روند نزولی استقبال فوتبال دوستان از مسابقات داخلی موجب شده است تا تیم های گوناگون لیگ برتری و لیگ یکی به فکر چاره ای برای مسابقات خانگی خود باشند.
با شرایطی که برای لیگ های بالاتر وجود دارد، بالطبع در کمتر استانی سراغ داریم که برای تیم های لیگ دویی هم بلیط فروشی انجام می شود، اما در سالیان اخیر اصرار هیات فوتبال گیلان مبنی بر فروش بلیط برای دیدارهای خانگی داماش این ذهنیت تداعی شود که هیات فوتبال گیلان تمایلی به حضور هواداران تیفوسی داماش در استادیوم شهید دکتر عضدی برای حمایت از نماینده سابقا لیگ برتری فوتبال رشت ندارد. این اصرار بر بلیط فروشی تا حدی است که معمولا به تقبل هزینه از سوی مدیریت باشگاه داماش منجر می شد!

 

اما جالب تر می شود اگر بدانید در بخشی دیگر از مدیریت هیات فوتبال استان گیلان، شهرداری فومن که اتفاقا دیگر نماینده گیلان در لیگ دسته دوم باشگاه های کشور است، در دیدارهای خانگی اش خبری بر اصرار بر بلیط فروشی نیست و فقط تماشاگران فومنی در صورت رضایت می توانند تحت کمک به باشگاه شهرداری فومن قبضی دو هزار تومانی را پرداخت نمایند… البته تکرار می کنیم تهیه این قبض دو هزار تومانی اجباری نیست.

 

ضمنا گلایه هواداران داماشی از هیات فوتبال گیلان به اینجا ختم نمی شود و علاوه بر فروش بلیط های لیگ یک برای دیدارهای داماش در لیگ دو و فروش بلیط های لیگ برتر برای دیدار جام حذفی داماش یا تعلل در باز کردن درب استادیوم برای ورود هواداران داماشی؛ اما نحوه بلیط فروشی هم جای تأمل دارد. در حالی که به دلیل بازسازی آغاز نشده سکوهای روبرو، در دیدار ابتدایی داماش برابر نماینده یزد درب اصلی ورود هواداران در خیابان نامجو بلا استفاده بود و تنها درب ورودی در خیابان منظریه قلمداد می شد، اما محل بلیط فروشی تنها در خیابان نامجو بود. با این برنامه ریزی متولیان هیات فوتبال برتر کشور در سال 94، هواداران برای تهیه بلیط و نشستن بر سکوهای قابل استفاده در دیدارهای داماش می بایست حدود پنج دقیقه زیر آفتاب سوزان در مسیر رفت و برگشت محل بلیط فروشی و درب ورودی مشقت بکشند. پسندیده است در ازای هزینه بلیطی که دریافت می شود، حداقل متولیان امر برای هواداران احترام قائل شوند و این نقیصه مدیریتی را با خرج کمی تدبیر و احترام متقابل برطرف نمایند.

در واقع با کمی احترام متقابل از میزان گله مندی هواداران در مسابقات داماش گیلان از برخوردهای دوگانه و سوال برانگیز متولیان امر کاسته خواهد شد. از یاد نبریم، روزگاری از این سکوها و توسط همین جوانان شعارها و القابی تلفیقی از جواهرات شهرباران برای این عزیزان نه چندان همراه امروز به کار می رفت؛ هوادارانی که تیم محبوب و سابقا لیگ برتری شان بیش از پیش به حمایت و همراهی متولیان امر برای بازگشت به روزهای اوجش نیازمند است. پتانسیلی که می تواند یک فرصت و هنجار باشد و نباید به عنوان تهدید به آن نگریست!

 

www.Varesh-Sport.com

وارش اسپرت(دیار وارش)-تارنمای هواداران داماش گیلان