دیار وارش: دو خبرنگار ورزشی نویس طی نامه ای به مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان خواستار بررسی رای عجیب صادر شده کمیته انضباطی هیات فوتبال گیلان برای آن ها شد.
به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، دو خبرنگار و ورزشی نویس پایگاه خبری وارش اسپرت (دیار وارش) طی نامه ای رسمی خطاب به مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان خواستار آن شدند که رای صادره کمیته انضباطی هیات فوتبال گیلان در خصوص آن ها و عدم ارسال درخواست تجدیدنظرشان به مرجع بالاتر تحت رسیدگی قرار بگیرد.
 
کمیته انضباطی هیات فوتبال گیلان حدود دو ماه قبل (23آبان) طی حکمی نادر این دو ورزشی نویس را به مدت شش ماه از حضور در استادیوم عضدی منع کرد و در ادامه ضمن عدم ارسال لایحه تجدیدنظر و مدارک به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران تا روز ارسال نامه ذیل، عکس این دوخبرنگار نیز در هنگام برگزاری بازی داماش – پیکان (3 دی) به درب ورودی تماشاگران استادیوم عضدی چسبانده شد. متن این نامه را می توانید در ادامه همین مطلب مشاهده فرمائید.
 

"بسمه تعالی"
 
مدیرکل محترم ورزش و جوانان استان گیلان
جناب آقای مسعود رهنما
با سلام و عرض ادب
 

احتراما به استحضار می رساند اینجانبان مهرداد ثابت و صادق اصغرزاده دو تن از خبرنگارهای ورزشی نویس شاغل در عرصه رسانه استان، متاسفانه به نظر می رسد به دلیل تلاش برای اطلاع رسانی و ارایه اخبار شفاف و واقعی تیم داماش گیلان، مورد ظلم و تضییع حقوق شهروندی توسط هیات فوتبال استان گیلان و باشگاه داماش قرار گرفته ایم.
کمیته انظباطی هیات فوتبال استان گیلان بدون داشتن صلاحیت قضایی در زمینه عرصه مطبوعات و رسانه ها– رسیدگی در این زمینه در صلاحیت دادگاه مطبوعات و در مواردی محاکم عمومی دادگستری است – بدون دعوت و اخذ توضیح و دیدن اسناد و مدارک ما، با توجه به پرونده سازی شکات که هیات فوتبال و باشگاه داماش گیلان هستند، اقدام به صدور حکم علیه اینجانبان نموده اند که این حکم و دفاعیه ما به پیوست تقدیم می شود. تمامی حقوق دان های رشت که این حکم را دیده اند متعجب شده و بر عدم سلامت و صحیح بودن این حکم صحه گذاشته اند .
اما متاسفانه با وجود اعتراض و درخواست تجدید نظر قانونی در وقت معین، هیات فوتبال گیلان و کمیته انضباطی آن که خود نقش شاکی و قاضی را ایفا می کنند و بعد از صدور حکم طبق قانون و آیین نامه انضباطی دیگر صلاحیت رسیدگی به موضوع را ندارند، از ارسال شکواییه و درخواست تجدید نظر ما به شماره دبیرخانه ۵۸/۲-۲۳۹۷و   58/2-2414 مورخ 1/9/1394، از ارسال آن پس از گذشت یک ماه و اندی از موعد مقرر به مرجع قانونی صلاحیت دار در زمینه اعتراض به این رای امتناع کرده و تخلف می نمایند.
 
ایشان در اقدامی دور از شان در مورخ 3/10/1394 و پیش از شروع مسابقه داماش گیلان و پیکان تا به انتهای آن با چسباندن عکس ما دو نفر در ورودی ورزشگاه شهید عضدی رشت، در هنگام ورود نزدیک به شش هزار نفر تماشاگر به ورزشگاه اقدام نموده و بعضا هرکس می پرسید چه شده که عکس این دو بر روی درب چسبانده شده، اعلام شد که این دو نفر مجرم هستند و حق ورود به ورزشگاه را ندارند که برای این مدعای خود شاهد هم داریم و عکس هم گرفته ایم که به پیوست ارائه می شود. این موضوع باعث هتک حرمت و آبرو، توهین و ممانعت از حق شهروندی این جانبان شده که البته ضمن شکایت به مرجع صلاحیت دار قضایی بابت این عمل ایشان از شما مدیر کل محترم که نماینده دولت محترم اعتدال و امید در این استان هستید، خواهانیم با ورود مدبرانه و قانونی خود از تضییع حقوق این جانبان و رفتار های به دور از شان ورزش استان و در نوعی ایجاد جو نا امن برای فعالان عرصه مطبوعات ورزشی جلوگیری نمایید. امید که رسیدگی شما سبب رفع این ظلم از فعالان عرصه مطبوعات ورزشی باشد.

                                                                                          اجرکم عندالله