دیار وارش: با دو فصل دوری اینبار، مجموعا سه سال از دوران بازی اش را در تیمی غیر از داماش گذراند.
علی رغم پیشنهادات در لیگ های بالا، با قرارداد سفید به داماش در لیگ دو آمد و می گوید وقت آن بود که بیاید و به تیمش کمک کند. نظیف کار امیدوار است که با شرایط مناسبی که مهیا شده داماش بتواند بار دیگر به نقطه اوج خود بازگردد.
گفتگوی اختصاصی وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان با علیرضا نظیف کار مدافع با تجربه داماش را در ادامه خواهید خواند…
 
varesh-sport.com: سال قبل در تمرینات داماش هم حاضر شدی اما به هر روی و شاید با کم کاری مسئولان باشگاه این اتفاق نیفتاد…
همینطور است. سال قبل علی رغم پیشنهاداتی که داشتم بسیار علاقمند بودم که در داماش بازی کنم. پیش بینی می کردم سال سختی برای داماش باشد و به همین علت بیشتر دوست داشتم بمانم و به تیم کمک کنم اما متاسفانه آقایانی که پارسال در داماش حضور داشتند کم لطفی کردند! وقتی به من گفتند دوستان ما در خونه به خونه زنگ زده اند و شما به آنجا برو یعنی واقعا علاقه ای به حضورم نبوده است.
 

به هر حال امسال با تمام وجودم برگشتم و خیلی خوشحال هستم در داماش، تیمی که سال ها برایش بازی کرده ام، حضور پیدا میکنم. من خاطرات خوبی را با هواداران داماش داشته ام و امسال انشالله همه دست به دست هم بدهیم و این تیم را به روزهای اوجش برگردانیم.
 
varesh-sport.com: داماش امسال به جایگاهی رفت که هیچوقت آن را تجربه نکرده بود و در لیگ دو باید بازی کند. شما پیشنهاداتی در لیگ های بالاتر هم داشتید، چه شد که در داماش و این شرایط حضور پیدا کردید.
سال ها در داماش حضور داشته ام و در افتخارات این تیم و شهر لمس کرده ام. چه آن خاطرات مربوط به جام حذفی و چه سال هایی که با این تیم در لیگ برتر حضور داشتیم. بله، پیشنهاداتی داشتم که خود شما هم در جریانش هستید. از تیمی لیگ برتری و چند تیم لیگ یکی پیشنهادات خوبی با رقم های بالا داشتم اما دیدم واقعا وقتش است که بیایم و به داماش کمک کنم و از اینکه چنین تصمیمی گرفته ام خیلی خوشحالم و روی آن ایستاده ام.
این تیم با این تماشاگر واقعا حیف است… من چند شهر دیگر هم بازی کرده ام اما واقعا هیچ کجا مثل اینجا تماشاگر عاشق ندیده ام. باید همه ما امسال حواشی را کنار بگذاریم، چون مهم این تیم و این شهر است و به خاطر مردم و این شهر هم که شده باید از مردم، شما، بازیکنان و مدیریت و… دست به دست هم بدهیم و داماش را به جایگاه اصلی اش برسانیم .
 
varesh-sport.com: از سپیدرود هم پیشنهاد داشتی، درست است؟
بله. قبل از اینکه کادر جدیدشان بیاید چند نفر با من صحبت کردند اما من خودم دوست داشتم که به داماش بیایم. به آن ها هم گفته بودم که اگر شرایط داماش مهیا باشد، به این تیم می روم. 
 
varesh-sport.com: داماش سالیان سال بود که نهایتا در لیگ یک حضور پیدا می کرد و اگر هم لیگ در یک حضور پیدا می کرد، تیمی بود که یا صعود می کرد و یا نهایتا در بالاترین رتبه از صعود باز می ماند. چه شد که به این جا کشیده شد؟
پارامترهای زیادی مسبب این قضیه بودند. کسانی که می توانستند به این تیم کمک کنند این کار را نکردند. پارسال در تیم خونه به خونه بابل کاپیتان بودم اما در همه حال وضعیت داماش را از طریق وارش اسپرت دنبال می کردم. باور نمیکنید اما شاید من روزی می شد که ده بار وارد سایت وارش اسپرت و صفحات مربوط به شما می شدم و مطالب را می خواندم. باور کنید برای من سخت است که به زبان بیاورم داماش در لیگ دو است، اما با نفراتی که باشگاه جذب کرده است من اصلا این تیم را در لیگ دو نمی بینم.
 

علیرضا نظیف کار

 
varesh-sport.com: گفتی که حتی سال گذشته و در تیم خونه به خونه هم فکر و ذکرت روی داماش بود و البته این را می شد از پست هایی که در اینستاگرام می گذاشتی و بیشتر مربوط به داماش بود متوجه شد. این قضیه باعث حساسیت هواداران بابل نشده بود؟
من دوازده سال در این تیم بازی کرده ام. داماش مثل خانواده من است. وقتی دوازده سال با یک نفر زندگی کنید شما نمی توانید در عرض چند ماه یا یک سال آن شخص را فراموش کنید. در پاسخ به سوال شما باید بگویم که بله ، مسلما آنها می گفتند که شما بازیکن و کاپیتان خونه به خونه هستید و چرا پست های اینستاگرامت مربوط به داماش است؛ چند بار هم بحث هایی داشتیم اما آن ها را متقاعد کردم که این تیم مثل خانواده من است و وقتی خاطرات زیادی با آن داشته ام، نمی توانم فراموشش کنم.
 
varesh-sport.com: مجموعه جدید داماش گیلان و همچنین جذب بازیکنان را چطور می بینید؟ فکر میکنید می تواند یک مدعی باشد؟
چندی قبل و وقتی آقای حاجی پور با من صحبت کردند، از تفکراتشان خوشم آمد، چون فکرشان را با برنامه بلند مدت دیدم. اینکه برای یک سال نیامده اند و می خواهند به این شهر و این تیم کمک کنند تا آن را به جایگاه اصلی اش برسانند. با صحبت هایی که در آن برهه انجام دادم متوجه شدم که قرار است تیم خوبی از کادر تا بازیکن تشکیل شود. در هیات مدیره نیز آدم های بزرگی حضور دارند و آقایان مهندس الطافی، دکتر افتخاری، مجید خان جهانپور و خود حاج آقا کسانی هستند که در این فوتبال زحمت کشیده اند. وقتی دیدم که چنین آدم هایی جلو آمده اند با علاقه بیشتری حضور پیدا کردم. در مورد مبلغ قرارداد هم خدا شاهد است اصلا صحبتی نکرده ام…
 بازیکنانی که آمده اند تجربه بازی در لیگ یک و حتی لیگ برتر را دارند و یا بازیکنانی بوده اند که خوب های لیگ دو بوده اند و تجربه تیم بسیار مناسب است. با ادامه این روند مناسب شما شک نکنید که در پایان فصل ما جشن صعود به لیگ یک را خواهیم گرفت و این قول را به شما می دهم.

varesh-sport.com: هواداران داماش از آمدنت استقبال خوبی داشتند و در این مدت هم هر بار که آمدی مورد تشویق قرار گرفتی. حرف پایانی ات با هواداران داماش؟
از تک تک آن ها تشکر می کنم و دست آن ها را می بوسم. دلیل اصلی تصمیم گیری ام به خاطر هواداران و مردم بوده است و وقتی استقبال آن ها را دیدم رغبتم بیشتر از قبل شد. باور کنید من هر جایی رفته ام از هواداران داماش گفته ام. سال قبل با تماشاگران خونه به خونه که صحبت می کردم هم گفتم شاید از دست من ناراحت شوید اما واقعا من در هیچ شهری تماشاگر مثل هواداران رشتی و داماش ندیده ام که حتی در شرایط سخت و وقتی که تیم داشت می افتاد باز هم دست از حمایت هایشان برنداشتند.
امیدوارم که امسال هم مثل همیشه و به معنای واقعی یاردوازدهم تیم شان باشند. واقعا لقب جهنم عضدی که برای این زمین گذاشته اند حقیقت دارد . من با مس کرمان و خونه به خونه هم در اینجا بازی کرده ام و واقعا آن ها از اینکه اینجا بازی کنند دلواپس بودند. امیدوارم که با اتحاد بتوانیم امسال جشن قهرمانی بگیریم و سال بعد هم به امید خدا جشن صعود به لیگ برتر را داشته باشیم.
 
 
مصاحبه: مهرداد ثابت – مازیار اصغرزاده
منبع:  www.varesh-sport.com
وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان (دیار وارش)