varesh-sport.com : بازی با سپاهان چطور بود؟!عملکرد خوبی نداشتید…

در چند سال اخیر هم هر وقت به اصفهان رفتیم ، نمایش خوبی در مقابل سپاهان نداشتیم اما در برابر ذوب آهن بهتر و روان تر بازی کردیم .

یادم است فقط در زمان آقای افتخاری بود که ایشان یک بازی سرمربی تیم بودند و از این تیم یک بر صفر جلو بودیم که دقایق پایانی بازی یک پنالتی دادیم و مساوی کردیم و باقی بازی ها را از سپاهان در اصفهان شکست خوردیم . شرایط آب و هوای اصفهان با رشت خیلی فرق دارد و این قضیه همیشه برای ما مشکل ساز شده است.

در بازی اخیرمان دقایق ابتدایی و نیمه اول را به طور کل با علم به اینکه میدانستیم باید حفظ توپ داشته باشیم بد نبودیم اما در ابتدای نیمه دوم سپاهان فشار آورد و توانست یک گل به ما بزند . به نظر من نیمه اول خوب حفظ توپ کردیم ولی در نیمه دوم از خودم گرفته تا بقیه بازیکنان توپ زیاد از دست دادیم. بازی کردن در اصفهان و مقابل تیم توانمند سپاهان بسیار سخت است ؛ نباید در این بازی ها به راحتی گل خورد چون بعد از خوردن گل اول بازی کردن برای این نوع تیم ها آسان تر می شود.

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب

varesh-sport.com : شما می گوئید بازی کردن در اصفهان به دلیل شرایط آب و هوایی برای ما سخت است، یعنی این مشکل راه حل ندارد؟

تنها راه حل مشکل این است که از چند روز قبل به اصفهان برویم و یک جلسه در آنجا تمرین کنیم تا با شرایط تنفسی وفق داده شویم .

 

varesh-sport.com : عده ای از هواداران تیم امسال داماش را با خیلی از تیم ها به لحاظ بازیکن مقایسه می کنند و عده ای دیگر هم معتقدند بازیکنانی که از فصل قبل ماندند ترکیب اصلی تیم را تشکیل می داده اند و فقط محمد غلامی و ابوذر رحیمی از آن لیست خارج شدند و آن حرف ها یعنی کم کردن توقع هواداران از تیم…

ما خودمان هم گاهی اوقات چنین صحبت هایی را می کنیم ! شاید نباید من این حرف ها را بزنم ، ولی خودتان در جریان هستید که باشگاه داماش دنبال بازیکنانی مثل سعید دقیقی بود که 700 میلیون می خواست ولی با پانصد میلیون به سایپا پیوست و به هر حال بازیکن مورد نظرمان را نتوانستیم جذب کنیم.

درست است که پارسال همین بازیکنان بازی می کردند ولی جایگزین داشتیم و در تمام پست ها بازیکن تعویض خوبی داشتیم ضمن اینکه سال گذشته محمد غلامی و ابوذر رحیمی برای تیم خیلی خوب بازی می کردند و به همین دلیل باشگاه هم به دنبال این است تا بتواند آن ها را به تیم بازگرداند.

اینکه در پست های مختلف بازیکن داشته باشیم به تیم خیلی کمک می کند . اگر دقت کنید چهارتا پاس کاری خوبی را هم اگر انجام می دهیم توسط همین بازیکنان فصل قبل است. هادی سهرابی که اصلا پستش هافبک چپ یا دفاع چپ نیست، در حالی که اگر ما ابوذر رحیمی را داشتیم می توانستیم مشکل دفاع چپ را حل کنیم یا اگر غلامی را داشتیم می توانستیم از حاجتی یا افشین چاوشی در هافبک چپ استفاده کنیم و در نتیجه دست مربی برای انتخاب بازیکن بازتر می بود. محمد آبشک را هم فراموش نکنیم که حضورش می توانست خیلی به ما کمک کند .

 

varesh-sport.com : اگر غلامی و ابوذر رحیمی که در ابتدای فصل و آن شرایط رفتند، اکنون برگردند برای بازیکنانی که از پیشنهادات تیم های دیگر گذشتند و ماندند دلخوری پیش نمی آید؟!

ما به این مسائل فکر نمی کنیم بلکه به این فکر می کنیم که تیممان نتیجه بگیرد.محمد غلامی سالهای سال بیرون بازی کرد و ابوذر هم که بچه اینجا نبود! محمد غلامی با یک قرار داد خوب به سپاهان پیوست؛ سپاهانی که سال هاست یکی از قطب ها فوتبال ایران است اما اینجا چنین شرایطی وجود نداشته است و یکی دوسال پول داشتیم و یک سال هم بی پول شده ایم!

 

varesh-sport.com : تا به اینجای فصل چقدر پرداخت شد؟

پانزده درصد اول فصل به ما پرداخت کردند و ده درصد هم در ادامه پرداخت کردند که در کل بیست و پنج درصد پول گرفتیم. البته فکر می کنم طبق روال بازیکن باید ابتدای فصل چهل درصد قرار دادش را دریافت کند .

در جلسه ای که آقای قویدل حضور داشتند به ما گفتند شما خیالتان راحت باشد و تا نیم فصل پنجاه درصد از مبلغ قراردادتان را پرداخت می کنم.

 

varesh-sport.com : خبری هم از پرداخت ها شد؟

قرار بود که پاداش بدهند ولی فعلا که خبری نیست !

 

varesh-sport.com : به بازی با استقلال رسیدیم ؛ از این تیم خاطرات خوشی داریم…

بله،ما در یک سال توانستیم سه بار استقلال را شکست دهیم . در آن زمان شرایط واقعا خیلی خوبی داشتیم و سرمربی ما هم آقای دست نشان بود که تمرینات خیلی خوبی را هم میدادند . یادم است که همیشه به ما می گفت شما چیزی کمتر از استقلال و پرسپولیس ندارید… کلا آدم نترسی بود . دو اردوی خوب در کیش و دبی هم داشتیم که در روند آمادگی تیم بسیار موثر بود و توانستیم نتایج خوبی را هم در جام حذفی بگیریم تا روحیه بهتری برای مسابقات لیگ برتر داشته باشیم . در جام حذفی به فینال رسیدیم و در لیگ برتر هم سهمیه خودمان را حفظ کردیم.

 

varesh-sport.com : بازی این هفته با استقلال را چه طور می بینید؟

این استقلال با استقلال سال 87 اصلا قابل مقایسه نیست! استقلال امسال خیلی قوی تر از آن سال است و با بازیکنان خوبی که دارد مدعی قهرمانی است..

مطمئنا استقلال دنبال این است که جبران بازی قبلش را بکند . از طرفی ما امسال اصلا در سردارجنگل بازی نکرده ایم و حالا می خواهیم بعد از هفده هفته در سردارجنگل مسابقه برگزار کنیم !

سابقه نشان داده که شرایط بازی در سردارجنگل برای داماش سخت است در حالیکه بازی در عضدی به دلیل شرایط تاثیرگذاری سکو بر تیم حریف و زمین مسابقه بهتر است. شنیده ام که سپیدرود هم در زمین گل آلود سردارجنگل بازی کرده و کاملا این زمین خراب شده . زمین سردارجنگل اصلا چمن ندارد و در واقع یک چمن خودرو است که فقط مختص یک ماه از سال است و یک ماه که از پائیز میگذرد آن چمن هم می سوزد!

به نظر من این درست نیست که شورای تامین فقط به خاطر اینکه بتواند حواشی بیرون از زمین را جمع کند ، بازی ما را در سردارجنگل برگزارکند!

این رسمش نیست که ما از میزبانی خودمان درست استفاده نکنیم ، آن هم فقط به خاطر اینکه شورای تامین حواشی بعد از بازی را جمع کند. اگر بازی را واگذار کنیم، مردم یک شهر ویک استان ناراحت می شوند.

مگر همین امسال بازی با پرسپولیس در عضدی انجام نشد؟ مگر با همین استقلال در فصل قبل در عضدی بازی نکردیم؟ این در حالی است که هیچ گونه مشکلی در این بازی ها ایجاد نشد…

 

varesh-sport.com : در آستانه آغاز جام حذفی هستیم،فینال جام حذفی 87 شایعاتی را در بر داشت که شما هم کاپیتان تیم بودید؛ دید شما نسبت به این شایعات چگونه است؟

من الان نمی توانم با قاطعیت بگویم بازیکنی با استقلال تبانی کرده اما من هم این شایعات را شنیده ام .من فقط این را میتوانم بگویم که آن بازیکن باید خیلی بی وجدان باشه که در این شهر بازی کرده و مورد حمایت هواداران در آن فصل قرار گرفته ، پولش هم تمام و کمال گرفته و با این تیم به فینال جام حذفی رسیده است، بعد بیاید و این خیانت بزرگ را در حق مردم این شهر کرده باشد! آن هم فقط به خاطر اینکه سال بعد به تیم دیگری برود، مطمئنا این آخر بی وجدانی است.

ببینید ما رفتیم با سپاهان بازی کنیم همه می گفتن محمد غلامی می خواهد داماش بیاید و باهاش صحبت هم شده است؛ چرا محمد غلامی جلوی ما شل بازی نکرد؟! در بسیاری از صحنه ها هم نزدیک بود به ما گل بزند و پاس گل هم داد و آمد بهترین بازیش را هم انجام داد.پس محمد غلامی وجدانش قبول نمی کند.

در مورد فینال جام حذفی هم شایعه ای بود ولی من خودم مطمئن نیستم و نمی توانم چیزی بگویم…

 

varesh-sport.com : محمدرضا مهدوی در بهترین شرایط هم که بود هیچ وقت به تیم ملی دعوت نشد . اکنون هم این تبعیض ها ادامه دارد و بازیکنی از فوتبال رشت به تیم ملی دعوت نمی شود. شما دلیلش را چه می دانید؟!

به نظر من در آن زمان یک مدیر بزرگ بالا سر تیم ما نبود… اینکه مدیر بزرگ و سرمربی بزرگ بالای سر تیم باشند خودش تاثیر گذار است . در آن سالی که ما به فینال جام حذفی رفتیم و تعدادی از بازیکنان ما شرایط فوق العاده ای داشتند ، هیچ کدام به تیم ملی دعوت نشدند در حالی که به عنوان مثال اگر ملوان به فینال جام حذفی می رسید حتما 5 تا ملی پوش از این تیم دعوت می کردند!

من واقعا تعجب می کنم چرا در عین شایستگی کسی از رشت به تیم ملی دعوت نمی شود؟! به نظر من اگر بازیکن جوان این شهر از تیم دیگری پیشنهاد داشت باید انتخاب خوبی را انجام دهد چون اینطور که من می بینم حالا حالاها از تیم ما کسی را به تیم ملی دعوت نمی کنند (!) و اگر هم از داماش دعوت شود قبلا از تیم دیگری به تیم ملی رسیده بودند.

 

محمدرضا مهدوی ، کاپیتان داماش گیلان

 

varesh-sport.com : شما گفتید مدیر بزرگی بالای سر تیم نبود اما اکنون که امیر عابدینی مدیرعامل تیم است و در تاریخ فوتبال کشور هم به ندرت مدیری با کارنامه و کاریزمای امیر عابدینی سراغ داریم…

من فکر می کنم در فدراسیون با آقای عابدینی خوب نیستند ولی این هم تنها دلیل نیست و به نظر من به رتبه جدول هم ربطی ندارد چون پارسال هم که در رتبه ی خوبی از جدول حضور داشتیم کسی از تیم ما دعوت نشد . فدراسیون فوتبال مدت ها سیاستش این بوده که ، کسی از رشت به تیم ملی دعوت نشود!

 

varesh-sport.com : حضور محمدرضا مهدوی برای داماش یک وزنه است و عدم حضورش در بازی با گهر کاملا مشهود بود ولی عده ای هم از روی دلسوزی انتقاداتی از شما می کنند و می گویند مهدوی فوتبالش تمام شده است و سنش بالا رفته است و … نظر شما در مورد این انتقادات؟

اینکه می گویند سنم بالا رفته است را قبول دارم ولی اینکه بگویند فوتبالم تمام شده است را قبول ندارم. برای اینکه من همیشه سر تمرین به خوبی تمرین می کنم و بهترین بدنسازی را انجام می دهم تا بتوانم سر بازی بیشترین دوندگی را داشته باشم. سن رضا مهدوی فقط بالا نیست،کریم باقری تا چند سالگی بازی کرد؟علی کریمی چند سالش است؟پژمان نوری هم که هم سن من است. مهدی مهدوی کیا با این سن بهترین عملکرد را برای پرسپولیس دارد… به نظر من با شرایطی که دارم می توانم سه چهار سال دیگر بازی کنم.

 

varesh-sport.com : به فکر مربی گری هم هستی؟

خیلی از بازیکنان دوست دارند بعد از فوتبالشان مربی شوند ولی من تا الان کلاس نرفتم . خیلی ها می گویند الان که در حال بازی کردن هستم به کلاس مربیگری بروم و به فکرش هستم…

 

varesh-sport.com : راستی از چند سالگی بازوبند کاپیتانی تیم شهرباران را بر بازو بستی؟

27 سالم بود…در زمان سرمربی گری آقای دست نشان بود .

 

varesh-sport.com : سن تان برای کاپیتانی کم نبود؟

فکر نکنم،مرتضی ابراهیمی 23 سال داشت که کاپیتان همین تیم شد. زمانی که من بودم بزرگترهایی بودند یا ساشا ایلیچ به دلیل سنش بازوبند را بسته بود. وقتی هم پارسال مهدوی کیا به داماش آمد من رفتم بازوبند را به او بدهم ولی خودش قبول نکرد و امسال هم خیلی به مرتضی ابراهیمی اصرار کردم ولی قبول نکرد.

 

varesh-sport.com : در بازی ملوان و دقایقی از بازی با پرسپولیس هواداران داماش وارد حاشیه شدند و به نوعی دست از تشویق وحمایت کشیده بودند که همین امر کافی بود تا بهانه ای برای محرومیت به دست کمیته انضباطی بدهیم. کاپیتان محبوب داماش در آستانه بازی با استقلال چه صحبتی با هواداران گیلانی داماش دارد؟

از طرفداران می خواهم که فقط تیم داماش را تشویق کنند چون الان شرایط ما خوب نیست… ما امسال باید دنبال این باشیم که در لیگ بمانیم و انشالله سال بعد بتوانیم با جذب بازیکنان خوب شرایط بهتری را پیدا کنیم. از هواداران می خواهم که در بازی با استقلال فقط از تیم داماش حمایت کنند تا مشکلاتی مثل محرومیت بعد از بازی ملوان برایمان بوجود نیاید .

 

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید