مهدی مهدوی کیا متولد سال 1356 در شهر تهران. فوتبالش را از بانک ملی تهران آغاز کرد و بعد از آن به تیم پرسپولیس تهران پیوست و پس از این تیم راهی کشور آلمان شد و چیزی در حدود 11 سال را در آلمان و در تیم های بوخوم ، هامبورگ و فرانکفورت بازی کرد. پس از این دوره نسبتا موفق به ایران آمد و به مدت یک سال و نیم در تیم استیل آذین بود که با توجه به حواشی که برای این تیم پیش آمد نتوانست خودش را آنطور که باید و شاید نشان دهد و امسال در سن 34 سالگی به داماش گیلان پیوست تا شاید بار دیگر بتواند شایستگی هایش رو نشان دهد.

پس از اولین تمرین وی با تیم فوتبال داماش گیلان وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلانبه سراغ این بازیکن نامی ایران رفت و مصاحبه ای را وی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

 

varesh-sport.com : آقای مهدوی کیا سلام و خیلی خوش اومدید به رشت، اولین تمرینتون با داماش گیلان چطور بود؟

سلام عرض میکنم خدمت شما؛ تمرین خوبی بود.خب تیم حدود دو سه هفته هست که تمریناتش رو شروع کرده و احساس میکنم از لحاظ آمادگی تو سطح بسیار خوبی قرار گرفته. البته من تمریناتم رو تو این مدت به شکل اختصاصی پیگیری میکردم ولی به هر صورت مسلما تمرینات گروهی یه چیز دیگست! امیدوارهستم که تو این دو سه هفته باقی مونده من هم کاملا به شرایط تیم برسم.

 

varesh-sport.com : یعنی اینکه از لحاظ بدنی اون آمادگی لازم رو ندارید؟!

نه خب شرایطم خوبه. من تو این چند هفته روزی دو ، سه ساعت تمرین اختصاصی داشتم و از لحاظ بدنی مشکلی ندارم و انشالله از لحاظ تیمی هم توی روزهای باقیمونده با تیم هماهنگ میشم.

 

varesh-sport.com : اومدن شما حواشی خاصی رو از هفته ها قبل در پی داشت نمیخواید در مورد این قضیه و پرسپولیس صحبت کنید؟

نه من نمیخوام دیگه در مورد پرسپولیس صحبتی رو داشته باشم و از نظر من اون قضیه دیگه کاملا تموم شدست .خیلی خوشحال هستم که الان توی شهر رشت هستم و در خدمت تیم داماش و امیدوار هم هستم که فصل خوبی رو بتونیم با کمک همه بچه های اینجا پشت سر بگذاریم.

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب

 

varesh-sport.com : چه فاکتوری بیشترین تاثیر رو داشت که به داماش بیاید؟

خب من دوستی دیرینه ای رو با آقای عابدینی داشتم و بعد اینکه خیلی دوست داشتم به تیمی برم که تماشاگر داشته باشه، فکر میکنم که تیم داماش تو رشت تماشاگران خوب و خیلی زیادی رو داره و تیم خیلی خوبی رو هم داره،ضمن اینکه من تو این تیم دوستانی رو هم داشتم که قبلا باهاشون همبازی بودم و مجموع این عوامل باعث شد تا من به داماش بیام

 

varesh-sport.com : فکر میکنید این تیم امسال چه روندی رو داشته باشه؟

داماش امسال تازه به لیگ برتر اومده و برای کسب تجربه شاید احتیاج باشه که یه مقدار از زمان بازیها بگذره ولی با توجه به نفراتی رو که من میبینم ، میبینم که تیم خیلی خوب یارگیری کرده و ما در هر پست حداقل دو تا بازیکن خیلی خوب داریم امیدوار هستم که فصل خیلی خوب رو پشت سر بگذاریم.

 

varesh-sport.com : چه رتبه ای رو پیش بینی میکنی؟

فوتبال که قابل پیش بینی نیست ولی من خیلی امیدوارم که رتبه ای رو که در خور نام استان گیلان باشه رو بدست بیاریم.

 

varesh-sport.com : شما پارسال تو استیل آذین بودید و فکر میکنم شما یکی از کسانی باشید که بهتر میتونید راجع به این قضیه مقایسه داماش و استیل آذین اظهار نظر کنید..

ببینید شرایط استیل آذین خیلی با اینجا فرق میکرد. سال گذشته تو استیل آذین شرایط خیلی بحرانی بود و ما تو پست های کلیدی بازیکنهای خوبی رو در خدمت نگرفیتم و در طول فصل هم حواشی زیادی رو داشتیم و من فکر میکنم اینجا ما از خیلی از اون مسائل بدوریم.

 

varesh-sport.com : در مورد کاپیتانی قبلا هم از شما سوال کردند و شما پاسخ دادین اما من میخوام این قضیه رو مستقیما از خود شما بپرسم که چطوره؟

من قبلا هم اعلام کرده بودم که به هیچ وجه دنبال این مسائل نیستم. کاپیتان تیم محمدرضا مهدویه که بازیکن بومی اینجاست و امیدوارم که امسال هم بتونه به عنوان کاپیتان تیم بازیهای خوبی رو مثل قبل انجام بده.

 

varesh-sport.com : اگر از شما درخواست کردند چطور؟

نه من قبلا هم گفتم که اصلا دوست ندارم این قضیه اتفاق بیفته و تنها تمام تلاشم اینه که بتونم بازیهای خوبی رو برای داماش انجام بدم.

 
varesh-sport.com : قراردادتون یک سالست درسته؟

بله.

 

varesh-sport.com : حرف خاصی اگر مونده بفرمائید..

نه ممنون از شما…امیدواریم که فصل خوبی رو داشته باشیم و مردم هم با تمام وجود از این تیم حمایت کنند تا بتونیم با جایگاهی که میخوایم برسیم.