وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : با گل دقایق پایانی داماش برابر ذوب آهن در اصفهان شکست خورد .

 

به گزارش وارش اسپرت ، از هفته بیست و هشتم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران تیم فوتبال داماش گیلان در استادیوم فولاد شهر اصفهان مهمان ذوب آهن بود که در نهایت با یک گل برابر این تیم شکست خورد .

تک گل ذوب آهن در این دیدار را اسماعیل فرهادی در دقیقه 92 مسابقه برای ذوب آهن اصفهان به ثمر رساند . مصطفی حاجتی، علیرضا جهانبخش و علیرضا نظیف کار از داماش و پیام صادقیان از ذوب آهن بازیکنانی بودند که در این دیدار از اشکان خورشیدی داور این مسابقه کارت زرد گرفتند .

 

داماش علی رغم این شکست کماکان با 31 امتیاز در رتبه سیزدهم جدول رده بندی باقی ماند . داماش گیلان جمعه آینده در استادیوم شهید دکتر عضدی رشت میزبان صنعت نفت آبان تیم قعر نشین لیگ برتر خواهد بود .

 

ذوب آهن 1-0 داماش گیلان

گل: اسماعیل فرهادی دقیقه 91 (ذوب آهن)

ورزشگاه: فولادشهر اصفهان – تماشاگر: 4500 نفر

داور: اشکان خورشیدی – کمک داوران: سعید زارع ، جلیل شعرانی.

کارت زرد: مصطفی حاجتی دقیقه 74،علی رضا جهانبخش دقیقه 83،علی رضا نظیف کار دقیقه 92 (داماش) – پیام صادقیان دقیقه 86 (ذوب آهن)

 

ذوب آهن : گئورگ کاسپاروف،سپهر حیدری،محمد صلصالی،محمد برجلو،سینا عشوری،قاسم حدادی‌فر،محسن مسلمان،مهدی رجب‌زاده( از دقیقه 72 فرشاد بهادرانی)، اسماعیل فوفانو(پیام صادقیان از دقیقه 40)،احسان پهلوان(از دقیقه 46 علی رضا محمد)،اسماعیل فرهادی

سرمربی: فرهاد کاظمی

 

داماش گیلان : حسن رودباریان،علیرضا نظیف‌کار،مرتضی ابراهیمی، حسین کوشکی( از دقیقه 77 هادی سهرابی)،ابوذر رحیمی،محمد آبشک، محمدرضا مهدوی،علیرضا جهانبخش،مصطفی حاجتی،سعید حلافی( از دقیقه 60 حسین ابراهیمی)،امین متوسل زاده

سرمربی: حمید درخشان

 

شرح بازی:

جدال دو تیم سیزدهم و پانزدهم جدول در اصفهان در حالتی اتفاق افتاد که ذوب آهن تاکنون در خانه به داماش نباخته بود. مورد عجیب دیدارهای دو تیم بدون گل و طبعاً سرد بودن بازی های دو تیم در دو فصل گذشته بود، جایی که در سه دیدار اخیر دو تیم تنها دو گل آن هم در یک بازی به ثمر رسیده بود و دو دیدار اخیر این تیم‌ها نیز با تساوی بدون گل به پایان رسیده است. رکورد منحصر به فردی که داماش و ذوب آهن از خود در برابر هم به جای گذاشته بودند 212 دقیقه بدون رد و بدل کردن گل به هم بود.

 

نیمه نخست : مسابقه به سیاق گذشته دو تیم سرد و بی روح آغاز شد. اما شوک ابتدای بازی نوید یک مسابقه پر هیجان و زیبا را می داد، جایی که در دقیقه 10 بازی فونانو از حفره خط دفاعی داماش که همه به گمان آفساید در جای خود میخکوب شده بودند گذشت و درون محوطه شش قدم با رودباریان تک به تک شد، در این لحظه در حالی که همه منتظر به ثمر رسیدن گل نخست ذوب آهن بودند در کمال ناباوری رودباریان توانست توپ را به سادگی هر چه تمام تر مهار کند. نکته جالب در این صحنه خونسردی وحشتناک رودباریان در این صحنه بود! این موقعیت آنقدر تاثیر گذار بود که موجب شد تا پایان نیمه نخست هرگز فونافو خود را پیدا کند و کاظمی را واداشت تا در دقیقه 40 او را از زمین بیرون بکشد. در ادامه شاید مهمترین موقعیت بازی را باید تک به تک متوسل زاده با کاسپاروف در دقیقه 45 بدانیم که متوسل زاده به راحتی توپ را تقدیم دروازه بان ذوب کرد. تنها اتفاق ویژه این نیمه اضافه شدن 45 دقیقه دیگر به بی گلی دو تیم باید بدانیم، یعنی 257 دقیقه بدون گل!

 

نیمه دوم : این نیمه به نسبت نیمه اول جذاب تر از آب در آمد و در این میان تعداد موقعیت های حساس ذوب آهن بیشتر و خطرناک تر از داماش بود. اما استرس و دست پاچگی ذوبی ها از یک سو و سد محکمی به نام رودباریان از سوی دیگر موجب شد تا اصفهانی ها نتوانند از موقعیت های خطرناکی که در بیست دقیقه ابتدایی این نیمه برایشان بدست آمود استفاده نمایند. پس از آن در ادامه داماشی ها خود را بر حریف دیکته کردند و کسب چند کرنر پیاپی و دو ضربه ایستگاهی خطرساز حاصل این برتری نسبی شمالی ها بر ذوب آهن بود. بازی در حالی که رو به پایان بود و همه منتظر سوت داور برای سومین صفر بر صفر دو تیم بودند، ضربه تمام کننده اسماعیل فرهادی پیام آور شادی برای مردمان دیار نصف جهان بود. این گل سه امتیازی امیدها را برای ماندن ذوب آهن در لیگ به اردوی آنها بازگرداند و در سوی دیگر ناقوس خطر را برای داماش به صدا در آورد. حالا باید دید با این سیستم فاجعه بار درخشان و فقر گلزنی و امتیاز گیری اش، همچنان مالک و مدیران داماش اصرار بر ماندن وی خواهند داشت؟

 

شرح گل

ذوب آهن 1-0 داماش: فرار در عمق اسماعیل فرهادی از جناح راست داماش درون محوطه شش قدم ادامه یافت و در حالی که مدافعان داماش کاری غیر از تماشا در این صحنه نداشتند، ضربه تمام کننده او از فراز دستهای رودباریان وارد دروازه داماش شد.

 

اتفاق ویژه: حدود 4 هزار کارگر کارخانه ذوب آهن برای تشویق تیم به ورزشگاه فولادشهر آورده شده بودند. این حرکت موجب شد تا رکورد حضور در ورزشگاه برای ذوب آهن در دیداری به غیر از مقابله با استقلال و پرسپولیس بشکند!

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید