داماش گیلان و مقاومت تهران برای سومین بار در این فصل به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان، در چارچوب هفته بیست و دوم لیگ دسته دو و در گروه اول، تیم رده دومی داماش گیلان میزبان تیم رده سومی مقاومت تهران خواهد بود. مصافی که می تواند در سرنوشت صعود هر یک از این دو تیم به لیگ یک بسیار تعیین کننده باشد.

وضعیت دو تیم:

 

داماش گیلان در حال حاضر با ۴۰ امتیاز از ۱۹ بازی در جایگاه دوم جدول قرار دارد و همچنان از تعقیب خوشه طلایی صدرنشین پا پس نکشیده است. لاجوردی پوشان پس از تساوی ناامید کننده در خانه استقلال اهواز، سه برد پیاپی کسب کردند و با پشتوانه مناسبی گام به این مسابقه خواهند گذاشت. به دفعات در هفته های اخیر پیش آمده است که به خاطر سبک بازی حریفان، بازی برای داماش گره می خورد. اما با این حال داماش به هر نحوی که شده پیروز از زمین مسابقه خارج شده است و انتظار هواداران داماش این است که مقاومت تهران نیز قربانی بعدی داماش در سردار جنگل باشد تا هم پرونده بازی های خانگی داماش در سال ۹۷ با خاطره ای خوش بسته شود و هم داماش انتقام باخت مشکوک و پرحاشیه دیدار رفت را از تهرانی ها بگیرد.

در سوی دیگر تیم مقاومت تهران با ۳۶ امتیاز در جایگاه سوم جدول قرار دارد. آنها هشت امتیاز با صدر جدول و چهار امتیاز با رتبه دوم فاصله دارند و به نوعی جدال این هفته با داماش و هفته آینده با خوشه طلایی، حکم مرگ و زندگی را برای آنها دارد. مقاومت که در نیم فصل اول پا به پای داماش و خوشه طلایی در رقابت برای صدرنشینی می جنگید، در نیم فصل دوم با چند تساوی، از این دو تیم فاصله گرفت و حال برای بازگشت به نبرد صدرنشینی، چاره ای جز پیروزی در دو بازی آینده اش ندارد.

نکات آماری:

 

– دیدار با مقاومت تهران، پانزدهمین مصاف خانگی داماش در سال ۹۷ در تمامی رقابت ها خواهد بود. در چهارده دیدار خانگی قبلی، داماش ۱۲ بار پیروز شده، یک بار به تساوی رسیده و تنها یک بار (در مقابل شاهین بوشهر) شکست خورده است.

 

– مقاومت تهران با تنها یک شکست در کنار خوشه طلایی ساوه، رکورددار کمترین شکست در گروه اول لیگ دسته دوم هستند و تنها شکست آنها نیز در مقابل همین تیم خوشه طلایی بوده است. البته هم مقاومت و هم خوشه طلایی در این فصل در جام حذفی مغلوب داماش شده اند.

 

– داماش در تمامی دیدارهای خانگی اش در این فصل لیگ دو، دروازه حریفان را باز کرده است. همچنین با احتساب تمامی ۱۴ دیدار خانگی داماش در سال ۹۷، داماش تنها در یک دیدار (در مقابل نفت و گاز گچساران) در امر گلزنی ناکام مانده است.

 

– مقاومت تهران با زدن ۳۹ گل، بیشترین گل زده را در میان تمامی تیم های لیگ دسته دوم دارد. نیروی زمینی تهران با ۳۱ و داماش با ۳۰ گل نزدیک ترین رقبای مقاومت در این آمار هستند.

 

– دروازه داماش در دیدارهای خانگی این فصل لیگ دو تنها سه بار باز شده است و تنها یک بار در این مسابقات، داماش از حریفانش عقب افتاده است.

 

– مقاومت تهران در ۹ دیدار خارج از خانه این فصلش، دو بار پیروز شده، شش بار به تساوی رسیده و تنها یک بار شکست خورده است.

 

– داماش با برتری در برابر مقاومت می تواند برای دومین بار در این فصل به چهار برد پیاپی دست پیدا کند. پیش از این داماش در نیم فصل اول با برتری در برابر استقلال اهواز، شهرداری همدان، آوالان کامیاران و کاسپین قزوین به این امر دست یافته بود که البته روند این بردها توسط مقاومت تهران متوقف شده بود.

 

– داماش گیلان و مقاومت تهران تاکنون چهار بار در مقابل هم صف آرایی کرده اند که داماش دو بار و مقاومت تهران یک بار در این مصاف ها پیروز شده اند و یک بازی نیز به تساوی انجامیده است. این دو تیم همچنین دو بار در فصل جاری و هر دو بار در تهران به مصاف هم رفته اند که در نخستین دیدار در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، داماش با دو گل به برتری رسید و در دیدار دوم در هفته نهم لیگ دسته دو، مقاومت با نتیجه ۲-۱ پیروز مسابقه شد.