وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : کنفرانس خبری پیش از بازی تیم های پیکان تهران و داماش گیلان با حضور فیروز کریمی سرمربی پیکان و حمید درخشان سرمربی داماش گیلان برگزار شد .

 

درخشان: داوران در بحران داماش نقش داشتند/در بحث فنی اجازه دخالت نمی‌دهم

 

امیدواریم بتوانیم بازی خوبی مقابل پیکان انجام دهیم. با توجه به تغییر و تحولاتی که پیکان داشته بازی سختی مقابل این تیم داریم. این تیم یک مربی باهوش، فهیم و کاربلد آمده اما ما هم می‌خواهیم از  بحران خارج شویم.

به گزارش وارش اسپرت به نقل از فارس حمید درخشان سرمربی داماش گیلان در کنفرانس خبری پیش از دیدار تیمش در مقابل پیکان تهران با بیان مطلب فوق گفت : در چند هفته گذشته خیلی اذیت شدیم. زحمات زیادی می‌کشیدیم اما به نتیجه نمی‌رسیدیم. داوران هم نقش تعیین کننده‌ای در بحران کنونی داماش دارند. داوران کمک کردند که این تیم در بحران قرار بگیرد.

 

متن کامل در ادامه مطلب

سرمربی تیم ملی داماش خاطر نشان کرد: داوران باید دقت بیشتری در مسابقات بکنند. با حیثیت مربی بازی می‌شود. زمانی که تیمی نتیجه نمی‌گیرد همه نگاه‌ها سمت سرمربی است. کسی ریشه‌یابی نمی‌کند که نتایج چگونه رقم خورده است.

درخشان تصریح کرد: همه فوتبال را می‌فهمند و می‌‌دانند که داماش چگونه بازی می‌کند.ما برابر برخی تیم‌ها 65 تا 70 درصد توپ و میدان را در اختیار داشتیم. اما نتوانستیم به گل دست یابیم. بازی یکطرفه‌ای انجام دادیم اما فوتبال به این توجه نمی‌کند سه امتیاز را می‌خواهد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه نگاه همه به نتیجه است و کسی به خوب بازی کردن نگاه نمی‌کند. اما من تفکر خود را عوض نمی‌کنم. در بازی‌ها اگر شکست بخوریم کسی که محکوم می‌شود سرمربی است چون نتوانسته سه امتیاز را کسب کند. من هم جزو آن دسته از سرمربیانی هستم که تیمم نتیجه نگرفته است.

سرمربی تیم فوتبال داماش تصریح کرد: بازی سختی در برابر پیکان داریم اما به شاگردانم اطمینان دارم و مطمئنم که می‌توانیم در آینده موفق باشیم. و از بحران خارج شویم.

 

وی در مورد مصدوم و محرومان تیمش برای بازی فردا یادآور شد: با اشتباه داوری که در بازی گذشته رخ داد حسن رودباریان و محمدرضا مهدوی را دراختیار نداریم. همچنین ابوذر رحیمی و بازیکن خارجی خود را نخواهیم داشت. چهار بازیکن تاثیرگذار خود را مقابل پیکان نداریم و در بازی‌های گذشته اینگونه بوده است. امیدوارم که سایر بازیکنان جای خالی این بازیکنان را پرکنند.

درخشان درباره اختلاف نظرهایی که در چند روز گذشته با امیر عابدینی به وجود آمده و رابطه‌اش هم‌اکنون چگونه است گفت: احترام خاصی برای اَقای عابدینی قائل هستم و او به عنوان مدیر عامل از جمله کسانی است که در فوتبال حضور داشته و هم‌اکنون من رابطه بدی با او ندارم. جایگاه او مدیر عامل است و من هم سرمربی تیم هستم.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا توصیه‌پذیر خواهد بود یا خیر خاطر نشان کرد: شخصیت مرا می‌شناسید. من هر جا کار کردم با اختیار تام کار کردم. بستگی دارد توصیه‌پذیری را چه چیزی بدانید. اجازه نمی‌دهم در بخش فنی کسی وارد شود. اما اگر توصیه و راهکاری در سایر موارد باشد گوش می‌دهم. بحث فنی مختص به حریم همه سرمربیان است. پیش از ورود حمید درخشان به کنفرانس مطبوعاتی فیروز کریمی با او روبرو شد که در مقابل دوربین نود خطاب به درخشان گفت: حمید خان از جمله مربیان باتجربه است و حقش حضور در تیم ملی است. امیدوارم مسئولان لیاقت داشته باشند تا از او استفاده کنند.

 

کریمی : 6 تیم پایین جدول شرایط حساسی دارند/ داماش خوب بازی می کند

 

بازی فوق‌العاده حساسی داریم به نظر من 6 تیم پایین جدول شرایط حساسی دارند و تیم‌هایی که بالاتر از این رده قرار گرفتند تا حدودی تکلیفشان مشخص است. بازی ما با داماش هم در این چرخه قرار دارد زیرا دست بر قضا تیم‌های پایین جدول با یکدیگر بازی دارند که نتیجه آنها تأثیر مستقیمی در سرنوشت این تیم‌ها دارند.

به گزارش وارش اسپرت به نقل از فارس فیروز کریمی سرمربی پیکان تهران پیش از دیدار تیمش در مقابل داماش گیلان با بیان مطلب فوق گفت : ما در بازی‌ها اسماً میزبان هستیم و مبنا را بر این قرار داده‌ایم که بازی با داماش در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود و می‌خواهیم از شرایط میزبانی خود استفاده کنیم. سازمان لیگ هنوز به ما چیزی نگفته است البته می‌توان صبح روز یکشنبه هم مکان بازی را مشخص کرد. همه همدیگر را می‌شناسیم به همین دلیل بازی را در تختی به احتمال زیاد برگزار می‌کنیم.

 

وی با اشاره به وضعیت تیم داماش عنوان کرد: این تیم برخلاف نتایجی که گرفته و جایگاهی که در جدول دارد بسیار خوب بازی می‌کند. در بازی با پرسپولیس و مقابل چندین هزار تماشاگر به هیچ عنوان چهره یک تیم مغلوب را نداشت و به خاطر بدشانسی نتیجه نگرفت. در بازی با مس هم خوب بازی کرد و باید چند گل می‌زد.

سرمربی پیکان تصریح کرد: این اتفاقات حاشیه‌ای که برای داماش هم رخ داده است خیلی قابل توجه نیست. ما با تمام توان مقابل داماش بازی می‌کنیم زیرا داماش تمرینات منظم و هورمونی خوبی بین بازیکنانش دارد.

کریمی در مورد مصدومان تیم خود گفت: 4-5 بازیکن تأثیرگذار ما مصدوم هستند، ایمان مبعلی و میربزرگی هم جزو مصدومان هستند. در بازی قبل من نام چند بازیکن تیم را نمی‌دانستم و بر اساس اتفاقاتی که برای ما از نظر حقوقی، اخلاقی، حرفه‌ای و فیزیکی رخ داد روی نیمکت نشستم. برای بازی با داماش دو جلسه تمرین کردیم که به نسبت این 2جلسه تمرین پیشرفت هم کرده‌ایم. مطمئن باشید در بازی با داماش پیکان از نوع دیگری را خواهید دید. ما نقاط ضعف را پیدا کرده‌ایم و امیدوارم شرایط بدنی و آب و هوایی به ما اجازه بدهد که امتیاز کامل را بگیریم و همچنان امیدوارانه به روزهای آینده فکر کنیم.

 

فیروز کریمی با انتقاد از برخی قوانین من در آوردی در فوتبال ایران گفت: اگر لیگ ما کیفیت لازم را ندارد به خاطر برخی قوانین من درآوردی است که یکی از آنها همین سقوط 4.5 تیم به دسته یک است. همین قانون باعث شده کیفیت لیگ نسبت به سالهای گذشته پایین بیاید از هفته پنجم به بعد تیم‌ها تحت تأثیر این قانون قرار گرفته‌اند و این مسئله مشهود بود. یکسری تیم‌های بزرگ هم اسیر معضلاتی شده‌اند و برای امتیاز گیری بازی کرده‌اند. فوتبال ما نتیجه‌گرا شده و این مسئله حاشیه دارد. با این حال تمام توانمان این است که بازیکنان توانمندی در لیگ پرورش داده و آنها را تحویل ملی بدهیم.

کریمی با انتقاد از قوانین تصویب شده عنوان کرد: برای تعیین تعداد تیم‌های سقوط کننده و یا برگزاری و یا عدم برگزاری جام حذفی باید به جای سازمان لیگ و هیئت رئیسه فدراسیون مجمع فدراسیون در این مورد تصمیم بگیرد زیرا هیئت رئیسه سازمان لیگ تجربه لازم را در این مورد ندارد. باید مربیان نقش بیشتری در فوتبال داشته باشند. این حق ماست. اگر هم نخواهند مربیانی از لیگ یک را در مجمع عمومی دخالت دهند. شرایط باید به گونه‌ای باشد که مربیان در فوتبال تأثیرگذار باشند و حداقل در مجمع عمومی فدراسیون اظهار نظر کنند. زیرا تجربه یک مربی بسیار بیشتر از دو سه عضو هیئت رئیسه فدراسیون و سازمان لیگ است. نباید در سال جام جهانی چنین تصمیم غلطی گرفته می‌شد. آنها که تجربه لازم را ندارند چطور می‌خواهند تصمیم‌گیری‌های کلان برای فوتبال کنند. کم کردن تیم‌ها در سال جام جهانی اشتباه بود و نتیجه‌اش همین می‌شود که برخی تیم‌ها وقت‌کشی می‌کنند. اکثر شاگردان من مربیان لیگ شده‌اند. من همین جا می‌گویم اگر قرار باشد با یک تصمیم غلط پیکان دچار مشکل شود هرکاری که از دستم بر بیاید انجام می‌دهم بدون آنکه به فکر این باشم که این به نفع فوتبال کشور است یا خیر.

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید