وقتی برای مصاحبه با کاپیتان محمدرضا مهدوی رفتیم قصد داشتیم تا در مورد درخشش وی در بازی قبل و دو گلی که به ثمر رساند و همینطور شرایط تیم و محرومیت تعلیقی او با وی به صحبت بپردازیم اما بحثمان به جاهای دیگری هم کشیده شد!

مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان با محمدرضا مهدوی در آخرین تمرین داماش گیلان در شهر رشت،پیش از عزیمت به گرگان را میتوانید اکنون مطالعه فرمائید: 

 

*خسته نباشید آقای مهدوی،پیروزی با 4 گل برابر تیم سوم گروه!نظرتون راجع به بازی قبل و این پیروزی رو میفرمائید؟

مرسی خیلی ممنون، من فکر کنم بازی قبل رو خیلی خوب شروع کردیم و کارمون این بود که بیایم تیم حریف رو تحت فشار قرار بدیم و پرس کنیم و توپ گیریمون هم در زمین حریف بود که این کار رو به نحو احسنت انجام دادیم واز موقعیت هایی که بدست آوردیم تونستیم استفاده بکنیم.ما در 20 دقیقه اول بازی کاملا این تاکتیک رو به خوبی اجرا کردیم و نتیجه اون هم این شد که به3 گل رسیدیم.

در کل ما بازی خیلی خوبی انجام دادیم ولی متاسفانه هنوز هم موقعیت هایی که بدست میاریم رو به سادگی از دست میدیم ما تو این بازی موقعیت های بی شماری رو از دست دادیم که امیدوارم با تجربه بچه ها در بازی های بعد اینجوری نباشه و از موقعیت هایی که بدست میاریم در بازی های آینده به طور کامل استفاده کنیم، چون شاید تو یک بازی به این اندازه ما موقعیت نتونیم خلق کنیم که تو اون مواقع باید از تک تک موقعیت هایی که در یک بازی بدست میاریم به نحو احسنت استفاده کنیم.

 

*شما یکی از بازیکن های خیلی خوب ما در بازی با مس بودید. نظرتون راجع به گل هایی که زدید و البته گلهایی رو که نزدید چیه!؟( با خنده )

من نیمه اول 2 تا گل زدم ولی توپ زیاد لو دادم و خیلی خوب کار نکردم. توپهایی رو که در میانه زمین نباید لو میدادم و نتونستم در این امر موفق باشم ولی در نیمه دوم بر خلافش خیلی بهتر بازی کردم چون سعی کردم کمتر توپ از دست بدم بیشتر پاس مثبت بدم که یکی دو تا موقعیت گیر آوردم که از دست دادم. روی کرنر هم یه خطایی روی من صورت گرفت که داور این اعتقاد رو نداشت. یه توپ هم به تیر زدم و همینطور اون توپی که آقای چاووشی به من داد رو خیلی به راحتی از دست دادم که باید دقت بیشتری می کردم.

 

متن کامل مصاحبه را میتوانید در ادامه مطلب مشاهده فرمائید:

 

 

 

*آقای مهدوی شما الان حدود 4 بازی هست که شرایط ایده آلی رو دارید و در این امر تیم ما خیلی سود کرده و تو روند رو به رشد تیم تاثیر گذار بودید.آیا شما هم به همین مسئله موافق هستین یا نه؟

راستش من این حرف شما رو قبول دارم چون ما در فصل قبل که با استیل آذین بودیم از لحاظ فنی تمرینات خیلی خوبی داشتیم ولی از لحاظ بدنسازی رو ما خوب کار نشد و رو تیم فشار نبود،به همین دلیل من یه مقدار اضافه وزن داشتم. تو اول فصل حدود 84 کیلو وزن داشتم ولی الان خودم رو به 78 رسوندم که همین کاهش وزن دلیلی برای بهتر بازی کردن من شده و از این به بعد هم سعی میکنم که بدنم رو همیشه رو فرم نگه دارم تا بتونم به تیم بیشتر کمک کنم تا تیم بیاد به لیگ برتر.

 

*یه سئوالی که برای هواداران پیش اومده اینه که چرا شما و آقای چاووشی وقتی که گل میزنید به سمت نیمکت یا مهندس عابدینی میرید معمولا و به سمت هواداران نمیاید؟!

من یکی که فکر نکنم که تا حالا گل زده باشم و طرف نیمکت رفته باشم ! من اصلا کلا عادتم هست که گل میزنم زیاد خوشحالی نمی کنم.من خودم اینجوری فکر می کنم ، این بازی هم که گل زدم میخواستم بیام سمت تماشاگران ولی بچه ها منو گرفتند و نتونستم بیام به همین خاطر هم میگم که من سمت مهندس عابدینی و یا نیمکت نرفتم و در مورد من شما اشتباه می کنید!

 

*یه سئوالی دیگه هم که هستش اینه که بعد از اتمام بازی معمولا تیم باید به سمت تماشاگران بیاد و این فکر کنم به عهده کاپیتان تیم هستش.بعد از بازی با پرسپولیس این امر تک و توک از سوی تیم دیده شد. نظرتون در مورد این موضوع چیه؟

بله شما درست می گید و این واقعیت قضیه هستش و سعی می کنیم از این به بعد درست بشه چون واقعا ما هرچی داریم از تماشاگرامون داریم در بدترین شرایط میان ما رو تشویق می کنند.این خیلی لطف بزرگی که خدا شامل حال ما کرده و ما از این به بعد سعی می کنیم دینمون نسبت بهشون رو ادا کنیم حتی اگر در یه بازی نتیجه نگرفنیم و مساوی بکنیم سعی می کنیم بریم طرف تماشاگرا که ازشون تشکر کنیم.

 

*در مورد محرومیت شما یه ابهاماتی وجود دارد. در این مورد بیشتر توضیح میدید که مثلا تعلیق شده تا 6 ماه یا نه؟!

والله لغو که نشده فقط دو جلسه محروم بودم که نمی تونستم بازی کنم که اون رو آقای عابدینی با تلاشی که کردن و زحمتی که کشیدن صحبت کردن با آقای شریفی که تا حدودی حل شد ولی تعلیقی ، فکر کنم تا 6 ماه اگر بحث یا دعوایی اتفاق بیفته منو 6 ماه محروم می کنند ولی بازی میتونم بکنم و مشکلی نیست.

 

*بازی با اتکا را چطور می بینید؟

من فکر می کنم یکی از سخت ترین بازی هامون بازی با اتکا باشه چون اون تیم ، تیم ته جدولی هستش و از امتیاز میزبانی برخورداره و برای بقا می جنگه. تیم بدی نیست و در رشت هم بازی خوبی انجام داد، فکر می کنم که بازی رفت رو یک بر صفر بردیم. ولی ما باید این بازی رو حتما ببریم چون الان مقاومت سپاسی میگه که خوب اتکا اونجا با داماش مساوی میکنه و ما هم مس رفسنجان رو تو خونه می بریم و به صدر جدول می رسیم. ما هم حکممون برده چون بازیکنان بسیار خوبی داریم و باید تمام سعی و تلاش خودمون برای پیروزی در این بازی رو بکنیم. الان برنامه یه جوری هست که 4 تیم صدر با هم بازی دارن. ما هفته بعد با کاوه در رشت بازی داریم که باید اون بازی رو بزنیم به هر حال اون یه رقیبه دیگه و 25 امتیاز هم داره ولی من فکر میکنم تنها تیمی که برای ما یه رقیب سر سخت به حساب میاد مقاومت شهید سپاسی هستش وبقیه تیمها هم این قدر قوی نیستن که بخوان واسه ما مشکل ساز بشند.

 

 

 

*الان ما 10 بازی هستش که نباختیم وتیم روند بسیار خوبی رو داره طی میکنه، هرچند در چند بازی که ما مساوی کردیم حقمون برد بوده مثل بازی با نفت مسجد سلیمان و یا فولاد نطنز که حتی میگن گلشون با دست بوده و یا کاوه تهران. آیا شما فکر می کنید که این روند ادامه پیدا می کنه یا نه؟

من فکر می کنم که دیگه نباید ببازیم چون تیمی که میفته رو دور برد دیگه بازیکناش به باخت فکر نمیکنند و همش دنبال برد چه داخل خونه و چه بیرون از خونه هستند. من فکر می کنم حتی بازی با تربیت یزد هم ما میتونستیم از زمین بازی پیروز خارج بشیم. یکی دوتا موقعیت خوب اونا داشتن که استفاده نکردند اما اگر موقعیت های ما رو شما نگاه کنین می بینید که 2تا آقای چاووشی نزدند یه موقعیت من از دست دادم ، 2تا آقای ترکاشوند یعنی موقعیت های 100% گل بود که به گل تبدیل نشد ولی ما همون موقعیت ها رو تو خونه به گل تبدیل می کنیم . انشا الله که از این به بعد از این موقعیت ها به خوبی استفاده می کنیم.

 

*به نظر شما اگه تیم ما بیاد لیگ برتر جطور باید بسته بشه که دیگه آسانسور نشه و ما همش سقوط نکنیم؟

ما یه مقدار باید به تیمهای دیگه هم توجه کنیم مثلا شاهین بوشهر که تا حالا 25 % قرارداد تیمش رو داده و با مسائل مالی مشکل دارند رفته عمادرضا یه فوروارد خوب رو جذب کرده ما هم باید تیممون اینجوری باشه حالا که باشگاه داماش مشکل مالی نداره ما باید بازیکنان خوب بیاریم. به طور مثال ما در خط دفاعی سمت چپ و راست دوتا بازیکن خوب در سطح لیگ برتر میخوایم؛2 تا هافبک عالی و یه مهاجم فرصت طلب وگلزن در کنار آقای چاووشی احتیاج داریم. اگر میخوایم تیممون دیگه سقوط نکنه باید هزینه کنیم چون مردم دیگه از ما انتظار دارن که بیایم لیگ برتر چون فوتبال در لیگ برتر یه جایگاه خاص و متفاوتی داره و دیدش فرق میکنه. خود بازیکنان هم دوست دارند لیگ برتر بازی کنند. من فکر می کنم تیم داماش بازیکنای بومی خیلی خوبی داره به خصوص جوانانش.

داماش باید یه تیم ب برای خودش تشکیل بده که بازیکنای بومی و جوون تو شهر رو جمع کنه و روشون یه سرمایه گذاری انجام بده. بازیکنان جوونی که 20 تا 23 سال دارند؛ کسانی که بعد از سربازیشون نمی دونند چیکار کنن و نمی تونن بیان تو یه تیم لیگ برتری و همون جا رو بازیکن کار کنند که اون بازیکن خودش رو اونجا نشون بده و اونوقت اون رو در بزرگسال بیارند و ازش استفاده کنند و این خودش اصلا یه انگیزه ای میشه واسه جوونهای شهر.

 

*از اونجایی که بازیکنای نسل شما حدود چند سال دیگه توی تیمهای ما هستند و باید خودشون رو محک بزنند،به نظر شما تیم داماش مربی سازنده کم نداره؟

راستش ما مربی بومی که بخواد یه تیم در سطح بالا مربیگری کنه رو نداریم بطور مثال آقای جهانپور چندین سال که تیم داری کرده در لیگ 1 موفق بوده و نتونسته در لیگ برتر خوب نتیجه بگیره. ما به غیر از آقای جهانپور فکر نکنم که دیگه مربی بومی خوبی داشته باشیم. مشکل مربی های بومی ما اینه که باید یکم از انتظاراتشون کم کنند تا بهشون کمک بشه. من اینجا هستم و می بینم که مثلا ملوان و بازیکنانی که در اونجا بازی کردند میشن مربی مثل: احمد زاده – پورغلامی – نصرت ایراندوست و بهمن صالح نیا .

حالا انزلی یه شهر کوچیک ولی 4 تا مربی بزرگ و اسمی سرشناس داره که حداقل همشون تجربه مربیگری لیگ برتر و دسته یک رو داشتند ولی این شهر با اینکه بازیکنان خیلی خوبی داشته ولی هنوز هم از نظر مربیگری مشکل داریم.

 

*آیا خود شما حاضرید از تیم پایه شروع بکنید؟

خداییش اونم یه تجربست ، همه دوست دارند مربیگری کنند ولی تموم سعیم رو می کنم اگر یک روز مربی شدم بتونم به تیم اون شهر کمک کنم و مربی ای باشم که شجاع و نترس باشم و به طور مثال حرفی که مدیرعامل یه باشگاه میزنه همون رو نخوام چشم بسته اجرا کنم و انجام بدم چون من دیدم خیلی باشگاهها وقتی مدیر عامل حرفی رو میزنه اون مربی همون کار رو انجام میده ولی من سعی می کنم که اینجوری نباشم و اون چیزی که میخوام انجام بدم.

 

 

 

 

مصاحبه : مهرداد ، میثم و moein_mn2