می شوید، به عنوان یک بازیکن جوان نیازمند حمایت بزرگترهای تیم هستید و البته نیازمند این هستید که سرمربی تیم به شما اعتماد کند و یا اعتماد به نفس لازم را به شما تزریق کند. فکر می کنم این اعتماد به نفس وجود داشته باشد، خود به خود بیشتر مشکلات برای بازیکن جوان حل می شود. در واقع باید فضای رشد در بزرگسال برای شما مهیا شود. ببینید شاید من همین بازی ها را الان در فجر می کردم باز هم به تیم ملی امید دعوت می شدم.
 
varesh-sport.com: از ایوب کلانتری گفتی و تاثیرش بر فوتبالت، کار با آقای جهانپور چطور است؟
همه می دانند که ایشان پدر فوتبالی رشت هستند و افتخارات زیادی را چه با تیم های رشت و چه در سطح ملی داشته اند. حضور در کنار ایشان را به شخصه خیلی در فوتبالم و ارتقای آن موثر می دانم و امیدوارم که بتوانیم رفته رفته به آن نتایج و سطحی که مدنظر همه ما است برسیم…
 
varesh-sport.com: قبول داری که اعتبار فوتبالی اش را گذاشته اما با روند نتایج اخیر این اعتبار دارد زیر سوال می رود؟
حرفتان را قبول دارم اما می خواهم بگویم که بازیکنان همه دارند تلاش خودشان را می کنند.
شما می خواهید روی یک صندلی بنشینید باید چهارتا پایه داشته باشد که بتوانید روی آن صندلی با اعتماد بنشینید، درست است؟ تیم ما در واقع با دو تا پایه روی صندلی می نشینید، مخصوصا با آن شرایط بدنسازی… خدا را شکر الان شرایط دارد بهتر می شود. به هواداران هم این اطمینان را می دهم که شرایط تیم ما رفته رفته بهتر می شود و اصلا به فکر سقوط و حتی خطر سقوط نباشند.
 
varesh-sport.com: و به عنوان سوال پایانی، برای هواداران چه پیامی داری؟
به شخصه وقتی در رشت بازی می کنم، از فوتبال لذت می برم. در واقع فکر می کنم این حس را تمام بازیکنانمان داشته باشند. ما بهترین هواداران ایران را داریم. چند سال است که این تیم دچار مشکل شده است اما همچنان این هواداران حمایت می کنند و این فوق العاده است. همین مسئله هم باعث شده که هر تیمی که به رشت می آید دچار مشکل شود و داماش هم بهترین نتایجش را در خانه بدست بیاورد. امیدوارم این حمایت ها همچنان ادامه داشته باشد چرا که بازیکنان با حضور هواداران است که دلگرم می شوند.
 
 
 
مصاحبه: مهرداد ثابت – مازیار اصغرزاده
منبع: www.varesh-sport.com
وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان