varesh-sport.com: همواره تحرکات پیش از انتخابات را تبلیغاتی میدانندو البته در روزها و ماه های نزدیک به انتخابات نیز این مسئله نمود پیدا می کند؛ اما شما از یکی دو سال گذشته ودر برهه زمانی حال بسیار بیشتر مسائل تیم داماش را دنبال می کنید و شنیده ایم پیگیری های بسیار خوبی هم داشته اید.

قبل از هر چیز باید از بازیکنان، مربیان، عوامل فنی و خصوصا هواداران داماش که نقش بسیار پررنگی در موفقیت های این تیم دارند تشکر کنم که با این شرایط سخت تیم خود را هیچ گاه تنها نگذاشتند. داماش بین مردم رشت و جوانان استان گیلان جایگاه خاصی را برای خود کسب کرده است و ما هم نماینده همین مردم هستیم و باید مطالبات آنها را دنبال کنیم و پاسخ دهیم. مردم از ما خواسته اند که موانع پیش روی این تیم را برداریم و در راه موفقیت به داماش کمک کنیم ، ما نیز قصد داریم تیم را به نقطه ای برسانیم که به لحاظ مالی دیگر نیازمند منابع مالی نباشد.

 

متن کامل گفتگو در ادامه مطلب

varesh-sport.com: جلسات و پیگیری های تان به کجا رسید؟

سرمایه گذاری از اتریش را دعوت کردیم تا برای سرمایه گذاری کلان به گیلان بیاید؛ قرار است شنبه در تهران با او جلسه ای را داشته باشم و انشالله بتوانم ایشان را قانع کنم که در کنار سرمایه گذاری برای اشتغال، بتواند این تیم را پشتیبانی کند تا شادابی را برای جوانان به ارمغان بیاورد. من فکر می کنم که او بتواند اینکار را انجام دهد چون ایشان قصد دارد بیش از پنج میلیارد یورو در استان سرمایه گذاری کند.

با حاج آقا بنایی مشاور قوه قضائیه در مجلس نیز صحبت کرده ام و قرار شد جلسه ای را هماهنگ کنیم با آقای اژه ای تا هرگاه آقای عابدینی نامه نماینده شرکت امیر منصورآریا را آماده کردند این جلسه برگزار شود و انشالله مشکل داماش تا حد زیادی برای ماه های آینده حل شود.

معتقدم که توانایی جوانان گیلان در عرصه ورزش و خصوصا فوتبال بسیار بالاست اما متاسفانه امکانات اولیه هم گاها مهیا نیست. حتی برای بازی انزلی متوجه شدم که اتوبوس برای ایاب وذهاب تماشاگران فراهم نبود که نامه ای نوشتم تا لااقل تماشاگران برای تشویق تیم خود کمتر دچار مشکل شوند.

نکته ی دیگری که یادم آمد و لازم میدانم که بگویم این است که دنیا تلاش می کند تا تماشاگران و مردم را به سمت ورزش بکشد اما متاسفانه من دو ماه قبل وقتی از استادیوم بیرون می آمدم شخصا شاهد صحنه هایی از برخورد نادرست با تماشاگران بودم که این مسئله را با آقای دکترعباسی وزیر ورزش وقت مطرح کردم و ایشان هم قول پیگیری دادند. امیدوارم که در آینده و بحث هواداران نیز تفکرات مثبتی اندیشیده شود.

 

varesh-sport.com: آقای عابدینی را در مسائل داماش و بحران هایش چگونه ارزیابی می کنید؟ در برخی محافل به ایشان انتقاد وارد می شود که اسپانسرها را فراری میدهند.

چون من از بحث تخصصی وارد مسائل تیم نشده ام، بگذارید قضاوت را بر عهده بازیکنان و هواداران داماش بگذاریم و به فکر حل مشکلات مالی و برداشتن موانع باشیم. پس ازآن راحت تر می توان مسئولین تیم را مورد ارزیابی قرار داد که آیا با وجود منابع باز هم مشکلی خواهند داشت یا خیر و آنگاه اگر باز هم مشکلی باشد ما به عنوان نمایندگان مردم این حق را داریم که پیگیر باشیم و ورود کنیم.

بنابراین در این بخش من ورود نمی کنم…علی ایحال آقای عابدینی آدم با تجربه ای است و سال ها در امور سیاسی و ورزشی کار کرده است و بعید است ایشان چنین کاری را انجام دهند.

 

varesh-sport.com: پس از تغییر دولت بحث هایی مبنی بر استاندار شدن آقای عابدینی به گوش رسید. نظر شخص شما در این مورد چیست؟

اخیرا در مجمع نمایندگان استان با آقای دکتر نوبخت و برخی مسئولین کشوری جلسه ای را داشتیم. تلاش ما در این است که در این تحولات سیاسی کشور ، استان را به شکلی هدایت بکنیم که گیلان آسیبی نبیند و ترقی کند. اینکه چه کسی استاندار گیلان بشود یا استاندار فعلی آقای هاشمی نیا تثبیت شوند را هنوز تصمیمی گرفته نشد است اما ما می خواهیم مسیری را انتخاب کنیم که گیلان آسیب نبیند و هر کسی هم که قرار است استاندار شود باید اطلاعات لازم در خصوص گیلان را داشته باشد. البته ما بومی گرایی را به عنوان یک اصل داریم دنبال می کنیم و به عنوان یکی از مطالباتمان از دولت مطرح کرده ایم . اولویت اول ما بومی توانمند و با تجربه است، نه بومی بی تجربه …دیگر زمان نیست که آزمون و خطا داشته باشیم. چند باری استاندار های تازه کار آمدند که بعضا ضربه های سختی را به استان زده اند.

 

varesh-sport.com: نظر شما در خصوص اتفاقات شورای شهر چیست؟ آیا شما نیز به این اعتقاد دارید که اتفاقات اخیر باعث خدشه دار شدن وجهه شهر رشت شده است؟

چون من خودم مسئولیت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و همچنین استان را داشتم، سوال های مردم در این خصوص را شاهد بودم و حتی دوبار نیز به خاطر حوادث و اتفاقاتی که در انتخابات شورای شهر پیش آمد از مردم استان به ویژه مردم شهر رشت عذرخواهی کردم.

متاسفانه اشکالاتی در حوزه اجرا وجود داشت و به همین علت دستور دادیم که ده درصد از صندوق ها بازشماری شود که دیدیم باز هم اختلافاتی وجود دارد و به همین دلیل دستور این صادر شد که کل صندوق های شهر رشت بازشماری شود. به صندوقی برخوردیم که حدود 900 رای در این صندوق نبود و بعد از بازشماری رای ها تغییرات زیادی داشتیم، به عنوان مثال نفر هفدهم به نفر سیزدهم تبدیل شد یا نفر یازدهم آمد و پانزدهم شد که این نشان از این داشت که دقت های لازم در امر شمارش آرا صورت نگرفته است. در آخر جلسه ای را در تهران گذاشتیم و داوری را به عهده دادستان و دستگاه های امنیتی گذاشتیم که با گزارش این افراد ختم قائله داشته باشیم . در نهایت نیز تهران تصمیمات گرفته شده در مورد این انتخابات را تائید و احتمالا ظرف هفته آینده معرفی شورای شهر جدید رشت را خواهیم داشت.

 

varesh-sport.com: هواداران داماش به واقع انتظار زیادی از مسئولین و نمایندگان شهر خود ندارند و بیشترین و شاید تنها انتظارشان این است که پشت تیم و هویت ورزشی شهر خود باشند. حرف پایانی شما با این هواداران چیست؟

ببینید من خودم یک هوادار هستم؛ هر وقت که زمان به من اجازه بدهد به عنوان یک هوادار می آیم تا از تیمم حمایت کنم و حتی برای تماشای دیدار حساس داماش و ملوان به انزلی آمدم . از هواداران می خواهم که همواره همینطور خوب تیم خود را حمایت کنند و از توهین خودداری کنند و اگر هواداری می بیند که تماشاگر کنار او قصد توهین و استفاده از الفاظ نامناسب را دارد حتما به وی گوشزد کند.

من در زندگی شخصی و اجتماعی ام سعی کرده ام که اگر دنبال کاری را می گیرم تا به سرانجام رسیدن آن کار پیگیر باشم؛ در مورد داماش هم این قضیه صدق می کند و تلاشم را به کار می گیرم تا کار را به سرانجام برسانم و وقتی که به سرانجام رسید آنوقت می توانم با خیال راحت تنها به عنوان یک هوادار بیایم و از تیم حمایت کنم.

 

مصاحبه: مهرداد – مازیار

www.varesh-sport.com

وارش اسپرت-تارنمای هواداران داماش گیلان

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید