وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : کنفرانس خبری پیش از بازی تیم های داماش گیلان و سایپا کرج با حضور مهدی تارتار و مجید صالح سرمربیان دو تیم و محمدرضا مهدوی کاپیتان داماش گیلان در سالن کنفرانس مجموعه شهید عضدی رشت برگزار شد . در حاشیه کنفرانس حاضرین در سالن از سرد بودن سالن کنفرانس گلایه داشتند .

 

*تارتار : نسبت به تیم شناخت بهتری پیدا کرده ام/ ما حاشیه ساز نداریم

 

قبل از آنکه در مورد بازی فردا صحبت کنم از هواداران داماش می خواهم که با تمام وجودشان در بازی فردا حاضر شوند و از تیم خودشان حمایت کنند . با توجه به مشکلات مالی که تیم دچار آن شده است ،حمایت هواداران می تواند کمک خوبی برای تیم باشد و این انتظار را داریم که تماشاگران مثل گذشته در بازی فردا مثل کوه پشت تیم خود باشند .

 

مهدی تارتار سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان ضمن بیان مطلب فوق در خصوص بازی فردا تیم های داماش و سایپا گفت : سایپا تیم خوبی است که در بازیهای خارج از خانه نتایج بهتری را در طول فصل کسب کرده است. با توجه به ابزار و بازیکنانی که در اختیار دارد ،تیمی هستند که ضد حملات خوبی را طرح ریزی می کنند و ما هم بر همین اساس تمریناتمان را روی این مسئله پی ریزی کردیم . برای بازی فردا برنامه خاصی را تدارک دیده ایم که انشالله بتوانیم با یک بازی حساب شده سه امتیاز این دیدار را از آن خودمان کنیم .

 

مشروح کنفرانس در ادامه مطلب

سرمربی داماش در پاسخ خبرنگاری که از بازی پرانتقاد خط دفاع داماش در بازی با تراکتور و ساختار دفاع تیمی پرسیده بود گفت : در این چند بازی به غیر از بازی با صنعت نفت هیچ وقت خط دفاعی اصلی خودمان را در اختیار نداشتیم و همیشه یکی از این بازیکنان دچار مشکل شده بودند که به عنوان مثال در بازی با تراکتور آقای نظیف کار را به علت بیماری در اختیار نداشتیم . ساختار دفاعی با اشتباهات فردی متفاوت است و ما ساختار دفاعی خوبی را داشتیم اما در بازی با تراکتور که ما مستحق شکست نبودیم این اشتباهات فردی و داور مسابقه بود که تاثیر بسزایی در نتیجه مسابقه ایفا کرد .

 

البته من باز هم این مشکل را از بازیکن نمی بینم و این اشکال را از خودمان می بینم و شاید اگر ما زمان بیشتری داشتیم و می توانستیم بازیهای تدارکاتی و تمرینات بیشتری را برگزار کنیم ، مشکلات کمتری را احساس می کردیم .

 

 

سپس خبرنگار وارش اسپرت گفت : در بازی با تیم تراکتورسازی اگر اشتباهات فردی و داوری را از بازی فاکتور بگیریم به نظر می رسید که داماش به نسبت بازیهای گذشته جسورتر بازی می کرد و حتی تعویض دقایق آخر شما نیز بیشتر بر این قضیه صحه گذاشت اما نکته ای که در چند بازی گذشته جلب توجه می کرد ارنج و یا تعویض های خاص شما بود به نحوی که در دیدار با نفت از آبشک در سمت چپ استفاده کردید و یا در بازی با استقلال مهدوی هافبک طراح تیم از بازی بیرون کشیده شد اما بازیکن جایگزینی برای آن پست در نظرگرفته نشد و بازی از آن به بعد از دست رفت و در بازی با فجرسپاسی اگرچه آمدن جهانبخش به جای حاجتی موثر واقع شد و این بازیکن گلزنی کرد اما وی در پستی غیرتخصصی به کار گرفته شد .

مهدی تارتار در پاسخ گفت : در هفته های اول و دوم من شناخت چندانی از تیم نداشتم اما هر چه که می گذرد سعی می کنیم بهترین ترکیب را وارد میدان کنیم ضمن اینکه تمامی بازیکنان بالاخره یک روز بد هم دارند و نمی شود که همیشه یک بازیکن خوب و صد در صد باشد . روزی که ما تشخیص دهیم آن بازیکن روز خوبش نیست باید او را تعویض کنیم .

 

در بازی با استقلال هدفمان این بود که با اضافه کردن یک مهاجم دیگر مثل چاوشی با دو فوروارد بازی کنیم تا بتوانیم به گل برسیم ولی انصافا روند ما بعد از آن تعویض خوب نشد و در اواخر بازی با آوردن آقای حاجتی تیم ما بهتر شد اما در آن بازی مخصوصا در نیمه دوم خوب نبودیم .

در مورد بازی با فجر باید بگویم تا آنجایی که به من گفته اند آقای جهانبخش یک بازیکن مهاجم است و در پست های فوروارد و هافبک چپ و راست بازی کرده است و به نظر من هم با توجه به سرعت و تکنیکی که دارد توانایی این را دارد در آن پست بازی کند و خدا را هم شکر می کنیم که با آمدن او به زمین توانستیم به سه امتیاز دست پیدا کنیم .
اما در مجموع باید بگویم که من تیمم را تازه بهتر شناخته ام و به همراه همکارانمان سعی خواهیم کرد که بهترین ترکیب را وارد میدان کنیم و تعویض های بهتری را انجام دهیم و در بازی با تراکتورسازی هم وقتی از نظر نتیجه عقب افتادیم سعی کردیم که ابزار هجومی خودمان را بیشتر کنیم و حتی 30 ثانیه پایانی مسابقه ما نیز دو موقعیت گل بسیار خوب داشتیم که بازیکن جوان ما فرزاد محمدی آن را از دست داد و افشه هم در اواخر دیدار یک موقعیت گل داشت که نتوانستیم استفاده کنیم .

 

 

وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار وارش اسپرت در خصوص بازی کردن با دو مهاجم در بازی فردا گفت : ما با هر دو سیستم تمریناتمان را برگزار کردیم و مطابق با بازی حریف از سیستم مورد نظرمان استفاده خواهیم کرد.

تارتار در پاسخ به این سوال که آیا با سنگین تر شدن بازیها در نیم فصل دوم به حضور مدیرفنی در تیم نیازی هست یا خیر گفت : در طول این سال ها من هرگز به حضور چنین شخصی احساس نیاز پیدا نکردم ضمن اینکه در تیمی حضور دارم که یک شخصی به اسم آقای عابدینی که تا رده های ملی هم حضور داشته اند هستند و ایشان هم بازیهای تیم را دنبال می کنند و اگر مشکلی باشد در نشست هایی که با همدیگر داریم مطرح می کنند و آن را برطرف خواهیم کرد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا به نیمه بالای جدول می اندیشد یا صرفا فقط حفظ تیم در لیگ برتر گفت : ما بازیکنان با کیفیتی داریم و من به شخصه هدفم این است که این تیم را به کمک بازیکنان در نیمه بالای جدول حفظ کنیم اما باید با توجه به نتایج خوبی که تیم های پایین جدول می گیرند با خیلی مراقب باشیم و امتیازات را از دست ندهیم . هم من و هم بازیکنان باید بدانیم که موقعیت حساسی را در جدول داریم و باید انشالله با پیروزی برابر سایپا استارت بالا رفتن در جدول را بزنیم .

 

سرمربی داماش گیلان در خصوص وضعیت نیمکت داماش که گفت : با بررسی که داشتم هیچ نفر اضافه ای بر روی نیمکت ندیدم و تمامی نفرات باید روی نیمکت می بودند و بودند . در مورد آقای ناظمی و اینکه به همراه تیم با تبریز نیامدند باید بگویم که ما چند بازیکن خوبمان در رشت حضور داشتند و باید شخصی می ماند تا این بازیکنان تمرینشان را با حضور او انجام بدهند و چه بهتر که یک مربی بومی اینکار را انجام میداد وگرنه هیچ گونه مسئله حاشیه ای وجود نداشته است . من به آقای ناظمی از همان اول اعتقاد داشتم و هنوز هم اعتقاد دارم و خیلی از نظراتش استفاده می کنم و انشالله که بتوانیم در کنار هم تیم داماش را سربلند کنیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا چاوشی در لیست تیم حضور نداشته است گفت : ما همیشه سعی خواهیم کرد که آماده ترین نفرات را در لیست 18نفره تیم داشته باشیم. خوشبختانه در هفته گذشته آقای چاوشی تمرینات خوبی را انجام دادند و فردا هم در لیست 18 نفره تیم حضور دارند اما در بازیهای گذشته نفرات دیگری را ترجیح دادیم در لیست داشته باشیم.

 

تارتار در پاسخ به نقل قول مدیرعامل داماش در خصوص اخراج حاشیه سازان گفت : من در جریان نیستم اما ما واقعا چنین اشخاصی را در تیم نداریم . من جا دارد از تمام بازیکنان تشکر کنم که خیلی با انگیزه دارند تمرین می کنند و آن رفاقتی را هم که داشته اند بیشتر شده است و برای تیم بیشتر دل می سوزند . جا دارد از تمامی بازیکنان مخصوصا بزرگترهای تیم تشکر کنم .

 

سرمربی داماش در انتها گفت : در بازی فردا به غیر از علیرضا جهانبخش که به علت حضور در بازیهای تدارکاتی تیم ملی جوانان حضور ندارد ، خوشبختانه تمامی بازیکنان ما حضور دارند .

 

 

*مهدوی : مصدومیتم به علت بازی در زمین سفت است 

 

محمدرضا مهدوی کاپیتان داماش گیلان در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگارن در خصوص تعویض پست او در بازیهای مختلف گفت : تا آنجایی که من می دانم پستم زیاد تغییر خاصی را نداشته است . از اول فصل بیشتر در پست هافبک دفاعی بازی کرده ام و در برخی مواقع هم با نوع شرایط بازی در هافبک نفوذی بازی کرده ام و چند بازی هم در پست هافبک راست بازی کرده ام . خود من به شخصه بیشتر دوست دارم که هافبک وسط بازی کنم که می تواند هافبک دفاعی یا پشت فوروارد باشد که فکر می کنم در آنجا کارایی بیشتری دارم چرا که من بازیکن سرعتی نیستم و استارت اولیه خوبی ندارم و فکر می کنم کسانی که قرار است در پست راست یا چپ بازی کنند باید لااقل استارت اولیه خوبی را داشته باشند .

 

وی در پاسخ به سوال وارش اسپرت در خصوص مصدومیتی که با آن مواجه شده بود گفت : به علت اینکه در سال های گذشته خیلی در سالن وزمین های خشک بازی کرده ام و از طرفی امسال هم در چمن مصنوعی بازی می کنم فکر می کنم فشار زیادی به من آمده است و استخوان اضافه ای را در ناحیه پاشنه پا دارم که فعلا با آمپولی که زدم تا حدی خوب شده است و دردی ندارم . انشالله تا آخر فصل با این شرایط کنار می آیم تا برای سال بعد فکری به حالش بکنم .

 

 

صالح : این بازی شش امتیازی است/ می خواهیم به رتبه های بالاتر برویم  

 

این بازی در جدول یک بازی شش امتیازی محسوب می شود و می دانیم که تیم داماش هم در این زمین خیلی خوب بازی می کند چون تمامی شرایط برای این تیم محیا است و از طرفی هم بازی در تنها چمن مصنوعی لیگ برتر برگزار می شود که شرایط را برای ما دشوار خواهد کرد .

 

مجید صالح سرمربی تیم فوتبال سایپا ضمن بیان مطلب فوق افزود : مطمئنا این بازی برای تیم ما که مهمان هستیم شرایط سخت تری را خواهد داشت اما یکی دو تمرین هم در زمین چمن مصنوعی برگزار کردیم . تیم ما نتایج خوبی را از نیمه نیم فصل اول گرفته است و می خواهیم که جایگاه خودمان را به رتبه بالاتری در جدول رده بندی ارتقا دهیم .

 

وی در خصوص نتیجه بازی رفت گفت : ما در آن دیدار با نتیجه خوب پیروز شدیم اما یکی از بهترین بازیکنانمان را بر روی یک اتفاق از دست دادیم . دقیقه 8 بازی بود که دروازه بان ما آقای آشنا بر روی یک اتفاق دچار آسیب دیدگی شدید شدند و از آن به بعد به یک دروازه بان جوان به نام مهدی خانی اعتماد کردیم که ایشان هم به این اعتماد ما به خوبی پاسخ دادند و از این بابت ناراحت نیستیم اما به خاطر خود حسین آشنا واقعا ناراحت هستیم. آن روز اصلا نتیجه بازی برای ما اهمیت چندانی پیدا نکرد چرا که آشنا را از دست دادیم .

اما در مورد بازی فکر می کنم هر بازی شرایط خاص خودش را دارد . آن روز ما در کرج میزبان بودیم و امروز داماش در رشت با شرایط خودش از ما پذیرایی خواهد کرد ضمن اینکه دوبار در نیمکت داماش تغییر ایجاد شده است. آن موقع آقای دینورزاده بر روی نیمکت داماش حضور داشتند که تفکرات خاص خودشان را داشتند در حالی که بعد از آن آقای قاسمپور با تفکرات دیگر و مهدی تارتار با تفکرات دیگر به تیم داماش آمده اند تا این دو دیدار کاملا متمایز از هم شود .

 

سرمربی سایپا در پایان خاطرنشان کرد : مجید صالح را به علت محرومیت در اختیار نداریم اما سایر بازیکنان مشکلی ندارند و با تمام قوا در این دیدار حاضر خواهیم بود .