در چند هفته اخیر و بعد از برکناری ماریان پوشنیک از تیم داماش و البته با مصدومیت محمد مختاری مسعود میکائیلی باز هم توانست تا در ترکیب ثابت داماش قرار بگیرد. آنقدر در پست هافبک وسط بازی کرده که خیلی ها فکر میکنند پست اصلی او همانجاست اما خودش میگوید که به پست دفاع راست علاقه ی بیشتری دارد.

 

*آقامسعود چون این اولین مصاحبه ما با شما تو وارش اسپرت هست،با وجود اینکه فوتبال دوستان رشتی شما رو خوب میشناسند لطف میکنید و اول یه بیوگرافی از خودتون میدین؟

مسعود میکائیلی هستم ، متولد تهران از کلاس چهارم ابتدائی به رشت اومدیم. از وقتی که تیم استقلال شهرداری سهمیه اش رو فروخت به پگاه گیلان منم توی نوجوانان این تیم فوتبالم رو شروع کردم و از همون موقع تو این تیم بازی کردم و بعدها هم که اسم تیم داماش شد. از زمان آقای یسیچ بود که با تیم بزرگسالان هم تمرین میکردم ولی از زمان آقای مجید جهانپور بود که کارت بازی من هم صادر شد، همون سالی بود که تیم از دسته یک اومد لیگ برتر . تو اون سال من یه 3-4 تا بازی حضور داشتم و از سال بعدش تونستم بیشتر تو ترکیب تیم باشم تا الان.

 

*نظرتون در مورد خط دفاعی امسالمون چیه؟

این فصل ما تونستیم تو خط دفاعی بازیکنای خوبی رو بگیریم. از علی نظیف کار که قبلا تو همین تیم خودمون بود.علی نظرمحمدی هم که به هر حال یکی از بهترین گلرهای ایرانه تو دروازه هست. علی محمد دهقان و سید علی حسینی هم که از بازیکنان لیگ برتری هستند که اومدن و به تیم ما اضافه شدند.مهرزاد رضایی هم میتونه تو خط دفاعی بازی کنه..و همینطور محمد صادق طاهری که هنوز اونطور که باید تو ترکیبمون قرار نگرفته ولی بازیکن خوبی هست و قبلا هم تو تیم داماش درود بود ، البته اول فصل توی تیم تراکتورسازی بازی میکرد و در آخر هم مصطفی حاجتی که معرف حضور همه هست و امتحان خودش رو هم پس داده.

 

متن کامل مصاحبه در ادامه مطلب

 

 

*چند تا بازی هست که شما و نظیفکار و حاجتی دفاع فیکس ما هستید و دفاع راست ما دائم تغییر میکنه. فکر نمیکنید این تغییر ضربه بزنه به دفاعمون؟

به هر حال این به شرایط هر بازی و نظری که مربی داره بر میگرده. این که تو یه بازی یه بازیکن یا یه مدافع تغییر میکنه لزوما این نیست که شاید اون دفاع بد کار کرده باشه و یا با تیم هماهنگ نیست و شاید شرایط اون بازی باشه که میطلبه تو اون پست یه بازیکن دیگه ای بازی کنه. شاید تو یه بازی احتیاج باشه که یه بازیکن سرعتی حضور داشته باشه و تو یه بازی دیگه به یه بازیکن هد زن و یا قدرتی نیاز باشه. اما خب در هر حال اگه دفاع یه ترکیب مشخصی رو هم داشته باشه این میتونه به تیم کمک بکنه.

 

*از بازی خودتون تا اینجای فصل چقدر راضی هستید؟

راستش رو اگه بگم خیلی نه! چون خیلی نوسان و بالا پایین داشتم. مخصوصا اول فصل که آقای پوشنیک اون چیزی رو که من ارائه میدادم در واقع مورد علاقه ایشون نبود. البته من علاقه ی زیادی دارم که دفاع راست بازی کنم اما کلا چون نیاز تیم هم هست الان دارم دفاع وسط بازی میکنم اما در هر حال زیاد از عملکرد خودم راضی نیستم، چون این نوسان زیاد برام خوب نبوده خصوصا تو بازی های خارج از خونه نتونستم عملکرد مناسبی رو از نظر خودم داشته باشم.

 

*شما پست اصلی تون دفاع راسته؟!

خب بیشتر من دفاع وسط بازی کردم تا دفاع راست اما خب به اون پست علاقه ی بیشتری دارم.

 

*بازی قبل با کاوه چطور بود؟

برای تیم ما بازی تو شهرهایی مثل تهران ، مشهد ، اصفهان و کلا شهرهای که ارتفاعشون خیلی بالاتر از سطح دریا هست یه کم مخصوصا اولش مشکله چون خودتون هم میدونید که شهر رشت ارتفاعش تقریبا زیر سطح دریا هست و اکسیژن خیلی بیشتر هست و ما تو این شرایط تمرین میکنیم. همین باعث میشه که وقتی ما اونجا میریم برای ما یه مقدار بازی کردن از نظر تنفسی سخت میشه. این بازی هم یه شرایط خیلی خاصی داشت و هوا هم خیلی نامناسب بود… باد نسبتا شدیدی هم میومد و ورزشگاهش رو هم جوری ساخته بود که آفتاب به قطر زمین بود و قشنگ توی چشم بازیکنان میزد  اما خب روی هم رفته من فکر میکنم بازی خوبی رو تونستیم انجام بدیم و توی اکثر دقایق بازی توی دست ما بود.

 

*بازی توی مسجد سلیمان با این وجود که محمد آبشک هم تو کمربند میانیمون نیست و مصدوم هست فکر میکنید برای مدافعامون کار رو مشکل تر کنه؟

آبشک یکی از ارکان تیم ما هست و من هم معتقدم که تا چند سال آینده خیلی بیشتر از محمد میشنویم. من همیشه از دیدن بازی آبشک لذت میبرم ولی خب یه تیم خوب تیمی نیست که روی کاکل یه نفر بچرخه و اگر تیم ما تیم خوبی باشه باید با محمد و یا بدون محمد بتونه بازی خوبی رو از خودش نشون بده و نتیجه بگیره.

 

*شما الان مصدوم شدین یا…؟

نه مورد خاصی نیست فقط یه مقدار پای راستم دچار گرفتگی عضله شده که به خاطر فشار تمرین امروز بود و مشکل بخصوصی وجود نداره

 

 

مصاحبه از : مهرداد و میثم