یکی از انتقال‌های بزرگ باشگاه آلکمار هلند علیرضا جهانبخش مهاجم ایرانی است که اخیرا به مبلغ 17 میلیون پوند به برایتون انگلیس پیوست و فصل آینده باید در لیگ جزیره بازی کند.
حضور او در لیگ برتر انگلیس قطعا برای خود جهانبخش و فوتبال ایران یک افتخار بزرگی است که اگر او بتواند مثل هلند بدرخشد و گلزنی کند شاید پای سایر بازیکنان هم به این کشور باز شود. جهانبخش پس از درخشش در تیم ملی جوانان و داماش گیلان به نایمخن هلند ترانسفر شد و در ادامه پس از بازی‌های خوب در همین تیم،‌ به آ‌لکمار پیوست تا آقای گل هلند شود. کسب آقای گلی هلند باعث شد خیلی از تیم‌ها به سراغش بیایند و پیشنهادهای خوبی را به وینگر تیم ملی کشورمان بدهند.

 

17 میلیون یا 25 میلیون پوند؟

در حال حاضر خبر موثق و دقیقی در خصوص انتقال جهانبخش از سوی باشگاه برایتون و آلکمار اعلام نشده ولی گفته می‌شود مبلغ قرارداد این مهاجم 17 میلیون پوند است. مبلغی که برای باشگاه آلکمار و حتی نایمخن و داماش گیلان نیز سود خوبی خواهد داشت. البته عده‌ای هم مبلغ قرارداد جهانبخش را 25 میلیون پوند اعلام کرده‌اند که اگر حقیقت داشته باشد، می‌تواند این سود را بالاتر هم ببرد. در هر حال ما مبلغ قرارداد جهانبخش را همان 17 میلیون پوند می‌پذیریم چون اکثر سایت‌های انگلیسی نیز همین مقدار اعلام کرده‌اند. اگر همین مبلغ اعلام شده درست باشد، طبق قانون حق رشد جهانبخش برای داماش به پول ایران حدود سه میلیارد و 200 میلیون تومان خواهد بود. مبلغی که تیم دسته دومی را دگرگون خواهد کرد.

 

تیم حق رشد جهانبخش منحل شده است!

اما چطور این پول به باشگاه ایرانی خواهد رسید پروسه خاص خودش را دارد و باشگاه انگلیسی باید تمام جوانب قانونی را در نظر بگیرد و سپس آن را به حساب باشگاه واریز کند. در حال حاضر مشکل اینجاست که داماش که جهانبخش در آن بازی می‌کرد و از این تیم به نایمخن ترانسفر شد، وجود ندارد. حال اینکه باشگاه برایتون سه میلیارد و 200 میلیون را به حساب چه کسی واریز کند داستان خودش را دارد! داستانی که فعلا پیچیده شده و اگر این مبلغ به حساب هر تیمی واریز شود مشکل‌ساز خواهد شد. مشکل این است که داماش گیلان که سال‌ها پیش توسط امیر عابدینی مدیرعامل وقت تیم به تهران انتقال داده شد و نامش نیز به نام داماش شهر باران تهران تغییر یافت به دلیل بدهی‌های زیاد منحل شده است. گفته می‌شود این تیم که همان داماش سابق گیلان است، حدود 15 میلیارد تومان بدهی دارد و اگر پولی به حساب این تیم واریز شود، باید 15 میلیارد بدهی را هم پرداخت کند. لازم به یادآوری است داماش گیلان در AFC پرونده شکایتی دارد که حتی در صورت دریافت حق رشد جهانبخش باید شکایت AFC را هم به گردن بگیرد و زیر بار 15 میلیارد برود. البته اگر بنا باشد خود امیر عابدینی مدیرعامل سابق باشگاه نیز حاضر شود سه میلیارد و 200 میلیون حق رشد جهانبخش را دریافت کند باید مدیرعاملی باشگاه مورد نظر را بر گردن بگیرد که امکان‌پذیر نیست.

 

حاجی‌پور: اگر جهانبخش خودش پول را بدهد می‌پذیرم

فراموش نکنید در حال حاضر در گیلان تیمی به نام داماش فعالیت می‌‌کند که در دسته دوم حضور دارد. تیمی که مالکش حاجی‌پور است و در این رابطه با محمدرضا حاجی‌پور تماس گرفتیم که او گفت: «من پسر حاجی‌پور هستم و کار سرپرستی و مدیریتی را انجام می‌دهم. تیم ما با داماش سابق فرق می‌کند و ما امتیاز رهپویان رضوانشهر را خریداری کردیم و تیم خصوصی هستیم. ما با خود آقای جهانبخش نیز در ارتباط هستیم و حتی در یک مراسمی به خاطر اینکه داماش محبوبیت خاصی بین هواداران گیلانی داشت از او تقدیر کردیم و وقتی امتیاز رهپویان رضوانشهر را خریداری کردیم خواستیم نام داماش را انتخاب کنیم و گفتم که این داماش هیچ ربطی به داماش سابق ندارد. الان یک سال است که نامه‌های شکایتی که از AFC و حتی ایران به باشگاه رسیده، توانستیم قانع کنیم شکایت‌ها به باشگاه ما مربوط نمی‌شود و به داماش ایرانیان ربط دارد که منحل شده است. 

 

گزارش: علی مسعودی-روزنامه گل

www.Varesh-Sport.com

وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان