وارش اسپرت:

 

افشین چاوشی مهاجم متعصب و دوست داشتنی شهر باران ،مردی که رکورددار گل زده در لیگ دسته اول است بجز یک فصل باقی عمر فوتبالیش را در رشت گذرانده.سابقه گلزنی به قرمز و آبی های پایتخت و حتی هت تریک در مقابل استقلال آن هم در آزادی را دارد.

خیلی وقت بود که خواهان مصاحبه با او بودیم ولی قسمت این بود که بعد از بازی بندعباس با او گفتگو داشته باشیم.در این گفتگو چاوشی بارها از تعصب خود به رشت و صعود به لیگ برتر گفت.از خاطراتش در استیل آذین برایمان گفت.اینکه علی کریمی رفتاری که بازیکنان استیل آذین داشت و سنگین تا میکرد آن رفتار را با شمالیها نداشت و بسیار با آنها خوب بود.و مهمتر از همه اینکه هیچ بازیکنی جرئت شوخی با علی کریمی را نداشت جز شماره 10 شهر باران افشین چاوشی.البته در این میان ، افشین پاتکی هم به ما زد و گفت خائنین که می گویند شما هستید!خوب حال چه کسی به افشین گفته که ما خائن هستیم بماند….
گفتگوی مفصلی با افشین انجام دادیم که در زیر می توانید بخوانید:

 

داماش رو تا اینجای فصل چطور دیدین؟

داماش تیم خیلی خوبیه.بازیکنای بزرگی داره.از کادر فنی تا کادر مدیریتی همه دست به دست هم دادن تا تیم رو به لیگ برتر برسونیم.با این تیم قوی حیفه که به لیگ برتر صعود نکنیم

 

تحولات پی در پی کادر فنی رو چطور می بینین؟

این قضیه به ما ربطی نداره و مدیریت باشگاهه که دراین زمینه تصمیم گیری میکنه.ما بعنوان بازیکن با باشگاه قرارداد داریم و باید بهترین بازیهامون رو واسه تیم انجام بدیم.

 

با پوشنیک راحت بودین؟بنظر میرسه بازکنان با پوشنیک راحت نبودن

اگه مربی بازیکن و یا بازیکن با مربی مشکل داشته باشه و تعداد این بازیکن ها بیشتر از 4-5 نفر بشه دیگه جمع کردن اون تیم مشکل میشه که همین طور هم شد.پوشنیک با اغلب بازیکنا مشکل داشت و ما حقمون نبود که همچین نتیجه های بدی بگیریم.امتیازهای حساسی رو از دست دادیم که تازه داریم با رفتن آقای پوشنیک جبران میکنیم.

 

بنظر شما پوشنیک زیاد با بازیکنا صحبت نمیکرد و انگار کمتر وقتشو صرف تمرین میکرد؟

مربی خب حق صحبت داره.

 

بیش از اندازه صحبت نمیکرد؟

طرز فکرش اون شکلی بود.مربی خارجی بود و دوست داشت با داد و فریاد تفکراتشو جا بندازه تو تیم.ما هم ایرانی بودیم.خوب کم کم باید تفکراتشو جا مینداخت که موفق نشد

 

رابطه بازیکنا با کادر فنی و سرمربی فعلی چگونه هستش؟

خوب شما میبینین از وقتی که آقای دینورزاده اومده ما 3 تساوی و 2 برد داشتیم.آقای دینورزاده آدم خوبیه.ما با ایشون میتونیم به لیگ برتر صعود کنیم.

 

تا اینجای فصل مهاجمای ما تو گلزنی چندان موفق نبودن ولی تو این دو هفته اخیر با بازگشت شما خط حمله ما جان تازه ای گرفته.نظرتون رو میفرمایین؟

هر مهاجمی نیاز به اعتماد به نفس داره.نیاز به تشویق مربی داره.متاسفانه در زمان پوشنیک این اتفاق نمی افتاد.با اومدن آقای دینورزاده ما با سیستم 4-1-4-1 بازی میکنیم و تک مهاجمون باید تلاش زیادی داشته باشه تا مدافع های حریف رو خسته کنه.ان شاءالله با تمریناتی که آقای دینورزاده در نظر گرفته ما بتونیم به هدفمون برسیم.

 

هافبکهامون مهاجمامون رو بخوبی تغذیه میکنن؟

همه تیم دارن تلاش میکنن و هافبکهامون هم خیلی خوب هستن.ببینین تیم تازه داره اون شکل حقیقی رو به خودش میگیره.تیممون خیلی از هم پاشیده شده بود و الان داره دوباره شکل میگیره.شما مطمئن باشین همه مشکلاتمون حل میشه من جمله گلزنی.

 

ادامه مصاحبه را در ادامه مطلب ببینید:

 

تو این دو بازی اخیر ما برنده از زمین بیرون اومدیم و جالب اینکه این پیروزیها در مقابل تیمهای صدر جدولی بوده.چه تاثیری تو روند تیم داره؟

تو روحیه بازیکنا خیلی تاثیر مثبت داره.ما باید تیمهای صدر جدولی رو بزنیم تا بتونین بیایم بالا سر این تیمها قرار بگیریم.این بازیها 6 امتیازی هستن و برامون خیلی مهمن.متاسفانه تو دوره آقای پوشنیک ما تو دو تا بازی مهم نتیجه نگرفتیم و تو زمان آقای دینورزاده هم یه مساوی بد در برابر ماشین سازی گرفتیم.ما تو رشت نباید امتیاز از دست بدیم.متاسفانه 6 امتیاز تو رشت از دست دادیم.ولی بهرحال سعی میکنیم تو بازیهای آینده بخصوص تو رشت با تیمهای بالای جدولی پیروز از زمین بیرون بیایم تا بتونیم به صدر جدول بچسبیم.

 

 

 

 

یه فلش بکی به یاسوج و بازی با اون تیم داشته باشیم.قبول داریم تو اون بازی خیلی ضعیف بودیم و حتی مستحق باخت بودیم؟

درسته.ولی شما این صحبت رو که میکنید باید این رو هم دقت داشته باشید ما تو بازیهایی نظیر کرمان و پیام و حتی رشت با ماشین سازی بازی بسیار خوبی انجام دادیم ولی اونا یه موقعیت بدست آوردن و تبدیل به گل کردن.فوتبال همینه ولی بهرحال بچه ها تمام سعی و تلاششون رو دارن میکنن که به پیروزی برسیم.

 

سالیان گذشته ما هر بار تو لیگ 1 بازی میکردیم تیمهای حریف در مقابل ما با ترس و لرز بازی میکردن.فکر میکنین امسال هم همچین شرایطی وجود داره؟

اوایل تو 4-5 بازی اول تیمهایی که مقابل ما بازی میکردن خیلی بقول شما ترس داشتن و میگفتن چه تیم قوی و بازیکنای قوی ای داماش داره.ولی بعد ازاینکه ما بد نتیجه گرفتیم 2-3 هفته ما واسشون عادی شدیم و میگفتن که اون تیمی که ما فکر میکردیم داماش نیستش.ولی الان دوباره چند هفته ای هستش که تیمها باز اون ترس از نام مارو دارند.بخصوص تو این دو بازی ای که من بعد مصدومیت برگشتم و بازی کردم خودم میشنیدم که بازیکناشون تو زمین میگفتن عجب تیم قوی ای هستن و حقشون لیگ برتره.مخصوصا بعد بازی بندرعباس که من شنیدم مربیشون گفت تیم داماش تو این 12 هفته ای که بازی کردیم قوی ترین تیمی بود که باهاش رودرو شدیم و برد حق داماش بود.ببینین ما تیم خوبی داریم و با این مهره هایی که داریم حیفه که به لیگ برتر صعود نکنیم.

 

مشکلی که امسال ما باهاش زیاد دست و پنجه نرم کردیم مصدومیتهاست.فکر میکنین دلیش چیه؟

میشه گفت هم از آماده نبودن بازیکنا.هم از خستگی و هم از فشار زیادی که رو بازیکنا بود.تیم نتیجه نمیگرفت و خودبخود استرس به بازیکنا وارد میشد.زمین های بد و خیلی سفت.بعنوان مثال خود من.مصدومیتی که من پیدا کردم تو فوتبال ایران بندرت کسی دچار همچین مصدومیتی میشه.مصدومیت من غضروف زانو بود.از دکتر دلیلش رو پرسیدم گفت این بخاطر زمین های سفته.از من پرسید تو چه زمینی تمرین و بازی میکنین و وقتی گفتم چمن مصنوعی ایشون گفتن که مهمترین دلیلش همین زمین چمن مصنوعیه که بسیارم سفته.ایشون گفتن زمین چمن مصنوعی برای مچ و زانو ضر داره.بهرحال ما از امکاناتی که تو استان گیلان و رشت وجود داره باید به نحو احسن استفاده کنیم.ناچاریم که تو این نوع زمین ها بازی کنیم.

 

یه عده میگن چاووشی زیاد مصدوم میشه و میگن این بخاطر مصدومیت کهنه ای هستش که با افشین همراهه.این حرف رو قبول دارین؟

نه این حرفها رو قبول ندارم.مگه من دوران پگاه آقای دست نشان مصدوم شدم؟تو استیل آذین مصدوم شدم؟پاسخ منفیه.این مصدومیت بخاطر زمین های بده.اگه میخواستم هر فصل مصدوم بشم فصل پیش هم مصدوم میشدم.

 

نه میگن شما رباط صلیبی که پاره کردین دوباره از همون ناحیه هی مصدوم میشین؟

ببینین من جفت پاهامو رباط صلیبی عمل کردم و کسی که عمل میکنه از روز اول بهتر میشه.درضمن من رباط صلیبی که پاره کردم و عمل هم کردم بعدش مصدومیتم تو دوران پگاه رباط داخلی بود که کش اومده بود و هیچ ربطی به مصدومیت قبلیم نداشت.من هیچ وقت از یه ناحیه دوبار مصدوم نشدم و یا به زبان واضح تر مصدومیتم تکرار نشد.الان گفتم مصدومیت یک ماه اخیرم غضروف بود که یه مصدومیت نادره و بخاطر زمین های سفته.

 

 

 

 

تو بازی گلگهر و بندعباس هم خیلی متعصب و جنگنده کار کردین.

من بعنوان بازیکن داماش و فوروارد این تیم کار خودم رو به بهترین نحو انجام میدم.تو این بین منتقدان هم هر فکری میکنن و میگن فلانی مصدوم میشه میتونن بیان از نزدیک ببینن و متوجه اشتباهشون بشن.وگرنه واسه من کاری نداره که درگیر نشم.تو بازی گلگهر من جوری ضربه دیدم شدم که هنوز مچ پام درد میکنه درصورتیکه میتونستم درگیر نشم و شاید اون تیم گلم می زد.ولی من به تیم و شهرم تعصب دارم و هرکی هر فکری میتونه بکنه.

 

شما هر وقت وارد زمین شدین خط حمله و حتی تیم ما راه افتاد.چرا با اون حالی که تو بازی سیرجان عالی بودین تو بازی بندرعباس بعنوان بازیکن جانشین اومدین؟

من یک ماه و نیم بود که مصدوم بودم و تازه 3 هفته هستش که دارم با تیم تمرین میکنم.تو این سه هفته هم دو تا بازی سخت داشتیم.دیگران هم خوب دارن تمرین میکنن و من نباید انتظار داشته باشم که فیکس بازی کنم.اونایی که تو این مدت داشتن خوب تمرین میکردن حقشون بود بازی کنن.من دارم خوب تمرین میکنم که تو بازی سپاسی اگه از ابتدا تو ترکیب بودم با آمادگی نسبی ای که دارم بهترین بازیم رو انجام بدم و اگه تو ترکیب هم نبودم منتظر نیم فصل دوم میمونم که ان شاءالله با آمادگی 100% به مسابقات برسم.

 

آمادگی بدنی واسه 90دقیقه بازی رو دارین؟

به اون شکلی که بتونم 90دقیقه تحت فشار بازی کنم نه ندارم.

 

بازیکنای ما هیچ کدوم نود دقیقه ای نیستن.خود بازیکنا و حتی کادر فنی به این ضعف بدنی اذعان دارن.

تیم ما واقعا مشکل بدنی داره و بازیکنا 70 تا 80 درصدین.منم میتونم بگم به مرز 60% رسیدم.

 

سیستم ما تو این چند بازی اخیر تک مهاجمه بود.شما تو این سیستم راحت ترین یا تو سیستم دو مهاجمه؟

یک فوروارده خب سخته . کار دو نفر رو باید انجام بدی ولی اگه دو فوروارده باشه عالیه اون یکی میتونه بسابونه تو بزنی.خیلی راحت تره.

 

تو سیستم دو فوروارده با کدوم بازیکن راحت ترین؟

دارین سوالها رو فنی و سخت میکنینا(با خنده).هیچ فرقی نمیکنه ولی تو بازیهای دوستانه من و امیری کنار هم بودیم و تو اکثر بازیها هم گل زدیم و فکر کنم فقط تو یه بازی گل نزدیم.یا من گل زدم یا علی امیری.مثلا بازی با اتکا دو فوروارده بودیم که من پاس دادم و گلرشون برگشت داد و امیری زد تو گل.

 

اول فصل پوشنیک شما رو بجای خط حمله تو هافبک میزاشت.دلیلش چی بود؟

من هافبک نفوذی بازی میکردم.بخاطر اینکه رضا مصدوم بود و نرسیده بود.فکر کنم سه – چهار هفته بود و با جام حذفی 7-8 بازی بود و بعدش من مصدوم شدم.پستی بود که بهرحال مربی تشخیص داده بود پشت فوروارد بازی کنم.

 

فکر میکنین بازیکنای غیر بومی تونستن خودشون رو به بومیا برسونن و بخصوص از نظر هم دلی؟

از لحاظ هم دلی که همشون دوست دارن تیم به لیگ برتر صعود کنه و همه دست به دست هم دادیم تا به امید خدا به لیگ برتر صعود کنیم.بهرحال هر بازیکن غیر بومی ای که از خارج شهر بخواد بیاد تو تیم جا بیفته نیاز به زمان داره.مگر اینکه بازیکن خیلی بزرگی باشه و یا قبلا تو تیم بازی کرده باشه و دوباره برگشته باشه.ولی بازیکنایی که ما گرفتیم از لحاظ فنی تو سطح بالایی هستن.همشون لیگ برترین و انتظار بازی کردن دارن.من فکر میکنم تو نیم فصل دوم جا میفتن و بهشون بازی میرسه.

 

چی شد فصل پیش از تیم رفتین و تو تیم فیروز کریمی نبودین؟

من اصلا تو این جریانات نبودم و یک هفته قبل از اومدن فیروز کریمی رفتم استیل آذین.هیچ ربطی به اومدن فیروز کریمی نداشت.

 

نه!منظورم این بود که شما نمیخواستین تو داماش بمونین؟

نه.پارسال دوست نداشتم تو لیگ 1 بازی کنم.دوست داشتم تو لیگ برتر بازی کنم.

 

چی شد که برگشتین؟

شرایط دست به دست هم داد تا به تیم برگردم.با صحبتهایی که با آقای عابدینی داشتیم و این تیم واقعا جایگاهش لیگ 1 نیست و حقش نیست که اینجا باشه.با این بازیکنای بومی ای که داریم حقشه تو لیگ برتر بازی کنیم.شرایط طوری رقم خورد که به تیم برگردیم و تیم لیگ برتری شه تا بتونیم تو شهر خودمون بازی کنیم.

 

یه فلاش بک به عقب!شما تو بازی استقلال و هتریکی که در برابر این تیم کردین سر زبونها افتادین.نظرتون راجع اون بازی چیه؟

من قبل از اون بازی هم گل میزدم ولی چون اون بازی پخش مستقیم بود گلزنیم رو افکار عمومی و اهالی فوتبال تاثیر بیشتری داشت.بازی سختی بود ولی دیگه به خاطره ها پیوست.باید سعی کنم همون روند رو ادامه بدم و بتونیم ان شاءالله به لیگ برتر صعود کنیم و بتونم در مقابل استقلال پرسپولیس گلزنی کنم.

 

شما فصل پیش انگار به غیر از استیل آذین از استقلال هم پیشنهاد داشتین.چی شد به این تیم نرفتین؟

ببینین زمانی بود که من با 15 گل زده  بعد برهانی و آرفی بهترین گلزن ایران بودم و حتی میگفتن که آقای گل حقیقی من بودم چون بدون احتساب پنالتی از بقیه بیشتر گل زده بودم.تو چنین شرایطی دروغ نگم از 18 تا تیم لیگ برتری از 15 تیم پیشنهاد داشتم.آقای استیلی بهم پیشنهاد داد و به استیل آذین رفتم.

 

میگن دست نشان شما و بقیه رشتیها رو به استیل آذین برد؟

ببینین آقای استیلی من رو تایید کرد و گفت اگه سرمربی پرسپولیس هم میشدم تو توی لیست من بودی.

 

 

 

 

مصاحبه : میثم و مهرداد