وارش اسپرت:

روز جمعه تیم فوتبال داماش گیلان در یک بازی جنجالی و نفس گیر در اراک موفق شد تیم همیاری این شهر را با نتیجه 2 بر 1 شکست دهد و بار دیگر  در هفته بیستم به صدر جدول بازگردد.

 

این بازی جنجال و درگیری های بسیاری به همراه داشت که در نوع خود بسیار جالب توجه بود . تیم همیاری اراک ابتدا در دقیقه 31 بازی و بر خلاف روند بازی، گل اول دیدار را توسط حسین جعفری در درون دروازه داماش گیلان جای داد . این در حالی بود که داماش گیلان چند فرصت بسیار مناسب بر روی دروازه حریف خلق کرد اما در نهایت نتوانستند از آن استفاده کند .
 
با کمال تاسف ، حمایت معدود تماشاگران همیاری اراک از تیم شان به فحاشی به تیم میهمان و داوری تبدیل شده بود و همین امر از ابتدا جو بازی را تخریب کرده بود.
 
اما بازیکنان تیم فوتبال داماش گیلان بدون توجه به حاشیه ها تلاش کردند تا بازی خود را به نمایش بگذارند و بر همین اساس پس از دریافت گل بر حملات خود افزودند و بالاخره توانستند مزد زحمات خود را در دقیقه 44 بازی بگیرند . در این هنگام افشین چاوشی با یک ضربه سر توپ را به سوی دروازه حریف روانه کرد که بازیکن شماره 12 همیاری " احمد عرب زاده " سراسیمه تلاش کرد تا با خطای هند مانع از ورود توپ به دروازه شود این در حالی بود که توپ از خط دروازه عبور کرده بود و وی توپ را از درون دروازه با دست خارج کرد .
 
 
 در  این هنگام داور کناری ابتدا به درستی اعلام گل کرد و با پرچم ، حرکت به سوی خط وسط زمین را نشان داد اما داوردیدار بدون آن که داور کناری را ببیند ابتدا بازیکن حریف را با کارت قرمز مواجه و اعلام ضربه پنالتی  کرد اما پس از آگاهی از نظر کمک داور از نظر خود عدول کرد و رای به گل صحت گل داماش گیلان داد اما اعتراضات بیش از حد میزبان و کادر فنی و همراهان این تیم که تا میانه زمین مسابقه کشیده شده بود ، باعث شد تا در یک لحظه کمک داور از نظر ابتدایی خود بازگردد که روشن بود به دلیل هجوم روانی شدید تماشاگران و کادر فنی و همراهان تیم همیاری بوده است .

 

متن کامل گزارش را در ادامه مطلب ببینید:

این امر منجر به دخالت داور چهارم و کادر فنی داماش گیلان شد و در نهایت رای کمک داور مورد پذیرش قرار گرفت و احمد عرب زاده که با لغو کارت قرمز اجازه حضور در بازی را بار دیگر به دست آورده بود اما به دلیل اهانت و اعتراض به داور ، کارت زرد دوم را گرفت و از زمین اخراج شد تا بار دیگر بر اساس این حکم داوری ، بازی به دلیل اعتراض بازیکنان و کادر فنی حریف با توقف روبرو شود در حالی که بالاخره با دخالت نیروی انتظامی و ناظران بازی ، پس از حدود 15 دقیقه مسابقه از سر گرفته شد .
 
 
با ده نفره شدن حریف ، داماش گیلان بر حملات خود افزود و بالاخره علی نظیف کار در دقیقه 78 نیمه دوم موفق شد گل برتری داماش را به ثمر برساند تا داماش گیلان با 35 امتیار و به لطف گل زده بیشتر به صدر جدول بازگردد . به دلیل شرایط بد میزبانی و احتمال آسیب رسیدن به کادر فنی و بازیکنان داماش گیلان ، پس از پایان بازی حدود ده دقیقه در زمین باقی ماندند و سپس به رختکن رفتند . از سویی دیگر به دلیل اعتراضات و اهانت های معدود تماشاگرنماهای این دیدار ، نیروی انتظامی اراک با اقدام مناسب و حس مسئولیت پذیری ضمن حفاظت از تیم داماش ، آنها را تا خارج شهر اسکورت نمود  .

داماش ایرانیان