وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : نشست خبری پیش از بازی تیم های استقلال تهران و داماش گیلان با حضور امیر قلعه نویی سرمربی استقلال و افشین ناظمی سرمربی داماش گیلان برگزار شد .

 

ناظمی : برای حیثیت گیلان بازی می کنیم / درود بر شرف بازیکنانم که با این شرایط تیم را حفظ کردند

 

به امیر قلعه‌نویی و استقلال برای قهرمانی تبریک می گویم. این بازی از لحاظ جدولی تاثیری ندارد و ما برای حیثیت گیلان در این دیدار حاضر می‌شویم. امیدوارم که بازی تماشاگر پسندی شود و مردم لذت ببرند.

به گزارش وارش اسپرت، افشین ناظمی در نشست خبری پیش از بازی با استقلال با اشاره به اینکه هنوز مراحل انتقال مالکیت باشگاه داماش به سیروس محجوب قطعی نشده است گفت: ما امیدواریم هر چه سریعتر وضعیت مالکیت باشگاه مشخص شود چرا که بازیکنان و کادر فنی تمام مبلغ قرارداد خود را به طور کامل دریافت نکردند. میزان دریافتی ها به طور متغیر بین 20 درصد تا 40 درصد بوده است و هیچ کدام از اعضای کادر فنی و بازیکنان به طور کامل پولشان را نگرفته‌اند و منتظرند ببینند تکلیف مالکیت باشگاه چه می‌شود.

 

متن کامل کنفرانس در ادامه مطلب

وی در خصوص وضعیت کادر فنی تیم داماش برای فصل آینده گفت: در وهله نخست باید وضعیت باشگاه مشخص شود بعد از آن مدیریت تصمیم می‌گیرد با چه کادر فنی کار را شروع کند. مطمئناً هر کادر فنی در رأس کار قرار بگیرد تلاش می‌کند بهترین بازیکنان خود را حفظ کند من هم به عنوان یک گیلانی فقط آرزو می‌کنم هر چه سریعتر وضعیت مالکیت باشگاه مشخص شود. در وهله نخست این اهمیت دارد که مالکیت باشگاه مشخص شده و نگرانی مردم از بین برود.

 

سرمربی تیم داماش گیلان خاطرنشان کرد: مردم در حال حاضر نگران باشگاه هستند. مالکیت باشگاه و همچنین مشکلات مالی پیرامون داماش باعث شده مردم نگران آینده این باشگاه باشند.

 

ناظمی در پاسخ به سوالی درباره نظر مردم درباره محجوب و عابدینی، گفت: مردم نگران هستند، چرا که مالکیت روشن نیست. مردم دوست دارند که عابدینی و محجوب با هم کار کنند. سرپرست باشگاه به من گفت آن دو یک نشست با هم برگزار کرده‌اند و قرار است به قوه قضاییه بروند تا درباره وضعیت تیم صحبت کنند.

 

وی در خصوص اینکه این احتمال وجود دارد از باشگاه داماش جدا شود اظهار داشت: همه چیز به نظر مدیرعامل برمی‌گردد من هم در رسانه‌ها خواندم که امیر عابدینی اعلام کرده بنده به همراه دارکو سرمربی‌گری تیم داماش را در فصل آینده بر عهده خواهیم داشت.

 

ناظمی در خصوص اینکه طی روزهای اخیر ملاقاتی با امیر عابدینی داشته است یا نه گفت: بعد از بازی مان با سپاهان آقای عابدینی برای رفع مشکلات تیم به تهران سفر کرد و من فقط چند بار تلفنی با او صحبت کردم که آن هم در خصوص چگونگی سفرمان به تهران برای دیدار با استقلال بود اما در خصوص وضعیتم برای سال آینده هیچ صحبتی نکردیم. حتی در خصوص دریافت مبلغ قراردادم نیز حرفی با او نزدم… باید بگویم من تاکنون فقط 17 درصد از پول قراردادم را گرفتم و حتی فراموش کردم که آخرین بار کی پول از باشگاه داماش دریافت کردم.

 

سرمربی داماش در ادامه با تمجید از بازیکنانش افزود: دو سالی است که مشکلات مالی داریم. همه درگیریم اما درود بر شرف بازیکنانم که با این وضعیت کار کردند و موفق شدند تیم را در لیگ برتر حفظ کنند. ما همه چیز و حتی بحران را فراموش کرده بودیم و تلاش می‌کردیم تا سهمیه گیلان در لیگ برتر حفظ شود. بازی‌های زیبایی را به نمایش گذاشتیم و خوشحالیم از این که در حال حاضر یک تیم لیگ برتری هستیم.

 

ناظمی در پایان در پاسخ به این سوال که چقدر موافق حضور ورزشی‌ها در سیاست است؟ اظهار کرد: من راجع به خودم فقط می‌توانم صحبت کنم. من به عنوان یک ورزشکار نمی‌توانم وارد سیاست شوم، چرا که از آن سر در نمی آورم.

 

امیر قلعه نویی ، کنفرانس بازی استقلال و داماش

 

قلعه نویی : می‌خواهیم به رکورد 70 امتیاز برسیم

 

خدا را شاکریم که توانستیم در سالی بسیار سخت با فرازونشیب‌های زیاد به قهرمانی برسیم. این عنوان حاصل کار گروهی همه بود و من قلعه‌نویی کمترین نقش را در قهرمانی تیم استقلال دارم. همه زحمت کشیدند و به قول آقای ساکت همه در یک مسیر پارو زدیم و به مقصد رسیدیم.

به گزارش وارش اسپرت امیر قلعه نویی سرمربی استقلال در کنفرانس خبری پیش از بازی تیمش در مقابل داماش گیلان با بیان مطلب فوق افزود: ما مشکلات مالی زیادی داشتیم و کادر فنی و مدیرعامل محترم و معاونین این زحمت کشیدند و به عنوان قهرمانی رسیدیم. می‌خواهم همین جا از عده‌ای حلالیت بگیرم چون شاید دل کسی شکسته باشد و بازیکنی که کمتر بازی کرده از من ناراحت باشد اما آنها بدانند همه این مسائل به خاطر منفعت تیمی بوده است.

 

وی در پاسخ به این سئوال که بالاخره در استقلال می‌مانید یا قصد رفتن دارید گفت: سالی که به استقلال آمدم با عشق و علاقه آمدم و قرارداد دو ساله بستم، اما اگر بخواهیم در آسیا قهرمان شویم باید دو سال در این تیم حضور داشته باشیم این هم یکی از ایرادهای کنفدارسیون فوتبال آسیا است. ولی ما فاز به فاز پیش رفتیم و توانستیم جام را از آن خود کنیم. کار سختی انجام دادیم اما هنوز از اتفاقات بازی با الهلال ناراحتم. صد بار هم این را بگویم صد بار دیگر هم تکرار می‌کنم. با نیت پاک آمدیم و از خیلی مسائل چشم‌پوشی کردیم. بازیکنی مثل پژمان منتظری و مجتبی جباری که پیشنهاد النصر امارات را رد کردند دیده نشدند و از پولهای زیادی چشم‌پوشی کردند. ولی این مسائل دیده نشد آن روز که در مقابل الهلال تماشاگران این کار را کردند در صدر جدول بودیم و در لیگ قهرمانان آسیا نیز صدرنشین محسوب می‌شدیم اما این کار تماشاگران برایم قابل هضم نبود. من هم دسته سوم استقلال را دیدم و هم قهرمانی‌اش را، اما این مدل را ندیده بودم. در بازی با پگاه 3 بر 2 پیروز شدیم ولی قهرمانی را از دست دادیم اما یک صدا تشویقمان کردند.

قلعه‌نویی تأکید کرد: بازیکنی مثل منتظری که حتی یک دقیقه هم غیبت نداشته است و از آن پولها گذشت لحاظ نشد و همان طور که فرهنگ خوبی در شهر دورود و آن باشگاه به راه افتاده نمی‌خواهم در استقلال فرهنگ غلط جا بیفتد. این نوع فرهنگ خاری و ذلت است من دلخور هستم ولی با همه وجود تا بعد از بازی با الشباب در خدمت تیم خواهم بود و بعد از آن هم شاید مردم و هیئت مدیره من را نخواهند تا همین امروز هم کمتر از خیلی از بازیکنان پول گرفتم ولی جوابمان این بود که در بازی با الهلال دیدیم. زمانی که در سپاهان بودم تا جایگاه 17 جدول پایین رفتیم ولی مردم این کار را با ما نکردند مطمئن باشید تا روزی که هستم با فرهنگ غلط مبارزه می‌کنم و اجازه نمی‌دهم ادامه داشته باشد. بارسلونا در 2 بازی 7 گل از حریفش خورد ولی این مسائل برایش اتفاق نیفتاد من چیزهایی در بازی با الهلال دیدم که ناراحتم کرده است.

 

قلعه‌نویی در پاسخ به این سئوال که آیا از استقلال این فصل نسبت به تیم سال 88 راضی بودید یا خیر گفت: سئوال خوبی پرسیدید استقلال دوباره ساخته شد. همه مطالعات ما درست بود چون برای 50 متر رو به جلو جباری، جان‌واریو و توزی را در اختیار داشتیم. من سنتی‌ام اما وقتی که تیم می‌بندم همه مسائل را در نظر می‌گیرم وقتی که نیم فصل شد و جان‌واریو رفت همه مسائلمان به هم ریخت امسال جباری هم مدیریت کرد، هم بازی و هم دوندگی با توجه به اتفاقات نیم فصل آن چیزی که می‌خواستم نبودیم ولی در آسیا به بلوغ تاکتیکی رسیدیم اما هنوز هم این استقلال، استقلال ایده‌آل من نیست.

به قول دوستان که به نظم دفاعی اصطلاحی را می‌گویند ما «کلین‌شیت» زیاد داشتیم اما من دهاتی‌ام اما این اصطلاحات را بلد نیستم.

سرمربی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسیده بود شما با تراکتور هم می‌توانستید قهرمان شوید گفت: من اعتقاد دارم تراکتورسازی قهرمان شده است.

خبرنگاری گفت: یعنی شما می‌گویید استقلال قهرمان نشد که قلعه‌نویی با کنایه پاسخ داد عزیزم ما دوم شدیم و استقلال سوم اگر سئوال می‌پرسید با مطالعه سئوال بپرسید.

 

سرمربی تیم استقلال در خصوص اینکه ارزیابی شما از لیگ دوازدهم چیست گفت: به اعتقاد من لیگ خوبی نداشتیم تعطیلات پی در پی و از همه مهمتر کیفیت زمین‌ها باعث افت لیگ شد اگر استادیوم آزادی را کنار بگذارید که آن بلا را هم سرش آوردند دیگر زمین خوبی نداریم همین فولاد اگر زمین خوبی داشت می‌توانست قهرمان شود. بی‌تقویمی و کیفیت بد زمین‌ها باعث شد که لیگ افت کند ولی با همه این مشکلات و ضربه‌هایی که بیشتر از همه تیم‌ها خوردیم خدا را شاکریم که قهرمان شدیم.

خبرنگاری در خصوص انتخابات شورای شهر و حضور ورزشکاران و رد صلاحیت اکثر آنها از قلعه‌نویی سئوال کرد که وی پاسخ داد: من سیاسی نیستم و خواهش می‌کنم سئوال سیاسی از من نپرسید. خیلی‌ها پیشنهاد دادند که در انتخابات شورای شهر باشم ولی گفتم که من عاشق مستطیل سبز هستم. ولی مهم این است اگر با نیت پاک برای خدمت بروید کار خوبی است ولی اگر نه همه چیزمان به هم می‌ریزد.

سرمربی تیم استقلال در خصوص اظهارات حسن روشن و اینکه او گفته بود اگر قلعه‌نویی در استقلال نبود این تیم قهرمان نمی‌شد گفت: من به حسن روشن ارادت دارم و او بارها علیه من صحبت کرده است، اما اعتبار هر باشگاهی به پیشکسوتانش است. امیدوارم آنها تشکل بهتری داشته باشند و روزی که به مراسم ختم مادر نصرالله عبداللهی رفتم از پیشکسوتان خواستم که به محل تمرین ما بیایند و از آنها کمک بگیریم. من آدم روراستی هستم و کمترین نقش را در این استقلال داشتم از حسین امانتی بگیرید تا رئیس هیئت مدیره و فتح‌الله زاده همه در این قهرمانی نقش داشتند. اتفاقاً همان انتقاداتی که روشن انجام داد در قهرمانی استقلال نقش داشت امیدوارم سال آینده هر کسی که در باشگاه استقلال مسئولیت دارد پیشکسوتان را به باشگاه نزدیک‌تر کند. شما دقت کنید یک گروه ارکستر همه استاد هستند ولی اگر کسی به رهبر آن گروه توجه نکند همه بد آهنگ می‌زنند در استقلال هم، همه سهیم بودند و من هم کمترین نقش را داشتم.

 

سرمربی تیم استقلال در خصوص اینکه شایعه شده قرار است برای فصل آینده نکونام و انصاری‌فرد با یکدیگر جابه‌جا شوند گفت: تا لحظه‌ای که هستیم فقط به بازی با الشباب فکر می‌کنیم من در طول سال یک سری از بازیکنان را در ذهن خودم شناسایی می‌کنم چون فوتبال مثل شطرنج می‌ماند من باید از لحاظ تاکتیکی بازیکنانی را که در لیگ به سیستم تاکتیک من می‌خورند بشناسم اما خدا را گواه می‌گیرم تا به این لحظه نه با فتح‌الله زاده و نه با امیری در خصوص بازیکنان جدید و قدیم صحبت نکرده‌ایم نه لیست خرید داریم و نه لیست فروش چون هنوز هم معلوم نیست خودمان باشیم.

وی در پایان در خصوص دیدار فردای تیمش مقابل داماش گفت: داماش تیم خوبی است که مربی جوان و آینده‌داری دارد مربی او از دوستان من محسوب می‌شود و امسال نتایج خوبی را گرفتند، اما در بعضی از بازی‌ها بدشانسی آوردند ما فردا می‌خواهیم اختلاف 4 امتیازی‌مان را حفظ کنیم و به رکورد 70 امتیاز برسیم هر چند خسرو حیدری به دلیل مصدومیت و یکی، دو بازیکن دیگر در این بازی حاضر نخواهد شد و به عده‌ای استراحت خواهیم داد.

سرمربی تیم استقلال در پایان در پاسخ به این سئوال که نقش رسانه‌ها در قهرمانی تیم شما چقدر بود با خنده گفت: اتفاقاً همه قهرمانی ما متعلق به رسانه‌ها است.

 

برگرفته از فارس و ایسنا

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید