وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان: بوبکر کبه بازیکن جدا شده تیم فوتبال داماش گیلان در آخرین روز حضورش در رشت، خیلى دوست داشت پیش از ترک داماش با مردم این شهر و هواداران داماش سخن بگوید.

 

به گزارش وارش اسپرت به نقل از تسنیم، مهاجم جدید استقلال تهران با بیان اینکه داماش و رشت را هرگز فراموش نمی‌کنم، اظهار کرد: مردم رشت خیلی خوب هستند و مرا همیشه مورد لطف خود قرار می‌دادند و الان جدایی از آنها نه تنها برای من بلکه برای جبراییل(پسرم) و همسرم نیز سخت است.

 

کبه، با اشاره به اینکه نخستین کشور خارجی که در آن بازی کرده ایران بوده و داماش نخستین تیم خارجی او است، افزود: من خیلی زود مانند علیرضا جهانبخش وارد فوتبال حرفه‌ای شدم و با قراردادی خوب و معادل ماهانه 20 هزار یورو به استراسبورگ پیوستم.

 

وی با بیان اینکه ورشکستگی استراسبورگ سبب شد به دسته پائین‌تر فرستاده شویم، تصریح کرد: من با توجه به اینکه دو سال دیگر با این تیم قرارداد داشتم اما بازی کردن را به پول ترجیح دادم و با قراردادی معادل پنج‌هزار یورو در ماه به شربور منتقل شدم.

 

مهاجم سابق داماش گیلان، گفت: وقتی با پیشنهاد داماش مواجه شدم چند تیم دیگر هم مرا می‌خواستند که برادرم گفت که لیگ ایران بهتر از لیگ‌های کشورهای دیگر منطقه است.

بازیکن فرانسوی داماش با اشاره به اینکه وقتی به ایران آمد و با توجه به علاقه حمید درخشان به او و تمرینات مناسب در ترکیب تیم قرار گرفت، اظهار کرد: با بازی‌های خوب و گلزنی توانستم به روزهای اوج برگردم اما مصدومیت ناخواسته و پس از آن اخراج درخشان از داماش سبب شد از شرایط بازی خارج شده و روزهای بد و ناامیدکننده‌ای را در فوتبال ایران بگذرانم.

 

کبه بازی نکردن در بازی یک چهارم نهایی جام حذفی سال گذشته داماش در مقابل پرسپولیس را از تلخ ترین خاطراتش در ایران عنوان و گفت: این روز را فراموش نمی‌کنم.

مهاجم جدید استقلال تهران، با اشاره به پایان فصل و مراجعت به کشورش، گفت: سه ماه خوب در ایران داشتم و 3 ماه بد، و چند ماه بود که پول نگرفته بودم و چون نخستین جایی بود که خارج از فرانسه بازی می‌کردم همه چیز برایم سخت شد، همسرم نمی توانست خانواده‌اش را ببیند و این مسائل برایمان سخت بود اما به خاطر هواداران داماش و امیر عابدینی دوباره به داماش برگشتم، هواداران مرا دوست داشتند و من هم آنها را دوست دارم.

 

کبه با بیان اینکه در تهران ترافیک بیداد می‌کند و بی‌شک من هر فرصتی بدست بیاورم به رشت می‌آیم، تصریح کرد: رشت از زیباترین شهرها است.

بازیکن فرانسوی فوتبال ایران، با اشاره به آسیب دیدگی شدیدش در زمانی که در فرانسه بازی می کرد، گفت: هر کس که آسیب‌دیدگی مرا می‌دید فکر می‌کرد که من دیگر نمی‌توانم فوتبال بازی کنم اما خدا خواست که سرپا بمانم.

 

کبه افزود: دو هفته پیش تصمیم داشتم به فرانسه برگردم چون مصری‌ها هم گفته بودند برای عقد قرارداد باید دو ماه دیگر بیایی بنابراین تصمیم گرفتم در لیگ دو فرانسه به فوتبالم ادامه دهم که امیر عابدینی شرایط حضورم در استقلال را فراهم کرد.

وی اظهار کرد: من تحقیق کردم و دیدم استقلال از معروف‌ترین تیم‌های ایران است و قهرمان آسیا هم شده است بنابراین بهترین انتخاب برای من بود چرا که علاوه بر مردم گیلان می‌توانم خودم را به مردم ایران هم نشان دهم.

 

مهاجم جدید استقلال تهران با بیان اینکه، من مسلمانم و ایران را دوست دارم، گفت: روزهای خوبی را در ایران و رشت گذراندم و از ماندن در ایران راضی هستم , فقط خدا می داند که من چقدر سختی کشیدم، خدا همه چیز را فراهم کرد تا من امروز باز هم در فوتبال باشم و به تیم بزرگ استقلال بروم و همه این‌ها را خدا خواست.

کبه با تأکید بر اینکه مطمئن باشید اگر می دانستم عابدینی می‌توانست مشکلات مالی من را حل کند در داماش می‌ماندم ولی برای داماش هم سخت بود، تصریح کرد: من روزهای خوبی در کنار داماش و مردم رشت داشتم و هرگز فراموش نمی‌کنم.

وی افزود: من خوشحال بودم که در تیمی در ایران فوتبال بازی می‌کردم که چهارمین تیم پرطرفدار این کشور بود و الان هم خوشحالم که به استقلال رفته‌ام.

 

کبه بین دو نیمه بازی داماش و راه آهن با شاخه های گل از هواداران داماش گیلان خداحافظی کرد که با ابراز احساسات هواداران داماش همراه بود: