فوتبال در رشت قدمت طویلی دارد که حاصل زحمات دلسوزان و پایه گذارانش است.

در ادامه ی انتشار تصاویر نوستالژیک فوتبال رشت از آلبوم خاطرات وارش اسپرت این بار به بهانه یادبود درگذشت موسس باشگاه سپیدرود تصمیم گرفتیم تصویری از مرحوم قلی پور، مهندس الطافی و مرحوم صومی برای بازدیدکنندگان وارش اسپرت منتشر کنیم.

مرحوم صومی موسس باشگاه سپیدرود رشت بود. غلامرضا صومی اسم سلامت‌بخش را به سپیدرود تغییر داد و خود او موسس و مدیر سپیدرود بود و همان سال جواز شرکت این تیم در دسته دوم جام تخت جمشید را گرفت ولی چون به کار تشکیلاتی و گروهی عقیده داشت، سرمربیگری سپیدرود را به فریدون عسکرزاده در سال 1355 سپرد و خودش به‌عنوان مدیر سپیدرود ادامه کار داد.

مرحوم قلی پور (موسس و مالک باشگاه شاهین رشت در قبل از انقلاب و ایرانمهر بعد از انقلاب) انسان بسیار خیّر و نیکوکار رشتی است که در اوایل تیرماه 1369 بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست داد. وی که برای تهیه چادر خواب برای زلزله زدگان گیلانی سال 69 اقدام میکرد و در مسیر هلال احمر رشت بود، بر اثر برخورد ماشینی با ایشان، رخت از این دنیا ببستند.

مهندس محمدمهدی الطافی که به همراه مرحوم خوش کلام از پایه گذاران باشگاه استقلال رشت(داماش کنونی) در سال ١٣۵٨ بود که تیم تحت مدیریتش موفق شد برای اولین بار به عنوان یک تیم رشتی جواز حضور در سطح اول فوتبال کشور را کسب کند.
لازم به ذکر است مهندس الطافی هم اکنون مدیرعامل و عضو هیات مدیره باشگاه داماش گیلان هستند.