وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : هفته پانزدهم از سری رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران با بردی دیگر برای داماش شهر باران و صعود این تیم به رتبه ششم جدول رده بندی همراه شد.

 

عصر امروز و از هفته پانزدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران ،تیم فوتبال داماش گیلان موفق شد با تک گل محمد غلامی در دقیقه 79 مسابقه صبای قم تیم سوم جدول رده بندی را در هفته چهاردهم را با شکست مواجه کند تا باز هم برای رقبای آینده خود در لیگ و جام حذفی خط و نشان بکشد.

 

داماش با کسب این پیروزی با 22 امتیاز و یک پله صعود نسبت به هفته گذشته در رتبه ششم جدول رده بندی لیگ برتر و بالاتر از پرسپولیس قرار گرفت . داماش شش روز دیگر یعنی در روز جمعه 18 آذرماه در استادیوم شهیدعضدی رشت میزبان یکی از تیم های شگفتی ساز این فصل رقابتهای لیگ برتر یعنی نفت تهران خواهد بود.

 

چکیده و گزارش کامل این دیدار در ادامه مطلب…

ترکیب داماش گیلان : محمد محمدی،مهدی مهدوی کیا،علی رضا نظیف کار،آلوز،ابوذر رحیمی،آبشک،حاجتی،میلاد زنیدپور(از دقیقه 75 علی رضا جهانبخش)،محمد رضا مهدوی،حسین ابراهیمی(از دقیقه 86 افشین چاوشی)،محمد غلامی(از دقیقه 82 مگنو باتیستا).

 

ترکیب صبای قم : حامد لک، مرتضی کاشی، وحید حمدی‌نژاد، مهدی بذرلو، حمیدرضا فرزانه،سیدمرتضی هاشمی‌زاده،مجید هوتن( از دقیقه71رامین رضاییان)، سعید بیات،میلاد نوری،بوروش(از دقیقه 46 پژمان شاه پری)،رضا عنایتی.

 

تماشاگر : 500 نفر

 

اخطار : حمدی نژاد و شاه فری از صبا

 

*چکیده بازی

 

 دقیقه 2 : در حالی که توپ و میدان در دقایق ابتدایی از آن داماش گیلان بود این تیم صبای قم بود که بر روی یک ضدحمله نخستین موقعیت بازی را ایجاد کرد. سانتر از جناح راست بازیکنان صبا با ضربه سر هوتن همراه شد که به بیرون چارچوب دروازه رفت.

 

دقیقه 8 : باز هم هوتن به روالی که در دقیقه دو به وقوع پیوست یک موقعیت بدست آورد که باز هم بیرون چارچوب دروازه رفت و خطری برای دروازه محمدی ایجاد نکرد.

 

دقیقه 15 : کرنر بازیکنان صبا با ضربه سر غلامرضا عنایتی همراه شد که این توپ به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت .

در 15 دقیقه ابتدایی مسابقه بازیکنان داماش بیشتر صاحب توپ و میدان بودند و موقعیت های خطرناکی را ایجاد می کردند اما توپی را به چارچوب دروازه نمی رساندند.

 

دقیقه 16 : شوت از را دور محمدرضا مهدوی کاپیتان داماش به شکلی نه چندان خطرناک به بیرون از چارچوب دروازه رفت .

 

دقیقه 20 : باز هم یک شوت از راه دور و اینبار مصطفی حاجتی توپ را به شکل نه چندان خطرناک از کنار دروازه به بیرون فرستاد.

 

دقیقه 23 : پاس بسیار خوب حمدی نژاد از کنج محوطه جریمه در گوشه محوطه جریمه به رضا عنایتی رسید اما این بازیکن توپ را با بی دقتی به بیرون چارچوب دروازه داماش فرستاد. در این صحنه نقش علی نظیفکار و فشارش بر روی عنایتی را نمی توان نادیده گرفت.

 

دقیقه 24 : استپ سینه محمدرضا مهدوی به محمد غلامی رسید و او نیز با شوتی محکم توپ را روانه فضای بالای دروازه صبا کرد.

 

دقیقه 25 : خطرناک ترین موقعیت صبا تا این دقیقه در این لحظه حادث شد. سانتر رو به جلو بازیکنان صبا به رضا عنایتی می رسد اما خروج خوب محمدی مانع از به ثمر رسیده ضربه چیپ رضا عنایتی می شود . یک دقیقه بعد باز هم چنین موقعیتی به وقوع می پیوندد اما اینبار هم محمدی با عکس العملی مناسب ضربه عنایتی را که به سمت چپ دروازه فرستاده شده بود را مهار می کند و در ادامه نیز بازیکنان صبا در موقعیت آفساید به توپ ضربه می زنند تا این غائله به پایان برسد.

 

دقیقه 27 : صبا در 15 دقیقه میانه نیمه اول فشار زیادی را بر روی دروازه داماش تدارک می بینید. پاس هوتن در داخل محوطه به عنایتی می رسد و او نیز از جناح چپ محوطه پاس به بیرون ارسال می کند که شوت میلاد نوری به شکلی خطرناک تبدیل به کرنر می شود.

 

دقیقه 29 : فشار داماش در این دقیقه چند حرکت خطرناک را بر روی دروازه صبا ایجاد می کند .در نهایت با یک شوت از پشت محوطه جریمه که به فضای بالای دروازه می رود این حمله داماش بی اثر می ماند.

 

دقیقه 39 : حرکت ترکیبی بازیکنان صبا و سانتر کوتاه عنایتی از داخل محوطه جریمه در دهانه دروازه به میلاد نوری می رسد اما او توپ را به خارج از چارچوب دروازه می زند

 

دقیقه 45+1 : سانتر میلاد زنیدپور به محمد غلامی می رسد و ضربه این بازیکن از زاویه ای بسته با دخالت دروازه بان به کرنر تبدیل می شود.

 

دقیقه 50 : داماش نیمه دوم را بر عکس مجموع نیمه اول با روندی هجومی تر شروع می کند. ضربه شوت آبشک در شرایطی نامتعادل در این دقیقه در دستان لک دروازه بان صبا قرار می گیرد.

 

دقیقه 51: پاس عرضی حسین ابراهیمی در کنج محوطه شش قدم در موقعیتی خطرناک به کاپیتان مهدوی می رسد اما خروج به موقع لک باعث می شود تا ضربه مهدوی راهی به دروازه پیدا نکند.

 

دقیقه 58 : کرنر صبا با دفع ناقص محمدی نزدیک بود که به موقعیتی خطرناک برای این تیم تبدیل شود اما خود محمدی با دنبال کردن توپ مانع از خطر جدی بر روی دروازه داماش می شود.

 

دقیقه 59 : حرکت زیبا و ترکیبی بازیکنان داماش و سانتر کوتاه مهدوی از داخل محوطه در دهانه دروازه از جلوی پای حسین ابراهیمی عبور می کند تا این موقعیت خطرناک نیز برای داماش تبدیل به گل نشود.

 

دقیقه 66 : باز هم حرکات زیبا و پاس های خوب بازیکنان داماش در موقعیتی که بازیکنان صبا گمان به آفساید می بردند به محمدرضا مهدوی کاپیتان داماش می رسد که او در موقعیتی مناسب توپ را به دستان دروازه بان صبا می کوبد .

 

دقیقه 74 : یکی از موقعیت های بسیار خطرناک در طول مسابقه در این دقیقه از دیدار اتفاق افتاد و سانتر بازیکنان صبا از جناح چپ در دو سه فعل و انفعال منجر به موقعیتی خطرناک شد که ضربه بازیکنان این تیم در نهایت توسط محمدی بر روی خط دروازه جمع شد تا بازی همچنان صفر بر صفر مساوی بماند.

 

دقیقه 81 : ضربه سهمگین و خطرناک جهانبخش از فاصله 30 متری فضای بالای دروازه صبا را شکافت و گل نشد.

 

دقیقه 90+3 : شوت و حرکت انفرادی محمد آبشک که پس از تعویض غلامی و آمدن مگنو یک خط به جلو تر آمده بود به کرنر تبدیل شد.

 

*گل

صبای قم 0-1 داماش گیلان (دقیقه 79) : محمد غلامی در موقعیتی مناسب در گوشه محوطه جریمه در مقابل مدافع صبا قرار گرفت و با حرکت بسیار جالب وی را فریب داد تا با دروازه بان صبا تقریبا تک به تک شود. شوت سهمگین غلامی با برخورد به نوک انگشتان دروازه بان صبا و تیرک دروازه در آن طرف خط دروازه فرود آمد و به بیرون پرید که با تشخیص کمک داور دیدار و فغانی داور مسابقه این توپ گل اعلام شد.

 

*پی نوشت : داماش در نیمه اول این دیدار بیشتر بر روی دفاع تمرکز کرد، اگر چه به غیر از 15 دقیقه میانی این نیمه هر دو تیم به لحاظ درصد مالکیت توپ و موقعیت در شرایطی برابر به سر می بردند. 

ترکیب داماش نیز در این مسابقه اندکی دچار دگرگونی شد. استفاده از محمد آبشک که بعد از مدت ها در بازیهای لیگ برتر در ترکیب اصلی قرار می گرفت در پست هافبک دفاعی در کنار مصطفی حاجتی و فرستادن کاپیتان محمدرضا مهدوی به یک خط جلوتر در سیستم 1-3-2-4 که این یکی نیز پس از مدت ها صورت می گرفت از نکات جالب تاکتیکی و ترکیب داماش شهرباران بود. البته بعد از تعویض محمدغلامی و اضافه شدن مگنو، آبشک در دقایق واپسین یک خط به جلوتر رفت .

به نظر می رسید ابرهای طوفانی شهر باران در کل دیدار روندی منظم و بر اساس برنامه را دنبال می کردند و تمامی بازیکنان تیم نیز هر کاملا از عهده وظایف محوله برآمدند. در این بین نمی توان از حرکات انفرادی ابراهیمی و همینطور بازی خوب حاجتی و غلامی در بخش تهاجمی و  چندین و چند عکس العمل خوب محمد محمدی در بسته ماندن دروازه داماش گذشت .