مهیار نوری مدافع میانی جوان و بومی داماش در اولین سال حضورش در تیم بزرگسالان توانست خودش را اثبات کند و در تمامی بازیهای نیم فصل اول به عنوان بازیکن فیکس به میدان رفت. نوری متولد 9/11/72 و از شهرستان رودباراست. او فوتبالش را از پایه های پگاه گیلان شروع و در تمام رده های سنی این باشگاه بازی کرد. به بهانه دعوتش به اردوی تیم ملی گفتگویی با وی داشتیم که در ادامه خواهید خواند…

 

varesh-sport.com: یکی دو روز بعد از خبر اعلام حضورت در تیم ملی، باز هم لیست جدیدی اعلام شد. الان یعنی خط خوردی؟

بحث خط خوردن نیست. سه گروه از بازیکنان رده امید در استان های مختلف برای حضور در تمرینات تیم ملی امید انتخاب شدند که من جزء گروه سوم بودم. لیستی که برای اردوی اخیر تیم ملی انتخاب شد، با توجه با فاصله کم زمان حضور گروه سوم تا برگزاری اردو، از بین بازیکنان دو گروه اول انتخاب شده بودند. قرار است در اردوی آینده منتخب هر سه گروهی که در تمرینات تیم ملی امید بودند انتخاب شوند.

در طی چهار روزی که در اردوی تیم ملی امید بودم 8 جلسه تمرین خوب را پشت سر گذاشتیم و من فکر می کنم حتی اگر انتخاب هم نشوم تجربه بسیار خوبی را توانستم کسب کنم.

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب

varesh-sport.com: قبلا هم در تیم های ملی پایه حضور داشتی، درسته؟

بله همینطوره. من در تیم ملی نوجوانان و همینطور در تیم ملی دانش آموزی ایران هم به همراه سعید طالبی حضور داشتم.

 

هادی طباطبایی - مهیار نوری

 

varesh-sport.com: در کادر جدید تیم ملی هادی طباطبایی دروازه بان رشتی اسبق تیم های استقلال رشت و تهران هم حضور دارد. با توجه به اینکه در داماش بازی می کنی برخوردش با تو چطور بود؟

آقای طباطبایی همیشه باعث افتخار رشت بودند و واقعا خیلی خوشحالم که اینبار هم با انتخابشون به عنوان مربی تیم ملی امید برای فوتبال رشت افتخار آفرین شدند.

من آقا هادی را یک بار در زمانی که بازی میکردند و در زمین شهرداری رشت دیدم و با ایشان عکس گرفتم و اینبار در کسوت مربی توانستم ایشون را ببینم.

جالب اینکه وقتی ایشان را دیدم و متوجه شدند که همشهری هستیم، برخورد فوق العاده گرمی را با من داشتند به نحوی که انگار چند سال بنده بازیکن ایشون بودم و واقعا از برخورد ایشون لذت بردم. ما با هم گیلکی صحبت می کردیم و این مسئله برای بازیکنان دیگر بسیار جالب شده بود.

 

varesh-sport.com: امسال در تمام بازی های نیم فصل اول داماش فیکس بازی کردی. فکر می کردی در اولین سال حضور حرفه ای ات در رده بزرگسالان اینطور به تو اعتماد شود؟

من همیشه برای فیکس بازی کردن تمرکز می کنم. میدانستم که رده بزرگسالان مثل رده امید نیست و باید حداقل دو برابر قبل زحمت کشید تا بتوان شانس بازی را بدست آورد.

همینجا جا دارد که از آقای نظرمحمدی و آقای ربیعی فر و امید خان هرندی تشکر کنم که به من اعتماد کردند. همچنین از بزرگترهای تیم مثل هادی سهرابی، بهنام لایقی فر و امیر تیزرو و…. که همیشه به من اعتماد به نفس میدهند.

 

varesh-sport.com: از بازی خودت در نیم فصل اول رضایت داشتی؟

در این مورد باید مربیان و دیگران نظر بدهند ولی خودم فکر می کنم با توجه به اینکه اولین سال حضورم در این رده است باید از روندم راضی باشم.

 

varesh-sport.com: راستی قراردادی که با باشگاه داماش داری چند ساله است و تا به الان چند درصد دریافتی داشتی؟

20 درصد دریافتی داشتم و قراردادم هم مادام العمر است (با خنده).

 

varesh-sport.com: یعنی چی که مادام العمر؟!

یعنی همیشگی. باور می کنید من روزی که این افتخار نصیبم شد که با داماش قرار داد امضا کنم نه به مدت قرارداد و نه به مبلغش توجه کردم؟! فقط رفتم که امضا کنم! (می خندد)

 

varesh-sport.com: شرایط تیم چطور است و فکر می کنی در نیم فصل دوم روند نتایج داماش به چه شکل باشد؟

مطمئن باشید این تیم در جایگاه واقعی خودش نیست و من فکر می کنم که داوری ها ضربه بزرگی را به تیم ما زد.
من این قول را میدهم که انشالله نیم فصل دوم و با جذب بازیکنان مورد نظر، مدعی صعود این گروه می شویم. شاید خیلی ها بگویند که این حرف من خیلی احساسی است، ولی من به جرات میگویم که نیم فصل دوم روزهای خوب داماش است.

 

varesh-sport.com: سقف آرزوهایت کجاست؟ به تیم ملی بزرگسالان هم فکر می کنی؟

حتما یکی از بزرگترین آرزوهایم پیشرفت و بازی در تیم ملی بزرگسالان ایران است و مسلما سقف آرزوی تمام فوتبالیست های ایرانی حضور در لیگ های اروپایی است.

 

varesh-sport.com: الگوی فوتبالی ات در ایران یا در دنیا چه کسانی هستند؟

از سبک بازی پیکه و سرخیو راموس خیلی خوشم می آید و لذت می برم.

 

varesh-sport.com: درگذشته به بازی کدام بازیکن رشتی علاقمند بودی و چرا؟

علی نظیف کار. به نظرم استایل بسیار خوبی دارد و نوع بازی اش در خط دفاع را واقعا می پسندم.

 

varesh-sport.com: و حرف پایانی؟

از تمامی کسانی که برایم زحمت کشیدن و خودم را مدیون شان می دانم تشکر می کنم.

از پدرو مادرم که مشوق اصلیم بودند و از هواداران متعصب و پرشورمان که همیشه یار دوازدهم داماش بوده اند و با جان و دل تیمشان را تشویق می کنند.

امیدوارم که با نتایج خوب در نیم فصل دوم بتوانیم هوادارانمون را خوشحالشون کنیم و پاسخ این همه محبتشون را با لبخندی که روی لبانشان می بینیم بدهیم.

و در پایان از شما هم تشکر می کنم بابت وقتی که در اختیارم گذاشتید. من مشتری پرو پاقرص وارش اسپرت هستم و واقعا زحماتی را که می کشید تا هواداران را در جریان اوضاع و احوال تیم قرار بدهید را میبینم.