دیار وارش: داماش گیلان در هفته پنجم رقابتهای لیگ دسته دوم فوتبال کشور مهمان آبی پوشان اردبیل خواهد بود. رشتی ها در این دیدار به دنبال تکرار روند پیروزی های اخیر خود بوده و اردبیلی ها هم با انگیزه کسب دومین پیروزی این فصل خود پای به این میدان خانگی خواهند گذاشت.

پیش در آمد: داماش روی نوار پیروزی ، آبی پوشان تیمی بدون شکست

قطار داماشی ها در ایستگاه پنجم لیگ دو به اردبیل و رویارویی با آبی پوشان این شهر رسیده است. پسران شهر باران در سه بازی آخر خود در رقابتهای لیگ دسته دوم، سه پیروزی متوالی را کسب کرده تا به لحاظ روحیه ای در شرایط خوبی بسر برده و شکست تلخ هفته نخست خود در برابر شهرداری بندرعباس را به فراموشی بسپارند. بی شک شاگردان ممداف در اردبیل به دنبال ادامه دادن این روند مثبت خود خواهند بود ، به خصوص اینکه کسب سه امتیاز با ارزش بیرون از خانه در برابر آبی پوشان اردبیلی که تا اینجای کار یکی از تیمهای بدون شکست این گروه نیز بوده، زمانی ارزش دو چندانی می یابد که بدانیم در صورت توقف احتمالی شهرداری بندرعباس در شوشتر و دیدار با پتروکیان این شهر ، لاجوردی پوشان شهر باران می توانند به صدر جدول رده بندی این گروه هم برسند. البته داماشی ها دو بازیکن خود به نامهای علی یونسی و مسعودروزبهانی را به دلیل مصدومیت در این بازی در اختیار نخواهند داشت.
در سوی مقابل آبی پوشان اردبیل هم به هیچ عنوان حریف آسانی برای داماشی ها به حساب نمی آید. اردبیلی ها با استفاده از پوئن های میزبانی به دنبال کسب دومین پیروزی فصل خود و قرار گرفتن در زمره مدعیان صعود خواهند بود ، به ویژه اینکه در سه روز مانده به این دیدار مهمترین شوک بر روی صندلی سرمربیگری این تیم اتفاق افتاده و قرار است جمال پیله ور که تاکنون به عنوان مربی در کادر فنی این تیم حضور داشته ، از این به بعد به عنوان سرمربی به جای آصف نمازوف هدایت آبی پوشان را بر عهده بگیرد. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که اردبیلی ها تا اینجای کار هنوز شکستی را متحمل نشده اند تا حریفی سرسخت نشان دهند.

مصاف تیمهای دوم و پنجم جدول

مصاف داماش و آبی پوشان ، جدال تیمهای دوم و پنجم جدول رده بندی گروه ب رقابتهای لیگ دسته دوم است.
داماش گیلان با کسب سه پیروزی از چهار بازی قبلی خود با نه امتیاز در رده دوم جدول رده بندی گروه ب رقابتهای لیگ دسته دوم قرار دارد و در سوی مقابل آبی پوشان اردبیل با کسب شش امتیاز از چهار بازی خود در رده پنجم این جدول رده بندی جای دارند.

مرور بازی های گذشته داماش و آبی پوشان

داماشی ها در نخستین بازی این فصل خود در بندرعباس در برابر شهرداری این شهر تن به شکست دو بر صفر دادند و پس از آن در یک دیدار خانگی در هفته دوم با نتیجه سه بر صفر بر صنعت نفت نوین آبادان غلبه کردند ، لاجوردی پوشان در بازی سوم خود هم در تهران در مصاف با استقلال آبی ب تهران به نخستین پیروزی خارج از خانه خود دست یافتند و در هفته چهارم هم در خانه با نتیجه دو بر یک مقابل پتروکیان به سومین پیروزی این فصل خود دست یافتند تا سه هفته پیاپی روی نوار برد گام بردارند.
اما نتایج آبی پوشان اردبیل هم تا اینای کار جالب توجه بوده بوده است. آنها در سه بازی از چهار بازی انجام داده به تساوی یک بر یک در برابر تیمهای شهرداری فومن ، شهرداری کاشان و شهرداری ماهشهر دست یافته و تنها در هفته سوم در دیدار خانگی در برابر بادران نوین تهران به پیروزی دو بر صفر دست یافته اند. البته اردبیلی ها تا اینجای کار شکستی را هم در رقابتهای لیگ دسته دوم فوتبال کشور متحمل نشده اند. بی شک با آنچه که آبی پوشان تاکنون از خود به نمایش گذاشته ، آنها روی دیدارهای خانگی خود حساب ویژه ای باز کرده و از این رو مصاف داماش گیلان و آبی پوشان اردبیل را باید یکی از دیدار های حساس و جذاب هفته پنجم رقابتهای لیگ دسته دوم به حساب آورد.

به گزار ش وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان، دیدار تیم های آبی پوشان اردبیل و داماش گیلان ، عصر روز شنبه (هفدهم مهر ماه) از ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه در استادیوم تختی اردبیل برگزار خواهد شد. 

منبع: داماش گیلان