امروزه برای پیشبرد اهداف هر جامعه ای از تکنولوژی روز دنیا استفاده می کنند و در این بین اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای سیاسی، اجتماعی، ورزشی و … از طریق اینترنت مورد توجه اکثریت مردم دنیا قرار گرفته است.

با ورود اینترنت به ایران، فوتبال دوستان رشتی نیز طی دهه اخیر برای حمایت از تیم محبوبشان و جامعه هوادارای اش اقدام به تاسیس وبلاگ، وبسایت و اخیرا صفحات هواداری در سایت های اجتماعی کرده اند و در حد توان خود در اداره آن و پیشبرد اهداف هواداری شان وقت و هزینه صرف می کنند.

 

*نوستالژی: چگونگی تاسیس سایت وارش اسپرت

در شهریور 89، مدت زمان زیادی از شکست سهمگین داماش در پلی آف صعود به لیگ برتر نگذشته بود و فوتبالی های شهرباران نیز حال و روز خوشی را سپری نمی کردند.

در آن تابستان سوزان که باران نا اامیدی بر پیکر فوتبال رشت می بارید، تصمیم به تاسیس یک سایت قدرتمند و مستقل هواداری برای تیم شهرمان گرفتیم…

همه افراد این گروه سابقه ی گردانندگی وبسایت ها و وبلاگ های هواداری را داشتند، اما اینبار به مانند دفعات قبل قرار نبود که برای اهدافمان سقف کوتاه تعیین کنیم، بلکه قرار بر تاسیس رسانه ای برای جبران کمبودها در فوتبال کلانشهر رشت گرفته شده بود و اینگونه بود که تصمیم گرفتیم با قدم های آهسته، اما استوار استارت پایگاهی برای داماشی دلان دیار میرزا را بزنیم.

 

*دستاوردها: نمودار صعودی وارش اسپرت در سه سال فعالیت

 

در ادامه بخشی از دستاوردهای سایت وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان در سه سال فعالیت را خواهید خواند :

 

سال اول: جذب مخاطب در فضایی جدید

در سال اول تاسیس سایت سعی کردیم به عنوان یک سایت با اخبار روز داماش که تا آن موقع سابقه اش وجود نداشت، فضایی سالم و آزاد برای ابراز عقیده هواداران داماش (البته با حفظ احترام و به دور از توهین به شخص یا گروهی) و همچنین درج مطالب جامع از تاریخ و فرهنگ استان گیلان و شهر رشت در تالارگفتمان سایت، اقدام به جذب مخاطب کنیم.

در روزگاری که مصاحبه اختصاصی با مسئولین، کادرفنی و بازیکنان داماش، پیشکسوتان فوتبال رشت و گزارش و نتایج آنلاین مسابقات خارج از خانه در وبسایت ها و وبلاگ های هواداری داماش وجود نداشت، وارش اسپرت استارت این موارد را زد و در مرحله بعد اعلام جایگاهی مخصوص در استادیوم برای کاربران وارش اسپرت بود که نسبتا در سال اول با استقبال خوبی مواجه شد.

 

سال دوم: رتبه اول بازدید در بین وبسایت های ورزشی شمال کشور، منبعی معتبر و تاثیرگذار روی سکوها

در دومین سال فعالیت وارش اسپرت که با حضور داماش در لیگ برتر همراه شده بود، رشد چشم گیری در تمایل هواداران داماش برای استفاده از سایت دیده شد. تا حدی که به پربازدیدترین سایت هواداری حوزه جنوبی دریای کاسپین تبدیل شدیم و همین استقبال ما را مصمم تر در گستردگی فعالیت های سایت نمود، که می توان به "اضافه کردن بخش گزارش تصویری از مسابقات" ، "چاپ مقالات حمایتی و انتقادی" ، "افزایش اخبار اختصاصی" ، "شناخته شدن به عنوان یک منبع معتبر برای جامعه ی رسانه ای کشور" و "تاثیرگذاری بر جایگاه های مختلف استادیوم رشت" اشاره کرد.

 

سال سوم: بدعتی نوین در سایت های ورزشی و هواداری کشور

علاوه بر شروع پوشش فوتبال پایه در بخش هواداری، سومین سال فعالیت وارش اسپرت را می توان سال بدعت گذاری های نوین در وبسایت های ورزشی هواداری نامید. وارش اسپرت مفتخر است با برگزاری جلسات متعدد بین کاربران سایت و سرمربیان تیم و همچنین آنالیز حرفه ای تیم های حریف با نرم افزارهای روز دنیا برای بالا رفتن سطح فنی هواداران داماش و تهیه پرچمهای بزرگ، بنرها و پلاکاردهایی با مضامین گوناگون توسط کاربران سایت، به عنوان نخستین سایت ورزشی و هواداری در سطح کشور باشد که چنین اقداماتی را انجام داده است.

 

*قدردانی: وارش اسپرت بی همراهانش کم فروغ و بدون کاربرانش بی معنا می شد

 

در این سال ها و مخصوصا سالی که گذشت کسانی بودند که از وقت و انرژی خود صرف کردند و کمتر اسمی از آنها شنیده شد و در اینجا لازم می دانیم به نوبه ی خود از تمام کسانی که در این مسیر پر پیچ و خم بدون هیچ چشمداشتی تیم مدیریتی وارش اسپرت را تنها نگذاشتند ، تشکر به عمل آوریم…

در بخش گزارش تصویری از عکاس پرتلاش و اختصاصی سایت ، علی خیرخواه عزیز که از ابتدای تاسیس سایت به طرق مختلف یار و یاور ما بود ، از سیدعباس محمدی عکاس کارکشته و قدیمی شهرباران که حاضر به همکاری با سایت ورزشی شهرباران شد…

از حامد الطافی ، سیامک نجدی و سهیل میرزاجانی که در بخش های گرافیک و ویدئو ما را یاری کردند…

از معراج محزونیون در بخش تالار سایت و از میثم محبوب ، مجید محمدی و محمدجواد منفرد که از قلم شیوای این عزیزان در مقالات صفحه ی اصلی استفاده شد و…

در بخش رسانه های نوشتاری رادنی دیدار در سایت گل و روزنامه تماشا و رضا احمدی سراوانی مدیرمسئول روزنامه خزر همواره لطفشان شامل حال سایت ورزشی شهرشان شده و کمکی را دریغ نکردند…

آرمین بیابانی که اخیرا بخش آنالیزی روی سایت را به همراه گروه استارت زدند…

از مسئول روابط عمومی، کادرفنی، بازیکنان داماش و پیشکسوتان فوتبال رشت…

که تعامل خوبی با تارنمای هواداران داماش گیلان برقرار کردند تشکر به عمل می آوریم و مسلما اگر این عزیزان نبودند وارش اسپرت با کمبودهای بیشتری مواجه می شد.

 

و در پایان تشکری ویژه از کاربران عزیز و فهیم سایت داشته باشیم که در واقع این سایت با حضور شما کاربران عزیز قدرت گرفت و همیشه سعی کردیم با رعایت تعامل و تعادل صدای پرطنین هواداران داماش باشیم…

این سایت متعلق به هیچ شخص یا گروه خاصی نیست، بلکه متعلق به هواداران داماش شهر باران است و ما نیز به عنوان یک هوادار مسئولیت سایت را بر عهده داریم تا شاید بتوانیم قسمتی کوچک از دینِ خود نسبت به شهر و استان عزیزمان را ادا کرده باشیم، لذا مسلما در این میان حضور شما عزیزان به ما انرژی مضاعفی می دهد.

قطعا در بخش های مختلف کمبودهایی احساس می شود که سعی می کنیم درآینده و در حد توان خود ، با حمایت اسپانسرها از تارنمای هواداران داماش و با همراهی شما همراهان همیشگی وارش اسپرت آن ها را برطرف کنیم.

 

کادرمدیریتی وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید