بین سه گزینه موجود، ظهر امروز طی جلسه ای که با حضور رهنما مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان و الماسخاله رئیس هیات فوتبال گیلان وجواد شهبازی متقاضی خرید تیم داماش برگزار شد، پیشنویس قرارداد مالکیت داماش به امضای طرفین رسید و روز چهارشنبه قرارداد نهایی به امضا خواهد رسید.

شهبازی که تحصیلات دکترای مدیریت ورزشی و فوق لیسانس معدن را دارد در عرصه معدن در چند استان کشور و همچنین مشتقات نفتی در کشور و خارج از کشور به فعالیت می پردازد. مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان را که ساعتی پس از جلسه صورت گرفت را در ادامه خواهید خواند:

 

varesh-sport.com: ورودتان به عرصه فوتبال گیلان و تیم داماش را خیرمقدم عرض می کنیم. توضیحی در خصوص جلسه امروزتان بفرمائید.

جلسه ای را امروز ظهر با آقایان رهنما مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان و الماسخاله رئیس هیات فوتبال گیلان برگزار کردیم که در طی آن پیش نویسی تنظیم و امضاشد. روز چهارشنبه نیز قرارداد اصلی امضا می شود و ما تیم را تحویل خواهیم گرفت.

 

اینجا جا دارد که از آقایان رهنما و الماسخاله که فوق العاده همکاری و راهنمایی داشتند و با صراحت مشکلات را گفتند تشکر داشته باشم و امیدوارم با صداقت و صراحتی که خواهیم داشت، بازخورد خوبی را مخاطبان داشته باشیم.

 

varesh-sport.com: پس از امضای قرارداد در روز چهارشنبه، برنامه تان برای شروع کار چیست؟

در ابتدا طی یک هفته باید روی بحث های مالی و مدیریتی تیم برنامه ریزی انجام بدهیم. همچنین وضعیت بازیکنان و سرمربی تیم را در کمترین زمان ممکن کاملا مشخص کنیم. انشالله تا آخر هفته آینده یعنی هفتم مرداد ماه هم وضعیت سرمربی و بازیکنان انشالله به طور کامل مشخص می شود.

پس از آن هم روی بحث های سازمانی مثل چارت و زیرساخت های باشگاه تصمیم گیری می کنیم.

 

varesh-sport.com: انتخاب هیات مدیره کاملا در اختیار خودتان خواهد بود؟

بله کاملا در اختیار من است، منتهی بنده از متخصصان امر در استان مثل دانشگاهیان، صاحبان تخصص و پیشکسوت ها در امر ورزش، اقتصاد و مسائل اجتماعی برای تشکیل یک هیات مدیره قوی استفاده خواهم کرد.

 

varesh-sport.com: انتظارات و خواسته های طرفین از همدیگر چه بود؟

خواسته های مسئولین ورزش استان کاملا معقول بود مثل اینکه تیم از استان خارج نشود و به فعالیت خود ادامه دهد. ما هم خواستیم که در بحث های مدیریتی آزادی عمل داشته باشیم، که البته خود دوستان هم در ابتدا همین صحبت را مطرح کردند که نمی خواهند در عرصه تیم داری ورود کنند. همانطور که در مصاحبه قبلی با شما گفتم قرار بر این است که نظارت یک ساله بر عملکرد و تیم داشته باشند که آن مشکل بی اعتمادی که از سوی برخی ها ایجاد شد نیز برطرف شود.

 

varesh-sport.com: نگاه تان برای لیگ امسال با توجه به نزدیکی به مسابقات چه خواهد بود؟

مسلما تصمیم بنده و هیات مدیره ای که انتخاب می شود، این است که تیم برای صعود به لیگ برتر بسته شود، اما در خصوص برنامه ریزی ها حتما مشاوره هایی را می گیریم که این کار هدفمند و درست صورت بگیرد.

 

varesh-sport.com: با توجه به اینکه امتیاز تیم در اختیار هیات فوتبال قرار گرفته بود، آیا رقمی هم باید در خصوص انتقال تیم پرداخت کنید؟ و اگر بله این رقم چقدر به عددی که آقای عابدینی گفته بودند نزدیک است؟

حتما باید رقمی را به عنوان حق امتیاز پرداخت کنیم که البته این رقم متفاوت و پایین تر از رقم اعلام شده قبلی است. ما این مبلغ را به هیات فوتبال پرداخت می کنیم اما بدهی های باشگاه را هیات فوتبال متعهد پرداخت آن خواهد بود. در یک بند پیش قرارداد هم آمده بود که هر گونه بدهی باشگاه برعهده هیات فوتبال استان گیلان خواهد بود.

 

varesh-sport.com: در مصاحبه قبلی در خصوص بحث ضمانت نامه صحبت هایی مطرح شد و شما پیشنهادی را مطرح کردید. آیا این پیشنهاد در جلسه مورد قبول قرار گرفت؟

بله. دوستان از بنده ضمانت نامه بانکی می خواستند که خوب در فوتبال ضمانت نامه ای در بانک تعریف نشده است که بخواهد فایده داشته باشد.

ما این پیشنهاد را مطرح کردیم که از طرف اداره ورزش و جوانان و یا هیات فوتبال نماینده معرفی شود و ما حسابی مشترک باز کنیم و علی الحساب مبلغ پنج میلیارد به این حساب مربوط به باشگاه واریز شود. پول نیز با مصوبه هیات مدیره و امضای دو طرف هزینه شود. البته حتما اگر هزینه ها بیشتر از مبلغ 5 میلیارد تومان شود، تیم برای خودمان است و ما این هزینه را خارج از بحث نظارت انجام می دهیم.

 

varesh-sport.com: شما امتیاز لیگ یکی را در اختیار گرفتید؛ یعنی هیچ اموال یا چیزی از باشگاه به شما منتقل نمی شود؟

خیر. ما فقط مجوز یک امتیاز لیگ یکی را از هیات فوتبال استان گیلان گرفته ایم و این تیم در حال حاضر حتی اسم هم ندارد.

 

varesh-sport.com: و اسم تیم را هم شما در مصاحبه قبلی گفتید که داماش می ماند.

بله. داماش برندی است که در دل جوانان این شهر است. هواداران با آن در سرما و گرما همراه بوده اند و ارتباط عاطفی برقرار کرده اند. ما هم به احترام همین تماشاگران اسم داماش را حفظ می کنیم.

البته اینطوری که به ما گفته اند، داماش گیلان یک بدهی 12 میلیاردی پشت آن است و حتی از طرف مراجع مختلف جرایمی برای آن تعیین شده است که ما این ها را نمی توانیم برعهده بگیریم. اگر این مسئله ای که به ما گفته اند درست باشد، در آن صورت اگر اسم تیم داماش گیلان باقی بماند، همان مشکلات و مصائب گذشته هم باقی خواهد ماند. بنابراین نام داماش شهر باران را به احترام مردم و شعارهایی که بر روی سکوها دارند، تقدیم به هواداران می کنیم.

 

 

varesh-sport.com: البته نام شرکت پیشین تیم، "شرکت باشگاه ورزشی داماش ایرانیان" بود که عدم فعالیت را اعلام کرد.

خوب این مسئله را حتما از ثبت شرکت ها، توسط وکیل بنده آقای منتظری استعلام میگیریم و اگر شرکتی به اسم داماش گیلان ثبت نبوده و مشکلی در این خصوص نباشد، بنده هم خیلی استقبال می کنم که نام تیم به صورت داماش گیلان حفظ شود.

 

varesh-sport.com: اهداف تان در گیلان و رشت فقط به باشگاه فوتبال محدود است؟

همانطور که میدانید من بنگاه اقتصادی فعال خودم را دارم. درست است که این تیم مختص شهر رشت است اما مطمئنا ما شهروندان رشتی و گیلانی بسیاری را در سایر استان هایمان داریم که این مسئله یک نکته بسیار مثبت برای فعالیت هایمان خواهد بود.

ضمن اینکه ما در کنار باشگاه فوتبال یک بنگاه اقتصادی جدیدتر دیگری را هم احتمالا در اینجا راه اندازی خواهیم کرد.

در جلسه امروز هم مطرح کردم که اگر به لحاظ محیط زیستی مشکلی وجود نداشته باشد، اقداماتی برای احداث فضایی برای تولید مشتقات نفتی در منطقه لاکانِ رشت انجام خواهیم داد که حداقل 300-400 نفر هم اشتغال زایی خواهد داشت.

البته فوتبال هم در کنار این هولدینگ ها انشالله بزرگ می شود و خودش یک بنگاه اقتصادی خواهد شد. برنامه ریزی که ما داریم این است که خود فوتبال برای خودش درآمدزایی کند و پس از 4-5 سال نیاز مالی به فعالیت های دیگر اقتصادی مان نداشته باشد. ضمن اینکه شما مطمئن باشید طی ده سال آینده باشگاه هایی که در ایران هیچ درآمدی ندارند رو به برنامه هایی خواهند آورد که این اتفاق بیافتد.

در این راه فدراسیون هم کار خودش را شروع کرده است و آقایان تاج و کفاشیان در بحث حق امتیاز تلویزیونی رایزنی های خوبی را انجام داده اند.

 

varesh-sport.com: به عنوان سوال پایانی، در بحث تیم های پایه متاسفانه علی رغم استعدادهای فراوانی که در گیلان وجود دارد، فوتبال گیلان سقوط بدی را داشته است. در این مورد آیا تفکری دارید؟

اصلا یکی از برنامه های من این است که به صورت آکادمیک از 7 سالگی تا 21 سالگی بازیکنان را تحت پوشش پایه ای خودمان قرار بدهیم و بازیکنان فوتبال را پرورش بدهیم که محصول خودمان باشند.

یکی از برنامه های من این است که زمین کمپ تمرینی را ایجاد کنیم… در این شهر استادیوم وجود دارد و ما فعلا به استادیوم نیازی نداریم، اما کمپ تمرینی اختصاصی برای باشگاهی مثل داماش بسیار لازم است تا بتواند پایه هایش را در آنجا پرورش بدهد.

نیاز است که این برنامه به طور دقیق و کارشناسانه توسط اهالی فن نوشته شود چرا که اینجا استعدادش وجود دارد.