وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : عصر روز گذشته اولین تمرین تیم فوتبال داماش گیلان با مهدی تارتار سومین مربی این فصل داماش گیلان برگزار شد. پس از تمرین فرصتی دست داد تا به سراغ مربی تازه وارد داماش شهر باران برویم و گفتگوی نسبتا مفصلی را به وی ترتیب دهیم. گفتگوی اختصاصی وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان با مهدی تارتار را در ادامه می خوانید . 

 

varesh-sport.com : آقای تارتار به عنوان سومین مربی فصل داماش انتخاب شدید.ضمن خوش آمد و خبر مقدم لطفا در ابتدا بیوگرافی مختصری از خودتان در مورد تیم هایی که چه در دوران بازی و چه مربیگری در آن حضور داشتید بیان بفرمائید.

من حدود 20 سال سابقه بازی در سطح اول لیگ فوتبال ایران را دارم و در تیمهای بزرگی مثل پرسپولیس ، سپاهان،بهمن، تراکتورسازی و ابومسلم بازی کرده ام . حدود سه سالی هم هست که کار مربیگری را شروع کردم و در این سه سال یک بار توانستیم به همراه تیم راه آهن نائب قهرمان جام حذفی ایران شویم . در دو سال گذشته هم توانستیم با تمامی مشکلاتی که وجود داشت تیم راه آهن را در لیگ برتر حفظ کنیم . در دوران بازیگری بیشتر از ده جام را بدست آوردم و دو بار هم توانستم به همراه تیمی که در آن حضور داشتم به لیگ برتر صعود کنیم.

 

varesh-sport.com : شما در تیم راه آهن شرایطی مشابه به شرایط فعلی داماش را تجربه کرده اید. چه فرآیندی پیش آمد که به تیم داماش پیوستید؟

شرایط راه آهن به مراتب سخت تر بود و اصلا قابل مقایسه نیست! اگر بخواهیم این تیم را نسبت به راه آهن مقایسه کنیم ، من فکر می کنم ما به بهشت آمده ایم…! وقتی که من در راه آهن حضور داشتم فقط 7-8 درصد از قرارداد های بازیکنان پرداخت شده بود در حالی که الان در داماش از 30 درصد تا 50-60 درصد قراردادهای بازیکنان پرداخت شده است و در حال حاضر پرداخت هایش مثل اکثر تیم های ایران است. ما نمی توانیم بگوئیم که شرایط داماش الان بحرانی است و به نسبت بسیاری از تیم ها در این مقوله پیش هستیم .

متاسفانه مدیریت ما در راه آهن نتوانست مشکلات پیش رویش را برطرف کند اما در اینجا من مطمئن هستم با توانمندی که مدیریت باشگاه مخصوصا شخص آقای عابدینی دارند این مشکل به زودی مرتفع خواهد شد. 

 

متن کامل گفت و گو در ادامه مطلب

varesh-sport.com : یعنی شما نگران این نیستید که در آینده این مشکلات برطرف نشود؟!

من فکر می کنم این مشکلات با درایت مدیریت برطرف خواهد شد اما اگر هم این اتفاق حالا حالاها نیفتاد باز هم ما از تیم های دیگر عقب نیستیم ضمن اینکه این تیم هواداران خوب و خونگرم و دلسوزی را دارد . راه آهن که اینطوری نبود و ما مجبور بودیم بچه ها را از مدرسه بیاوریم و با ساندیس و کیک آنها را سرگرم کنیم و تشویقی هم به آن صورت در کار نبود! اینجا بازیکن می داند که برای هواداران باید تمام تلاشش را انجام دهد .این فوتبال فراز و نشیب و مشکلات زیادی را دارد اما از هواداران می خواهم که تا آخر فصل یار و یاور تیم ما باشند و من هم قول می دهم که با تمام وجودم برای موفقیت تیم داماش تلاش کنم.

 

varesh-sport.com : آقای قاسمپور از هفته هشتم جایگزین آقای دینورزاده ای شده اند که نتایج چندان مناسبی را بدست نیاورده بودند اما ایشان توانستند به طور میانگین در هر بازی 1/8 امتیاز را برای داماش کسب کنند. آیا شما نگران این نیستید که کار شما با ایشان قیاس شود؟! ضمن این که این اتفاقات در شرایطی رخ داد که تمامی پرداخت های داماش تا نیم فصل انجام شده بود.

من با آگاهی کامل به داماش پیوستم و اگر ما بخواهیم به این چیزها فکر کنیم که باید در گوشه خانه مان بنشینیم و دنبال یک لقمه آماده باشیم! ما باید در چنین شرایطی بتوانیم خودمان را نشان دهیم و در روزهای سخت است که عیارمان مشخص خواهد شد. من از آقای قاسمپور برای پیوستن به داماش رخصت گرفتم و اینجا هم جا دارد از زحماتی که ایشان برای تیم کشیده اند تشکر کنم. امیدوارم که حتی از این موقعیتی که در جدول داریم هم بالاتر برویم… ما هرگز به این فکر نمی کنیم که پائین تر بیائیم. تمام تلاش و زحمتمان را انجام میدهیم و انشالله که بتوانیم به رتبه ها بالاتر جدول برسیم.

 

 

varesh-sport.com : با این حساب این امید را هم دارید که تیم را به رتبه های بالای جدول برسانید!

من به این تیم و بازیکنانش اعتقاد دارم . امروز با اینکه اولین جلسه ای بود که در تمرین تیم حضور داشتم به خوبی این انگیزه و توانمندی را در بازیکنان دیدم . البته یک سری ضعف هایی داریم که به مرور زمان سعی خواهیم کرد آن را حل کنیم.

 

varesh-sport.com : از نظر مهره کمبودی را در تیم حس می کنید؟

از نظر کمیت یک مقدار دچار مشکل هستیم اما به لحاظ کیفی بازیکنان بسیار خوبی را در اختیار داریم . در یکی دو پست تعداد بازیکنان ما کم هستند که باید مهره های خوبی را جذب کنیم تا بتوانند به تیم کمک کنند .

 

varesh-sport.com : همیشه در مورد آقای عابدینی صحبت از دخالت ایشان در کار مربیان به میان آمده است هر چند که تمامی مربیانی که به رشت آمده اند این مسئله را تکذیب کرده اند. آیا شما در این زمینه مشکلی را احساس نمی کنید؟

هر چند آقای عابدینی از مدیران ورزشی هستند و در زمینه های فنی هم دید خوبی را دارند اما من با اختیار تام به رشت آمده ام . فکر می کنم آقای عابدینی به خاطر گرفتاری ها و مشکلات مدیریتی که برایشان وجود دارد حتی از اول فصل نتوانستند به استادیوم بیایند چه رسد که در کار فنی تیم دخالت داشته باشند. 

 

varesh-sport.com : این روزها یک صحبتی در مورد محمد محمدی وجود دارد که ایشان عنوان کرده اند به دلیل مسائل پزشکی فقط می توانند در بازیهای روی چمن طبیعی داماش را همراهی کنند و بیشتر تمریناتشان را هم می خواهند در تهران خواهند بگذارند. این مسئله کمی غیر طبیعی نیست و مشکلی برای تیم ایجاد نمی کند؟!

من هنوز محمد محمدی را ندیده ام و باید با ایشان صحبت کنم که ببینم دقیقا مشکلش چیست؟ ممکن است واقعا هم به همین شکل باشد . ببینید ما در راه آهن هم یک بازیکنی داشتیم به اسم ایمان رزاقی راد که اگر تمرین سنگین انجام می داد به مشکل بر می خورد؛ ما ایشان را در طول هفته در اختیار خودش می گذاشتیم و یکی دو جلسه با تیم تمرین می کرد اما می آمد و در مسابقات کار خودش را انجام می داد و واقعا تیم ما را هم ایشان نجات داد . امسال ایمان رزاقی راد همیشه مصدوم است و در یکی دو مسابقه برای تیم توانست بازی کند چرا که ایشان با تیم تمرینات پرفشار را انجام داده و این مسئله برایش پیش آمد.

باید با دیدگاه حرفه ای در این زمینه عمل کنیم و از موجودیت هایی که داریم به نحو مطلوب استفاده کنیم. محمد محمدی گلر توانمندی است و مطمئنا خیلی می تواند به ما کمک کند . باید با او صحبت کنم و اگر بتواند ما هم شرایط چمن طبیعی را در اینجا برایش مهیا خواهیم کرد. حتما باید حداقل هفته ای یکی دو جلسه را با تیم کار بکند .

 

 

varesh-sport.com : فکر می کنم اکثر بازیکنان غیربومی داماش برای شما شناخته شده هستند اما نظرتان در خصوص بازیکنان بومی داماش در اولین تمرین چطور بود؟

البته بازیکنان بومی داماش مثل مهدوی ، چاوشی و جدیدا آبشک و… هم شناخته شده هستند. این بازیکنان مطمئنا بازیکنان توانمندی هستند که الان این تیم در جایگاه هفتم جدول قرار دارد . فقط ما باید این رفاقت و همدلی در تیم را بیشتر کنیم تا بچه ها هدفشان رسیدن به رتبه های بالاتر و رسیدن به تیم ملی باشد.
من الان با بچه ها صحبت کردم و این مسئله را متذکر شدم که از تیم پارسال راه آهن ما سه نفر به تیم ملی دعوت شده است و این بازیکنان توانشان خیلی بیشتر از بازیکنان سال گذشته ما است و حیف است که الان نماینده ای را در تیم ملی نداریم!

 

varesh-sport.com : سالهاست که متاسفانه انگار اصلا فوتبال رشت را نمی بینند! حتی محمد غلامی و میلاد زنیدپور هم مع پیش از پیوستن به داماش در تیم ملی حضور داشتند با وجود بازیهای خوبشان دیگر در تیم ملی نیستند! ما بازیکنان مستعد خوبی را در رشت داریم که شایستگی پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارند ، به نظر شما چرا ما حتی با این شرایط خوب فنی که الان داریم، نماینده ای در تیم ملی نداریم؟!

با این بازیهای خوبی که تیم داماش از خودش نشان داده و با توجه به جایگاهی که در آن حضور دارد به نظر من مسئولین هم باید یک مقدار به فدراسیون در این زمینه فشار بیاورند که یک مقدار این تیم را ببینند. با این بازیکنان خوبی که داریم واقعا این خیلی حیف است که تیم داماش در تیم ملی نماینده ای را ندارد! من فکر می کنم در آینده این اتفاق به وقوع بپیوندد و برخی از بازیکنان ما به تیم ملی بپیوندند.

 

varesh-sport.com : آیا با فیروز کریمی هم در خصوص پیوستن تان به داماش مشورتی داشته اید؟!

من برای پیوستن به داماش با اشخاص زیادی مشورت کردم و با ایشان هم در این مورد صحبت کردم که ایشان هم در این خصوص مرا تشویق کردند. اتفاقا امروز به من گفتند که یکی از روزنامه ها نوشته که آقای کریمی گفته اند تارتار به داماش نرود. من نمی دانم این حرف ها از کجا نشات می گیرد و اصلا چنین چیزی نبوده است.حالا به هر حال در گذشته شرایطی پیش آمد که ایشان از داماش جدا شدند و من هم کاری به این مسائل ندارم ، اما هرگز و به هیچ وجه به بنده نگفته اند که به داماش نیایم و اینها کذب هستند .

 

varesh-sport.com : شما در بخشی از صحبت هایتان نقش هواداران را در آینده باشگاه بسیار حائز اهمیت دانستید. در پایان چه صحبتی را با هواداران داماش شهر باران دارید؟

هدف ما خدمت به این استان است و از آنها تقاضا دارم که در روز بد هم از تیم ما حمایت کنند و هرگز مثل تماشاگران تیم پرسپولیس هم نباشند. شنیده ام که این تیم طرفداران پرشور و دلسوزی دارد و واقعا در نتایج تیم هم تاثیر گذار هستند . امیدوارم این هواداران خوب در طول نود دقیقه مثل همیشه از تیم حمایت کنند به نحوی که بازیکنان از این هوادار به خوبی تاثیر مثبت بگیرند .