تمرین صبح امروز ملوان انزلی که در استادیوم شهید دکتر عضدی رشت برگزار شد، با حواشی رو به رو شد.

به گزارش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، ملوانی ها به دلایلی چون نامساعد بودن زمین تمرینی آنها در انزلی و در حرکتی عجیب که با مساعدت هیات فوتبال گیلان همراه شد، تصمیم گرفتند تا تمرین صبح امروز خود را در شهر رشت برگزار کنند!

 

در بخشی از این تمرین تعدادی که با توجه به پارک اتوبوسی با آرم ملوان در استادیوم عضدی رشت، متوجه حضور ملوانی ها در این استادیوم شده بودند، ضمن حضور بر روی سکوها به شعار بر علیه محمد آبشک پرداختند که پس از مداخله عوامل حراست این غائله به پایان رسید.

 

پس از ماجرای صبح امروز تمرین ملوان در شهر رشت، برخی از پایگاه های مجازی منتسب به هواداران ملوان فرصت را غنیمت شمرده و با بزرگنمایی و دروغ پردازی نوشتاری و به کار بردن عباراتی همچون پرتاب چاقو و درگیری فیزیکی سعی در ترغیب هواداران ملوان به فحاشی و توهین بر علیه مردم شریف و شهید پرور رشت و هواداران داماش شهر باران نمودند.

به دنبال این رویداد و خبرپراکنی های پس از آن در برخی سایت های خبری در این مطلب به پرسش در خصوص چگونگی موافقت با این تمرین و اتفاقات روی داده می پردازیم:

 

با توجه به توسعه فضاهای رسانه های مختلف مجازی و نوشتاری سطح گیلان و کشور کمتر فوتبالدوستی است که از اختلافات هواداران فوتبالی دو شهر رشت و انزلی بی خبر بوده باشد. حال با این تفسیر باید پرسید در روزهایی که همه می دانیم به دلیل پیوستن محمد آبشک بازیکن رشتی و پیشین داماش به ملوان حساسیت ها اوج گرفته است، چطور مسئولین ملوان درخواست برگزاری تمرین خود در استادیوم شهید دکتر عضدی رشت را ارائه می دهند؟ چطور هیات فوتبال استان گیلان با این تصمیم موافقت می کند؟! و بدتر آنکه چطور بدون در نظر گرفتن هیچگونه تمهیداتی چنین اجازه ای به تیم ملوان داده می شود؟!

و باز باید بپرسیم اگر اتوبوسی با آرم داماش، در کنار استادیوم تختی انزلی پارک شده بود و بازیکنان داماش در این استادیوم تمرین می کردند آیا همه چیز تنها به چند شعار علیه بازیکنی خاص یا حتی علیه تیم داماش ختم می شد؟!

 

کمتر کسی است که ماجرای هجوم هواداران منتسب به ملوان به زمین و درگیری ها خشونت آمیز پس از آن با عوامل نیروی انتظامی در بازی فینال جام حذفی 90-89 برابر پرسپولیس در استادیوم تختی انزلی و یا درگیری های خونین پس از بازی های داربی گیلان در این شهر را از یاد برده باشد و همین موارد کافیست که در پاسخ به آخرین سوال پاراگراف فوق بگوئیم، مسلما خیر!

به هر حال به نظر می رسد، فیروز کریمی سرمربی تیم ته جدولی ملوان، که در کنار طنزپردازی، استاد حاشیه پردازی است، سعی کرد برای فرار از حواشی به وجود آمده ما بین هواداران این تیم و مدیران باشگاه ملوان با برگزاری تمرین در استادیوم عضدی رشت و البته با همکاری برخی خبرنگاران نزدیک به باشگاه ملوان زمینه خبرسازی جنجال سازی هر چند دروغ را فراهم کند تا ذهن هواداران این تیم را به نوعی منحرف کند. در غیر این صورت برای برگزاری یک جلسه تمرینی چمن مصنوعی استادیوم پوریای ولی تالش و یا استادیوم سردارجنگل رشت نیز می توانست مورد استفاده قرار بگیرد، نه استادیوم شهید دکتر عضدی که در مرکز شهر رشت قرار دارد!

به نوعی ملوانی ها با درخواست اجاره (بدون هزینه) عضدی و استفاده از اتوبوس منقش به آرم این تیم به اصطلاح گیلکی و خودمانی خواستند بگویند "امی جان خارش کونه". هرچند که آنها موفق نبودند اما سناریوی خبرسازی کریمی پیش رفت و البته در پیشبرد این سناریو نمی توان عواملی که زمین عضدی را با چنین شرایطی در اختیار ملوان قراردادند را مقصر ندانست.