کهکشانی ها لقبی بود که برای تیم تازه صعود کرده داماش گیلان در فصل ۹۰-۹۱ به کار می بردند اما در این لیست کهکشانی داماشی ها، اسامی بازیکنان جوانی هم دیده می شد.
بی سر و صدا تمرین می کرد و می گفتند به دستور امیر عابدینی از داماش تهران آمده، اما گیلانی است و از قضا یک داماش الاصل محسوب می شود!

 

هفته های اول بر خلاف پیش بینی ها نتایج چندان خوبی برای نماینده رشتی ها رقم نخورد و سرمربی وقت داماش دست به تغییرات در ترکیب تیمش زد و در هفته ششم رقابت ها فرصتی شد تا علیرضا جهانبخش اولین تجربه اش در سطح نخست فوتبال ایران را با پیراهن داماش در پست دفاع راست تجربه کند.

جهانبخش همان طور که خود را به مرور در ترکیب لاجوردی پوشان اثبات می کرد، خیلی زود هم جایش را در قلب هواداران تیمش پیدا کرد تا حمایت پرشور تیفوسی های رشت را هم پشت خود داشته باشد.

 

به بهانه بیستم مرداد ماه سالروز تولد علیرضا جهانبخش لژیونر داماشی شاغل در لیگ برتر انگلیس تصمیم گرفتیم سری به آرشیو غنی وارش اسپرت بزنیم و تصویری را از هشت سال پیش و اولین تجربه حضور جهانبخش در لیگ برتر و دیدار با مس کرمان در استادیوم نوستالژیک عضدی رشت برای شما مخاطبان محترم وارش اسپرت منتشر کنیم.

 

لازم به ذکر است، “علیرضا جهانبخش جیرنده” در تمام این سالها رسم وفاداری را برای داماشی ها به جای آورد و در همه محافل خود را پرورش یافته در مکتب باشگاه داماش معرفی کرد و چه خصوصیت پسندیده ای که باید مورد توجه بازیکنان جوان قرار بگیرد!