در قسمت دوم از این مصاحبه مفصل به مسائل زیر پرداخته شده است :

 

-مسائل مربوط به شرکت ستاره درفک و تغییر نام داماش گیلان که سال پیش مطرح شده بود

-سوال های جامانده در خصوص رنگ پیراهن و از جمله این که در چه دیدارهایی در داخل و خارج از خانه از چه پیراهن هایی استفاده می شود و دلایل استفاده از این پیراهن ها و همچنین مسائل مربوط به تبلیغات

-در مورد مشکلات حاشیه ای که برای باشگاه داماش گیلان به وجود می آید از جمله عدم پخش تلویزیونی و مسائل پشت پرده

-در مورد استقبال هواداران داماش

-مسائل و حواشی مربوط به داربی گیلان

 

متن قسمت دوم مصاحبه اختصاصی وارش اسپرت – تارنمای هواداران داماش گیلان با مهندس امیر عابدینی مدیر عامل باشگاه داماش را می توانید در ادامه مطلب مشاهده فرمائید

*نام داماش باقی می ماند 

 varesh-sport.com : آقای عابدینی سال گذشته در چنین روزهایی یک بحثی مطرح شد مبنی بر تغییر نام داماش که البته هواداران هم با آن مخالفت داشتند، چه شد که به این نتیجه رسیدید داماش ، داماش باقی بماند و این اتفاق نیفتاد؟

مجمع هولدینگ از یک نفر تشکیل نشده است بلکه از 20 نفر تشکیل شده است که آنها تصمیم گرفته بودند برای اینکه نام درفک را مطرح کنند بیایند و از برند ورزش استفاده کنند. درفک بزرگترین پروژه گردشگری هست که در خاورمیانه در حال انجام است و بر روی آن کار می شود و شرکت ستاره درفک هم الان مجری این طرح است .

 

ستاره درفک حاضر شده بود که اسپانسر بشود به شرط آنکه اسم تیم نیز عوض شود و آقایان نیز تصویب کردند اما من رفتم و مخالفت کردم منتهی دیدم که خیلی مصمم هستند . من بین دو وضعیت قرار گرفته بودم ؛ یا اینکه کل تیم برود و یا اینکه اسم تیم عوض شود ! خب من در مرحله اول باید قبول می کردم تا اسم عوض شود تا سیستم بهم نخورد تا بتوانم بعدا آقایان رو قانع کنم و خوشبختانه یکی از اعضای مجمع که خودش پیشنهاد دهنده بود بعدا قانع شد و به این نتیجه رسید که نام همین داماش باقی بماند. وقتی به من اطلاع دادند که بله می توانید با همان نام بازی کنید برای بنده بسیار خوشحال کننده بود.

من هم مثل شما برایم سخت بود که نام تیم تغییر پیدا کند هرچند مطرح کردن درفک در ایران و دنیا برای ما خیلی مهم است و اهمیت دارد و اگر الان بر روی سایت ما بروید نام درفک را می بینید و سایت باشگاه هم دارد به آن پروژه کمک می کند . خب به هر حال اتفاقی بود که داشت می افتاد و الحمدالله نیفتاد ، شما هم نگران نباشید دیگر اسم تیم همین داماش باقی می ماند .

 

 

*داماش رنگی نیست ، داماش داماش است  !

varesh-sport.com : در مورد رنگ پیراهن یک سوال جا ماند ! در بازیهای خارج از خانه داماش از چه رنگی استفاده خواهد کرد؟

بستگی دارد به رنگ پیراهن تیم حریف…

 

varesh-sport.com : پس یعنی بستگی به پیراهن حریف دارد؟ یعنی همیشه در خارج از خانه رنگ قرمز که نمی پوشیم؟پارسال فکر میکنم در تمام بازیهای خارج از خانه قرمز بودیم و در داخل خانه آبی..

نه … نه… ببینید مثلا جلوی استقلال ما چه رنگی را میتوانیم بپوشیم؟

 

varesh-sport.com : رنگ پیراهن دوم…

خب طبیعیست که رنگ پیراهن دوم قرمز است..

 

varesh-sport.com : ولی به غیر از استقلال تیم دیگری نداریم که رنگ پیراهنش آبی باشد.

خب در بازی با سپاسی که در خارج خانه است هم میتوانیم از رنگ آبی استفاده کنیم هم قرمز، اما اینجا یک بحث دیگری هست.. ببینید تبلیغات ما در بازی با استقلال لامپ تولیدی خودمان است و از آنجایی که ما سه نوع پیراهن قرمز می زنیم طبیعی است که در بازی بعدش هم قرمز می پوشیم. جلوی تراکتورسازی دوباره داماش تبلیغ روی پیراهن خواهد بود  و رنگ آبی…

از آنجایی که ما اسپانسرهای مختلف داریم ،تبلیغات ما در بازیهای مختلف متفاوت است . بازی با سایپا در خارج از خانه تبلیغ جلوی پیراهن فولاد است که رنگش فکر می کنم آبیست . بچه هایی که الان در تهران هستند و لباس ها و تبلیغات را دارند برنامه ریزی میکنند اصلا اینجا نیستند و براساس یه طرز فکری دارند این تبلیغات را برنامه ریزی و آماده می کنند و ضمن اینکه برای تیم الان دارد جا می افتد که پیراهن اول الان آبی شده و پیراهن دوم است که دارد قرمز می شود ، همان چیزی که به فدراسیون هم اعلام شده است.

الان بچه های تیم با این قضیه مشکلی ندارند چرا که آنها باید آسایش داشته باشند و وقتی تیمت آسایش داشت تماشاگر خود به خود تیمش را می خواهد . اینقدراین قضیه را رنگی نکنیم. هی ما به دنبال رنگ هستیم و اصل از دستمان می رود . این رنگ نیست که به تیم مان معنا و مفهوم می دهد این ما هستیم که به رنگ بها می دهیم . اگر داماش مطرح شود آنوقت داماش هر رنگی که بپوشد ما میگوییم داماش داماش است و این ها هم رنگش . ولی الان ما هی میگوییم داماش آبی است یا داماش قرمز است ، داماش زرد است (!) نخیر اینطور نیست…داماش، داماش است این ما هستیم که میخواهیم به رنگ بها بدهیم.

 

 

*مرا تخریب کنید ، چرا با مردم لجبازی میکنید؟/ مردم ثابت کردند با ورزش دعوا ندارند

varesh-sport.com : شما در قسمتی از صحبت هایتان ، صحبت از حمایت هواداران کردید. سال قبل و بعد از بازی با صنعت نفت شما طی صحبتی که فکر می کنیم به نوعی گلایه آمیزبود گفتید آیا هواداران داماش همین هستند؟! و الان این تعداد از هواداران در بازی اول در مقابل صنعت نفت که واقعا هم مثال زدنی و پرشور بودند ظاهر شدند . در این مورد چه نظری دارید؟

ببینید هنوز هم در شهر رشت متاسفانه عناصری هستند که ابزار در دست دارند و مخالف رشد داماش هستند … بگذارید وسیع تر بگویم، مخالف رشد ورزش هستند ! فرماندار ما می آید و با قاطعیت می گوید باید در شهید عضدی بازی برگزار شود . رئیس هیئتمان می آید جلوی این حرف می ایستد آنوقت استاندارمان می آید و اختیارات را در دست فرماندار قرار می دهد و می گوید هر طور که فرماندار گفت و آنوقت صدا و سیمای ما می آید و همین بازی را پخش نمیکند !!

هشت میلیون خرج آسانسور می شود و آنوقت بازی ای را که شبکه سه دارد پخش میکند را لینک میکنند و می آوردند روی شبکه باران پخش می کنند! من نمیدانم این ها یعنی چی؟! چه لجبازی ای با مرم این شهر دارید شما؟ مردم هم انصافا در پاسخ این لجبازی می آیند و به آن شکل استادیوم را پر می کنند در حالیکه اگر آن شب ما 20 هزار نفر هم ظرفیت داشتیم باز هم پر میشد، قطعا پر می شد اما متاسفانه ما چنین استادیومی را نداریم .

 

اما در مورد استادیومی که در بیرون از شهر داریم… چند سال است که ساخته شده اما هنوز جاده درست و حسابی ندارد . آقا درستش کنید ، دوبانده اش کنید ما حاضریم برویم آنجا اما به شرطی که شرایطی فراهم باشد که مردم بتوانند بیایند .

ما فوتبال را به خاطر چه چیزی می خواهیم؟ اگر برای مردم نمیخواهیم پس برای چه چیزی میخواهیم؟ ! آقایان مثل اینکه فراموش کرده اند که ما ورزش می کنیم که مردم به هیجان بیایند ، که بیایند در ورزش. وقتی یک بازیکن از رشت و از بازیکنان بومی اینجا به تیم ملی دعوت شود یعنی اینکه یک سکویی درست شده است از استعدادهای گیلانی که میخواهند به تیم ملی بروند. وقتی یک بازیکن ترانسفر شود یک سکو درست می شود برای بازیکنان دیگر… چرا ما داریم از استان های دیگر عقب می افتیم؟ به خاطر همین نگاه هاست.

 

بنده اعتقاد دارم مردم و هواداران فوتبال سنگ تمام گذاشتند ، هواداران والیبال سنگ تمام گذاشتند . ما در تمام رشته ها بضاعت تماشاگر را داریم و بنده سر تعظیم فرود می آورم به این استقبال و همیت ورزشی که در این استان از طرف مردم وجود دارد و دست مسئولینی را هم که برای ورزش استانشان و هنجارهای زیبای اجتماعی قدم بر می دارند می فشارم و گله مند هستم از کسانی که فکر می کنند اگر با امیرعابدینی مخالف هستند باید با ورزش این استان هم مخالفت باشند . با من مخالف هستید بنده را تخریب کنید، برعلیه من بگویید ، برعلیه من بنویسید و بر علیه من بلندگو به دست بگیرید ، چرا برعلیه ورزش شهرتان؟ چرا با مردم لجبازی میکنید؟ !

 

من آمده ام که خدمت کنم و قطعا این را بروز داده ام و اگر بروز نداده ام قطعا ضعف من بوده است اما اگر این مردم باور کردند که من برای خدمت آمده ام شماها هم باور کنید، من که چیزی از اینجا نمی برم و به دست نمی آورم!

من به شما این را میگویم که اگر بنده همین هزینه را در اروپا انجام بدهم یکی از بهترین تیمهای لیگ برتری را میتوانم در منطقه شرق اروپا داشته باشم ، یعنی از اتریش به اینطرف… در پراگ ، در براتیسلاوا ، در بوداپست ، در ورشو ، در بخارست ، در لوبیانا و…! در تمام کشورهای این بلوک با دو میلیارد تومان شما می توانید یک تیم لیگ برتری بخرید و با 4 میلیارد تومان شما میتوانید در لیگ برتر خیلی خوب حضور داشته باشید و اگر جز تیم های قهرمان باشید و جز تیم های قهرمانان اروپا قرار بگیرید اگر مرحله اول را پشت سر بگذارید چهار میلیون یورو به شما پرداخت میکنند (در اینجا آقای عابدینی خبر جالبی را به ما می گویند که میگویند چیزی از آن ننویسیم)

 

varesh-sport.com : پس قضیه این فشارهایی که قبل از بازی به باشگاه وارد میکردند که نمی توانیم امنیت بازی را قبول کنیم و بازی باید در سردار برگزار شود را شما تائید میکنید!

…مردم ثابت کرده اند که با ورزش دعوا ندارند!

 

 

*این شکاف و این زخم اینقدر شکافته شده و عفونی شده که هر چقدر میخواهی بیایی و درستش کنی میبینی از زیر مشکل دارد و درست نمی شود.

varesh-sport.com : امسال ما یک بازی بسیار مهم داریم که برای هواداران هر دو شهر از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار است . داربی گیلان همواره با حواشی خاص خودش همراه بوده است و متاسفانه فحاشی هایی نیز معمولا در آن صورت می گیرد … در مورد این بازی و حواشی آن چه صحبتی دارید؟

من قبلا یک درخواستی از هواداران در حضور جمعی از لیدرها در استادیوم کردم و گفتم اگر به مردم انزلی بخواهد فحاشی ای صورت بگیرد بنده برنمی تابم و تیم را بیرون می کشم ! قرار بر این است که لیدرهای انزلی بیایند و آقای سراوانی دارند در این خصوص هماهنگی انجام میدهند که بیایند و با لیدرهای ما نشستی داشته باشند و این دعوا را یک جور تمامش کنیم !

 

بچه 16 ساله رشتی ای را دیدم که از او سوال کردم تو راجع به انزلی مشکلی داری؟ دیدم دلش می خواهد که فریاد بزند که مگر میشود مشکل نداشته باشم؟! گفتم چرا؟ گفت به ما میگویند آنها فحش می دهند .. می آییم به تاریخ هر چقدر نگاه میکنیم به چیزی نمی رسیم و پیش خودمان میگوییم چه اتفاقی افتاده است که اینطور شده است!؟
این شکاف و این زخم اینقدر شکافته شده و عفونی شده که هر چقدر میخواهی بیایی و درستش کنی میبینی از زیر مشکل دارد و درست نمی شود.

من امیدوارم که بزرگان این دو شهر ، جوانان و خانواده ها به این نتیجه برسند که دعوا بین دو گیلانی نباید به وجود بیاید و حتی بین گیلانی و مازندرانی نباید دعوا به وجود بیاید. دعوا جای دیگریست و مشکلات از جای دیگر ، ما مردم باید با هم وفاق داشته باشیم . اگر مردم با هم متفق و متحد باشند ، مملک رشد میکند و آبادانی و صنعت شکل میگیرد .
نمیدانم آیا ما مردم رشت نمی رویم انزلی از دریا استفاده کنیم ؟! آنها اگر هیچ کار دیگری اینجا نداشته باشند، نمی آیند اینجا مثلا پلوکباب جهانگیر بخورند ؟!!

 

یک مطلبی را در جایی دیدم که نمیدانم سایت شما بود یا یک سایت اجتماعی که در آن نوشته بودند که امیرعابدینی یک علاقه ی خاصی به رشت داشته و درگذشته هم  اخوی او اینجا بوده است و هم حسین جول را خیلی دوست داشته است ! دیدم دقیقا راست گفته… من تهرانی میامدم اینجا و می رفتم پسیخان پیش حسین جول و غذا میخوردم ، بعد چطور می شود که مثلا یک انزلیچی به اینجا نیاید؟ خب مطمئنا می آیند … یا بچه مشتی های رشت آنجا نمی رفتند و نمی روند؟ آنوقت این دو شهر چسبیده به هم که بار مسافر انزلی را رشت تحمل میکند ، بار آهنی که در انزلی پیاده می شود باز هم گیلان و رشت و همه جا تحمل میکنند و همه ی آثارشان به هم دیگر ربط دارد ، بیایند در رابطه با مسائل فوتبال با هم دعوا داشته باشند؟! یک بار این گل می زند و یک بار آن یکی… فوتبال است 3 امتیاز دارد، 60 امتیاز که ندارد!

 

varesh-sport.com : آقای عابدینی شاید یک دلیل این قضایا این است که یک عده ای می آیند و مته به خشخاش میگذارند . به عنوان مثال همین اظهار نظر آقای صالح نیا… یا به عنوان مثال از بازیکنان بومی خودمان اگر بخواهیم مثال بزنیم مثلا آقای چاوشی ، آقای مهدوی و… تا حالا نشده که بیایند و جلوی تماشاگران انزلیچی حرکات ناشایست انجام بدهند یا آنها را تحریک کنند ولی به عنوان مثال آقای مازیار زارع ، آقای سیدجلال حسینی ، پژمان نوری و… در حالی که شاید مردم داشتند و یا میخواستند این مشکلات را فراموش کنند می آیند و دوباره به نوعی مردم را تحریک می کنند . حالا به چه هدف و نیتی حتما خودشان بهتر می دانند…

خیلی برای من جالب بود که آقای نوری درست سه روز بعد از این قضیه اخیر به من زنگ زد که فلان بازیکن آمده آنجا و یک مقدار به خاطر من هوایش را داشته باشید و تحویلش بگیرید.(با خنده)گفتم آخه بدجنس تو می آیی میگویی بدترین خاطره من این بوده که من توی رشت بودم . گفت حاجی شما که رشتی نیستید ! گفتم من زندگیم توی رشت گره خورده …درسته که در انزلی هم خانه دارم ولی در رشت زندگی میکنم . حالا یک خاطره جالب بگم اینکه من روزی بازی با ملوان نان بربری صبحانه ام را انزلی خریدم .خب همه هم من را میشناختند و میگفتند آقای عابدینی بفرمائید جلو که من میگفتم نه فقط امروز به ما کمتر فحش بدید! ( و در ادامه این خاطره از ما میخواهند که چیزی ننویسیم)
 
 
 
 
 
 
ادامه دارد…
 
 
 
 
 

 

 
 
مصاحبه : مهرداد – مازیار