وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان : جنجال و هرج و مرج در داماش روز به روز سیر صعودى دارد و هر روز انگار یکى دارد چند لیتر نفت روى آتش اختلافات مى ریزد تا خداى نکرده این آتش رو به خاموشى نرود!

داستان اتفاقات داماش تقریبا تیتر یک همه ى رسانه ها هست و همه ى فوتبال دوستان به نوعى در جریان امور آن هستند. در آخرین تحولات پس از مشاجره رسانه اى امیر عابدینى و قویدل، در نهایت قویدل طى حکمى هادى طباطبایى را به عنوان سرپرست داماش معرفى کرد و قرار شد تا ظهر دوشنبه براى معرفى رسمى او به دفتر باشگاه در رشت حاضر شود و جلسه معارفه صورت پذیرد.اتفاقی که امروز به شکل دیگری رخ داد.

 

در بدو ورود به باشگاه گزارشگر برنامه نود جلب توجه مى کند که اظهار مى دارد به اینجا آمده ایم چون به ما خبر دادند که هواداران داماش قصد دارند جلوى ورود قویدل را به باشگاه بگیرند! اما در همین گیر و دار قویدل و محمد بدون مزاحمت و البته زیر نگاه سنگین ده بیست نفر از هواداران خشمگین داماش که ظاهرا از صبح براى اطلاع از سرنوشت باشگاه اینجا حاضر هستند، وارد ساختمان داماش مى شوند. قویدل مستقیما به اتاق عابدینى مى رود و جلسه پشت درهاى بسته البته با حضور یکى دو نفر از نزدیکان دو طرف آغاز مى شود.

 

زمانى که سراغ طباطبایى را مى گیریم، پاسخ مى شنویم: هادى گفته تا پول در اختیارم قرار نگیرد و جایگاهم تثبیت نشود بر مسند امور نخواهم نشست، این یعنی هیاهوی بسیار برای هیچ!

 

در ابتدا عابدینى به محمد مى توپد که هدفش از مصاحبه با یکى از خبرگزارى ها مبنى بر لطف عابدینى به پرسپولیس براى قبول تغییر زمان بازى چه بوده؟ که محمد کل مصاحبه را تکذیب مى کند و بدین ترتیب اعلام برائت از خود مى کند.

در ادامه عابدینى به قویدل اعلام مى کند طبق بندهاى قرارداد قویدل اختیار برکنارى او را ندارد و انتصاب طباطبایى غیر قانونى است… در ضمن شما باید بدهى بازیکنان و باشگاه را پرداخت نمایید. قویدل که حسابى از کوره در رفته است مى گوید: این چه نوع مالکیت است که من، مدیرعامل را نمى توانم کنار بگذارم ولى پول بازیکنان را باید پرداخت کنم!؟

در این هنگام عابدینى که گویى منتظر این واکنش قویدل بود آس حکمش را رو مى کند. استناد او به ماده هاى ٣،۴،۵ و البته بند ششم قرارداد است که هم قویدل باید رقم توافقى براى خرید داماش( چیزى حدود ۴.۵ میلیارد تومان) را پرداخت، علاوه بر آن بدهى هاى پیشین هم جزیى از ثمن معامله است و در دیون اصل و فرع معامله هم هست. یعنى تنها بدهی قویدل، چکهایش به قوه قضاییه محدود نمی شود و او باید هزینه هاى جارى و بدهى هاى پیشین باشگاه را هم پرداخت نماید و در صورت عدم پرداخت در هر مرحله اى فروشنده(دادستانی و عابدینی) مى تواند معامله را فسخ نماید! در این لحظه قویدل به مشاورش محمد مى گوید: من در شرایط روحى مناسبى این قرارداد را امضا نکردم، شما چرا مانع من نشدید!؟

 

قویدل به عابدینى مى گوید: این قرارداد نیاز به تفسیر دارد، من این را قبول ندارم.اما من حکمیت قوه قضاییه را قبول دارم. عابدینى مرجع ذیصلاح را دادستانى مى داند و مى گوید: من دیروز آنجا بودم و آنها هم همین حرف را زدند اما اگر شما مى خواهید خیالتان راحت شود بعد از تعطیلات با هم به دادستانى مى رویم.

قویدل مى گوید حالا تکلیف آن ٩٠٠ میلیونى که من به قوه قضاییه برای خرید باشگاه پرداخت کردم چه مى شود و از عابدینى راه کار مى خواهد براى نجات از این برون رفت. عابدینى مى گوید: طبق بند ششم قرار داد شما اگر معامله را به هر دلیلى فسخ کنید باید همه ى بدهى ها و هزینه هاى جارى را تا تاریخ فسخ پرداخت نمایید و از طرفى چون نتوانسته اى دیون گذشته و جارى را به طور کامل پرداخت نمایید طبق همان بند سوم این معامله به نوعى فسخ شده است!

 

عابدینى از قویدل در مورد پولى که مى خواست طبق قرار به بازیکنان امروز پرداخت نماید و قرار ساعت هشت شب با آنها در هتل کادوس پرسید و قویدل گفت: من باید براى کار مهمى به تهران بروم و فردا براى جلسه با آنها دوباره بر مى گردم.من نهصد میلیون تومان با خود پول آورده بودم! اما چرا باید در تیمى که نه اختیار یک مالک را دارم و نه حتى مى توانم به راحتى قراردادم را فسخ کنم،هزینه کنم؟ پس چه دلیلى براى پرداخت پول وجود دارد!؟ این حرف یعنى فعلا از پول خبرى نیست!

عابدینى براى اینکه حرکتى کرده باشد یک پیشنهاد به قویدل مى دهد: من اختیار تام مدیریت به جز حوزه نیمکت را به آقاى محمد مى دهم و پس از پرداخت ۴.۵ میلیارد قوه قضاییه خودم راهکارى پیدا مى کنم و از مدیرعاملى استعفا مى دهم به شرطى که شما هم هزینه هاى باشگاه را پرداخت نمایید. این سخن البته به مذاق قویدل خوش نیامد و به بهانه نزدیک شدن ساعت پرواز تهرانش از عابدینى خداحافظى کرد.

پس از رفتن قویدل، ابتدا الماس خاله رئیس هیئت فوتبال گیلان براى مطلع شدن از اوضاع و احوال داماش به دفتر باشگاه آمد، وى که مستقیم از انزلى به اینجا آمده بود، دل پرى از مشکلات مالى دو تیم گیلان داشت و تقریبا امیدى به بهبود اوضاع نداشت. او ابتدا گفت: که قویدل به او گفته 1.5 میلیارد با خود پول به رشت آورده و می خواهد بین بازیکنان تقسیم کند!( ششصد میلیون اختلاف رقم در کمتر از یک ساعت!؟) البته رییس هیات فوتبال گیلان پس از شنیدن حرفهاى عابدینى، همچنان امیدوار به جلسه سه شنبه خود با قویدل بود تا شاید در واپسین ساعات سال کهنه بتواند مشکلات را حل نماید. هنوز الماس خاله نرفته بود که بازیکنان و اعضاى کادر فنى و البته بى پول داماش یک به یک سر و کله شان پیدا شد و وقتى شنیدند خبرى از پول نخواهد شد، با لب و لوچه آویزان راهى خانه هایشان شدند.

 

امروز البته دو حکم هم عابدینى صادر کرد، على نظر محمدى دروازه بان رشتى را به عنوان مسئول تیم هاى پایه انتخاب شد و مرتضى صالحى والیبالیست  شهر رشت هم پست مسئول امور فرهنگى را بر عهده خواهد گرفت. حال باید دید داماش در این روزها با این اوضاع و احوال به کجا خواهد رفت.

با توجه به موکول شدن نتیجه مذاکرات به روز بعد و البته حکمیت دادستانی، هنوز نمى توان به ضرس قاطع از سرنوشت آتى داماش سخن گفت، اما آنچه مسلم است نوروز امسال براى رشتى ها پر از سختى و دغدغه خواهد بود.

 

 

گزارش : رادنی دیدار

سایت گل

 

 

 

نظرات خود را فقط از کادر نظرات پایین همین صفحه وارد کنید و پس از تائید مدیریت برای مشاهده آن اینجا کلیک کنید