در آغاز نیم فصل دوم رقابت های لیگ دسته دوم، داماش گیلان پذیرای ایرانجوان بوشهر خواهد بود.

 

به گزارش وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان، نیم فصل دوم رقابت های لیگ دسته دوم پس از وقفه ای حدودا سه هفته ای، برگزار می شود و تیم داماش گیلان در استادیوم سردار جنگل پذیرای ایرانجوان بوشهر خواهد بود. دو تیمی که با دو هدف کاملا متفاوت به مصاف یکدیگر می روند. یکی با هدف صدرنشینی و صعود به لیگ یک و دیگری با هدف بقا در لیگ دو.

 

وضعیت دو تیم:

 

داماشی ها نیم فصل اول را با برتری دو بر صفر برابر فولاد نوین اهواز به پایان رساندند و با ۲۴ امتیاز از ۱۲ بازی و یک امتیاز اختلاف نسبت به خوشه طلایی صدرنشین، در رتبه دوم قرار گرفتند. این تیم که تاکنون چه در لیگ و چه در جام حذفی عملکرد خیلی خوبی از خودش به جای گذاشته، در نقل و انتقالات نیم فصل نیز با جذب دو بازیکن ترکیبش را تقویت کرد و حال داماشی ها مصمم تر از همیشه، آماده اند تا پس از دو فصل ناکامی، به لیگ دسته یک صعود کنند. حالا برای لاجوردی پوشان شهر باران، هر بازی نیم فصل دوم حکم فینال را دارد و روی کاغذ وقتی داماش در خانه برابر تیم قعرنشین لیگ قرار بگیرد، نباید انتظاری جز برد از این تیم داشت.

 

 

در سوی دیگر تیم ایرانجوان بوشهر امسال پس از نه فصل، مجددا در لیگ دسته دوم حضور دارد. تیم بوشهری فصل گذشته دوران عجیبی را سپری کرد. آنها از طرفی تا مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کردند و شگفتی ساز شدند و از سوی دیگر در رقابت های لیگ یک با قرار گرفتن در رتبه شانزدهم جدول، به لیگ دسته دوم سقوط کردند. آنها در ابتدای فصل محمد نوازی را به عنوان سرمربی تیم منصوب کردند. با این حال اوضاع برای ایرانجوان هرگز خوب پیش نرفت. نیم فصل اول آنها با یک برد، سه مساوی و هشت باخت به پایان رسید تا تیم قدیمی بوشهر با کسب تنها ۶ امتیاز در انتهای جدول قرار گیرد. در پایان نیم فصل حمید کللی فر به عنوان سرمربی ایرانجوان بوشهر انتخاب شد تا شاید حضور این مربی کهنه کار فوتبال بوشهر، شرایط این تیم را سر و سامان ببخشد. با این حال آنها در آغاز نیم فصل دوم و در خانه تیم داماش، کار بسیار سختی برای کسب امتیاز پیش رو خواهند داشت.

 

 

نکات آماری:

 

  •  ۱۶ گل از ۲۰ گل به ثمر رسیده داماش در نیم فصل اول، در مسابقات خانگی این تیم به ثبت رسیده است.

 

  •  ایرانجوان بوشهر به استثنای برد یک بر صفر در هفته هفتم برابر مس نوین کرمان، تمامی دیدارهای خارج از خانه اش را واگذار کرده است.

 

  •  داماش گیلان با کسب ۲۴ امتیاز از ۱۲ بازی، رکورد دو امتیاز از هر بازی را داراست. در حالی که ایرانجوان با ۶ امتیاز از ۱۲ بازی، رکورد هر دو بازی یک امتیاز را دارد.

 

  • هر سه تقابل قبلی داماش گیلان و ایرانجوان بوشهر با تساوی بدون گل به اتمام رسیده است و دوازده سال از آخرین باری که در بازی این دو تیم گلی رد و بدل شد می گذرد. آن بازی با نتیجه شش بر یک به سود پگاه (داماش فعلی) خاتمه یافته بود.