مهیار نوری را می توان یکی از شاخص ترین بازیکنانی از داماش دانست که مسیر درستی را از پایه ها تا تیم بزرگسالان طی کرد و اکنون به یکی از بازیکنانی تبدیل شده است کادرفنی بر روی او حساب ویژه ای باز می کند. مسلما نوری اگر وارد حاشیه های فراوان فوتبال ایران نشود در آینده می توان مدارج ترقی را با سرعت بیشتری طی کند و حتی در تیم ملی ایران نیز برای  خود جایگاهی به دست بیاورد.
در ادامه و در آستانه بازی با پیکان تهران گفتگوی وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان (دیار وارش) با مدافع جوان اما تا به امروز به واقع مستحکم داماش را خواهید خواند…

varesh-sport.com: بازی  هفته گذشته با خونه به خونه چطور بود؟
با یکی از مدعیان لیگ یک امسال بازی داشتیم و این کار را سخت کرده بود؛ مخصوصا آنکه در هفته های گذشته نتایج مطلوبی را کسب نکرده بودیم. هم قسم شده بودیم که هر طور شده تیم را از این شرایط خارج و دل هواداران را که به ما امید بسته بودند را شاد کنیم. خدا را شکر با تلاش بچه ها، حمایت هواداران و کمک خدا توانستیم این بازی را پیروز شویم و شرمنده مردم نباشیم.
 

varesh-sport.com: مدتی بود که به دلیل مصدومیت تمرین نکردی و فکر می کنم به تازگی هم تمرینات را آغاز کرده بود، چه شد که به یکباره در ترکیب اصلی تیم قرار گرفتی… انتظارش را داشتی؟
دوره مصدومیتم حدود 25 روز به طول انجامید و تمرینات را که آغاز کردم فکرش را هم نمی کردم جزو لیست بازی خونه به خونه قرار بگیرم، اما از همان روز اول تمرین با انگیزه تمام آمده بودم و تمرین می کردم که حداقل برای بازی با پیکان آمادگی ام کامل باشد. انتظارش را نداشتم که آقای جهانپور برای این بازی به من اعتماد کند، اما این اتفاق افتاد و من هم سعی کردم تمام تلاشم را برای کمک به تیم به کار ببرم.
 
varesh-sport.com:پس از مصدومیتت، الان به لحاظ بدنی در چه وضعیتی هستی؟
به لحاظ بدنی کمی از بچه ها عقب هستم و پایم هم کمی درد می کند، اما شرایطم بسیار بهتر از قبل است و امیدوارم در تمرینات پیش رو بتوانم به آن شرایط آرمانی خودم برسم.
 
varesh-sport.com:مصدومیتت دقیقا چه بود؟
مینیسک زانویم مشکل پیدا کرده بود که خدا را شکر الان برطرف شده است و الان فقط کمی سر اشک زانویم درد دارم.
 
varesh-sport.com:در لیست تیم ملی امید بودی اما باز هم انگار مصدومیت برایت مشکل ساز شد. چرا تا لیست تیم ملی را می بینی مصدومی می شوی؟
خودم هم نمی دانم. از همان اول هر وقت بحث تیم ملی شد، من دچار مشکل شدم! یادم است در رده نوجوانان هم که بودم به دلیل مصدومیت نتوانستم به یکی از اردوها بروم، تیم ملی دانش آموزی را هم با سعید طالبی بودم که باز هم به دلیل مصدومیت نتوانستم بروم. سال گذشته هم که شاهد بودید پاسپورتم مشکل پیدا کرد و یک بار هم در روز سوم اردو مصدوم شدم و دیگر دعوت نشدم.
 
varesh-sport.com: در بازی با خونه به خونه یک پنالتی هم دادی. البته کارشناس داوری برنامه لیگ یک آن را رد کرد، خودت در مورد آن صحنه چه نظری داری ؟
آن صحنه را دقیق یادم نمی آید و فقط می دانم که وقتی توپ به پشتم افتاد، روح الله باقری دستش را در دستم قفل کرده بود و من هم خواستم دستم را خارج کنم که آن اتفاق افتاد. فکر میکنم روح الله خودش را انداخت و یک پنالتی را گرفت.
 
varesh-sport.com: تا الان چند تا پنالتی دادی؟
یکی پارسال برابر گلگهر سیرجان بود ویکی هم امسال. انصافا آن پنالتی پارسالی هم پنالتی نبود و اگر یادتان باشد کارشناس داوری گفته بود که بازیکن گلگهر به نوعی فوتبال را با والیبال اشتباه گرفته بود.
 
varesh-sport.com: با پیکان تهران صدرنشین لیگ بازی حساسی را در پیش رو داریم. تیمی که تا آخرین روزهای شروع مسابقات لیگ برتر فکر می کرد لیگ برتری است…
پیروزی برابر خونه به خونه بابل روحیه مضاعفی را به تیم تزریق کرد و بعد از ریکاوری باز هم با بچه ها هم قسم شدیم که بتوانیم در شهر خودمان و کنار هوادارانمان سه امتیاز را بگیریم و دل آن ها را انشالله شاد کنیم. دوست داریم که با پیروزی به به تعطیلات نیم فصل برویم… مطمئنا این بازی، بازی بسیار سختی است اما ما همیشه نشان داده ایم که با تیم های بالای جدول خیلی بهتر از تیم های دیگر بازی می کنیم.
 
varesh-sport.com: به قول حسن نجفی تا اینجای فصل یک بار نشد که توپ بخورد به این بازیکن و آن بازیکن و با شانس وارد دروازه حریف شود، اما گاها خیلی راحت گل می خوریم که حالا شاید لزوما هم خط دفاع یا دروازه مقصر نباشد. جالب اینکه عموم گل ها هم در دقایقی خاص به ثمر می رسد… فکر می کنی دلیلش چه باشد؟
اول فصل فقط یک هفته زمان برای بستن تیم و آماده سازی زمان داشتیم. در این مدت بسیار کوتاه، مسلما نمی توان هیچ کار خاصی را چه به لحاظ تاکتیکی و چه بدنسازی روی تیم پیاده کرد و مشخص بود که چه می شود… فکر می کنم در طول 7-8 هفته ابتدایی 13 گل خورده بودیم! همه چیز بر می گردد به هماهنگی، شرایط بدنی و تمریناتی که باید انجام می دادیم.
اگر دقت کرده باشید بدن ها که آماده شد، هماهنگی هم بیشتر شد و ما حتی در 4-5 بازی فقط یک گل خوردیم. طبیعی است که وقتی بدن آماده نباشد، تمرکز لازم را هم نداشتیم؛ البته این را هم معترفم که ما هم در برخی مواقع اشتباهات بدی را داشتیم اما خدا را شکر دیگر اصلا مثل اول فصل نیستیم و رفته رفته شرایط همه رو به بهبود است و امیدوار کننده…
امسال نیمه اول را همیشه بهتر بازی کردیم اما در نیمه دوم همین مسئله بدنسازی باعث شده بود که به لحاظ توان بدنی برخی مواقع کم بیاوریم. در فصل مسابقات هم که نمی شد تمرینات سنگین انجام داد و مجبور شدیم که این تمرینات را ادغام یا تقسیم کنیم.
 
varesh-sport.com: مجید جهانپور تا الان به تو گوشزدی نداشته است؟
یکی از مهمترین مسائل برای آقا مجید نظم و انضباط است و از همان روز اول هم که آمده بودند این مسئله را متذکر شدند. من هم همیشه سعی کرده ام که مسائل مورد نظر ایشان را چه در بحث اخلاقی و چه فنی رعایت کنم .
 
varesh-sport.com: از آن دسته بازیکنان پایه بودی که به یک باره در دوره کوتاه مدت حضور علی نظرمحمدی وارد تیم شدی. در این مدت بیشتر از سایر همبازیانت در پایه ها برای تیم بازی کردی…به هرحال پیش از تو در داماش بازیکنان کمی بوده اند که از پایه به تیم بزرگسال بیایند و به یکباره آن هم به این اندازه فیکس بازی کنند. فکر می کنی چقدر موفق بوده ای؟
داماش همیشه تیم بزرگی بوده و بازیکنان بزرگی هم سابقه بازی در این تیم را داشته اند. همیشه برای حضور در تیم بزرگسال انگیزه بالایی را داشته ام اما خوب هیچ وقت هم فکرش را نمی کردم که به این زودی وارد ترکیب شوم و این تعداد بازی را فیکس باشم. به هر حال شرایط هم به گونه ای رقم خورد که ما بازیکنان پایه و بومی فرصت خوبی برایمان مهیا شود و لازم میدانم که همینجا از آقای نظرمحمدی هم بابت اینکه زمینه حضورم در تیم بزرگسالان را فراهم کرد تشکر کنم.
 
varesh-sport.com: یک مدتی را کنار فوتبال در رستوران هم کار می کردی. هنوز هم کار غیر فوتبالی داری؟
خوب آن زمان که تیم در لیگ برتر حضور داشت، شرایطم مناسب نبود. هم دانشجو بودم و هم به تمرینات می آمدم و همزمان کار هم می کردم. آنجایی هم که کار می کردم از دوستانم بود که خیلی به من لطف داشت و شرایطم به آن شکل را قبول کرده بود اما حالا دیگر خدا را شکر کار خارج از بحث فوتبال انجام نمی دهم .
 
varesh-sport.com: پیش از فصل یک صحبت هایی مبنی بر جدایی ات وجود داشت و یک رفت و برگشت هم به کرمان داشتی…قضیه چه بود؟
بعد از آنکه فصل تمام شد، چند پیشنهاد برایم آمد که مس کرمان از جدی ترین آن ها بود. به باشگاه مس گفتم که با داماش قرارداد دارم و اول باید رضایتم را جذب کنند، آنها این مسئله را قبول کردند اما به هر حال طی صحبت هایی که مطرح شد این قضیه منتفی شد و در داماش باقی ماندم.
 
varesh-sport.com: درس ات تمام شد؟ یعنی به زودی سرباز می شوی؟
بله درسم را تمام کردم و سال دیگر سرباز محسوب می شوم.
 
varesh-sport.com: قصد ادامه تحصیل نداری؟
اگر شرایط مالی مساعد باشد اینکار را انجام میدهم در غیر اینصورت فکر می کنم بهتر باشد که خدمت سربازی ام را زودتر انجام دهم.
 
varesh-sport.com: صحبت و قول و قرار جدیدی به لحاظ مالی داده نشده است؟
خوب همیشه صحبت ها امیدوار کننده است و ما هم امیدوار به این مسئله هستیم که مشکلات کمتر شود. در درجه اول مهم شرایط جدولی داماش است که ما در هر صورت تمام تلاش مان را به کار می گیریم فارغ از هر فعل و انفعالی بتوانیم کسب نتیجه کنیم و از آن طرف هم امیدوار هستیم که انشالله وضعیت مالی تیم بهبود کند.
 
varesh-sport.com: فکر میکنی درطول این دوسال در کدام بازی ها عملکرد بهتری را داشته ای؟
سال قبل بازی با مس رفسنجان در رشت، فولاد یزد رفت و برگشت و چهار بازی آخر برایم خوب بود. امسال هم بازی با نساجی فکر میکنم از بهترین بازی هایم بوده باشد و…
 
varesh-sport.com: خوب فکر میکنم بهتر است بپرسم کدام بازی به نظرت خوب نبودی…
سال گذشته و بازی با بندرعباس فکر می کنم اصلا گیج بودم و خوب نبودم. امسال هم در بازی های ابتدایی از خودم رضایت نداشتم.
  
varesh-sport.com: چطور می شود که بین بازی های داخل خانه و خارج از خانه مان این میزان تفاوت ایجاد می شود؟
من فکر می کنم ما هنوز به آن خود باوری لازم نرسیده ایم که در خارج از خانه هم می توانیم که مثل بازی های خانگی بازی کنیم. وقتی تیم در داخل خانه می تواند به این شکل بازی کند، پس این توان وجود دارد که در بازی های بیرون از خانه هم بازی بهتری را انجام دهیم. البته مسلما فاکتور تماشاگر تاثیر بسیار زیادی در روند بازی های تیم ما دارد و به جرات می توان گفت که اگر هواداران نباشند دیگر تقریبا هیچ تفاوتی ما بین بازی های داخل خانه و خارج از خانه وجود ندارد. هواداران با شعارهایشان باعث انگیزه مضاعف بازیکنان در بازی ها می شوند. 
  
varesh-sport.com: کدام شعارها برایت جذاب تر است؟
شعارهای داماش قهرمان ایران و حمله حمله ممتد واقعا خیلی عالی است.
 
varesh-sport.com: و حرف پایانی؟
باید تشکر کنم از مربیان پیشینم که من را تا به این مرحله رسانده اند و باعث رشد و پیشرفتم شده اند، از کادر مربیان آقایان جهانپور، مرغوب، ابراهیمی، ربیعی فر، خیراندیش و…
از هواداران تیم مان تشکر ویژه ای دارم که در همه حال و در هر شرایطی تیم را تنها نگذاشته اند و با تشویق هایشان به ما انگیزه فراوانی داده اند. هوادارانی که شنیده ام علی رغم تمام مشکلاتی که با آن رو به رو هستند، با هزینه شخصی و از جیب خودشان برای بازی های تیم در سطح شهر اطلاع رسانی انجام می دهند و واقعا لازم است یک دست مریزاد به آن ها بگویم. امیدوارم در این بازی حساس به نسبت بازی های پیشین تماشاگر بیشتری بیاید، هرچند که شاید تا الان نتایج در خور هواداران و نام داماش نگرفته ایم اما خیلی امیدواریم که در ادامه بتوانیم نتایج مناسبی را کسب کنیم و هم دل هوادارانمان را شاد کنیم و هم داماش را به آن جایگاهی که واقعا مستحقش است برسانیم.
در پایان هم از شما هم به خاطر زحماتی که می کشید و وقتی که در اختیار من گذاشتید تا بتوانم به نوعی با هواداران غیر مستقیم گفتگویی را داشته باشم تشکر می کنم.
   
 
مصاحبه: مهرداد ثابت – مازیار اصغرزاده
www.varesh-sport.com
وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان