وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : نشست خبری پس از بازی تیم های نفت تهران و داماش گیلان با حضور سرمربیان دو تیم برگزار شد . اصلی ترین مبحث این کنفرانس گل مردود اعلام شده داماش بود .

 

تارتار : مستحق باخت برابر نفت نبودیم/ یکی به ما توضیح بدهد چه اتفاقی افتاد!

 

سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان با اشاره به اینکه اشتباه کمک داور در دقیقه 92 این بازی می تواند شائبه های بسیاری را ایجاد کند، گفت: به هیچ وجه مستحق باخت نبودیم اما اشتباه کمک داور رکورد 8 بازی بدون شکست ما را به پایان رساند.

مهدی تارتار پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل نفت تهران ضمن بیان مطلب فوق گفت : به هیچ وجه مستحق شکست نبودیم اما اشتباه کمک داور باعث شد بعد از 8 هفته باختی را تجربه کنیم.

 

وی اضافه کرد: خطا درون محوطه 18 قدم صورت گرفت در حالیکه داور به صحنه نزدیک بود کمک داور از فاصله دور اعلام خطا کرد. این صحنه جای سئوال دارد اگر آفساید باشد من حرفی ندارم اما کمک داور می گوید بازی خطرناک بوده است. چگونه داور این بازی خطرناک را نمی گیرد اما کمک داور که دور است پرچم می زند؟ یکی به ما توضیح دهد!

 

متن کامل در ادامه مطلب

سرمربی تیم داماش با تبریک این پیروزی به تیم نفت گفت: آنها پیروزی اررشمندی را بعد از هفته ها کسب کردند در حالیکه ما مستحق باخت نبودیم.

 خبرنگاری پرسید در این هفته ها اگر کمک داور اشتباه کرده باشد و چنین گل تاثیرگذاری را به اشتباه مردود اعلام کرده باشد چه برخوردی باید با او صورت بگیرد، اظهار داشت: اگر واقعا کمک داور اشتباه کرده باشد شائبه ایجاد می شود زیرا در ورزشگاهی دیگر صبا مساوی کرده است و این سه امتیاز برای کسب سهمیه تیم نفت تاثیرگذار است. این تصمیم کمک داور به شخصه برایم عجیب بود. امیدواریم موشکافانه آن را بررسی کنند و به محرومیت یکی دو جلسه اکتفا نکنند. باید برخورد جدی با این مسئله صورت گیرد.

 

تارتار در پایان با بیان اینکه چندی پیش مبلغی جزئی به بازیکنان پرداخت شد و در حال حاضر منتظر وضعیت فروش امتیاز باشگاه هستیم، گفت: ما می توانستیم نهمین هفته بدون شکست را پشت سر بگذاریم که این مسئله در بیلان کاری من و تیمم بسیار تاثیرگذار بود اما اشتباه کمک داور در مردود اعلام کردن گل صحیح ما باعث شد یک امتیاز ارزشمند را از دست بدهیم.

 

فرکی : پیروزی شیرینی کسب کردیم/ امیدوارم با اشتباه داور پیروز نشده باشیم

 

سرمربی تیم نفت تهران با ابراز امیدواری از اینکه در هفته پایانی برابر استقلال در ورزشگاه آزادی تیمش نتیجه خوبی کسب کند،گفت: ما در بازی با داماش به 3 امتیاز ارزشمند رسیدیم تا فرصت کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را داشته باشیم.

حسین فرکی پس از پیروزی تیمش مقابل داماش گیلان در نشست خبری ضمن بیان مطلب فوق گفت: یک روز سخت و پرفشار را سپری کردیم زیرا شرایط حساسی را پشت سر می گذاریم و تمرکزمان روی کسب سهمیه بود. طبیعی است این مسئله استرس و فشار بالایی را روی من و بازیکنان ایجاد کرد اما در نهایت به این پیروزی بسیار ارزشمند و 3 امتیاز مهم آن دست یافتیم.

 

وی با ابراز امیدواری از اینکه در هفته پایانی مقابل استقلال به نتیجه دلخواه دست یابد افزود: ما تجربه موفقیت مقابل سرخابی ها در آزادی را نداشته ایم و آرزو داریم همانند سایر تیم ها بتوانیم استقلال را در آزادی شکست داده و شانسمان را برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را افزایش دهیم.

سرمربی نفت تهران این بازی را به دو نیمه کاملا متفاوت تقسیم کرد و اظهار داشت: در نیمه نخست بیشتر روی عملکرد خودمان تمرکز کرده بودیم. توپ و میدان در اختیارمان بود. اما حریف ابتدا به فکر یک امتیاز و سپس پیروزی بود. ما در نهایت در دقایق پایانی نیمه نخست مزد برتری خود را گرفتیم گرچه در وقت های اضافه این نیمه اگر مهاجم ما دچار شتابزدگی و بی دقتی نمی شد می توانستیم گل دوم را هم به ثمر برسانیم.

 

وی با اشاره به اینکه برتری یک بر صفر حاشیه امنیتی برای این تیم نداشت، ادامه داد: تیم داماش در نیمه دوم به طور طبیعی روی ما فشار آورد. استرس این بازی هم بر بازیکنان غلبه کرده بود و در حالیکه می توانستیم راحت تر پیروز شویم کار برای حفظ گل و گرفتن 3 امتیاز کامل مسابقه بسیار سخت شد. همین استرس بالا باعث شده بود در دقایق آخر داماش بیشتر حمله کند اما خوشبختانه حاصل کار 3 امتیاز شیرین بود که ما را برای آسیایی شدن امیدوار کرد.

خبرنگاری در مورد صحبت های مهدی تارتار در خصوص عملکرد کمک داور و شائبه ای که پس از مردود اعلام شدن گل داماش ایجاد شده است پرسید که فرکی گفت: راه دور نرویم. به هفته قبل نگاه کنید که داور در دقایق پایانی برای نفت اعلام ضربه پنالتی می کند اما کمک داور آفساید می گیرد همه دیدند نظر کارشناسان این بودند که آن کمک داور در اعلام آفساید اشتباه کرده است. در مجموع ما باید به عملکرد داور احترام بگذاریم زیرا یک روز تیم من و یک روز هم تیم حریف از اشتباهات داور ضرر می کنند.

 

وی اضافه کرد: من صحنه را دقیق ندیدم و مطمئن نیستم که تصمیم کمک داور درست یا اشتباه بوده است بهتر است کارشناسان در مورد این صحنه پاسخگو باشند. همچنین برای صحبت های آقای تارتار احترام قائلم زیرا ما همیشه با مشکلات داوری در فوتبال مواجه بوده ایم.

سرمربی تیم نفت در پایان گفت: امیدوارم آنچه اتفاق افتاد حق واقعی نفت برای پیروزی باشد و با اشتباه داور برنده نشده باشیم. در فوتبال ما مربی، بازیکن، داور و کمک داور اشتباه می کنند اما امیدوارم امروز اشتباهی رخ نداده باشد تا حق تیمی ضایع شود.