نتیجه دو بازی در آخرین هفته از رقابت های لیگ دو، تعیین کننده دو تیم باقیمانده برای صعود از گروه ب این رقابت ها را مشخص خواهد کرد. در ادامه به بررسی آماری تیم های حاضر در این دو بازی و چگونگی صعود یکی از سه تیم درگیر یعنی داماش گیلان، شهرداری بندرعباس و شهرداری ماهشهر می پردازیم.

*داماش گیلان – شهید کریمی جویبار

داماش گیلان در 21 بازی گذشته خود 9 پیروزی، 4 تساوی و 8 باخت دارد و با 25 گل زده،18 گل خورده و 31 امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار دارد و شهید کریمی جویبار نیز از 21 بازی خود 7 برد، 6 تساوی و 8 باخت بدست آورده و با 17 گل زده، 23 گل خورده و 27 در رتبه نهم جدول مسابقات گروه ب لیگ دو قرار دارد.

داماشی ها در بازی های خانگی این فصل خود نتایج بسیار خوبی را کسب کرده اند و این نتایج پس از حضور طباطبایی در راس کادرفنی درخشان تر هم شد و این تیم در شش دیدار گذشته خانگی با کسب 5 برد و یک تساوی، 14 گل به ثمر رسانده و تنها یک گل از روی نقطه پنالتی دریافت کرده است.

در نقطه مقابل شهید کریمی جویبار که حالا نه امیدی برای صعود دارد و نه نگرانی جهت سقوط، در 10 بازی خارج از خانه خود، با به دست آوردن دو برد و دو تساوی، 6 بار طعم تلخ شکست را چشیده اند. این تیم در نبردهای خارج از خانه با در نظر گرفتن دیدار نیمه تمام مقابل شهرداری ماهشهر، 18 گل دریافت و 12 نیز به ثمر رسانده است.

بازی رفت دو تیم در هفته یازدهم درحالی که تا دقیقه 94 با یک گل به سود داماشی ها در جریان بود، نهایتا با پنالتی که در این لحظه اعلام شد با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

با توجه به آمار و شرایط جدولی، میتوان پیروزی داماش در این بازی را محتمل دانست اما مسلما لاجوردی پوشان شهر رشت امیدوارند که بتوانند با توجه به حساسیت  جدولی با سه اختلاف پیروز این بازی باشند تا خیالشان نسبت به دیگر بازی سرنوشت ساز مابین شهرداری بندرعباس و شهرداری ماهشهر راحت باشد.

 

*شهرداری بندرعباس – شهرداری ماهشهر

شهرداری بندرعباس در 21 بازی گذشته خود 9 پیروزی، 6 تساوی و 6 باخت کسب کرده و با 29 گل زده، 27 گل خورده و 33 امتیاز در رتبه چهارم قراردارد. شهرداری ماهشهر نیز از 21 بازی، 10 برد، 4 تساوی و 7 باخت نصیبش شده و با 33 گل زده، 23 گل خورده و 34 امتیاز در رتبه سوم جدول رده بندی گروه ب لیگ دو قرار گرفته است.

شهرداری بندرعباس که در دیدارهای خانگی 5 برد و 5 تساوی بدست آورده،  تنها در بازی هفته اول توانسته است با اختلاف دو گل پیروز شود و در سایر مسابقات تنها با یک اختلاف به پیروزی رسید. در سوی مقابل ماهشهری ها در نبردهای خارج از خانه با دو پیروزی، دو تساوی و 6 باختی که متحمل شده اند، 13 گل دریافت کرده و تنها 8 گل به ثمر رسانده است.

این دو تیم در شرایطی این بازی بسیار تعیین کننده را برگزار خواهند کرد که بندرعباس در 3 بازی از 4 بازی اخیر خانگی خود، در هر بازی دو گل زده و ماهشهر نیز در هر 4 بازی اخیر خارج از خانه خود یک گل را به ثمر رسانده است و بنابراین شاید محتمل ترین نتیجه این مسابقه را پیروزی با یک اختلاف و مثلا با نتیجه دو بر یک به سود بندرعباس دانست اما با توجه به معادلات صعود، نتیجه تساوی و پیروزی پرگل بندرعباسی ها مسلما بیشتر مورد اقبال داماشی ها قرار خواهد گرفت.

 

*معادلات صعود دو تیم دیگر به مرحله نهایی

پس از شهرداری کاشان که با 37 امتیازو شهرداری فومن که با 35 امتیاز در رده های اول و دوم قرار دارند، شهرداری ماهشهر با 34 امتیاز و تفاضل گل 10+، شهرداری بندرعباس با 33 امتیاز و تفاضل گل 2+ و داماش گیلان با 31 امتیاز و تفاضل گل 7+ در رده های سوم تا پنجم جدول رده بندی قرار دارند.

با توجه به دیدار رو در روی شهرداری بندرعباس و شهرداری ماهشهر در استادیوم خلیج فارس، صعود شهرداری های کاشان و فومن به مرحله بعد قطعی شده و تنها دیدار فوق به انضمام بازی داماش گیلان وشهید کریمی جویبار دو تیم دیگر صعود کننده از گروه ب را مشخص خواهند کرد.

بنابراین اگر بخواهیم خیلی ساده و کوتاه از معادلات صعود برای داماشی ها بگوییم: در صورت پیروزی ماهشهر برابر بندرعباس با هر نتیجه ای، تساوی آن دو تیم برابر هم و یا پیروزی شهرداری بندرعباس با اختلاف حداقل سه گل، داماش تنها به یک پیروزی با هر نتیجه ای برابر جویبار نیازمند است.

در صورت پیروزی بندرعباسی ها با یک اختلاف برابر شهرداری ماهشهر، داماش گیلان به کسب پیروزی مقابل جویبار با اختلاف سه گل نیازمند است و اگر بندری ها با دو گل اختلاف ماهشهر را شکست دهند، داماش نیز به پیروزی با دو گل اختلاف نیازمند است.