وارش اسپرت:

 

بالاخره انتظارها به پایان رسید و مسابقات دسته اول باشگاه های ایران با یک هفته تاخیر شروع شد.هفته اول این مسابقات عصر امروز و با برگزاری 8 مسابقه استارت خورد که در مهمترین مسابقه برای رشتی ها تیم فوتبال داماش گیلان در استادیوم سردارجنگل رشت و در هوایی مطبوع میزبان تیم فوتبال فولاد نطنز(سپاهان نوین) بود که در پایان 90 دقیقه تلاش دو تیم به تساوی یک بر یک دست یافتند.

تک گل داماش گیلان توسط افشین چاوشی و از روی نقطه پنالتی در دقیقه 65 به دست آمد.ضمن اینکه تیم فوتبال نطنز دردقیقه61  مسابقه توسط شجاعی به گل اول این مسابقه دست یافت.

 

گزارش بازی و حاشیه ها:

 

تیم فوتبال داماش گیلان با ترکیب اولیه میلوشیچ در درون دروازه، دهقان ،مختاری،نظیف کار، حسینی، آبشک ، لوینیان ، رضایی، چاوشی ، امیری و افشه  و با پیراهن های آبی پر رنگ متمایل به بنفش به میدان آمد.به دلیل موقعیت مکانی ورزشگاه سردار جنگل از این مسابقه تنها 2000 نفر بازید کردند.

 

*صفر الی 30:  در 30 دقیقه نخست بازی به جرات میتوان گفت که دو تیم هیچگونه تحرک و بازی زیبایی را از خود نشان نمیدهند وتنها هر کدام از تیمها موفق به ایجاد یک موقعیت نصفه و نیمه بر روی دروازه ها میشوند. که موقعیت داماش توسط علی امیری به بیرون چارچوب دروازه زده میشود

 

گزارش کامل بازی و حاشیه ها و سایر نتایج امروز در ادامه مطلب…

 

 

*30 الی 45: داماش تازه انگار راه افتاده و از سمت چپ خود و راست بر روی دروازه فولاد نطنز به این تیم فشار می آورد، افشه سمت راست نطنز را تبدیل به اتوبان کرده و به جرات میتوان گفت مرد اول این میدان در این دقایق او بوده. پاس تو در زیبای لوینیان ، سانتر های خطرناک افشه و موقعیتی که امیری در جلوی دروازه خالی از دست میدهد و حتی شوت زیبای افشین چاوشی راه به جایی نمیبرد و این نیمه با نتیجه صفر بر صفر پایان میپذیرد. علی محمد دهقان هم که گویا به خاطر اتفاقات و حواشی چند روز پیش از سوی برخی از هواداران بر روی سکو مورد انتقاد قرار میگیرد چندان موفق عمل نمیکند و داماش از سمت راست خود نفوذ پذیر نشان میدهد تا یکی دو موقعیت هم برای اصفهانی ها در این چند دقیقه بدست بیاید.

 

*45 الی 60: بین دو نیمه هاملت میختاریان با ابراهیم لوینیان تعویض میشود و آدمیر مهاجم مونته نگرویی در دقیقه 60 به جای مهرزاد رضایی وارد میدان میشود تا بلکه بر بار تهاجمی داماش شهر باران افزوده شود که البته آدمیر به نظر میرسد چندان مورد توجه تماشاگران قرار نمیگیرد! هر دو تیم با تفکرات هجومی این نیمه را آغاز میکنند که البته کمی کفه ترازو به سمت داماش سنگینی میکند.

 

*60 الی 90: ورود آدمیر انگار چندان برای داماش خوش یمن نیست! 1 دقیقه بعد از ورود وی داماش بر روی غفلت دفاع و دروازه بان گل اول بازی را توسط مصطفی شجاعی بازیکن نطنز دریافت میکند. در دقیقه 62 چاوشی و افشه موقعیت های خوبی را براحتی از دست میدهند که عکس العمل پوشنیک سرمربی داماش را در پی دارد و او به افشه اعتراض میکند که پیشروی هایش را بیشتر کند.دقیقه 65 امیری که چندان هم بد بازی نکرده جای خود را به ترکاشوند میدهد تا داماش هر سه تعویض خود را انجام دهد. دو دقیقه بعد از این تعویض، یک پنالتی برای داماش گرفته میشود که افشین چاوشی بر خلاف جهت حرکت دروازه بان توپ را در درون دروازه فولاد نطنز جای میدهد تا هواداران متعصب داماش گیلان فریاد شادی را سر دهند. دهقان هم دیگر مورد انتقاد قرار نمیگیرد تا سمت راست داماش وضعیت بهتری به خود بگیرد. داماش تا پایان مسابقه موقعیت های خوبی را بر روی دروازه ایجاد کرد. ضربه آزد های دیدنی افشین چاوشی که  با فاصله اندک از کنار دروازه به بیرون رفت ویا محمد آبشک و چندین وچند موقعیت خوب دیگر که توسط بازیکنان داماش گاها با بی دقتی به بیرون از چارچوب زده شد تاثیری بر نتیجه مسابقه نداشت تا این مسابقه با همان نتیجه یک بر یک مساوی پایان پذیرد.

 

در پایان مسابقه عده ای از تماشاگران داماش که چندان از نوع نتایج داماش در بازی های دوستانه و نوع بکارگیری بازیکنان در داخل زمین و همینطور نتیجه بازی رضایت نداشتند، مجید جهانپور مربی کهنه کار داماش را تشویق میکنند تا اعتراض خود را نشان دهند هر چند که برای اعتراض خیلی زود است.

 

تحلیل کوتاه: داماش توانست موقعیت های فراوانی را بر روی دروازه مخصوصا در نیمه دوم ایجاد کند اما خیلی از تماشاگران به این معتقدند که بازیکنان در پست های اصلی شان به کار گرفته نمیشوند و همین بر راندمان کلی کار تاثیر منفی میگذارد. داماش در دفاع مخصوصا در عمق خوب عمل کرد اما بازیکنانی مثل افشین چاوشی و افشه و… که از بازیکنان مهم داماش در ترکیب هستند در پست تخصصی و اصلی شان بکار گرفته نمیشوند.و به طور کلی سیستمی که ماریان پوشنیک در نظر گرفته در برخی نقاط کمی مشکل ساز شده است و باید دید در ادامه آیا پوشنیک روند بازی گیری از بازیکنانش را تغییر میدهد یا خیر؟!!

 

سایر نتایج:

 

نفت مسجد سلیمان صفر- تربیت یزد صفر

نساجی مازندران 3- ابومسلم مشهد صفر

گل: محسن رحیمی(2) مجید هوتن(52) حامد حاجتی(65)

داماش گیلان 1- فولاد نطنز 1

گل: رضا چاووشی(65)/ مصطفی شجاعی(58)

شهرداری بندرعباس صفر- سپاسی شیراز 1

گل: محمد مهدی نظری(89)

پیام مشهد 3- اتکا گلستان صفر

گل: میلاد جعفری(5) فواد بغلانی(65) سلمان زحمتکش(75)

گل گهر سیرجان 1- شهرداری یاسوج صفر

گل: مسلم فیروزآبادی(66)

همیاری اراک 2- کاوه تهران 1

گل: محمد محمدیان(20) حامد بصیری(33)/ مجید چلویی(7)

ماشین سازی 1- مس رفسنجان 2

 گل: سجاد عرفانی(86) / امیرحسین محمدی(10) میلاد شریفات(80)